بازدید 3996

پاسخ‌موشکی‌یمن‌به‌نقض‌آتش‌بس‌توسط‌سعودی‌ها

کد خبر: ۸۶۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱ 31 December 2018

فارس نوشت: منابع نظامی یمن از شلیک چهار فروند موشک «زلزال-۱» به سمت محل استقرار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جازان واقع در جنوب عربستان خبر دادند.

با وجود گذشت دو هفته از پایان گفت‌وگوهای صلح سوئد و حصول توافقاتی میان طرف‌های مذاکره‌کننده یمنی، هنوز حملات ائتلاف سعودی متوقف نشده است که این مساله واکنش موشکی ارتش یمن و انصارالله را به دنبال دارد.

خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گزارش داد که یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله یکشنبه‌ شب چهار فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را همزمان به سمت مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در کوهستان «قیس» در جازان واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله شنبه‌ شب نیز دو فروند موشک «زلزال-۱» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان مستقر در منطقه «عسیر» واقع در جنوب عربستان شلیک کرده بود.

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و هزاران کشته، زخمی و آواره برجای گذاشته، انجام شده است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز (یکشنبه صبح) که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳ بار آتش‌بس در الحدیده را نقض کرده است.

سریع اظهار داشت که توپخانه ائتلاف متجاوز سعودی مناطق مسکونی و مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در «الدریهمی»، منطقه «کیلو ۱۶» و «حیس» را هدف حملات خود قرار داد که در پی این حملات یک شهروند یمنی به شهادت رسید و یک نفر نیز زخمی شد.

اظهارات مسئولان نظامی یمن درباره نقض توافق سوئد از سوی ائتلاف سعودی-اماراتی در حالی عنوان می‌شود که توافق بین گروه‌های یمنی درباره آتش‌بس در شهر الحدیده، از بامداد سه شنبه هفته گذشته بر اساس بیانیه نماینده سازمان ملل در امور یمن، وارد مرحله اجرایی شده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از جمعه شب گذشته اجرای فاز اول توافق «سوئد» برای جابجایی نیروها در بندر «الحدیده» را آغاز کرده‌اند و این بندر را تحویل مسئولان محلی استان الحدیده تحت نظارت سازمان ملل دادند.

این در حالی است که مسئولان انصارالله معتقدند، طرف مقابل (دولت مستعفی یمن) به اجرای تعهداتش پایبند نیست و سازمان ملل باید طرف مقابل را ملزم کند تا به تعهداتش طبق توافقات سوئد پایبند باشد.

«ضیف‌الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن پیشتر هشدار داده که «در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهداتش، درگیری‌ها تشدید خواهد شد و هیچ‌کس نمی‌تواند ملت یمن را فریب دهد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار