بازدید 12685
برشی نادیده از اعتراض روز گذشته در علوم و تحقیقات؛

وقتی دانشجو چیزی بیش از «مشتری» نیست!

برخلاف آنچه مسئولان دانشگاه آزاد در طول سال‌ها سعی به نشان دادنش داشته‌اند، هنوز در این دانشگاه، دانشجو مشتری است و دانشگاه، صاحب کسب و کار و به دنبال سود مالی.
کد خبر: ۸۶۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳ 30 December 2018
برخلاف آنچه مسئولان دانشگاه آزاد در طول سال‌ها سعی به نشان دادنش داشته‌اند، هنوز در این دانشگاه، دانشجو مشتری است و دانشگاه، صاحب کسب و کار و به دنبال سود مالی.

به گزارش «تابناک»، این تصویری است که روز گذشته بار دیگر توسط یکی از مسئولان دانشگاه آزاد ترسیم شد و دست بر قضا، در حضور مشتریان(!) این دانشگاه بود و به سرعت هم واکنش گرفت. در حضور مشتریان ناراحت، مغموم، مضطرب و البته آسیب دیده.

روز گذشته و در جریان اعتراض دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که پس از دو روز عزای عمومی در این واحد و تعطیلی آن شکل گرفته بود، زمانی که دانشجویان خواستار پاسخگویی مسئولان به اعتراضاتشان شدند و بر این خواسته اصرار کردند، یکی از مسئولان دانشگاه آزاد پشت تریبون قرار گرفت تا با چند جمله، سبب ساز خشم دانشجویان معترض شود!
 
وقتی دانشجو چیزی بیش از «مشتری» نیست!

یکی از دانشجویان این دانشگاه در این باره می‌گوید: از شروع تجمع، دانشجویان خواستار پاسخگویی مسئولان دانشگاه و مسئولان ارشد دانشگاه آزاد بودند که در نهایت بعد از چند ساعت یکی از مسئولان دانشگاه آزاد حاضر شد در جمع معترضان سخن بگوید که وقتی بلندگو برایش مهیا کردند و حرف زد، در چند جمله به اینجا رسید که دانشگاه آزاد بسیار مشتری مدار است!

او می‌افزاید: وقتی دکتر مشکینی می‌خواست حرف هایش را شروع کند، بسیاری از دانشجویان از او خواستند تا ابتدا خودش و سمتش را معرفی کند، اما از این کار امتناع کرد و در چند جمله گفت: «بچه من هم دانشجو است» و «اینجا آمده‌ام که بگویم: "حق با مشتری است"». این جمله کافی بود تا بسیاری از دانشجویان از اینکه «مشتری» لقب گرفته‌اند و حتی حادثه مرگبار اخیر نتوانسته آن‌ها را چیزی غیر از مشتری برای دانشگاه جلوه دهد، ناراحت و عصبانی شوند و شعار دهند و به وی پشت کنند.

واکنشی که این مسئول را مجاب می‌کند تا جمله اش را اصلاح کرده و بگوید «حق با دانشجو است»، اما دیگر کار از کار گذشته و بهتر می‌بیند که از تنور سوزان اعتراضات دور شده و تریبون را ترک نماید. آمدن و رفتنی که چه بسا اگر وجود نمی‌داشت، برای مسئولان دانشگاه بهتر می‌بود چراکه در روز عزای دانشجویان، بر اولویت مالی در این دانشگاه تاکید نکرده بودند!
 

تاکیدی که از زبان معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی بیان شده است. معاونی که مهرماه امسال و با حکم طهرانچی، سرپرست وقت دانشگاه آزاد و رئیس فعلی این دانشگاه به این سمت منصوب شده و در روز معارفه‌اش، شعار این معاونت را «جهانی فکر کردن و منطقه‌ای عمل کردن» خوانده و گفته: «خلق ثروت، نوآوری و ارتقای بهره‌وری از اولویت‌های اصلی این معاونت خواهد بود.»

برنامه و دستور کاری ویژه که ظاهرا در آن، «خلق ثروت» نقش بسیار پررنگی دارد، اما نه به معنای رایج این عبارت، که به شکل خاص و با این تعبیر که دانشجو مشتری است و سبب ساز ثروت دانشگاه. حکایتی ناخوش که اگر بدانیم دکتر مجید مشکینی، معاونی که توصیفش رفت، یکی از افرادی است که با دستور رئیس دانشگاه آزاد، عضو کمیته ویژه پیگیری این حادثه هم هست، ناخوش تر به نظر می‌رسد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
بنده خدا واقعیت را گفته دانشگاه آزاد دنبال پول جمع کردن است نه ارتقای علمی کشور کاش یک روز این دانشگاههای غیر انتفاعی جمع میشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
در واقع برای دانشگاه آزاد همیشه پول مهم بوده برای همین هم با جذب بی رویه دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف بدون ایجاد امکانات لازم برای تدریس ان رشته سبب بی آبرو و بی ارزش شدن رشته های زیادی شده است و بعد ایجاد مراکز آموزش عالی غیر انتفایی در رقابت با دانشگاه آزاد که سنگ لحدی بر ارزش تحصیلات تکمیلی بود. محرک اصلی پول است.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
با نظرت موافقم.
دکتر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
یعنی به نظر شما دانشگاههای دیگر بهترند. همه دانشگاهها شده اند دکان کاسبی. به عنوان یک دانشگاهی که دانشگاههای ایران را خوب می شناسم و در دانشکاههای ممتاز اروپا نیز تحصیل کرده ام عرض می کنم که چیزی به نام دانشکاه معتبر و سطح بالا نداریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
پول؟
کدام پول؟ منظورتان از پول همان شهریه 1 تا 2 میلیون تومانی مثلا دوره کارشناسی است؟؟؟
بهتر است به شهریه فقط مهد کودک و پیش دبستانها نگاه کنید.
تازه متوجه شهریه و پول می شوید.
اگر با دلار حساب کنید شهریه یک ترم دوره کارشناسی 100 تا 150 دلار است. به این می گوید دانشگاه دنبال پول در اوردن است؟
التماس تفکر،
چه انتظاری از تفکر لیبرالی اصلاح طلبانه دارید؟!
دانشگاه آزاد با تفکر خلق پول ساخته شد و خیلی از سران جریان کارگذاری و اصلاحات در این دانشگاه پولی مدارک عالیه را کسب کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
الان که شدیدا دست اصولگرایان است!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
دقیقا. دانشگاه ازاد جایی برای دکتر شدن مسئولین بیسوادی بود که عرضه هیچ کاری نداشتن. نمونش هم که زیاده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
این که از هم فکران امسال توست
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
تفکرات غیر لیبرال حوزه چه کاری کرده؟ تفکرات لیبرال است که دانشگاه هایی مثل دانشگاه های هاروارد، کمبریج، آکسفورد، استنفورد و... می سازد. هان خوابی. بیدار شو برادر
در هیچ کجای دنیا جریان مالی دانشگاه را خشک نمی کنند تا مشتری راضی باشد.
کاش دانشگاه های دولتی جمع می شدند که دیگه تو هر شهری مثل قارچ سیز شدند و پول بیت المال رو می مکند و خروجی قابل توجهی هم ندارند. لااقل دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی از بودجه عمومی ارتزاق نمی کنند. روزی نیست که دانشگاه های دولتی برای بودجه نق نزنند. کافیه بودجه دولتی قطع بشه اگر تونستند یه ماه دوام بیارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
حسابی عقده داری بچه جان ها... کجا تو هر شهرستانی یه دانشگاه دولتیه... اون چیزی که زیاده از این دبیرستانهای ازاده.
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
عرضه و سوادش رو نداری دانشگاه سراسری قبول بشی چرا داری لایحه میگی از خودت.همه مردم ایران میدونن این وضع فلاکت بار و اینهمه عقب موندگی علمی دلیلش دانشگاه پیام نور. غیر انتفاعی ازاد پردیسو علمی کاربردیه. خروجی اینا جز بیکارها و مسئولین محترم نیستن. وگرنه کسی که سوتادش رو اره عرضش رو هم داره میتونه از همون دانشگاه دولتی مملکت رو خیل بهتر از این بیسوادها اداره کنه. فقط یادگرفتن هروقت کسری بودجه و پول دارن. خدمات عمومی رو گرون کنن تا مردم مجبورن پول بدن. یه عده ولایت مدارن و تحمل میکنن و میدن. یه عده معترض هستن و مجبورن و میدن. یه عده هم نمیدن و میمیرن.
و همه سران دلواپس و خود دلواپسان مدارک عالیه خود را از دانشگاه های معتبر دولتی داخلی و 10 دانشگاه برتر بین المللی دریافت کرده اند.
این دلواپسا یه چیزیشون میشه همه چیز رو به همه چیز ربط میدن.
ضربه ای که کارخانه تولید مدرک دانشگاه آزاد به کشور زده، استکبار غرب هم نزده.
پول بده و مدرک بگیر. خلاصه و مفید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
تکلیف غیرانتفاعی و علمی کاربردی و پیام
نور چیه ؟ باز صد رحمت به دانشگاه ازاد
حرف حق تلخه!
من خودم مدتی کاسبی می کردم و بیان این عبارت بیشتر برای افرادی است که بیزنس من هستند نه یک انسان آکادامیک که نه تنها پوزیشن دانشگاهی دارد بلکه پست مدیریتی دارد. واقعا برای سیستم آموزشی کشور متاسفم که بالاترین سمت یک دانشگاه طرز صحبت با افرادی که همیشه با آنها سروکار دارد را بلد نیست.
منصفانه برخورد کنید، در اون جو وحشتناک مقابل این همه دانشجو منظور این بنده خدا این بوده که حق با شماست و ما حرفی غیر از برآورده ساختن خواسته شما نداریم، در ضربالمثل فارسی حق با مشتری است به معنی این هست که ما خادم شما هستیم و هرچه باشد خواسته دانشجو مطالبه اول و آخر دانشگاه هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
واقعا چی داری میگی ؟ کدوم ضربالمثل !تو از کجا همچین برداشتی کردی که هیچکی برداشت نکرد؟!
همیشه حق با مشتریست....
خب الان اکثر دانشجوهای این دانشگاهای پولکی دنبال اینن که چند ترم پول بدن اخرش مدرک بگیرن، واقعیته
دکتر مشکینی، دکتر طهراچی، دکتر رهایی یعنی ریاست دانشگاه و کلیه معاونین دانشگاه آزاد عضو هیات علمی دانشگاه های دولتی هستند.
یکی از مشکلات دانشگاه آزاد این است که ریاست و معاونین سازمان مرکزی همه بصورت اجاره ای از خارج بدنه دانشگاه آزاد آورده می شن چند صباحی هستند تا ببینن در دانشگاه چه خبره میرن و نفر جدید میاد.
باید مسولین دانشگاه آزاد از بدنه خود دانشگاه آزاد باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
بابا بدنه دانشگاه ازاد... دانشگاه ازاد چی هست که بدنه داشته باشه. .. چهار تا چرخ هم نیست... فقط یه چیزی درست کردن که یه سری برن مدرک بگیرن... ...
شما بگویید دغدغه الان تمامی دانشگاهها و اساتید بجز انهایی که از چاه ویل دولت ارتزاق میکنند و با قیمت تمام شده سرسام آور در حال آموزش و تربیت دانشجو( که چه عرض کنم صدور مدرک و یا اماده سازی افراد برای پذیرش در دانشگاههای خارج از کشور و کسب امتیاز و شانس بیشتر و بهتر برای مهاجرت نخبگان هستند) هستند مگر غیر این است . پیام نورها ... علمی کاربردی ها و مهمتر از ان غیر انتفاعی ها ... باز هم وقتی ریز شوید همین دانشگاه ازاد به سبب وجود زیرساختها و اندوخته هایی که به سبب انحصار و یکه تازی ها و اجحاف های دوران اوج نیاز اموزش عالی در کشور و سلطنت خواص در آن بدست اورده بنظر مسیر بهتری را میرود.که انهم به ترکستان است.
هزینه پیدا و پنهان و مستقیم و غیر مستقیم مدرک دادن به یک فرد در دانشگاه دولتی عددی سرسام آور و غیر قابل تصور است که قطعا مطابق حداقل 100 برابر مدرک در دانشگاههای غیر انتفاعی است .. و اگر مهاجرت و خروج عموما نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاههای خوب را هم از آن خارج کنیم این هزینه ها برای کشور جند برابر هم میشود
اینا کی هستن دیگه ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار