بازدید 4498

عزم ترامپ برای ساخت دیوار مرزی

کد خبر: ۸۶۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱ 04 January 2019

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با سران هر دو حزب اصلی آمریکا در کاخ سفید هشدار داد اگر نیاز باشد دولت را ماه‌ها یا حتی سال‌ها تعطیل نگه خواهد داشت تا بودجه ساخت دیوار مرزی تصویب شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «چاک شومر» سناتور جمهوری خواه ایالت نیویورک گفت که در نشست سران حزب دموکرات و رئیس جمهور آمریکا، ترامپ اعلام کرده است اگر شده ماه‌ها یا حتی سال‌ها دولت را تعطیل نگه می‌دارم تا کنگره بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار حائل مرزی با مکزیک را تصویب کند.

شومر همچنین اعلام کرد که سران دموکرات از ترامپ درخواست کردند تا دولت را از تعطیلی خارج کرده و به گروگان گرفتن میلیون‌ها شهروند آمریکایی و صدها هزار کارگر را متوقف کند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از نشست با ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید حاضر شد و گفت: این موضوع را برای رئیس جمهور شفاف ساختیم که اختلاف درباره بودجه دیوار امنیتی تا زمانی که تعطیلی بخشی از دولت پایان نیابد قابل حل نخواهد بود.

پس از خودداری سناتورهای دموکرات از پذیرش درخواست ترامپ برای تخصیص بودجه حدود ۶ میلیارد دلاری به پروژه ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، دولت آمریکا از دو هفته پیش به دلیل نداشتن بودجه مصوب، وارد وضعیت موسوم به «تعطیل» شده است. در این وضعیت، فعالیت‌های غیرحیاتی دولت از جمله در ۹ وزارتخانه متوقف شده و چند صد هزار کارگر تا زمان تخصیص لایحه جدید بودجه دولت، حقوق دریافت نمی‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر