بازدید 8600
۵

انباشت عظیم «کود انسانی» در جنوب تهران

لجن باقی‌مانده از فرآیند تصفیه فاضلاب خام انسانی در تصفیه‌خانه جنوب تهران از سال ۱۳۸۸ (شروع بهره برداری فاز اول) تا امروز در حاشیه این تصفیه خانه دپو شده است.
کد خبر: ۸۶۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 08 January 2019

لجن باقی‌مانده از فرآیند تصفیه فاضلاب خام انسانی در تصفیه‌خانه جنوب تهران از سال ۱۳۸۸ (شروع بهره برداری فاز اول) تا امروز در حاشیه این تصفیه خانه دپو شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، یک سال پیش بود که انتشار آمار واردات یک ردیف تعرفه‌ای در سال 95 تحت عنوان «گل‌ولای فاضلاب» به کشور، سر و صدای زیادی در فضای رسانه‌ای به پا کرد و رسانه‌ها بار دیگر در مواجهه با این ردیف وارداتی به کشور، انتقاداتشان از نبود مدیریت و نظارت در حوزه واردات را از سرگرفتند، اگرچه بعدها عنوان شد که این ردیف وارداتی که به اسم "کود انسانی" معروف شد، به منظور تأمین نیاز "گرانول باکتری" برخی صنایع کشور و کاربرد آن در فرآیند تصفیه فاضلاب بوده است.

کود انسانی یا گل‌و‌لای فاضلاب، لجن باقی‌مانده از فرآیند تصفیه فاضلاب خام انسانی است که می‌تواند بعد از گذشت زمان و رسیدن به شاخص‌های لازم، به عنوان یک کود مناسب در زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

در حاشیه تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران که به عنوان بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور و یکی از بزرگترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب خاورمیانه مطرح است، زمینی واقع شده که کودانسانی یا همان گل‌ولای فاضلاب حاصل از فرآیند تصفیه فاضلاب خام شهروندان تهرانی در این تصفیه‌خانه، در این زمین دپو شده است.

لجن باقی‌مانده از فرآیند تصفیه فاضلاب خام انسانی در این تصفیه‌خانه از سال 1388 (شروع بهره برداری فاز اول) تا امروز در حاشیه این تصفیه خانه دپو شده و در حالی که این کودانسانی می تواند در 6 هزار هکتار زمین کشاورزی به عنوان کود مورد استفاده قرار گیرد، بدون استفاده انباشته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
شاید این بوی بدی که آمد مربوط به همین فاضلاب باشد .
اون وقت بدون توجه به اقتصاد مقاومتی میریم کود انسانی از ترکیه وارد می کنیم.
حدالاقل این کود های انسانی را به کشورهای دیگر صادر کنند ، آن کشورها در کشاورزی خودشان استفاده میکنند .
منشاء بوی تهران
پس چرا از ترکیه کود انسانی وارد کردید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار