بازدید 3912

رزمایش مشترک بین ایران و روسیه برگزار می‌شود

کد خبر: ۸۶۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 06 January 2019
فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش‌های مشترک میان ایران و روسیه خبر داد.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی ایران و روسیه در جمع خبرنگاران، گفت: نیروی دریایی ارتش امروز میزبان هیأت بلندپایه از ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه است.

وی با بیان اینکه با توسعه و شتاب دادن همکاری‌های دو نیروی دریایی ایران و روسیه که طی سال‌های گذشته روند خوبی پیدا کرده است، افزود: در دو حوزه ژئوپلیتیک دریای خزر و ناوگان جنوب، صحبت‌ها و گفتگو‌ها میان مقامات نیرو‌های دریایی ایران و روسیه انجام شده است.

فرمانده نداجا افزود: محور گفتگو‌ها و مذاکرات امروز، بیشتر بر پایه تعاملات در دریا، در حوزه‌های عملیاتی، فنی و آموزشی، تبادل ناوگروه‌ها و برگزاری رزمایش‌ها و مقابله با دزدی دریایی بود.

وی با اشاره به اینکه همکاری‌های فنی نیرو‌های دریایی ایران و روسیه که از گذشته وجود داشته است در آینده نیز بیشتر خواهد شد، ادامه داد: همانطوری که بار‌ها اعلام شده دریای خزر دریای صلح و دوستی است و هر پنج کشور حاشیه این دریا متعهد شده‌اند که این شرایط را حفظ کنند.

دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: قطعا نیرو‌های دریایی پیرامون دریای خزر به عنوان نمایندگان دولت‌ها سعی می‌کنند طبق آن چیزی که اخیرا بین دولت‌های پنج کشور توافق شده گام بردارند و مطابق با آن عمل کنند.

وی گفت: اجلاس فرماندهان نیروی دریایی حاشیه خزر نیز به صورت سالیانه برگزار می‌شود و در این دیدار‌ها درخصوص چگونگی همکاری‌ها و تعامل در دریای خزر صحبت می‌شود.

امیر خانزادی در پاسخ به سوالی مبنی بر انجام مذاکرات در خصوص بهره برداری از تجهیزات کشور مقابل در حوزه زیرسطحی‌ها بیان کرد: قطعا موضوع زیر دریایی برای بیشتر کشور‌های دنیا موضوع مهمی است و کشور روسیه نیز در زمینه ساخت زیردریایی و اینگونه تجهیزات پیشرو است.

دریادار خانزادی گفت: در این فضا قطعا گفتگو‌های مربوط به این موضوع میان ایران و روسیه برقرار خواهد بود و ناوگان زیردریایی جمهوری اسلامی ایران حتما توسعه پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به دستاورد‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه ساخت تجهیزات زیرسطحی گفت: ما به زودی تا یک ماه دیگر اولین زیردریایی کلاس متوسط خود را به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها