بازدید 18769
۶
خبر

خسرو هرندی درگذشت

در مسابقات ۱۳۵۴ غرب آسیا به مقام استاد بین‌المللی نائل آمد و در اوج قدرت و استعداد به دلیل متوقف شدن فعالیت‌های شطرنج پس از انقلاب از کسب عنوان استاد بزرگی محروم شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 08 January 2019

خسرو هرندی استاد بین‌المللی شطرنج ایران و یکی از پیشکسوتان نامی این رشته شب گذشته از دنیا رفت.

به گزارش تابناک ورزشی، بسیاری از شطرنج بازان حال حاضر از جمله شاگردان هرندی هستند ‌و او نقش زیادی در پیشرفت این رشته ایفا کرده است. هرندی در سال ۱۹۷۵ اولین ایرانی شد که عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را دریافت کرد و دو بار در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۶۹ قهرمان شطرنج ایران شد. دوران اوج شطرنج او همزمان با ممنوعیت شطرنج در ایران در دهه ۱۳۶۰ شد. هرندی سال‌ها مربی تیم ملی شطرنج ایران بود و در سال ۲۰۰۹ درجهٔ مربی ارشد فیده را دریافت کرد. 

Image result for ‫خسرو هرندی‬‎

هرندی در ۵ دورهٔ المپیاد شطرنج در ترکیب تیم ملی ایران قرار داشت و در تمام دوره‌ها رتبهٔ انفرادی وی بسیار بهتر از رتبهٔ تیمی ایران بوده‌است. بهترین نتیجهٔ او در المپیاد ۱۹۷۲ بود که مقام سیزدهم میز نخست را به دست آورد.او همچنین در قهرمانی شطرنج تیمی دانشجویان جهان ۱۹۷۲ در گراتس بر روی میز یک در ترکیب تیم ایران بود و رکورد (+۶ –۳ =۳) را به جا گذاشت.

هرندی دو بار در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۸ قهرمان تورنمنت‌های منطقه‌ای انتخابی قهرمانی جهان فیده در تهران شد و ۳ بار در تورنمنت‌های بین‌منطقه‌ای فیده شرکت داشت.هرندی در سال ۲۰۱۰ در اولین دورهٔ قهرمانی شطرنج پیشکسوتان آسیا به قهرمانی رسید.

Image result for ‫خسرو هرندی‬‎

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
روحش شاد و راهش پردوام باد و عرض تسلیت به خانواده محترمشان و آرزوی صبر جزیل از خداوند منان را برای آنها را دارم.
روحش شاد
محل تشییع؟ محل مراسم؟
خدابیامرزدش
خدا رحمتشون کنه. زمان دانشجویی استاد راهنمای من در دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف بودند. برنامه نویسی تدریس می کردند و بسیار رفتار خوب و دوستانه ای با دانشحویان داشتند. به خانواده محترمشان تسلیت عرض می کنم.
خدا رحمتش کند.این اواخر بسیار رنجور و مریض بود. کماکان پر تلاش و فداکار برای بازیکنان شطرنج ایران بود.روحش شاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار