بازدید 10756

دانمارک از اعمال تحریم اروپا علیه ایران خبر داد

کد خبر: ۸۶۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 08 January 2019
وزیر خارجه دانمارک می‌گوید که اتحادیه اروپا روز سه شنبه تحریم‌هایی را علیه ایران در ارتباط با آنچه که حمایت از طرح‌های تروریستی در پاریس و کپنهاگ خوانده، اعمال خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» خبرنگار روزنامه وال استریت به نقل از وزیر خارجه دانمارک از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در روز سه شنبه (امروز) در ارتباط با ادعای دست داشتن ایران در اقدامات خرابکارانه در پاریس و کپنهاگ خبر داد.

به نوشته فارس «اندرس ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک گفته که این اقدام اتحادیه اروپا منافاتی با حمایت از توافق هسته‌ای ندارد و تاثیری بر آن نخواهد گذاشت، اما نیاز است که اتحادیه اروپا یک پیام قوی در دفاع از ارزش‌های اروپایی و امنیت خود ارسال کند.

وی مدعی شده است که اتحادیه اروپا قرار است در این راستا دو شخص و یک نهاد ایرانی را تحریم کند.

دولت فرانسه اخیرا مدعی اجرای یک طرح تروریستی در ماه ژوئن شد و گفته بود که ایران در پشت پرده این طرح قرار داشته است. ادعایی که به شدت از طرف ایران رد شده است.

فرانسه در همین ارتباط دارایی دو فرد و همچنین بخش داخلی وزارت اطلاعات ایران در این کشور را مسدود کرد.

چندی بعد دولت دانمارک نیز در اقدامی هماهنگ با آمریکا مدعی طرح یک حمله تروریستی در این کشور با حمایت ایران شد. کپنهاگ در همین زمینه سفیر ایران در این کشور را احضار کرد.

در همین ارتباط، «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در همان زمان، ادعا‌های دانمارک را «مغرضانه» خواند و انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

وی طرح این ادعا‌ها را «در ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی» توصیف کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار