بازدید 10954
میرلوحی عضو شورای شهر تهران پاسخ بدهد؛

چرا باید قیمت بلیت مترو هم واقعی باشد، اما حقوق‌ها نه؟!/ از نظام جامع اطلاعاتی استفاده نمی‌کنید، چون به ضررتان است

به نظر می رسد، گزینه دوم محتمل‌تر باشد، چون در نظام جامع اطلاعاتی افراد، درآمدها، مالیات ها و اینکه مردم در چه دهکی دسته بندی شده اند، چه میزان تراکنش بانکی و چقدر دارایی دارند، مشخص است و مسئولان می توانند بر اساس آن برای بزرگ ترین و کوچک ترین تصمیمات اقدام کنند؛ حتی در ارتباط با بلیت مترو، ولی خب به نظر می رسد نمی خواهند به ضرر طبقه ای که احتمالا خود آقایان هم در درون آن هستند و جزو آن تعریف می شوند، از این نظام جامع اطلاعاتی استفاده ای بکنند...
کد خبر: ۸۶۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 26 December 2018

از زمانی که شورای شهر و شهرداری تهران در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفته، همواره سخن از گران کردن خدماتی است که شهرداری به مردم ارائه می دهد. در آخرین اظهار نظر پیرامون این مسأله، «محمود میرلوحی» عضو شورای شهر تهران که از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت است، گفته: «قیمت واقعی بلیت مترو ۱۰ هزار تومان است و قیمت فعلی باید گران‌تر شود!»؛ سخنانی که واکنش برخی چهره های اصلاح طلب را نیز به همراه داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از واکنش ها به این سخنان میرلوحی را «عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت اصلاحات نشان داده که با اشاره به این سخنان در صفحه خود در فضای مجازی نوشته است: «به جای سخن گفتن از بلیت ۱۰ هزار تومانی مترو به اصلاح ساختار گل و گشاد شهرداری بپردازید و شهرداری را هوشمند و چالاک بکنید.» همچنین شهروندان و مردم عادی نیز در پیام هایی که برای این خبر ارسال کرده اند، واکنش های منفی به این سخنان نشان داده اند.

خب، اگر فرض را بر درستی سخنان این عضو شورای شهر تهران بگذاریم که قیمت واقعی امروز بلیت متروی پایتخت 10 هزار تومان است و به همین دلیل باید قیمت از آنچه این روزها مردم می پردازند، بیشتر شده و افزایش پیدا کند، باید ابتدا به این موضوع بپردازیم که این قیمت تحت تأثیر چه عوامل و چه دلیلی افزایش یافته و آیا در کنار آن میزان درآمدها و دریافتی های مردم هم افزایش داشته است یا خیر؟

اینکه هر مسئولی بیاید و در حوزه اختیارات خود صحبت کند، کاملا درست است؛ اما آن مسئول پیش از بیان حرف و اظهارنظر پیرامون موضوعات باید سایر جوانب کار را در نظر بگیرد و سپس اظهارنظر کند. طبیعتا یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت مترو، کاهش شدید ارزش پول ملی کشور است و مطمئنا پیش از تحولات اقتصادی چندین ماه اخیر اگر بخواهیم عدد و رقم واقعی در بیاوریم، قطعا قیمت 10 هزار تومان نخواهد بود.

بنابراین این عضو شورای شهر باید پیش از بیان چنین سخنی، مقدمه ای هم در ارتباط با این مسأله بیان می کرد که ارزش شدید پول ملی باعث شده که رقم واقعی قیمت بلیت مترو به 10 هزار تومان در شرایط فعلی برسد. پس با این پیش فرض، باید اشاره کرد که وقتی این افزایش قیمت ناشی از ارزش پول ملی است، حاکمیت، دولت و سایر مسئولان اعم از شهرداری و شورای شهر که بخشی از تصمیم گران محسوب می شوند و باید در قبال این مسأله که کوتاهی و بی برنامگی آنان باعث پدید آمدن چنین شرایطی شده، مسئولیت پذیر باشند.

از طرفی باید در نظر داشت که استفاده کنندگان از مترو عمدتا چه کسانی هستند؟ این افراد عموما کسانی هستند که کاهش ارزش پولی ملی به شدت آنها را تحت فشار قرار داده و ضمن کاهش ارزش و میزان دارایی هایشان باعث فقیرتر شدن شان نیز شده است. این افراد عمدتا جزو دسته ای هستند که دولت آنها را جزو مشمولان دریافت سبد جبرانی کالای جبرانی قرار داده و این شرایط تنها و تنها به دلیل سوء تدبیر و سوء مدیریت در نظام افتصادی کشور است.

همه این تصمیمات یک شبه که این دسته از مدیران در ارتباط با آینده خدماتی که به مردم ارائه می شود، می گیرند و بر اثر آن مردم طبقه متوسط و ضعیف جامعه را هر روز آسیب پذیرتر و ضعیف تر می کنند یا به دلیل فقدان یک نظام جامع اطلاعاتی است که شما بر اساس آن بدانید هر یک از شهروندان چه اندازه درآمد دارند ، چقدر مالیات می دهند و در چه سطح، جایگاه و دهکی قرار گرفته اند یا اینکه جرأت استفاده از چنین نظام جامع اطلاعاتی وجود ندارد.

به نظر می رسد، گزینه دوم محتمل تر باشد، چون در نظام جامع اطلاعاتی افراد، درآمدها، مالیات ها و اینکه مردم در چه دهکی دسته بندی شده اند، چه میزان تراکنش بانکی و چقدر دارایی دارند، مشخص است و مسئولان می توانند بر اساس آن برای بزرگ ترین و کوچک ترین تصمیمات اقدام کنند؛ حتی در ارتباط با بلیت مترو، ولی به نظر می رسد نمی خواهند به ضرر طبقه ای که احتمالا خود آقایان هم در درون آن هستند و جزو آن تعریف می شوند، از این نظام جامع اطلاعاتی استفاده ای بکنند. به تعبیر دقیق تر، جرأت استفاده از آن نیست!

این موضوع در ارتباط با «بحث جلوگیری از پرداخت یارانه نقدی به قشرهای پردرآمد» کاملا مشخص است و نمود دارد، چون قانون هدفمندی یارانه ها صراحتا دولت و مجلس را مکلف کرده که از پرداخت یارانه به دهک های بالای درآمدی جامعه پرهیز کنند و البته این یکی از مهمترین اهداف اجرای هدفمندی یارانه ها به منظور توزیع عادلانه منابع بین اقشار مختلف است، اما در این ارتباط، خیلی علنی خلاف قانون انجام می شود و دیوان محاسبات هم هر سال این مسأله را تخلف و تخطی از قانون اعلام می کند.

این موضوع تاکنون هیچ اثری بر بهبود رویه دولت و مجلس درباره موضوع پرداخت یارانه نقدی نداشته و همان طور که امسال هم در برنامه بودجه سال 98 آمده، یارانه نقدی بین بیش از 77 میلیون تن از جمعیت کشور توزیع خواهد شد. این موضوع نشان می دهد، جرأت استفاده از نظام جامع اطلاعاتی برای بخشی از قشر متمول جامعه وجود ندارد و گویا قرار است هزینه ها صرفا از قشر متوسط به پایین جامعه گرفته شود! این بار مالی سنگین و تحمیلی، هر روز جیب ملت را خالی تر می کند.

بنابراین بهتر است آقای میرلوحی و سایر مسئولانی که دم از قیمت واقعی خدمات و کالاها می زنند، به چند نکته توجه کنند؛ اولا هزینه های ناکارآمدی مدیریتی خود را به ویژه در بخش های اقتصادی از جیب مردم تأمین نکنند، دوما اگر قرار به واقعی سازی یا آزادسازی قیمت هاست، ابتدا برای نزدیک کردن حقوق، درآمدها و سطح رفاه مردم به نرم جهانی تلاش کنند، بعد سراغ این گونه مسائل بروند، سوم اینکه حتما درباره چرایی از عدم بهره گیری از نظام جامع اطلاعاتی برای تعیین قیمت خدمات برای قشرها و دهک های مختلف توضیح بدهند. اگر تکلیف همین سه مسأله روشن بشود، مردم پاسخ بسیاری از پرسش های شان را خواهند گرفت و البته از واقعی سازی قیمت ها هم استقبال خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۷۲
برخی فراموش کرده اند که از کجا به تهران آمده اند و برای تهرانی ها نسخه نویس شده اند.
پاسخ ها
همه چی با هم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
من هم مثه همه میرم موافقم
قیمت برق
قیمت آب
قیمت بنزین
قیمت گوشت
قیمت برنج
قیمت مرغ
قیمت خودرو
قیمت حمل و نقل
همه اینها را از میانگین اروپا بگیرین
یا میانگین آمریکا و کانادا
و بعدش حقوقها را هم مثه اونها بدین
حقوق معلم
حقوق کارگر
حقوق بازنسشته
حقوق کارمند
حقوق شهردار
حقوق وزیر و وکیل
حقوق دکتر
بعد
مالیات هم مثه اونجا نظام ریزی کنین
ناشناس
| France |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
برخی؟تهران ۵۰۰هزار نفری شده ۱۵ میلیون بعد میگی برخی؟.نود و پنج درصد تهرانیها مسافرن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
نتیجه ی رای دادن فله ای و بدون فکر همینه
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
بابا بچه شهری ...... با کلاس .....
همه چیز به قیمت جهانی ولی حقوق به قیمت جهان سوم ؟؟؟

انصاف ندارید ؟
وجدان ندارید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
بعد این همه سال دنبال وجدان و انصافی؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
جالبه همه چیز بر وفق مراد مرفه نشین تهران پیش میره ، از قبیل گران شدن مسکن ، گران شدن بلیط مترو تا آنها راحتتر بتوانند استفاده کنند ، همه بیمارستان ها ، شرکت ها ، اداره جات دولتی در بخش مرفه نشین تهران جهت استفاده قشر مرفه
تهران ساخته میشه در صورتی که جمعیت بالای شهر تهران حدود 20 درصد هم نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
تورم امسال تا کنون بیش از 50% افزایش یافته ولی آقایان از همه جا بی خبر قرار است سال آینده حقوق کارمند جماعت را آنهم به صورت پلکانی 20% اضافه .انصافتان کجاست؟ این همه کسری را یک کارمند بیچاره باید از کجا و چگونه جبران کند؟ خواهشا مسئولین محترم مرفه کمی فکر کنند البته اگر
زحمتی نیست؟
میرزایی : از کرج
| Viet Nam |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
احسنت .کاملاً درسته. مسئولان محترم با حقوقهای بالاخجالت بکشند. از ناله و نفرین مردم بترسند
تمشکال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
قیمت واقعی مرغ
قیمت واقعی نان
قیمت واقعی دلار
قیمت واقعی حقوق
و هزاران قیمت دیگر را
می توان پیدا کرد
تنها وقتی قیمت آدم ها نوسان پیدا می کند
نمی دانم
یقه تعزیرات را باید گرفت
یا یقه های دیگر را
به شرطیکه
یقه ای در کار باشد!!
تهران را مهاجرت های بی رویه ناشی از ناکارآمدی دولتها در گذشته و حال به این حال روز انداخت.
اصل تفکر تکنوکرات براین است که چشمان را بر واقعیت اجتماع و مردم میبندند و فقط به طبقه سرمایه دار فکر میکنند؟؟
تهرانی ها لیاقت داشتن چنین مسئولی را داشتند چون این عضو کم سواد شورای شهر تهران را خود مردم انتخاب کرده اند.
خودکرده را تدبیر ........ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
سواد شورای قبلی خیلی بالا بود؟؟؟؟؟/ خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
بعله ما یک کم سواد را از میان فوجی از بی سواد ها انتخاب کردیم ...... و چاره ای جز این نبود .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
باسواد ها همه رفتند
اصلاح طلب ها همیشه گند زدند
پاسخ ها
علیرضا2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
هکذا اصولگرایان !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
حتما اصولگرایان گل کاشته اند اره؟؟؟ شاید نان تو رو آجر کرده اند که ناراحتی؟؟
ناشناس
| - |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
اصول گرایان دولت گذشته هم این دولت را و هم دولت گذشته را به گند کشیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
اینقدر اصلاح طلب ، اصولگرا نکنید ،هر دو گروه سر و ته یک کرباسند و بی پروایی و بی درایتی را پیشه کرده اند مردم در نظر اینها موجودات بدرد نخوری هستند که با یک وعده ی تو خالی یا یک شام و ناهار به آنها رای داده اند.
در هیچ دورهای مسئولان اینقدر در مقابل مردم بی پروایی به خرج نداده اند
باید نظاره گر باشیم تا ببینیم این بی پروایی های آنها را به کجا میبرد .مسلما به جای خوبی نخواهد برد.
علیرضا
| United States of America |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
ناشناس 1342
نه فقط نان این دوستمون که با تشکر ازشون نان هشتاد میلیون ایرانی اجر شده
حتما تو این اوضاعی که فشار به همه مردم زیاد شده نون شما تو روغنه؟؟؟
کاری به اصولگرا و اصلاحطلب ندارم که جفتشون عین همن ولی به نظرم اصولگراها نسبت به اصلاح ها که تقریبا هیچ کاری نمیکنن کاری تر هستن
یادمون نمیره در دوره ی آقايونی که سنگشون رو به سینه میزنید این فرضیه احمقانه گران کردن تهران برای جلوگیری از مهاجرت و مهاجرت معکوس از تهران به جای قدرتمند کردن وضعیت بقیه جاهای کشور شکل گرفت و باعث به وجود اومدن شهرهایی مثل اسلامشهر و ...و معضلات بعدیش شد
اون زمانی که دوستان فقط تهران رو میدیدن و شهرستان ها رو ول کرده بودن که بعدش دولت آقای احمدی نژاد با سوار شدن به همین اشتباه احمقانه و بزرگ دوستانتتون رای آورد
البته که بازم دولت آقای احمدی نژادها با تمام نقص هاش در حالی که تحریم های سازمان ملل رو سرمون بود و اروپا هم دوستمون نبود بیشتر کار میکرد ووضع زندگی و کار انقدر خراب نشد در مقایسه با اینکه الان فقط آمریکا تحریممون کرده و تیم قدرتمند اوباما پشت تحریم ها نیست و البته اروپا دوستمون!انگار کلا کار کردن رو دولت و مجلس فراموش کردن و هیچ برنامه ای ندارن و کشور رو به امون خدا ول کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
هم اصولگراها و هم اصلاح طلب ها هردو فقط به قدرت فکر میکنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
هر دو سر و ته یک کرباسن .

هر دو گند میزنن ، وگرنه وضعیت ما این نبود .
سلام بنده می خوام مطلب بالاتری یگم واون اینکه چرا همه جا خبر از رشد نرخ تورم است حتی جرایم رانندگی که سردار اشتری چندروزپیش گفتند که با نیوری انتظامی نیست و با مجلس وهیات دولت است ومتناسب با نرخ رشد تورم مبالغ هم افزایش می یابد ولی حقوق ودستمزد های کارگران وکارمندان چی؟
هم چیز باید قیمت واقعی باشد ولی حقوق کارمندان وباز نشستگان چی؟
حقوقها کاملا نجومی و درامدهای حاشیه ای هم میلیاردی است ودغدغه معاش برای خودی ها وجود ندارد میماند مترو که اقایان سوار نمی شوند وغیر خودیها از ان بهره میبرند بهر صورت مردم باید به نوعی بخاطر ناسپاسی وناشکری مجازات شوند
من یک کارمند با حقوق 4.3 میلیونی و دارای خانوار 5 نفری الان 2 ساله که یارانه منو قطع کردن چجوری 77 میلیون نفر یارانه میگیرن پس
ببینید چیزی که جا افتاده به این صورت است :
قیمت بنزین با ترکیه و اروپا
تورم با ونزوئلا
درآمد با اتیوپی و اوگاندا
و......
آقایی که دم از بلیط ده هزار تومانی میزنی تو که سوار بیت المال میشی این ور و اونور میری نه مترو پس بزار این مردم بدبخت تو مترو روی هم له بشن و به زندگییشون برسن ...
از دولت مردان و مسئولین میخواهیم که حداقل یک بیمارستان خوب در جنوب شهر تهران احداث کنند ، مگر مردم جنوب تهران انسان نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حقوق و دریافتی کارمندان و کارگران ظاهرا از نظر دوستان مسئول خیلی هم عالی است و جهت بالانس کردن هزینه ها و درآمد ها در صدد افزایش قیمت ها برآمده اند وگرنه که مردم نمی دونند پول های اضافیشان را کجا هزینه کنند و خدای ناکرده شاید به فکر سفر های کشور های شرق آسیا بیفتند...
چاره کار اعتراضه! چرا همه خاموشن؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
.برای اینکه یه عضو رو ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
داداش با این وضع قیمتها و بدبختی که ما از چهارتا چراغمون سه تاش سوخته آخری هم سوسو میزنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
احسنت. خلایق، آنچه لایق. دولت سکوت و نجابت مردم را به عنوان رضایت برداشت کرده که تو این شرایط بحران اقتصادی هر روز بهانه برای فشار . . بیشتر بر مردم پیدا می کند. باید بنحوی نارضایتی را البته طوری که آنرا حس کنند نشان داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
پارسال این موقع اعتراض کردید. چی شد؟
اصل دعوا در تهران بر سر لحاف ملا است. یعنی فقط آدم های لاکچری باید در تهران زندگی کنند. همانگونه که استاندار سابق تهران افاضه کرده بودند: هزینه زندگی در تهران را باید به شدت افزایش دهیم . یعنی خیلی ها باید با این سیاست از تهران اخراج کنیم.... تمام این داستانها ادامه سیاست گفته شده است.
این بابا تا 20 سال پیش اصلا یک متر در تهران قدم نزده و متولد اصفهانه و از زمان خاتمی وارد گود تهران شده! حتی در ساخت مترو هم مشارکتی نداشته! اونوقت برای قیمتش تصمیم گیری میکنه!!!
واقعا بر چه اساسی ایشون انتخاب شده برای شورای شهر؟؟ کیلویی بوده لیسته؟؟
هرموقع حقوق کارمندان واقعی شد آنگاه قیمت مترو نیز واقعی گردد.
شورای شهر امروز بسیار ضعیف عمل می کنند و نشون داده اند که منافع شخصی و حزبی شان مهمتر از منافع عموم مردم است.
30 ساله این مملکت دسته اصلاح طلبه و گند زدن به اقتصاد و معیشت مردم خودمان کردیم و باید بکشیم
اصلاح طلب و اصولگرا سر وته يك كرباسند،همه به اين مملكت گند زدند،اين دسته بنديها را براي سركار گذاشتن ملت درست كردند.
بلکه هر چیز را می خواهند گران کنند اعمم از دلار و ارز و لوازم خانگی و ماشین و .... گران بکنند ولی بر پایه همان( فوم خلیج فارس و یا خاورمیانه و یا هر جایی دیگر ) هم حقوق و مزایا به کارگران و کارمندان ساده و کسبه خرد و کشاورزان خرده پا و آفتاب نیشین بدهند اگر کسی چیز گفت و به عنوان مثال حقوق و مزایا در تهران و مراکز استانها هم اکنون 6میلیون تومان در ماه است .... لطفا در این 10 ما هم معوقه اش را بدهید.... بدرود
بادرود:چقدرسوال بجاوحقیقت درمتن نگاشته های نگارنده نهفته است دیگر۹۰درصدمردم میدانندوبرای هم میگویند بایددستهاراازبستو درآوردومردعمل شدکه چه بساهمچنانکه همین ملت آشفته بازاربیشتری رارقم خواهندزدواغنیابه طبقه ضعیف ومتوسط رحم نکرده ونخواهندکرد ،بایدهرچه سریعتردولت الکترونیک درسطح تمامی کشورنهایی واقدام به اخذنطام مالیاتی وهویدانمودن اموال حقیقی وحقوقی شهروندان گرددوازطرفی کلیه کارهای اداری ونظام اقتصادی نیزشفاف سازی خواهدشد.
حضرت آقای پرفسور میرلوحی شما می توانید بفرمایید قیمت واقعی پسته،پراید،پوشک بچه،رب گوجه،صابون ،کوفت و زهرمار و .... و .......... چنده؟لطفا اول قیمت اینها را واقعی کنید؟بعد قیمت بلیط مترو را؟
عزیزان میزان درامد مردم هر جامعه ای تابع درامد سرانه و تولید ملی ان جامعه است و نه گفته من و شما لذا این درامد محاسبه کردنی است و نه چانه زدنی.40 سال در این مملکت پول نفت را خوردیم و خوابیدیم سرمایه گزاری در عمران نزدیک به صفر،سرمایه گزاری خارجی نزدیک به صفر،انتقال تکنولوژی نزدیک به صفر،قابلیت ورود به بازارهای خارجی نزدیک به صفر،خصوصی سازی نزدیک به صفر و .... با این شرایط انتظار معیشت مناسب را هم دارید؟نه برادر داریم به آخر خط می رسیم.
بقول سریال لیسانسیه ها:
دیگه داره اون روی منو بالا میاره دیگه داره اون روی منو بالا میاره....
صد رحمت به قالیباف. ایکاش رئیس جمهور ایشون میشدند.
حتی با دلار ده هزار تومن هم هزینه هر سفر مترو 10 هزار تومن که هیچ، هزار تومن هم نمیشه!
هر نفر مسافر حداکثر 100 تومان هزینه برق داره.
و 200 تومن هم هزینه پرسنل...دیگه چه کار می کنید با خود دستگاهها ، چطور فاکتور تایید می کنید و یا کلا چه دستگاههایی خریدید و نصب کردید و استفاده می کنید که هزینه نگهداریشان برای هر سفر 9700 تومن میشه الله اعلم
حقوق های کلان در شهرداری را قطع کنید نیازی به گران کردن مترو نیست. دزدی هایتان را کمتر کنید، ریخت و پاش ها را قطع کنید نیازی به گران کردن بلیط تیست. برای فروش بلیط ، کنترل بلیط و دهها کار بیهوده دیگر یک لشکر ادم علاف را در استخدام دارید . این ها را کم کنید .
تابناك جان گرون كردن من دانشجوي علم و صنعتم تا هفته قبل هر سفر حدود 800 تومن بود اين هفته ديدم حدود 1100 تومن براي يه سفر ازم كم ميكنه
مگه داری از جیب خودت میدی....پول نفت...باید سوبسید بدی که قشر ضعیب که نداره پراید ۳۰ میلیونی بخره بتونه تردد کنه...کجای این داستان رو این بابا نمیفهمه؟؟
یکی از مزیت های اصلاح طلب ها گفتن واقعیت بدون در نظر گرفتن مصلحت های حزبی می باشد و همچنین خودشان جواب هم حزبی های خودشان را میدهند و همین باهث شده بدون اتکا به کانون های قدرت و ثروت از هم نپاشند.
آقا این بنده خدا راست گفته دیگه:
(هزار تومان قیمت خدمات مترو) + (9 هزارتومان هزینه سوءتدبیر، بی عقلی مدیران، اختلاس، و ...) = 10 هزار تومان.

راس گفته دیگه، بهش گیر ندید بذارید 9 هزار تومنشو زنده کنه.

میدونم تابناک که چاپ نمیکنی!
از این خاموشی مردم سوء استفاده میشه
اگر یارانه برداشته شود مستضعفین با ان زندگی میکنند چکار باید بکنند تا زنده بمانند
وقتی که مرفهین بی درد در راس کار قرار میگیرند انتظار بهتری نمی توان داشت . این آقا باحقوق نجومی ای که میگیرد چه میداند قشر ضعیف چه میکشند ، چه میداند....
این اقا حالیش نیست که اگه مترو گرونتر بشه. حتتی به اون ده تومن برسه 60 درصد و شاید 70 درصد مسافراش رو از دست میده. مردم میرن موتور میخرن. با موتور میرن سر کارشون. هوا لوده تر میشه. ترافیک سنگین تر و تصدفات بیشتر. داره خودش هزینه خودشو بالا میبره. چون جز دماغش چیزی نمیبینه. مرد ناحسابی. داری بخاطر یه مشت دلار (10 هزارتومن) پایتخت کشور رو به فلاکت میکشی
در ماه 100 دلار حقوق میدهند وببینید برای ان چه نقشه های میکشند برای بنزین اب برق گاز حمل ونقل اجاره خانه نان و.... یعنی 100 دلار واینهمه بر نامه
این افراد عموما کسانی هستند که کاهش ارزش پولی ملی به شدت آنها را تحت فشار قرار داده و ضمن کاهش ارزش و میزان دارایی هایشان باعث فقیرتر شدن شان نیز شده است.

لعنت خدا بر شما که مردم رو فقیرتر کردید.....
فلسفه پرداخت سوبسید برای اقلام اساسی در گذشته عدم توان پرداخت دولت در حقوق واقعی کارمندان و کارگران بود با گذشت زمان صورت مسئله یعنی دلیل پرداخت سوبسید را پاک کردند و با کلی منت به ملت بجای سوبسید کالای اساسی با عملکردی غیرکارشناسی "یارانه" دادند جالب اینجا ست حالا هم سوبسید و نمیدن هم یارانه را میخواهند قطع کنند اما اصلا صحبت حقوق ۱۰-۲۰% که به مردم پرداخت میکننندنیست.
درسته قیمت مترو باید طبق استاندارد جهانی باشه
حقوق هم همینطور
قیمت گمرک هم همینطور
قیمت اینترنت نیز چنین
چرا قیمت جهانی رو فقط طبق چیز هایی که تو ایران ارزون تره در نظر میگیرن؟؟؟ چرا همه چیز جهانی نباشه؟؟؟
مگر اسلام نمی گوید که هرکسی را در قبر خود جای می دهند و پاسخگوی اعمال خود می باشد؟این چه شیوه توزیع یارانه است که به سرپرست خانوار یارانه میدهند پس بقیه اعضای خانواده کشگند.من پسر و دخترم دانشجو هستند چرا باید آنها به جیب من وابسته باشند؟چرا یارانه آنها را قطع کردید در صورتی که من خودم هم یک کارمند ساده هستم؟پس این 70 میلیون یارانه بگیر چه کسانی هستند؟چه کسی داره این یارانه ها را قورت میده؟
وقتی یک عده مسئله دار واردشورای شهر و به طبع ان شهرداری میشوند باید انتظار اینگونه حرکتهارا داشت !!!به هر ترتیب باید به هر ترتیب شده به مردم فشار وارد کنند تا عدم اعتماد بیشتر شود!!!اما به کوری چشم همه اینها ملت پشت سر رهبری از اینگونه توطئه ها هم عبور خواهند کرد.
اگر می خواهید کمتر به ثروتمندان یارانه سوخت بدهید و هی برایشان بزرگراه و خیابان بسازید حمل و نقل عمومی را رایگان کنید تا هم هوای سالمتری داشته باشید هم به عدالت نزدیکتر شوید . ای کاش یک محاسبه علمی انجام می شد تا معلوم شود که شهرداری به مردم بدهکار است یا برعکس .
شهر هرت که می گن همین جاست.هرکسی تیغش تا جایی که می برد می برد و می برد.این نحوه اداره کشور را پدر بزرگ منم که گاراژ دار است بلده .چون یکدفعه جلوی دوره گردی که از درب گاراژ هر روز عبور می کرد را گرفته بود و گفته بود برای هر روز عبور از اینجا باید 500 تومن به من بد هی.و کلاغی هم که در گاراژ لانه گذاشته بودمجبور به پرداخت اجاره کرد.البته گاراژ داری خرج داره.این یعنی ما تاوان ناکارآمدی و سؤ مدیریت خود را توزیع می کنیم روی جمعیت شهری
خیلی خوبه
املاک و حقوق های انچنانی
به ما که میرسه باید قیمتها واقعی بشه؟
متاسفانه مردن خودشون رو از چاله اصولگرایان به سیاه چاله اصلاح طلبان انداختن.
تهران شده شهر غربتي ها. منظورم شهرستاني يا دهاتي نيست. غربتي يعني همينهائي كه هيچ علقه اي به اين شهر ندارند. نيامده فكر پر كردن جيب و فرستادن بچه هاشان به خارج. اين شامل مديران و كسبه و ...
به این پروفسور با مدرک از هند بفرمایید که استاد حمل و نقل عمومی رو باید سوبسید داد تا ملت بجای خودروی شخصی استفاده کنن!!!
اگه قرار ملت با قیمت واقعی 10( که البته مشخص نیست چجری از هزار به 10 برابر رسیدن؟؟) هزار تومنی سوار مترو شن خب با خودرو شخصی برن سرکار که سنگین تره!! هم تو ماشین گرم و نرم نشستن هم ممکنه زودتر از مترو برسن سرکار!!!
این خیلی سادست که ایشون متوجه نشده!!! همه جای دنیا سوبسید میدن که مردم تشویق به استفاده شن!!!
اما نمیدونم اینجا چه کرمی بالا گرفته که همه جا میخوان قیمت ها واقعی شه!!!
درست میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار