بازدید 16869
جان بولتون تصریح کرد؛

خروج آمریکا از سوریه به شرطی غیر ممکن، مشروط شد

یکشنبه جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، گفت: خروج نیروهای ایالات متحده از شمال شرقی سوریه به شکست بقایای گروه داعش و تضمین ترکیه برای حفظ امنیت مبارزان کرد متحد ایالات متحده بستگی دارد.
کد خبر: ۸۶۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 07 January 2019

یکشنبه جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، گفت: خروج نیروهای ایالات متحده از شمال شرقی سوریه به شکست بقایای گروه داعش و تضمین ترکیه برای حفظ امنیت مبارزان کرد متحد ایالات متحده بستگی دارد.

بولتون که به اسرائیل سفر کرده تا به این متحد ایالات متحده از خروج ترامپ از سوریه اطمینان خاطر دهد، گفت: هیچ جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه وجود ندارد، ولی تأکید داشت که این تعهد نامحدود نیست.

بولتون به خبرنگاران در بیت المقدس گفت: اهدافی وجود دارد که می خواهیم به آنها دست یابیم و همین اهداف خروج آمریکا را مشروط می کند. برنامه زمانبندی حاصل از تصمیمات سیاسی است که ما باید پیاده سازی کنیم.

او گفت، این شرایط، شامل شکست بقایای داعش در سوریه و حمایت از شبه نظامیان کرد است که در کنار نیروهای آمریکایی علیه گروه افراطی جنگیدند.

خروج آمریکا از سوریه به شرطی غیر ممکن مشروط شد

نظرات بولتون نشان دهنده اولین تأیید عمومی و رسمی مبنی بر این است که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه کند شده، چون ترامپ با انتقاد گسترده از سوی متحدان و استعفای وزیر دفاع، جیم ماتیس، برای اتخاذ این سیاست که باید در عرض چند هفته انجام شود، روبه رو شد.

ترامپ در اواسط ماه دسامبر اعلام کرد، ایالات متحده همه 2000 نیروی خود در سوریه را خارج خواهد کرد. حرکت ترامپ باعث ترس از هموار شدن راه برای حمله تركیه به مبارزان كرد در سوریه شده كه در كنار نیروهای آمریکایی علیه داعش جنگیدند. ترکیه واحد حفاظت از خلق کرد در سوریه را یک گروه تروریستی می داند که به گروه های شورشی در مرزهای این کشور مرتبط است.

بولتون که روز دوشنبه به ترکیه سفر می کند، گفت: ایالات متحده اصرار دارد که متحدان کرد خود در مبارزه علیه گروه داعش از هر گونه حمله ای که از سوی ترکیه برنامه ریزی شده است، محافظت شوند. وی قرار است در این هفته هشداری به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در همین خصوص برساند.

بولتون گفت: ما فکر می کنیم که ترک ها نباید اقدام نظامی را صورت دهند که با ایالات متحده هماهنگ نیست و با آن موافقت نشده است. او در جلساتی با همتایان ترک گفته، به دنبال «پیدا کردن اهداف و توانایی های آنها در این مسیر است و اما هنوز چیزی در این خصو مشخص نشده.

بولتون گفته، ترامپ صریحا اظهار داشته که به ترکیه اجازه نمی دهد کردها را بکشد. این همان چیزی است که رئیس جمهور گفت، در خصوص آنهایی که به همراه ما مبارزه کرده اند.

بولتون گفته که ایالات متحده از متحدان کردش خواسته است، در برابر ترکیه ایستادگی و از درخواست حمایت از روسیه یا دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، خودداری کنند. وی افزود: من فکر می کنم آنها می دانند دوستانشان چه کسانی هستند.

وی گفت: ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش در این هفته با همتایان ترکیه ای خود مذاکره را برای حمایت از متحدان کردی در سوریه ادامه خواهد داد.

علاوه بر این، بولتون گفته که جیم جفری، سفیر آمریکا در سوریه ـ که از ماه اوت به عنوان نماینده ویژه برای مشارکت در امور سوریه خدمت کرده و هفته گذشته به عنوان نماینده ویژه آمریکا برای ائتلاف علیه داعش منصوب شد ـ قرار است این هفته سفری به سوریه و به منظور اطمینان متحدان کردی ایالات متحده صورت دهد.

بولتون گفت، نیروهای آمریکایی در منطقه بحرانی الطنف در جنوب سوریه باقی خواهند ماند تا از فعالیت های رو به رشد ایران در منطقه جلوگیری کنند. او از مشروعیت این استقرار دفاع کرد و گفت: این موضوع توسط مجوز قانون اساسی رئیس جمهور توجیه شده است. وی افزود: من از مدافعان قوی ماده دوم هستم. ایالات متحده همچنین به دنبال یک وضعیت «رضایتبخش» برای نزدیک به 800 زندانی سیاسی داعش است که توسط مخالفان حمایت شده از سوی آمریکا نگهداری می شوند و افزود: مذاکرات با همکاران اروپایی و منطقه ای در مورد این موضوع ادامه دارد.

خروج آمریکا از سوریه به شرطی غیر ممکن مشروط شد

بولتون قرار است یکشنبه شب در مراسم شامی با نخست وزیر اسرائیل، بنجامین نتانیاهو، به بحث و تبادل نظر درباره سرعت کاهش نیروهای ایالات متحده در سوریه، سطح حضور سربازان آمریکایی در منطقه و تعهد ایالات متحده به مقابله با گسترش نفوذ منطقه ای ایران بپردازد. انتظار می رود، بولتون در این دیدار تشریح کند که برخی از نیروهای ایالات متحده که قبلا در سوریه برای مبارزه با داعش حضور داشتند با همان مأموریت به عراق بروند و همچنین پایگاه الطنف در سوریه به قوت خود بماند.

آنچه مشخص است، این که با توجه به حساسیت ترکیه در خصوص قدرت‌گیری نیروهای کرد در مرزهای این کشور با سوریه، بولتون عملا شرطی را در خصوص خروج نیروهای آمریکا از سوریه مطرح کرده که می توان تا حد زیادی آن را غیر ممکن ارزیابی کرد. پیش از این آمریکا تنها نابودی کامل داعش را به عنوان شرط خروج آمریکا اعلام کرده بود؛ اما اکنون شرط دوم به معنی آن است که تصمیم دونالد ترامپ به خروج یکباره از سوی مشاوران و حلقه نزدیکان وی اصلاح شده و خنثی می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۸
اول ترامپک یک جفنگی میگه، بعدش بولتون میاد درستش میکنه! این بولتون موجود خطرناکی ست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
شبیه برادر دالتون ها تو لوک خوش شانس میمونه
سیروان
| Germany |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
بولتون یه جنگ طلب و نامرد تمام عیلره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
بولتون سیبیل دیوانه است
تروریسها همه جا به صورت مزدور و وابسته عمل می کنند.
حساسیت ترکیه روی گروهای کرد نیست روی هویت مردم کرد است ازین هراس دارد که هویت کردی در سوریه باعث ایجاد حرکت در بین میلیونها کرد در جنوب و شرق این کشور شود ی پ گ و پ ک ک و اینا همه بهانه س
باید به نیروهای آمریکا در سوریه حمله شود. باید این اشغالگران با ذلت از سوریه فرار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
همش دو هزار نفر امریکای اونجا هستن جرات وجودشو دارن حمله کنید دو هزار نفر در برابر این همه نیرو که چیز نیست
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
بسم الله ؛ اول مسئولین و آقازاده هاشونو... جلو بروند و ما هم پشت سرشان بسوی سوریه !!!!
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
بخواب بابا
امیدواریم امریکا با جلوگیری از حملات ترکیه به کردستان سوریه و از طرف دیگر با به نتیجه رسیدن مذاکرات کردها با دولت سوریه بدون درگیری و خونریزی مردم منطقه کردستان سوریه به حقوق سیاسی و فرهنگی خود برسند و این بهترین نتیجه برای صلح و همزیستی در کشور سوریه است.
آمریکایی ها میخواستن برن ولی خوشحالی زودهنگام و کرکری خونی های بی موقع باعث شد که تصمیمشون عوض شه.
عراقی ها اگر برادران شیعه ما هستند چرا اجازه میدهند امریکایی ها در کشورشان حضور داشته باشند/ یقینا حضور امریکایی ها در عراق با سیاستهای منطقه ای ایران سازگاری ندارد
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
عراقیها برادر شیعه ما باشند ؟؟؟؟!!!!! خیلی خوش خیالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
عراق تنها شیعه ندارد سنی و کرد هم هستند
امکان ندارد به راحتی منطقه را ترک کنند
به زودی شاهد نابودی اردوغان خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
تو این جریان تنها سر اردوغان بی کلاه ماند
جان بولتون اخلاقش شبیه جان قرمزی تو سریال منتالیسته که خوی آدمکشی داشت.
می بینید که این غربیها چقدر خوب بلد هستند با کلمات بازی کنند ! میگویند ما از سوریه می رویم ! بعد در واقع این حرف را مدام تکرار می کنند ولی خبری نیست ! در عوض ما میگوییم نه ما سوریه نمی رویم ! انها روی این حرف ما مانور می دهند ! ولی خودشان در همه جا می گویند می رویم ولی در عمل خبری نیست ! مثل انگلیس هم از اروپا می رود هم نمی رود ! فقط المان بود که جلویشان ایستاد ! وگرنه انها هم با همین سیاست انگلیسی بازیشان در پی اجرای این سیاست هستند حرفی را می زننند ولی در عمل اجرا نمی شود هم هستند هم نیستند ! هرجا منافعشان ایجاب کرد هستند هرجا ایجاب نکرد نیستند !
آمریکا می تواند نیروهای باقی مانده در کشورش را جمع کرده و مواضع ایران را از بین ببرد و بعد به جنگ با داعش بپردازد
یه خاشقچی دومی کشته میشه وامریکا مجبور به حذف شروطش میشه نگران نباشید عاقبت خیانت به خاورمیانه بدون جواب نمی مونه
ترامپ دیوانه طبق معمول یک تصمیمی زود گرفته و حالا پشیمون شده
اردوغان در هر صورت دنبال تغییری عمده در سوریه بنفع ترکیه است ابتدا هدف او نابودی بشار اسد و کل سوریه بود ولی اکنون ابتدا با تصرف کردستان زمینه را برای فتح کامل سوریه فراهم خواهد کرد.در هر صورت حضور اردوغان در سوریه در نهایت بضرر ایران است.
ترامپ کله حنایی جفنگ گو او بولتون هم هم حساب نمکنیم...ایران پاینده باد
چه ربطی به آمریکا داره چرا یکی جواب نمی ده که مگه سردار سلیمانی نگفت داعش از بین رفته و جشن گرفتیم چرا الان می گن هنوز داعش هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
این حرف را خود عراقی ها رد کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
سردار اعلام کردن داعش قلمروهاش رو از دست داده.هر موقع وهابیت از بین رفت داعش و امثالهم هم از بین میرن.
فوري - فوري براي تابناك: هوا شناسي شما خيلي بروزه
شیطان بزرگ بدتر از هر متجاوز خبیث و جنایت کاری تا پای زور و مبارزه ملت مظلوم سوریه به هر طریق حتی نظامی به میان نیاید روی خود را از منطقه کم نخواهد کرد. وقتی قرار است هر روز شاهد به خاک وخون کشیده شدن بیگناهان بشوند همان بهتر که با مبارزه علیه آمریکای ظالم به یکی از دو حُسن پیروزی یا شهادت نایل آیند. مسأله ای که در عراق و یمن در شرف حل شدن به نفع ملت های این کشورها بوده ولی در افغانستان نیز مردم و دولت خیال می کنند با دست روی دست گذاشتن از خازج کسی به داد آنها می رسد!
اینو بدونین آمریکا هیچوقت به متحدینش خیانت نمیکنه چنبار باس ثابت بشه تا باور بشه برین مذاکره یه عمر آروم و مطمئن زندگی کنین
اردوغان را عشق است
خوب دیگه برخی هرروز برنامه کارشناسی گذاشتن و هی آمریکا رو هو هو.. کردن و فراری و ترسو خطابش کردن و ...طرف ابرقدرته بهش بر خورد ...
به زودی شاهد تغییر در نقشه خاورمیانه خواهیم بود.تجزیه آناتولی به سه بخش یونانی،کردی و ارمنی نشین.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
شتر درخواب بیند پنبه دانه.............این ضرب المثال را به افراد خیال پرور وتن پرور بکار می برندکه همیشه در ناز هزاران رویا می سازند که اکثر مواقع در حال رویا پردازی هستند که اگر چشم باز کنند دیگر تمام می شود و دوباره به ساختن مسالک دیگر می شود .
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
آناتولی مسکن تورکهاست بقیه مسافرند ارامنه در ارمنستان هم در حال انقراضن یونانیها در پی همجنس بازی وکوردها هر روز در آغوش این وان پس زنده باد آناتولی و ترکها
اين سياستمدارهاي امريكايي اصلاً وطن پرست نيستند و هر طرف پول باشد انها به انطرف مي پيچنند نمونه اش همين بولتون كلاهبردار ميباشد
همانگونه که ترکها ،و آذریها ،و عربها ،و افغانها و تاجیکها و ترکمنها ،و ازبکها حق دارند کشوری داشته باشند ،؟ کوردها نیز حق دارند کشوری مسقل از سایر اقوام داشته باشند ؟ در بهبوههٔ جنگ اول جهانی انگلیسیها ،و روسها که شوروی سابق بوجود آمد ،به ملا مصطفی بارزانی وعدهٔ‌ کشور مستقل دادند ،اما بلحاظ اینکه کوردها مردمانی آزاده هستند ،و نمیخواستند دست نشاندهٔ دو استکباری استثمارگر جهانی باشند ،و شوروی سابق هم بفکر گسترش کمونیسم بود ،همین باعث شد که کوردها صاحب کشور نشوند ،و دیگر اینکه همهٔ کوردها بنوعی خود را ایرانی اصیل میدانند که بحق هم اینگونه است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار