بازدید 2970

آغازانتخاب رشته پزشکی آزادواحد زاهدان

کد خبر: ۸۶۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ 02 January 2019

پیرو صدور مجوز پذیرش دانشجو در رشته پزشکی زاهدان توسط وزارت بهداشت انتخاب رشته از داوطلبان واجد شرایط از امروز چهارشنبه ۱۲ دی ماه آغاز می‌شود.

به گزارش آنا، از مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، مجوز پذیرش دانشجو در رشته پزشکی برای دانشگاه زاهدان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صادر شده است و انتخاب رشته از داوطلبان واجد شرایط از امروز آغاز شده و تا روز سه‌شنبه ۱۸ دی ماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان گروه علوم تجربی آزمون سراسری ۹۷ که بومی یکی از استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان هستند مجاز به انتخاب این رشته محل خواهند بود.

داوطلبان واجد شرایط می‌توانند از طریق سامانه آزمون نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

ملاک‌های تعیین داوطلبان بومی

در صورتی که محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه (دبیرستان یا هنرستان) برای داوطلبان نظام قدیم و محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام جدید در استان باشد، داوطلب بومی آن استان تلقی می‌شود.

در صورتی‌که محل اخذ مدرک تحصیلی داوطلبی در یک استان نباشد، استان محل تولد داوطلب به‌عنوان استان بومی وی در نظر گرفته می‌شود.

داوطلبانی که سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از کشور گذرانده‌اند، استان محل تولد، استان بومی اینگونه داوطلبان تلقی خواهد شد.

داوطلبانی که سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از کشور گذرانده‌‌اند و همچنین استان محل تولد آنها نیز خارج از کشور بوده است استان بومی این قبیل داوطلبان تهران خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان