بازدید 16523

حرف‌های برانکو درباره سرمربی عراق

کد خبر: ۸۶۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 08 January 2019

سرمربی سرخپوشان در نشست خبری روز گذشته خود به سکوت چندروزه خود پایان داد و اخبار مهمی را با خبرنگاران در میان گذاشت.

به گزارش تسنیم، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس خبری امرور، حرفهایش را با عذرخواهی از خبرنگاران آغاز کرد و گفت:: عذرخواهی می‌کنم که در این زمان نشست خبری برگزار می‌کنیم، چون همان‌طور که می‌دانید ما از پنجشنبه تمرینات خودمان را شروع کردیم و امکان برگزاری نشست خبری در تعطیلات نبود. روز بعد از آن هم تمرینات‌مان را به زمین نفت تهران انتقال دادیم و در آنجا هم امکان برگزاری نشست خبری نبود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این نشست را امروز و یک روز قبل از سفر به قطر برگزار کنیم.

حرف‌های برانکو درباره سرمربی عراق، طارمی و منشا

ماهینی تا نوروز آماده بازی می‌شود

وی در ادامه افزود: لیست بازیکنانی که برای نیم‌فصل دوم در نظر گرفتیم، ارائه کردیم و همین‌طور برنامه تمرینات ما در قطر مشخص شده است. همان‌طور که در لیست می‌بینید، ۲۶ بازیکن داریم. البته دو بازیکن مصدوم هستند که یکی از آن‌ها حسین ماهینی است و البته او تا نوروز برای بازی آماده می‌شود. همین‌طور محمد انصاری که انتظارمان آماده شدن او برای تمرینات در سه چهار ماه آینده است. همینطور انتظار داریم او در پایان فصل برگردد.

هدف ما جنگیدن برای قهرمانی است و از مسئولیت‌مان فرار نمی‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی‌های تیمش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر هم گفت: برنامه بازی‌های ما هنوز قطعی نشده است، اما طبق آماری که ما داریم و اطلاعاتی که گرفته‌ایم، برنامه بازی‌های ما بسیار پرفشار خواهد بود. یعنی هر سه، چهار و پنج روز یک بار بازی خواهیم داشت. بازی‌های لیگ، جام حذفی و همین‌طور لیگ قهرمانان آسیا. همان‌طور که در ابتدای فصل گفتم، هدف‌مان جنگیدن برای قهرمانی است، برد در بیشترین تعداد بازی‌ها و هیچ فراری از این مسئولیت‌مان نمی‌کنیم. به این دلیل که به هواداران‌مان بدهی داریم. همین‌طور بزرگی باشگاه پرسپولیس این وظیفه را به عهده ما می‌گذارد.

بازی با سپیدرود بدون ملی‌پوشان برگزار می‌شود

برانکو ادامه داد: از چالش‌ها نمی‌ترسیم و دنبال هیچ بهانه و توجیهی نیستیم. البته می‌دانیم کار خیلی سخت خواهد بود و شکی نیست. سه تیم در یک سطح هستند در جدول، سپاهان، پدیده و پرسپولیس و تراکتورسازی و استقلال هم به صدر جدول نزدیک هستند و عملاً پنج تیم برای قهرمانی خواهند جنگید. اولین بازی ما در نیم‌فصل دوم مقابل سپیدرود در جام حذفی خواهد بود که ۳۱ ژانویه یا به عبارتی ۱۱ بهمن ماه خواهد بود. به احتمال زیاد هم بدون ملی‌پوشان‌مان بازی خواهیم کرد، اما برای این بازی آماده‌ایم، چون کادر خوبی از بازیکنان را در اختیار داریم. البته راه دیگری هم نبود که بازی‌های عقب افتاده را پیش از این برگزار کنیم.

حرف‌های برانکو درباره سرمربی عراق، طارمی و منشا

در مراحل پایانی توافق با ماریو بودیمیر هستیم

این مربی کروات با اشاره به بازیکنانی که از تیم پرسپولیس جدا شده‌اند، گفت: بازیکنانی که باشگاه را ترک کردند، دو بازیکن جوان‌مان احمد بهاروند و شاهین عباسیان هستند و همین‌طور احسان علوان‌زاده که به ماشین‌سازی رفت و گادوین منشا. آقای نادری به طور قرضی به ما اضافه شده است و در مراحل پایانی توافق با بازیکن خارجی‌مان بودیمیر هستیم.

تجربه اردوی آنتالیا باعث شد قطر را برای برپایی اردوی‌مان انتخاب کنیم

وی ادامه داد: من یک مقدمه کوتاه عرض کردم، چون خودتان می‌دانید که چقدر سخت است الان زمین مناسب برای تمرین پیدا کردن. با توجه به اینکه چمن ورزشگاه شهید کاظمی در حال بازسازی است، ما در حال حاضر نمی‌توانیم در این ورزشگاه تمرین کنیم. فردا به اردوی ۱۲ روزه قطر می‌رویم. یک تردیدی بود که قطر برویم یا آنتالیا، با توجه به اینکه آنتالیا هم شرایط بسیار عالی برای تمرین دارد، اما من تجربه ۳ ساله برای اردو در آنتالیا دارم. در کنار اینکه هوای آنجا بسیار خوب است، اما سه چهار روز به دلیل بارندگی نمی‌توانستیم تمرین کنیم. به خاطر همین تصمیم گرفتیم که اردو در قطر باشد، چون آنجا شرایط بسیار خوب است و تمام امکانات لازم برای تمرینات آماده‌سازی و بهبود کار فراهم است و از لحاظ هزینه‌ها هم تقریباً یکسان است و به همین خاطر قطر را انتخاب کردیم.

تیپ بازی شریفی و بودیمیر متفاوت است

برانکو در پاسخ به این سؤال که مهدی شریفی در ادامه مسابقات لیگ برتر می‌تواند به پرسپولیس کمک کند، گفت: انتظار این سؤال را داشتم. شریفی مهاجم نوک نیست و مثل ترابی هافبک نفوذی است. باید بگویم که تفاوت شریفی و بودیمیر این است که آن‌ها دو تیپ متفاوت هستند و اگر به خاطر داشته باشید، در مورد فوتاکس و قوچان‌نژاد هم صحبت شده بود و الان هم بودیمیر. برای هر پستی که دنبال بازیکن باشید، همیشه دو سه گزینه هست. فوتاکس مجارستانی بود و بازیکن هایدوک اسپیلت. او در انگلیس بازی کرده بود، ولی متأسفانه دو سال است که بازی نمی‌کند و با توجه به اینکه از ناحیه رباط صلیبی مصدوم بوده و یکسری مشکلات در شهر اسپلیت داشته است، به طور قطع گران‌ترین بازیکن در بین گزینه‌های‌مان بود. همین‌طور باید عرض کنم که باشگاه پرسپولیس، باشگاهی است که بودجه مشخصی دارد و من به این موضوع احترام می‌گذارم. اصلاً دلم نمی‌خواهد این سقف شکسته شود و اعداد و رقمی مطرح شود که نتوانیم جوابگو باشیم.

حرف‌های برانکو درباره سرمربی عراق، طارمی و منشا

سرمربی عراق شناخت خوبی از ایران دارد

وی در خصوص آغاز جام ملت‌های آسیا و تقابل ایران با عراق در این جام با وجود بشار رسن در ترکیب عراق، گفت: کاتانیچ سرمربی عراق رفیق من است. زمانی که در اسلوونی سرمربی شد بازیکن بسیار خوبی بود. او خودش را به عنوان مربی خوب نشان داده است. او منطقه ما را به خوبی می‌شناسد. ۴ سال پیش سرمربی امارات بود. عراق به صورت سنتی تیم خوبی دارد. به جز بشار رسن و دو بازیکن دیگری که در ایران هستند، شناخت زیادی از عراق ندارم. طبیعی است باید مقابل هر تیمی بازی کرد. واضحتر بگویم دلیلی نمی‌بینم عراق بتواند ایران را شکست بدهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان