بازدید 21649
گزارش مراسم بدرقه پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در مصلی تهران برگزار شد/ اقامه نماز به امامت رهبرانقلاب + تصاویر/ پیکر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت+عکس

پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی با حضور مردم و مسئولان از درب مصلی امام خمینی(ره) تا خیابان خیابان ولیعصر (عج) تشییع شد. همچنین مراسم تشییع و تدفین رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز چهارشنبه (5 دیماه) از ساعت 14 در قم ، محل مسجد امام حسن عسگری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 26 December 2018

مراسم تشییع و اقامه‌ نماز بر پیکر آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، صبح روز چهارشنبه در مصلای امام خمینی تهران با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم که علاوه بر رؤسای سه قوه، مسئولان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند. حضرت آیت الله خامنه‌ای بر پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماز اقامه کردند و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم از خداوند مسألت کردند.

به گزارش «تابناک»، پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی با حضور مردم از درب مصلی تا خیابان خیابان ولیعصر (عج) تشییع شد.همچنین مراسم تشییع و تدفین رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز چهارشنبه (5 دیماه) از ساعت 14 در قم ، محل مسجد امام حسن عسگری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که مدتها از بیماری رنج می‌برد، دوشنبه شب سوم دی ماه 97 در یکی از بیمارستان‌های تهران دعوت حق را لبیک گفت.

رهبر انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی از مرحوم سیدمحمود هاشمی شاهرودی به عنوان استادی بزرگ در حوزه علمیه قم و کارگزاری با وفا در مهمترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی، عضو مؤثری در شورای نگهبان و رئیس موفقی در مجمع تشخیص مصلحت که آثار و برکات علمی بسیاری از خود بر جای نهاد، یاد کردند.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهارشنبه‌شب (۵ دی) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

همچنین پنج‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۷ از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ صبح مراسم بزرگداشتی در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

پیکر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۶:۵۱

پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

پس از اقامه نماز بر پیکر آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران توسط رهبر معظم انقلاب و برگزاری مراسم تشییع، پیکر آن مرحوم برای تشییع و خاکسپاری به شهر قم منتقل شد.

از ساعتی پیش، مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم مطهر حضرت معصوم(س) برگزار شد و اقشار مختلف مردم، طلاب، فضلا، مسؤولان کشوری و لشکری، اعضای خبرگان، اعضای جامعه مدرسین و نمایندگان مجلس در این مراسم حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

پس از تشییع، مراسم سوگواری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور گسترده مردم برگزار و سپس پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جوار مضجع ملکوتی بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت ازسوی رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۱:۰۰

مجلس بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (چهارشنبه) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد. همچنین فردا (پنج‌شنبه ۶ دی ۹۷) نیز از ساعت ۱۰ تا  ۱۱:۳۰ صبح مراسم بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مسجد اعظم قم
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۰:۵۰

مجلس بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از طرف رهبر انقلاب، امشب در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در مصلی تهران برگزار شد/ اقامه نماز به امامت رهبرانقلاب

تشییع پیکر آیت‌الله از مصلی تا خیابان ولی‌عصر(عج)
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۰:۴۲

پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی با حضور مردم از درب مصلی تا خیابان خیابان ولیعصر (عج) تشییع شد.

پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی با حضور مردم و با شعارهایی مانند «عزا عزاست امروز مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز»، «لااله الا الله، علی ولی الله»، «وای حسین وای حسین»، «حزب فقط حزب علی رهبر فقط سیدعلی»، «دست خدا بر سر ماست خامنه‌ای رهبر ماست» و ... از در مصلای امام خمینی (ره) به سمت خیابان ولیعصر (عج) تشییع شد.

برگزاری مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مصلی تهران
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۰:۳۵

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در مصلای امام خمینی(ره) نماز میت را بر پیکر آیت الله «سید محمود هاشمی شاهرودی» رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اقامه کردند.

مراسم تشییع رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقیه عالیقدر و استاد بزرگ حوزه‌ علمیه از ساعت هشت صبح امروز - چهارشنبه - با حضور جمع زیادی از مردم، روسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشگری با قرائت آیاتی از قرآن مجید و مداحی یکی از مداحان اهل بیت (ع) آغاز شد.

 			 				 					نماز رهبر انقلاب بر پیکر آیت‌الله شاهرودی

در این مراسم مقامات عالی رتبه کشوری ازجمله حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ، ائمه جمعه موقت تهران ، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، وزیران، معاونان رییس جمهوری و مسئولان لشگری و کشوری حضور دارند.

خانواده مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از ساعات اولیه مراسم تشییع در محل مراسم حاضر شدند.

مردم در صف های طولانی در مقابل درب های ورودی مصلای امام خمینی(ره) ایستاده اند و لحظه به لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود.

شرکت کنندگان در این مراسم تصاویری از آیت الله هاشمی شاهرودی در کنار رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری در دست دارند. همچنین اقشار مختلف مردم دست نوشته هایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای به همراه دارند که از جمله آن می توان به « آیت الله هاشمی شاهرودی کارگزاری با وفا در مهمترین تشکیلات نظام بود» اشاره کرد.

قرار است پیکر مطهر آیت الله هاشمی شاهرودی پس از مشایعت مردم تهران به سمت شهر مقدس قم تشییع و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شود.

اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی توسط رهبر انقلاب
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۹:۵۵

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تشییع فقیه عالیقدر و کارگزار با وفای نظام اسلامی مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در مصلای امام خمینی(ره) تهران حضور یافتند.

در این مراسم که با حضور رؤسای سه قوه، مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماز اقامه کردند و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم از خداوند مسألت کردند.

پیکر این استاد بزرگ حوزه علمیه قم پس از تشییع بر دستان مردم مؤمن و قدرشناس، جهت تدفین در جوار مضجع نورانی حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) به قم منتقل خواهد شد.

دست‌خطی که از آیت‌الله شاهرودی به یادگار ماند
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۹:۳۷
در پی ارتحال مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی، دست خط این عالم ربانی در غبارروبی آذرماه ۱۳۹۶ به مناسبت سالروز ورود پر خیر و برکت بانوی کرامت به قم منتشر می‌شود.

 			 				 					دست‌خطی که از آیت‌الله شاهرودی به یادگار ماند

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد (ص) و علی آله الطیبین الطاهرین و العن علی اعدائهم الی یوم الدین

از توفیقات فائقه الهی این بود که در شب و ورود حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام در خدمت و معیت تولیت این آستان مقدسه حضرت آیت‌الله سعیدی دامت توفیقاته افتخار خاکروبی و زیارت ضریح و مضجع شریف این بانوی با عظمت اسلام را پیدا کردیم. و خاکروبه این مقام شریف و مقدس را سرمه چشمان خود کرده و با توسل به آن بانوی اسلام و دخت ولی‌الله و رسول‌الله و خواهر ولی‌الله و عمه ولی‌الله از درگاه خداوند متعال عزت هرچه بیشتر اسلام و نظام مقدس اسلامی و رهبر عظیم‌الشأن آن و امت مؤمن و انقلابی را مسئلت کرده و از برای تسریع در ظهور ولی‌الله الاعظم امام زمان ارواحنافداه و عجل الله فرجه الشریف دعا کردیم و عاجرانه و مخلصانه از خداوند متعال درخواست نمودیم که شرف شهادت را در رکاب مبارک امام زمان ارواحنافداه و عجل الله فرجه الشریف را به ما عنایت فرماید و ما را در دنیا و آخرت در خدمت آنها قرار داده و با رسول‌الله و ائمه معصومین و اولیاء و شهداء و انان شهدا محشور فرماید ان‌شاءالله تعالی

بنده و غلام درگاه اهل بیت

محمود هاشمی شاهرودی

۲۲ ربیع الاول

۲۱/آذر۱۳۹۶

اعلام محدودیت های ترافیکی برای مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی شاهرودی
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۸:۴۰

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌های ترافیکی مراسم تشییع پیکر آیت‌ الله هاشمی شاهرودی را اعلام کرد.

سرهنگ حسن عابدی درباره محدودیت های تردد وسایل‌نقلیه در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌ الله هاشمی شاهرودی گفت: صبح چهارشنبه در اطراف مصلی تهران محدودیت توقف وجود دارد؛ توقف وسایل‌نقلیه در طول خیابان شهید بهشتی حد فاصل خیابان قنبرزاده تا بزرگراه مدرس، طول خیابان پاکستان در هر دو ضلع و مسیر شمال به جنوب خیابان قنبرزاده ممنوع است و این مسیرها امشب کاملاً پاک‌سازی می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: تردد وسایل‌نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین در محورهای اطراف مصلی تا پایان مراسم ممنوع است.

وی درباره محل مجاز برای توقف وسایل‌نقلیه گفت: پارکینگ مجموعه چهل سرای مصلی امام خمینی (ره) تنها پارکینگ پیش‌بینی شده است که در ضلع جنوبی مصلی واقع شده و در ورودی این پارکینگ نیز از خیابان شهید مفتح، شهید نقدی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر