بازدید 20357
لایحه بودجه ۹۸ توسط رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد؛

روحانی: امیدوارم بودجه ۹۸ را بهمن از مجلس تحویل بگیریم/ در زمان بحران ارزی، موجودی اسکناس دولت صفر بود/ جو ملتهب مجلس در زمان دفاع رئیس‌جمهور از بودجه

حسن روحانی که صبح امروز در جلسه علنی مجلس حضور یافته بود، پس از سخنرانی یک ساعته درباره‌ ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۸ متن این لایحه را تقدیم رئیس مجلس کرد. روحانی و اعضای کابینه پس از تقدیم بودجه جلسه علنی مجلس را ترک کردند.
کد خبر: ۸۶۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 25 December 2018

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۱۹۸ نماینده آغاز شد.

ادامه بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی، بررسی لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم، تقدیم لایحه بودجه ۹۸ توسط رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه‌ زنان و جوانان و خانواده‌ و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشور از دیگر موارد کاری امروز مجلس شورای اسلامی به شمار می‌آید.

حسن روحانی که صبح امروز در جلسه علنی مجلس حضور یافته بود، پس از سخنرانی یک ساعته درباره‌ ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۸ متن این لایحه را تقدیم رئیس مجلس کرد. روحانی و اعضای کابینه پس از تقدیم بودجه جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

متن سخنرانی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی هنگام ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان گفت: تحریم بر زندگی مردم بی تأثیر نیست اما آمریکا قطعا شکست می خورد و با همراهی مجلس، حمایت مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب، بر مشکلات غلبه می کنیم.

روحانی گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که همانند سال‌های گذشته در موعد قانونی بودجه سال 98 را تقدیم مجلس شورای اسلامی می کنیم.

رئیس جمهور ضمن تسلیت ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: ایشان پس از ماه‌ها رنج و درد بدرود حیات گفتند و من خدمت شما نمایندگان محترم و حوزه‌های علمیه مقام معظم رهبری و به ویژه بیت معظم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

روحانی همچنین با تبریک ولادت با سعادت حضرت عیسی مسیح(ع)، اظهار داشت: وجود مقدس عیسی بن مریم(ع) همواره برای بشریت و جهان دیروز، امروز و حتی فرداست و در روایات هم آمده که او هم در کنار مهدی موعود(عج) ظهور خواهد کرد و ما مسلمان‌ها در زیارت‌هایمان در بقاء متبرکه از انبیاء بزرگ و از جمله از عیسی مسیح(ع) یاد می‌کنیم و قبل از آنکه نام پیامبر خودمان را ببریم نام انبیای بزرگ را هم می‌بریم و بر آنان درود می‌فرستیم.

رئیس جمهور ادامه داد : ما همواره خواهان وحدت و اتحاد و انسجام میان همه ادیان ابراهیمی هستیم و اگر کسی به ما ظلم و تجاوزی نداشته باشد، همواره روابطمان نسبت به همه مسیحیان، یهودیان و همچنین زرتشتیان یک روابط برادرانه نسبت به دین خدا و توحید و دوستی و محبت است و امیدواریم این عید برای همه مسیحیان، مسلمانان و ایرانیان مبارک باشد.

روحانی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 98 در شرایطی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود که از اواخر سال گذشته با شرایط فشار و تحریم، ظالمانه آمریکا مواجه شدیم، گفت: دی ماه امسال، ان شاءالله برای مردم ماه پر برکتی خواهد بود و همچنین بهمن که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در ابتدا و انتهای دی ماه سال گذشته با مشکلاتی مواجه شدیم و همان حوادث اوایل دی ماه باعث شد تا آمریکایی‌ها با برداشت غلط و تصور ناروا، اواخر دی‌ماه موضع‌گیری جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته‌ای اعلام کنند و بعد هم در هر مقطعی، قدمی، فریادی، صحبتی و تحریکی داشتند تا به خیال خام خودشان به اهداف مورد نظرشان دست پیدا کنند.

روحانی افزود: هدف اصلی آمریکا از این توطئه‌ها و تحریم‌ها و فشارها که مستقیم بر ملت بزرگ ایران، مردم منطقه و بر شرکت‌های تجاری و اقتصادی جهان بوده و بر خلاف همه مقررات بین‌المللی است، به زانو درآوردن نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها مانع بزرگ خودشان را در این منطقه حساس، ایران سرافراز و قدرتمند می‌بینند، تصریح کرد: لذا هرگاه که در پیشرفت‌های داخلی، توانستیم حرکت بزرگی را به وجود بیاوریم، آنها سد راه شدند و پیش روی ایران قرار گرفتند چرا که از توانمندی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند.

روحانی با بیان اینکه بی‌تردید آمریکا به هدف خود نخواهد رسید و ایران سرافرازتر، قدرتمندتر و مردم ایران با استقامت و هشیاری بیشتر در برابر این توطئه‌ها خواهند ایستاد، افزود: اما بی‌تردید، تحریم و فشار بر زندگی مردم و همچنین بر رشد و توسعه کشور تأثیر خواهد گذاشت.

رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: شما می‌دانید که از سال 92 و آغاز دولت یازدهم همه با هم؛ دولت و مجلس، ملت و دولت تصمیم گرفتیم که از تورم فزاینده جلوگیری کنیم، تورم را متعادل و تک رقمی کنیم، رشد منفی را به رشد مثبت برسانیم و اشتغال را به نقطه مطلوب برسانیم اما این اهداف که با همکاری هم به دست آوردیم برای دشمنان ما و بویژه آمریکا قابل تحمل نبود.

روحانی گفت: در سال 96 یعنی پایان دولت یازدهم به تورم تک رقمی دست یافتیم و این در حالی بود که در سال قبل از آن، رشد اقتصادی به 3.7 رسیده بود. 790 هزار اشتغال خالص داشتیم و رشد سرمایه‌گذاری ما از منهای 17.4 به مثبت 3.4 رسید.

وی افزود: به عبارتی، همه شاخص‌ها مثبت بود و ما با انتخاب مسیر درست به سمت اهداف حرکت می‌کردیم اما آمریکایی‌ها توطئه و نقشه شوم خودشان را برای تحریم ملت ایران اجرا کردند و ما در اوایل سال 97 با التهاباتی ابتدا در بازار ارز و سپس در بازار کالا و علی‌القاعده در سایر بازارها مواجه شدیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: آنچه آمریکا در سال 97 مد نظر داشت، دو مسأله اصلی بود یکی ناامیدی ملت ایران نسبت به آینده نظام و کشور و دوم القای ناکارآمدی نظام که مردم تصور کنند دولت بر اوضاع مسلط نیست و به تعبیر بعضی از سایت‌ها و روزنامه‌هایی که متأسفانه گاهی تعبیراتشان نادرست و ناپسند است گفتند، دولت کشور را رها کرده و از کنترل خارج شده است.

روحانی با بیان اینکه برخی نیز که اقتصاد می دانستند، از ابرتورم سخن گفتند و برخی از اینکه ایران به زودی ونزوئلا خواهد شد، در روزنامه‌ها نوشتند، گفت: تلاش کردند که مردم را ناامید و دولت را ناکارآمد معرفی کنند. البته بسیاری از اینها ممکن است هدف سوء نداشتند اما دوستانی هم که در زمان سختی حرف دشمن را تکرار می‌کنند، متأسفانه آثارش برای ملت و برای نظام خطرناک خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با طرح این که چرا اینچنین شد، گفت: سؤال این است که چرا کشور و اقتصادی که در مسیر توسعه حرکت می‌کرد، تورم را مهار و تک رقمی کرده بود، اشتغال را به سمت نقطه مطلوب پیش می‌برد و رشد سرمایه‌ گذاری را مثبت کرده بود، صادرات غیرنفتی را در دو سال با تراز مثبت حرکت داده بود و در بسیاری از زمینه‌های مهم و سرنوشت ساز از جمله گندم و گازوئیل به خودکفایی رسیده و در بنزین نیز به زودی خودکفا خواهیم شد، در ماه های اولیه سال 97 با التهاب مواجه شد.

روحانی افزود: کشوری هستیم که توانست حرکت بزرگ در کالاهای مهم از قبیل فولاد و پتروشیمی بوجود بیاورد و در زمینه گاز خودکفا شود، از غرب تا جنوب و از شمال تا جنوب کشور همه جا آثار حرکت صنعت گاز و پتروشیمی را مشاهده می‌کردیم و در شرایط بسیار سخت آب و هوایی توانستیم از مسأله تامین آب آشامیدنی مردم در سال 97 با مشکلات آب و هوایی عبور کنیم و همچنین در زمینه برق در طول چند سال گذشته قادر بودیم بیش از 9.6 هزار مگاوات بر میزان برق تولیدی کشور اضافه کرده و از 70 هزار مگاوات به 80 هزار مگاوات برسیم و در دولت دوازدهم نیز 12 هزار مگاوات به مدار خواهیم آورد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسیر این دولت توانمند، این ملت مقتدر، این مجلس هوشمند، این قوه قضائیه همراه و این نیروهای مسلح جان برکف در کنار هدایت‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری، مسیر توسعه و اقتدار و پیروزی در بخش اقتصادی، فرهنگی، منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

روحانی با بیان اینکه به چه دلیل یک مرتبه در ماه‌های اولیه سال 97، کشور و اقتصاد ما با التهاب مواجه شد، گفت: دلیل این بود که اولاً تحریم‌ها توانست بر بازار ارز ، هم روانی و هم در عمل تأثیر بگذارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ما شاید همه ریزه‌کاری‌ها را ندانند، گفت: ما در اوایل سال 97 در مقطعی قرار گرفتیم که ذخیره اسکناس ارزی ما تقریباً صفر بود، آن التهابات در بازار بوجود آمد و دولت ناچار شد برای آرام کردن بازار و نجات کشور از التهاب ،تصمیماتی هرچند سخت اتخاذ و اجرا کند که برای دولت نه اولویت اول و دوم که اولویت سوم بود.

روحانی با بیان اینکه تحریم ها باعث شد با کشورهایی که مبادلات ارزی و بانکی داشتیم و اسکناس ارزی تبادل می‌کردیم با مشکل مواجه شویم، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید تحریم بر اقتصاد کشور و بر زندگی مردم تأثیر منفی نمی‌گذارد اما هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید آمریکا به اهدافش دست خواهد یافت.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آمریکا حتماً شکست می‌خورد و به اهدافش نمی‌رسد، تصریح کرد: اما در عین حال تحریم مشکلاتی را برای زندگی مردم بوجود آورده و می آورد و باید تلاش کنیم که این مشکلات را کاهش دهیم و این کار در قدرت ماست. مجلس و دولت و نظام ما قادر هستند که مشکلات را کاهش دهند و جلوی ادامه التهابات را بگیرند.

رئیس جمهور عامل دوم را ساختارهای ناسالم اقتصادی در کشور دانست و اظهار داشت: این مشکل از دهه‌ها پیش، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، پیش پای ماست. این ساختارهای نامناسب می‌تواند مشکلات بزرگی را برای کشور درست کند و بروز و ظهور این ساختار نامناسب در شرایط تحریم بیشتر خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر ساختارها سالم بود، می‌توانم ادعا کنم که امسال و پارسال می‌توانستیم بودجه بدون نفت داشته باشیم. کل نفت در سال 98، در بودجه‌ای که امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود، 142 هزار میلیارد تومان است.

رئیس جمهور با طرح این سؤال که چقدر به صندوق های بازنشستگی کمک می‌کنیم، گفت: به نیروهای مسلح دو حقوق می‌دهیم حقوق شاغلین و تمام حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح، در بودجه سال 98، حدود 81 هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق‌ها پرداخت می‌کنیم از 110 هزار میلیارد تومان در بخش رفاهی در بودجه 98، 81 هزار میلیارد تومان برای بخش صندوق‌ها است. چه زمانی باید صندوق‌ها را در مسیر درست قرار دهیم تا کی باید بودجه صندوق‌ها از بودجه سالانه پرداخت شود؟ پس این همه سرمایه‌گذاری برای صندوق چه بود؟ زمانی وقتی مشکلی داشتیم به سمت صندوق ها می‌رفتیم. صندوق بازنشستگی آنقدر پول و ذخیره مالی داشت که به دولت کمک می‌کرد. در زمان جنگ در شرایطی این کار را کردیم در یک مقطعی از صندوق کمک گرفتیم. این صندوق که به دولت کمک می کرد، امروز ببینید به چه روزگاری افتاده است.

روحانی افزود: تأمین اجتماعی که امروز باید روی پای خود بایستید، درآمد این همه بنگاه‌های اقتصادی به نام شستا در سال چند درصد و بنگاه‌های ضررده آن چه مقدار است؟

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در اقتصاد دولتی مشکل داریم و بخش خصوصی را تقویت نکردیم، اظهار داشت: اگر در کشور بخش خصوصی فعال بود و مسئولیت امور عمدتاً بر دوش بخش خصوصی بود، امروز تأثیر تحریم بر کشور ما به مراتب کمتر بود و اگر بار بودجه بر دوش نفت نبود حتماً اثر تحریم کمتر بود.

رئیس جمهور با اشاره به ناسالم بودن اقتصاد کشور، ساختارهای اقتصادی،‌ ساختار بودجه و وضع بانک‌ها، گفت: ببینید یک مؤسسه غیرمجاز چه بلایی سر کشور آورد و چگونه مردم، خانواده‌ها و سپرده‌گذارها گرفتار شده و دولت را گرفتار کردند. امروز بیشتر از هر روز دیگر در تلاش برای اصلاح بانک‌ها هستیم و خوشبختانه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، یکی از مباحثی که تقریباً بیشترین وقت این جلسات را گرفته موضوع بانکی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع بازار ارز هم مقطعی بود و امروز بیشتر مسایل بانکی است، گفت: تا بانک سالم نشود، اقتصاد سالم نمی‌شود؛ در مالیات مشکل داریم. باید رئیس برنامه و بودجه معافیت های مالیاتی را به همه مردم اعلام کند که چه کسانی از مالیات معافند و کدام بنگاه‌ها مالیات نمی‌دهند تا مردم با شفافیت و صراحت بدانند.

روحانی با اشاره به اینکه بیشترین سود را سوداگران و دلالان می‌برند و کمترین مالیات را می‌دهند، افزود: باید نظام مالیاتی را تصحیح کنیم نه اینکه از مالیات دهنده در شرایط مشکل اقتصادی و رکود، مالیات بیشتر بگیریم بلکه باید پایه مالیاتی را گسترش دهیم و این پایه مالیاتی باید همه را شامل شود هر که درآمد بیشتر دارد، باید مالیات بیشتر بدهد؛ "بامش بیشتر، برفش بیشتر".

رئیس جمهور اظهار داشت: مالیات عوارض گمرکی امسال نسبتاً شرایط خوبی دارد و 153 هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده را بخش مالیاتی و عوارض گمرکی تشکیل می‌دهد.

روحانی با اشاره به اینکه مشکل در شرایط‌ ساختاری اقتصاد از جمله بودجه‌ریزی بود، خاطرنشان کرد: در بودجه حرکت‌های مخفی بسیاری داریم که باید آشکار شده و بودجه شفاف باشد؛ هیچ راهی برای نجات از فساد و رانت جز شفافیت نداریم. بزرگترین اقدامی که دولت دوازدهم باید انجام دهد و فکر می‌کنم شما هم با صحبت من موافق باشید، دولت الکترونیک است.

رئیس جمهور تأکید کرد: تا زمانی که دولت الکترونیک را تکمیل نکنیم و همه داده‌های اطلاعاتی در یکجا جمع نشود و مردم از شرایط کشور کامل مطلع نباشند، باز هم دچار فساد و رانت خواهیم شد؛ بودجه پارسال نقطه مثبت داشت و آن نقد مفصل مردم نسبت به بودجه بود. خواهش می‌کنم امسال هم مردم ما بعد از انتشار بودجه حرف بزنند، اشکال و نقد کنند.

روحانی با بیان اینکه قدرتی در کشور است که او باید کشور را از بعضی از مشکلات نجات بدهد و آن قدرت مردم و افکار عمومی مردم است، گفت: بعضی مسائل و موضوعات است که دولت و مجلس توان حل آنها را ندارند و اگر با هم تلاش کنیم هم توان نداریم؛ اما از ما و شما توانمندتر ملت بزرگ ایران و افکار عمومی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: افکار عمومی می‌تواند مجبورمان کند که راه درست را انتخاب کنیم و این قدرت افکار عمومی در سایه این است که تمام داده‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد و همه مردم بدانند چه خبر است و چه می‌گذرد و چه کسی بودجه می‌گیرد؟

روحانی با طرح این سؤال که چرا بعضی از وزارتخانه‌ها چند دانشگاه و دانشکده و پژوهشکده و پژوهشگاه دارند در حالی که نباید بیشتر از یک آموزش عالی داشته باشیم، گفت: یک آموزش عالی است؛ باید تمام بخش‌ها یا منحل و یا در داخل وزارت علوم ادغام شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: جای شرمندگی است که بگویم یک لیسانسه، دکترا تدریس می‌کند؛ سواد خودش لیسانس است اما زیر دکترا را امضا می‌کند، این به معنای آن است که آموزش عالی کشور در مسیر درست قرار ندارد و هر دستگاهی آموزش عالی دارد و هر کسی دانشگاه و استاد و دانشجو دارد و هر کسی مدرک صادر می‌کند.

رئیس جمهور گفت: در تبصره 21 بودجه امسال به این مسأله اشاره کردیم و خواهش می‌کنم شما هم یاری و کمک کنید تا این قدم مهم را برداریم. نمایندگان محترم، ما خدمات را گران به مردم می‌دهیم، دولت خدمات را گران به مردم ارایه می‌کند و اگر شما می‌خواهید از گران‌فروشی صحبت کنید لطفا نام دولت را در این لیست بگذارید.

روحانی با اشاره به اینکه ما برای هر دانش‌آموزی به طور متوسط 4 میلیون تومان از خزانه مردم و بیت‌المال هزینه می‌کنیم، گفت: البته به طور متوسط، در حالی که اگر دولت بخواهد این خدمت را از مردم بخرد و مردم خودشان این کار را انجام دهند، حداکثر یک میلیون تومان می‌شود که 4 برابر از پول بیت‌المال برای یک دانش‌آموز هزینه می‌کنیم در حالی که می‌توانیم این را ارزان کنیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: البته این کار یک ساله امکان پذیر نیست و ممکن است 5 تا 10 سال طول بکشد. امسال در بودجه این پیشنهاد را ارایه کردیم که سال آینده حداقل 10 درصد به صورت خرید خدمت باشد و این می‌تواند بعدا نیز با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه از شما می‌پرسم و می‌خواهم مثال بزنم چرا تحریم در ما اثر می‌گذارد، تأکید کرد: برای اینکه ساختارها را اصلاح نکردیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از دی ماه پارسال شروع به تبلیغ علیه ما کردند و ما چقدر توانستیم روبروی آمریکا بایستیم، خاطرنشان ساخت: رسانه‌ها، رادیو، تلویزیون، سایت‌ها و همه آنها که یک موبایل در دست‌ دارند را خطاب قرار می دهم که چقدر توانستیم در برابر آمریکا از لحاظ روانی و تبلیغاتی ایستادگی کنیم؟

روحانی با بیان اینکه در ابتدا دستگاه‌های تبلیغاتی ما خیلی خسته و ناتوان حرکت کردند و مقداری بعد بهتر و در ماه‌های بعدی بهتر شد که بخش روانی تأثیر بسیار عمیقی داشت، تأکید کرد: درست است که تحریم مستقیم در اقتصاد تأثیر می‌گذارد، اما در عین حال بخش روانی آن؛ انتظارات مردم می‌تواند برای شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط خارجی ما باید مستحکم‌تر شود، افزود: از شما نمایندگان محترم می‌پرسم، الان که آمریکا ما را تحریم کرده است، چند کشور دنیا حامی آمریکا هستند و اگر بخواهید بشمارید، باید با انگشتان یک دست بشمارید که چه کسانی حامی آمریکا هستند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز تقدیم لایحه بودجه سال 1398 به مجلس، خاطرنشان کرد: آمریکا در 40 سال گذشته همیشه علیه ما توطئه کرده است. جنگ و تحریم درست کرده و مشکلات آفریده است.

روحانی افزود: آمریکا در این مدت هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرده، در سرزمین ما نیرو پیاده کرده و به سکوی نفتی ما حمله کرده اما همیشه در توطئه‌اش علیه ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا قبلاً توانسته بوده بسیاری از کشورها را با خود همراه کند، گفت: در شورای امنیت سازمان ملل، دیپلماسی جهانی و در افکار عمومی، آمریکا خیلی‌ها را همراه خودش کرده بود.

روحانی یادآور شد: با تبلیغات غرب، آمریکا و همراهانش در منطقه، خیلی‌ها فکر می‌کردند در ایستادگی ما در برابر تجاوز عراق، کمی حق با عراق است. اما امروز بعد از 40 سال این اولین بار است که آمریکا منزوی شده و وقتی علیه ملت ایران توطئه می‌کند، کسی با این کشور نیست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا که همیشه ادعا می‌کرد ایران را منزوی می‌کند، امروز منزوی‌ترین کشور است، گفت: در ماجرای توافق هسته‌ای نه سازمان‌های بین‌المللی با آمریکا هستند و نه کشورهای بزرگ با این کشور همراهی می کنند، نه شورای امنیت با او است نه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اروپا آسیا، چین و روسیه با آمریکا؛ خودش با دو سه تا از اذنابش این مسیر را دنبال می‌کنند.

روحانی تأکید کرد: هر چه بتوانیم رابطه بهتری با سایر کشورها داشته باشیم و به استثناء چند کشوری که با ما خصم هستند، روابط خارجی خود را تقویت کنیم، این روابط می‌تواند به ما کمک کند.هر چه بتوانیم هم‌پیمان داشته باشیم، ‌همسو و هم ‌نظر داشته باشیم، به ما کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود، تحریم خارجی، ساختارهای غلط اقتصادی در کشور، جنگ روانی و تبلیغاتی و شرایط روابط خارجی را 4 عامل ایجاد التهاب در کشور عنوان کرد و گفت: همه این عوامل دست به دست هم دادند تا امروز ما به این نقطه رسیده ایم.

روحانی در تشریح اقدامات دولت در طول چند ماه گذشته برای کنترل التهاب بازار، گفت: اولاً بانک مرکزی ما تصمیم گرفت که بر مبنای مشکلات روزمره برنامه‌ریزی نکند، در گذشته بانک مرکزی هر روز که در بازار التهابی پیش می‌آمد ناچار می‌شد، پول بیشتر و اسکناس بیشتری را به بازار عرضه کند تا جلوی التهاب را بگیرد اما امروز به عکس عمل کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ذخایر بانک مرکزی از لحاظ ذخایر اسکناس از هر روز دیگر بهتر است، گفت: امروز مشکلات بانک مرکزی به حداقل ممکن رسیده است و تلاش برای روابط بانکی با سایر کشورها برغم تحریم ادامه دارد و در واقع ثبات مالی و ارزی در یکی دو ماه گذشته مخصوصاً بعد از 13 آبان را شاهد هستیم.

روحانی ادامه داد: همانطور که به مردم قول داده و عرض کردم که 13 آبان هیچ تأثیری در ما نخواهد گذاشت و آمریکا از همه توان خودش درمورد ایران استفاده کرده و 13 آبان کار جدیدی نکرده و مشکل جدیدی را برای مردم ایجاد نخواهد کرد، اتفاقا دیدیم که بعد از 13 آبان شرایط کشور، آرام‌تر شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمن هر تیری که در چله کمان داشت رها کرد و مردم دیدند توان آمریکا چه مقدار است.

روحانی گام دوم را استفاده بیشتر از اموال و توانمندی‌های دولت برای سال آینده و سال‌های بعد دانست و گفت: ثروت و دارایی، فراوانی داریم منتها این ثروت‌ها را همه در گاوصندوق گذاشته و قفل شده است. دولت دارای با ارزش‌ترین زمین‌ها در داخل شهرها، در کنار شهرها و در مناطق مختلف کشور است و این زمین‌ها را قفل کرده است.

رئیس جمهور با ذکر مثالی در این زمینه اضافه کرد: در یک استانی یک زمین بسیار وسیعی که البته کنار شهر و وصل به شهر بود، وجود دارد، گفتم این زمین برای چه کسی است گفتند فلان وزارتخانه این را در مالکیت دارد برای طرحی از 30 سال پیش، یعنی 30 سال پیش زمین را گرفته در گاوصندوق گذاشته و قفل کرده و می‌خواهد 40 سال بعد آنجا طرحی را اجرا کند. نباید اجازه دهیم. باید اموال و دارایی‌هایمان را مولد کنیم نه منجمد.

روحانی گفت: بانک‌ها دارای بنگاه‌ها و املاک مختلف و اموال غیرمنقول در سراسر کشور هستند منتها اینها را نمی‌فروشند، بعد گفته می شود بانک ها نقدینگی ندارند. باید همه ملزم شوند و تمام بخش های دولت، اموال خودشان را عرضه کنند. به حول و قوه الهی با قولی که وزیر جدید کار داده سال 98 ، سال عرضه بزرگ بنگاه‌های اقتصادی به بازار سرمایه خواهد بود. ان‌شاءالله همه شستا، به بازار سرمایه خواهد آمد. البته در همه این کارهایی که می‌خواهیم بکنیم، بعضی‌ها ضرر می‌کنند. هیأت‌ مدیره‌های مختلف، مجمع‌های مختلف، داستان‌هایی وجود دارد. لذا برای اینکه از اینها بگذریم، باید همه توان‌مان را بکار بگیریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت ثروتمند و قدرتمند است، اظهارداشت: بخش نفت‌ما می‌تواند به میدان بیاید و اعتبار نفت به اندازه دولت است و بعضی از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گاهی بخش نفت را بهتر از کل دولت و وزارت دارایی می‌پسندند. این نفت قدرتمند باید به صحنه بیاید. باید سرمایه‌گذاری‌های جدید شروع شود. اگر امروز آمریکا جلوی سرمایه‌گذاری خارجی را گرفته است باید سرمایه‌گذاری‌های داخلی را با مشوق‌های لازم و سرمایه ایرانیان خارج از کشور جذب کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اخیراً در شورای عالی امنیت ملی با مصوبه‌ای که داشتیم کار تمام ایرانی‌های دو تابعیتی را تسهیل کردیم و برخی از مقررات را اصلاح کردیم. و این مصوبه شورای عالی امنیت ملی را ابلاغ کردیم که هیچ ایرانی‌ برای ورود به ایران، تلاش در ایران و فروش اموالش ولو دو تابعیتی هیچ مشکلی نداشته باشد. این اقدام بزرگ شورای عالی امنیت ملی در ماه‌های اخیر به این دلیل بود که بتوانیم سرمایه ایرانیان را جذب کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای سال 98 قول هایی داده که در بودجه هم بخشی از آن منعکس شده است، گفت: تکمیل بیش از 2 هزار بنگاه اقتصادی و صنعتی نیمه تمام توسط این وزارتخانه تعهد شده است؛ بیش از 2 هزار هم بازسازی می‌شود و 20 هزار میلیارد تومان هم تسهیلات برای این کار در نظر گرفته شده است؛ برنامه ما در سال آینده این است که بیش از 4 هزار واحد صنعتی را فعال کنیم.

روحانی افزود: از اول بودجه تعدادی از نمایندگان محترم با هم بحث می‌کنند که بحث نان نیست، بحث‌ اینها بحث آب است و آب به عنوان یک مسأله مهم در کشور مطرح است و دولت در این راستا وظیفه دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: وزارت نیرو و کارگروه 3 نفره متشکل از وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست، موظفند مشکل آب را حل کنند؛ در اینجا به نمایندگان مجلس قول می‌دهم که شورای عالی آب را هم در باقیمانده سال و سال آینده بیشتر تشکیل دهیم.

روحانی با بیان اینکه وقتی دولت اعلام می‌کند، یکجایی باید احیاء شود، فقط مختص آن مکان نیست بلکه وظیفه دولت، نسبت به تمام کشور، مساوی است، خاطر نشان کرد: همان‌قدر که برای ما زاینده رود مهم است، کارون هم اهمیت دارد؛ همانقدر که دریاچه ارومیه مهم است، هامون هم اهمیت دارد؛ ممکن است دولت بر مبنای اولویت‌ها قدم‌هایی را بردارد، اما دولت تنها به یک استان یا یک محله یا یک منطقه یا یک بخش ایران تعلق ندارد بلکه دولت به عنوان خادم، نوکر همه ملت ایران است.

رئیس جمهور افزود: راجع به رود کارون اقدامات بسیار مهمی انجام دادیم و از وزارت نیرو می خواهم لیست آن را منتشر کند که چه مقدار جلوی آلودگی‌ها را گرفتیم و خواهیم گرفت؛ کارون تنها نقش حیاتی برای مردم خوزستان ندارد. کارون رودخانه حیات ملی است و ما را به خلیج فارس متصل می‌کند.

روحانی تصریح کرد: دولت نسبت به معضل آب و مشکل آب برای همه مناطقی که حاد و بحرانی هستند، تصمیمات اساسی خواهد گرفت و خواهش می‌کنم نمایندگان محترم راجع به این مسأله نگران نباشند؛ حتماً و بی‌تردید به فکر همه مناطق کشور و استان‌های عزیز خواهیم بود؛ همانطور که باید برای اصفهان دلسوزی کنیم باید برای یزد، کرمان، سمنان، خوزستان و قم و برای همه کشور دلسوز باشیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آب به عنوان یک مسأله مهم و اساسی برای ما مطرح است. بنابراین این مشکل را باید حل کنیم و این مشکل را حل می‌کنیم، گفت: بودجه در اختیار شما است. به هر حال در بودجه اقداماتی که باید انجام بدهید، را تلاش کنید و انجام دهید و ما نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

روحانی تصریح کرد: بنابراین برای اینکه بتوانیم از معضل عبور کنیم، دولت باید همه توان خودش را بکار بگیرد و در کنار دولت، مجلس نیز باید همه توان خود را بکار بگیرد و باید از توانمندی خودمان برای شرایط بهتر سال آینده استفاده کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سیاست بودجه‌ای سال آینده همانند سیاست بودجه‌ای سال گذشته، چند نکته برای ما بسیار مهم است، ادامه داد: اولین مسأله در تحریم، فشار به اقشار جامعه بویژه دهک‌های پایین جامعه است که به اینها فشار بیشتری وارد می‌شود چراکه شرایط تورمی در ماه‌های گذشته، شرایط مناسبی نبود و مردم به زحمت افتادند و در این شرایط باید برای اقشار ضعیف جامعه برای سال آینده و بودجه سال آینده تصمیم‌گیری‌های مهمی را اتخاذ می کردیم که این کار را در بودجه سال آینده انجام دادیم.

روحانی خاطر نشان ساخت: اولاً برای کالاهای اساسی، درمان و تجهیزات پزشکی در سال 97، 13 میلیارد دلار با دلار 4200 تومان در نظر گرفتیم و برای سال آینده این رقم را به 14 میلیارد دلار با همان قیمت افزایش دادیم. یعنی قیمت دلار در سال آینده برای همه کالاهای اساسی ما 4200 تومان خواهد بود. رئیس جمهور تأکید کرد: خواهش می‌کنم از بخش های عمومی، غیردولتی و همه بخش های اقتصادی کشور تا در این زمینه متعهد باشند و مردم ما را کمک و یاری کنند و دولت به سهم خودش در این زمینه یک قدم بسیار بزرگ برداشته است.

روحانی تأکید کرد: قدم دوم در بودجه سال آینده برای معیشت مردم و بخش هایی از جامعه است که حقوق ثابت از جمله حقوق بگیران شاغل، بازنشسته و مستمری‌بگیران هستند و دولت تصمیم گرفته حقوق شاغلین، بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران را سال آینده 20 درصد افزایش دهد تا باری که بر دوش مردم قرار گرفته است مخصوصاً آنهایی که حقوق ثابت دارند، کاهش پیدا کند.

گزیده سخنان رئیس جمهور به این شرح است؛

در شرایط تلاطم بازار ارز، تصمیمات سخت ضروری بود

هدف تحریم تأثیر منفی بر توسعه کشور و رفاه مردم است

تحریم بر زندگی مردم بی تأثیر نیست اما آمریکا قطعا شکست می خورد

وجود مقدس عیسی ابن مریم (ع) برای بشریت نشانه رحمت الهی است

خواهان اتحاد میان همه ادیان ابراهیمی هستیم

آمریکا، ایران سرافراز را مانع بزرگ اهداف خود در منطقه می بیند

کنترل تورم، رشد مناسب و روند مثبت شاخص های اقتصادی تا سال ۹۶، امریکا را نگران و ناچار به توطئه کرد

برداشت غلط آمریکا از حوادث دی ۹۶، زمینه ساز دشمنی های جدید و تحریمهای ظالمانه شد

ناامیدی ملت به آینده و القای ناکارامدی نظام، دو هدف آمریکا در جنگ روانی بود

تکرار حرف دشمن در شرایط سخت، برای نظام و مردم خطرناک است

بعد از تلاطم های ارزی ابتدای سال، عده ای به مردم از ابر تورم و ناکارامدی دولت خبر می دادند

حدود ۱۰ هزار مگاوات تولید برق کشور اضافه شده و تا پایان دولت ۱۲ هزار مگاوات دیگر وارد مدار می شود

قادریم مشکلات ناشی از تحریم را کاهش دهیم

بدون تردید، واشنگتن به هدف نخواهد رسید

آثار منفی ساختار کهنه و نامناسب اقتصاد، در شرایط تحریم بیشتر است

اگر ساختار اقتصاد درست بود، طی دو سال اخیر قادر به ارائه بودجه بدون نفت بودیم

علیرغم وجود صندوقها، تمام حقوق نیروهای مسلح از سوی دولت پرداخت می شود

دولت ۸۱ هزار میلیارد تومان تعهدات صندوق ها را می پردازد، حال آنکه صندوق باید کمک کار دولت باشد

اگر بخش خصوصی میداندار اقتصاد بود، اثر تحریم کمتر بود

دیدید که موسسات غیر مجاز مالی چه بلایی بر سر کشور و مردم و دولت آورد

با همراهی سران قوا، بیشتر از همیشه در اصلاح نظام بانکی مصمم هستیم

سوداگران کمتر از هر کسی مالیات می دهند

هر که درآمد بیشتری دارد، باید مالیات بیشتر بدهد

حرکتهای مخفی در بودجه باید آشکار شود

برای مقابله با فساد و رانت راهی جز شفافیت و تکمیل دولت الکترونیک نداریم

نکته مثبت بودجه سال گذشته، اطلاع مردم و نقد عمومی بود

قدرت مردم ما را به انتخاب راه درست مجبور می کند

ملت باید بداند چه کسی و برای چه بودجه می گیرد

چرا دستگاهها دانشگاه دارند، مگر بیش از یک وزارت علوم و آموزش عالی می خواهیم؟

۴ برابر بخش خصوصی برای هر دانش آموز در سال هزینه می کنیم

کشور گران اداره می شود

اگر ساختار اقتصاد درست باشد، تحریم کمترین اثر را خواهد داشت

دستگاه های تبلیغاتی در ابتدا مقابل جنگ روانی آمریکا کند عمل کردند

روابط خارجی خوب لازمه مقابله با تحریم است

چهار دهه آمریکا علیه ما توطئه کرده اما امروز منزوی ترین کشور علیه ماست

آمریکا و دو سه اذنابش در خروج از برجام تنها مانده اند

تحریم، ساختار غلط اقتصادی، جنگ روانی و روابط خارجی در بروز مشکلات اقتصادی تأثیر گذار بود

بانک مرکزی در شرایط جدید روزمره برنامه ریزی نمی کند

ذخایر اسکناس بانک مرکزی از هر روز دیگر بهتر است

مداخله بانک مرکزی در بازار به حداقل رسیده است

گفته بودم ۱۳ آبان مشکل جدیدی برای مردم ایجاد نمی کند، اتفاقا وضع اقتصاد بعد ۱۳ آبان آرامتر شد

ثروت های فراوانی که در دستگاه ها حبس شده؛ باید در اقتصاد رها شود

قادریم سرمایه ایرانیان خارج و داخل کشور را جایگزین سرمایه خارجی کنیم

وزیر صنعت قول داده در سال ۹۸ بیش از ۲ هزار بنگاه را تکمیل کند

آب، مشکل مهم ملی است؛ دولت برای آب تصمیمات مهم خواهد گرفت

برای دولت کارون و زاینده رود و هامون به یک اندازه مهم اند

دولت فقط متعلق به یک استان نیست و نگاه یکسانی برای حل مسأله آب در استانها دارد

کارون رودخانه حیات ملی است و دولت اقدامات گسترده ای انجام داده است

دولت و مجلس برای حل مشکلات باید همه توان را به کار گیرند

اولین هدف تحریم فشار به دهک های پایین جامعه است

تولید، مشکلاتی نظیر مواد اولیه و کالاهای واسطه ای دارد

طی ۸ ماه ۳۱.۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم

واردات ۱۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت

واردکنندگان بدون ثبت سفارش می توانند مواد اولیه کارخانه ها را از طریق مناطق آزاد وارد کنند

وزیر راه قول داده برای ساخت و بازسازی ۹۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال اقدام کند

بخش گردشگری تحرک خواهد یافت

برای مدیریت مصرف آب برنامه ویژه داریم

در کشت گلخانه ای از ۸ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار رسیدیم

رعایت ملاحظات زیست محیطی اولویت برنامه های دولت است

امیدوارم بودجه ۹۸ را بهمن ماه از مجلس تحویل بگیریم

۶۲ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی ۹۸ است

تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی

جو ملتهب مجلس در زمان دفاع رئیس‌جمهور از بودجه ۹۸

اما امروز هم در هنگام سخنرانی روحانی برخی تنش ها در صحن علنی جریان داشت و نمایندگان معترض به هنگام ورود و در زمان سخنرانی روحانی جو مجلس را متشنج کردند.

بعد از آغاز جلسه علنی در حالی که رئیس جمهور قصد ورود به مجلس را داشت، تعدادی از نمایندگان استان خوزستان مشخصا، ناصری نژاد جلوی او را گرفت و مشغول صحبت با رئیس جمهور شد که این صحبت از سوی تعداد دیگری از نمایندگان استان خوزستان ادامه داشت.

وقتی رئیس جمهور پشت تریبون مجلس شورای اسلامی برای دفاع از بودجه ۹۸ رفت، ناصری نژاد، خادمی، پاپی زاده و تعدادی از نمایندگان استان خوزستان در مقابل مجلس شورای اسلامی در کنار جایگاه رئیس جمهور ایستاده و تجمع کردند. علی‌رغم تلاش نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای نظم بخشیدن به مجلس و درخواست از آنها برای نشستن بر صندلی های خود این اتفاق رخ نداد و کمی بعد آنها تنها در قسمت دیگری از مجلس شورای اسلامی باز هم مقابل مانیتورها تجمع کردند.

تجمعی که به تعداد آنها اضافه شد و بعضا بگو، مگوهایی با نمایندگان خوزستان با نمایندگان اصفهان صورت گرفت. کار به جایی رسید که گل مرادی نماینده ماهشهر صدای خود را بالا برد و با وکیلی که از سوی هیأت رئیسه به دنبال برقراری نظم در جلسه بود، بحث می‌کرد. در نهایت گل مرادی را آرام کرده و از او خواستند که به صندلی خود باز گردد.

با این وجود تعداد نمایندگان تجمع کننده افزایش پیدا کرد که در بین آنها نوریان، نماینده شهرکرد و فرمند نماینده میانه هم دیده می‌شد.

در این هنگام ساعدی، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان هم در بین آنها حضور پیدا کرد. تجمعی که به تعداد آنها افزوده شده و همزمان با این بخش از صحبت‌های رئیس جمهور شد که گفت قول می‌دهم شورای عالی آب را در سال جاری بیشتر تشکیل دهیم. وظیفه دولت است که به تمام کشور مساوی نگاه کنیم. زاینده رود همچون هامون است. دولت به همه مناطق کشور توجه دارد.

در حالی رئیس جمهور این صحبت‌ها را بیان می‌کرد که تجمع کنندگان با دقت به حرف‌های او گوش می‌کردند. در بین آنها امیر آبادی و وکیلی هم برای آرام کردن فضا حضور داشتند.

در زمانی که رئیس جمهور گفت که «کارون حیات ملی ماست و همان هامون است» به یکباره عده ای از نمایندگان تجمع کننده صدایشان را بالا بردند، به طوری که مشخصا صدای ساعدی به گوش می رسید. او قصد نزدیک شدن به جایگاه رئیس جمهور را داشت که نمایندگان این اجازه را به او ندادند. در خلال این جو ملتهب مجلس شورای اسلامی وکیلی از واعظی خواست که بین تجمع کنندگان حضور پیدا کند که واعظی آن را نپذیرفت.

در این هنگام امیرآبادی از لاریجانی خواست که تذکری به نمایندگان دهند که لاریجانی خطاب به این نمایندگان تجمع کننده، گفت: این جا جمع نشوید. سر جایتان بنشینید. من قبلا با شما صحبت کرده بودم. آقای ناصری نژاد و آقای خادمی با شما هم صحبت خواهم کرد. لطفا سر جایتان بنشینید و جو مجلس شورای اسلامی را آرام نگه دارید. این باعث شد که دقایقی رئیس جمهور سکوت کند و لحظاتی نمایندگان خوزستان جلو مجلس نشستند و وکیلی برای ساعدی مقداری آب آورد.

در پایان صحبت‌های رئیس جمهور، ناصری نژاد به کنار روحانی رفت و در حال صحبت با او بود که لاریجانی اجازه نداد و از او خواست که سر جایش بنشیند. در نهایت رئیس جمهور بودجه را در شرایطی تقدیم به مجلس شورای اسلامی کرد که باز هم نمایندگان معترض در مقابل مجلس ایستاده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۹۰
باز هم همان شگرد « خزانه خالی است» برای فرار از پاسخگویی..
ذخیره ارزی صفر بود و شما ۱۸میلیارد دلار رو توزیع کردین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
سه شنبه ۴ دی ساعت ۱۳:۰۵
یورو ۱۳۰۰۰
دلار ۱۱۴۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
تازه می گوید بانک مرکزی کمتر کنترل می کند
اخر مردحسابی وقتی بازار به هم میریزد بانک مرکزی وظیفه اش است که مداخله کند و بازار را ارام کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
صبح شد چشم باز کردم دیدم ا وا پول دیگه نداریم . گفتم چه کنم چکار کنم
یهوویی یادم اومد می تونم کمر ملت سفت ببندم و از اون طریق پول بستونم
دیدید فکر ما جواب داد. حالابگید من نابغه نیستم
به همین سادگی به همین آسودگی
ستاره ها رو بشمرید عزیزونم. علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
روحاني پارسال در سبزوار: مردم نگران نباشيد سالي صد ميليارد دلار درآمد داريم هفتاد ميليارد دلار هزينه داريم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
خوب که چی قیمت ها گذاشتی؟
وقتی می امد پایین چرا نمی گذاشتی؟
و یک چیز دیگر قیمت های ارز ثابت نیست و در نوسان است همیشه
خطاب به ۱۳:۱۰
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
نقشه روحانی همیشه دنبال جذب نیازهای مردم است حالا که کارش تمام شد مردم را نمی شناسد
ضعیف ترین رییس جمهور تاریخ ایران ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
ناکارامدترین رییس جمهور
کسی که بیشترین صدمه را با طرفداران خودش یعنی طبقه متوسط وارد آورد
reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
مقصر همه این اتفاقات بد اقتصادی آقای روحانی نیست . توتال اومد ، شرکتهای خارجی آمدند ، سیتروئن و پژو خودروهای جدید با قیمت مناسب آوردن ، چهار سال قیمت دلار ثابت ماند و خیلی اتفاقات خوبی داشت میافتاد ولی خب یک عده ای نمیخواستند . آقای ظریف زحمت خودش رو کشید اما همه چیز نابود شد یکی با تغییر رییس جمهور آمریکا و دومی با کارهایی که در داخل کشور نباید اتفاق میافتاد . به عقیده من میشد جلوی این اتفاقات رو گرفت اگر خوب عمل میکردیم .
مخاطب این « باید ،باید » ها کیست ؟!
بالاخره ما نفهمیدیم ذخایر اسکناس کشور خوب بود یا نبود؟! پس اینهمه نفت فروختیم در دو سال برجام، حداقل باید 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی اسکناس میداشتیم. پس الان چطور ارز را از 18 تومان به 10 تومان رساندید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
عزیزجان شما دلار پائین تر از 14 تومن دیدی سلام ما رو هم برسان. قیمتهای حول و حوش 10 تومن فقط در اخبار و روی کاغذه و تازه همون هم با ضرب و زور.
چرا باید به سینما و سلبریتی ها که هیچ اورده ای برای فرهنگ ملت ندارند ، این همه بودجه سال ۹۸ پرداخت شود ؟
اها...برای به خط شدن و « تکرار»!!
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
ایشان فرمودند ذخایر اسکناس ارزی خالی است چون به علت تحریم ما نمی توانیم اسکناس وارد کنیم و ارز حاصل از فروش نفت در حساب های خارج کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
پس چطور با برجام خوشرقصی میفرمودند
دولت «تبخیر امید »...
یک اصل ساده در دیپلماسی وجود دارد. وقتی کشوری را علنی لعن و نفرین کنید آن کشور دشمن شما می شود.
مردم از نظام که خونهای زیادی برای ان ریخته شده نا امید نیستند اما از مسئولین و فامیل های انها اعم از پسر خاله ، داما. برادر زن . و فک و فامیل انها و شخص اقای روحانی کاملا نا امید هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
یعنی با شنیدن خبر ازدواج دختر روحانی هم امیدوار نشدید؟؟؟ حسن آقا چی فکر کی کنی ؟
خداقوت دولت و مجلس تدبیر و امید !
خدا به داد این مردم برسه ...
امسال تورم بود 256 درصد سال دیگه میشه 500 درصد تا 1400 می رسه به 1000 درصد
مردم همو پاره می کنند و همو می خورن و گوشت انسان ارزان تر از حیوان میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
تازه میگویند ابر تورم نبوده ظاهرا عقبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
برو عمو خودت را ...فرض کن
نه ما را
ناشناس
| Spain |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
اینطوری نمیشه، شما هم زیادی جو گیر شدین. اما همین الان هم اوضاع مطلوب نیست و باید فکری کرد. جسارتا من به این دولت امیدی ندارم و کاش زودتر انتخابات برگزار میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
صدتا رئیس جمهور دیگه هم بیاد وبره،وضعیت همینه،باید یه فکر اساسی کرد.
جه عجب بالاخره عرض اندامی از نمایندگان دیدیم
اصلا روتون شده اين لايحه رو به مجلس آوردي ؟
حقوق كه با اين وضعيت گروني و بدبختي 20 درصد اون هم پلكاني.
كارگرها هم هيچوقت معذرت ميخوام ....... حساب نميشن.
معافيت مالياتي حقوق رو هم مثل سال قبل گرفته.
اخه اين چه عدالتيه؟
اگه قراره اينطوري باشه ما هم قبول ميكنيم بشرطي كه آقايون مدير و مسئول با حقوق 1 ميليوني زندگي بچرخونن.
اقاجان صحبت رییس جمهور روحانی نشان داد بحران ارزی تابستان نه دست دلالان بوده و نه افراد عادی بلکه خود دولت ارز اسکناسی نداشته و قیمت ارز رفته بالا و همان بالا مانده.
شما در یک بنگاه ماشین برو قیمتها پایین نیامده.
قیمت گوشت رفته بالا و ...
دلار ۴۲۰۰ را خدا به خیر کند که به دست اهلش واقعا برسد.
لااقل اتهام از کسبه گرفته شد که انها عامل گرانی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
ظاهرا قبری که همه دارند براش گریه میکنن اصلا مرده ای در ان نیست
سه شنبه ۴ دی
یورو ۱۲۵۵۰
دلار ۱۱۱۰۰
پس علت بالا پایین کردن قیمت دلار ، خالی بودن موجودی اسکناس ارزی صندوق دولت بود!!!

ای مرگ بر آمریکا! ای مرگ به نیرنگ تو!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
ارز خانگی هم وجود ندارد دولت واقع بین تر باشد و وقتش را کف بازار مردم بدبخت نگذارد که ۲۰۰ دلار ۲۰۰ دلار از مردم بخواهد ارز تهیه کند.
ارز خانگی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ بود با توجه به شرایط تحریمی ان زمان نه بعدش سال دولت جدید که مردم هر چه داشتند فروختند و سپرده در بانکها کردند با ان سودهای بالای بانکها.
ارز دیوانگی محض بوده کسی از سال ۱۳۹۲ به بعد نگهداسته باشد و نیست.
وزیر اقتصاد دولت دهم پس از اتمام دوره رئیس جمهوری احمدی نژاد صریحا گفت که دولت با صد میلیارد دلار نقد و صد میلیارد دلار طلا خزانه را به دولت روحانی تحویل داده. به علاوه پس از برجام آمریکا اعلام کرد که صدو پنجاه میلیارد دلار به ایران پرداخته ( این ادعا هیچگاه مورد تکذیب دولت روحانی قرار نگرفت)، علاوه بر آن در همان زمان اعلام شده بود که ایران حدود بیست و شش میلیارد دلار در بانکهای اروپا و چین و آفریقای جنوبی پول داره. حالا کی راست و کی نا راست می گه و تکلیف ملت از این اظهارات متناقض چیه؟ روحانی می گه اسکناس! در حد صفر بود!! ولی نمی گه چقدر پول کلا در اختیار ایشون قرار داشت و منابع ارزی کشور در خزانه چقدر بوده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
حرفهای شمس الدین حسینی برای خودش و رییسش احمدی نژاد محترم.
این قدر ذخیره ارزی داشتند و ارز ۳ برابر شد ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
اولین باره همچین فرمایشات گوهرباری رو میشنوم!!
ازتوجیهات ناکارآمدی دولت واظهارات تکراری که درطول بیش از5سال ملت بارها ازروحانی شنیده چطورنمایندگان مجلس صبوری کردند واین حرفهای تکراری را گوش دادند ووقت پرارزش مجلس را بخاطرشنیدن این اظهارات تکراری تلف کردند من که ازشنیدن این اظهارات نمک برزخمهای بجامانده از5سال سیاستهای اقتصادی ویرانگر روحانی پاشیده شد وسوخت واقعا روحانی چرااینقدرناکارآمدی دولتش راتوجیه مینماید
دخالت بانک مرکزي در بازار ارز به حد اقل رسيده است ؟!!

آيا اين افتخار است ؟؟ هدف شما بالا نگه داشتن قيمت دلار روي ده هزار تومان است؟!!

وظيفه اصلي بانک مرکزي حفظ ارزش پول ملي است .. حسن آقا يادت نره.
سلام
۱.بیشترین شهیددرکشورمتعلق به اصفهان هست وبیشترین خوزستان هاکه مهاجرت کردند به اصفهان رفتند این غیرت اصهانی نشون میده الان مردم خوزستان فراموش کردند
درتمام کشورهرجای اتفاقی رخ بدهد این مردم استان اصفهان هستند زودتر از همه کمک میکنند
۲۰بیشترین مالیات به دولت رو اصفهان پرداخت میکند وکمترین بودجه استانی رو همین اصفهان دریافت میکند
۳تمام سنگ وخاک وکوه اصفهان برای مصالح ساختمانی وذوب آهن برداشت میکنند بعدا خوزستان میگویند نفت مارو میبرند خوب اینهارو ببینیدبعدا کارخانه فولاد اصفهان به خاطر سنگ مخصوصی که دراصفهان هست ددرزمان شاه ساختند
۴آب کارون متعلق به استانهای چهارمحال بختیاری هست
۵مردم اطراف رودخانه زاینده رود در استان چهارمحال باپمپ آب رو به دامن کوه میکشند وانواع اقسام درخت کاشتند بی حساب وکتاب
۶سهم آب استان اصفهان به یزد شمال کرمان دادند ما نمیگویم برای شرب استفاده نکنند ولی برای کشاورزی صنعت خیر
۷کارخانه فولاد مبارک از پساب فاضلاب استفاده میکند
۸بیشترین آب مصرفی کشور درخوزستان استفاده میشه
۹.باید مدیریت واحدبرای حل مشگل ایجاد شود
آب پشت سد ده درصد هست ومردم اصفهان حق دارند
وازمردم خوب ایران میخواهم این کارهای خوزستانی هارو جدی نگیرند دراینترنت میزان مصرف آب وبودجه اختصاصی خوزستان پیگیری کنید متوجه میشوید
مردم اصفهان خودشان تلاشگرند وزحمت کش که پیشرفت کردند شماخوزستانی ها هم تلاش کنید تضادمیان خودتان برطرف کنید تا پیشرفت کنید عیب از خودتان هست وکسی سهمی از شمابزداشت نکرده است
ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
نزدیک به 2 میلیارد متر مکعب هرسال صرف کاشت نیشکر در خوزستان میشه
به چه دلیل؟؟؟
کل ذحیره پشت سد زاینده رود یک و نیم میلیارد است
نمیدونم این اصفهان ستیزی از کجا نشات گرفته
استان اصفهان همیشه مظلوم بوده و هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
توهین نکن آقا جون.
سایر ملت ایران که شهدایی چون عباس دوران، شهید بابایی، باکری، برنسی، جهان آرا، علی هاشمی، شیرودی، کشوری و ... دادن هم مال این آب و خاک بودن و هیچ کدوم سهم طلبی نکردن و دم از غیرت و حمیت نزدن چون با خدا معامله کردنن و هدفشون اعتلای ایران
اسلامی بود
اصفهان بره الگوی کشاورزی و مصرف بی رویه آب در بخش صنعت و کشاورزی رو درست کنه نمی خواد این وسط شماها سبنه چاک بدید و هل من مبارز بطلبید و سهم نداشتتونو طلب کنید
مردم خوزستان و سیستان بلوچستان به دلیل خشک شدن کارون و هامون دارن با انواع بیماری های روحی و جسمی دست و پنجه نرم می کنن شما اون وقت به فکر ولایت خودتی
توهین شما به خوزستان توهین به تمام ایران است. شما که ولایتت مال وسط ایرانه این قدر بحث قومی استانی کردی که آدم شرمنده می شه که این جملات آیا یه ایرانی اصفهانی داره می گه یا یه اصفهانی ابرانی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
من اهل خوزستان هستم، پدرم در آبادان زندگی میکرد و شغلش در پتروشیمی بندر ماهشهر بود، هر روز صبح ساعت 5 بیدار میشد و برای کار در پتروشیمی ماهشهر جاده خطرناک را طی میکرد. جنگ که شد مجبور شدن دست زن و بچه و فامیل را بگیرن و به شهرهای امن خوزستان مهاجرت کنند. اغلب خوزستانی ها در همان شهرهای خوزستان باقی ماندند، عده کمی به خارج از استان مهاجرت کردن. و توقع داشتی زن و بچه را جلوی تانک صدام قرار دهند؟؟؟ 2 عموی من در جنگ حضور داشتن و از کشور دفاع کردن، دایی مادر من هم خوزستانی است و آنهم در همان سال اول جنگ در جاده قدیم خرمشهر به اهواز اسیر شد در حالیکه با فداکاری مانع اسیر شدن زن و بچه مردم شده بود. تو فکر میکنی مردم خوزستان باید زن و بچه خودشون رو در همان آبادان و خرمشهر و هویزه و سوسنگرد جلوی توپ دشمن قرار میدادن؟ اگر اصفهان هم استان مرزی بود و جنگی میشد شما هم برای حفاظت از زن و بچه ات باید فرار میکردی. ما شهدای زیادی دادیم و بنده تعصب خوزستان را ندارم. اما کمی احترام به هموطن لازم است. بی احترامی به مردم خوزستان نشانه فرهنگ غنی اصفهان نیست
موفق باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
کدام سنگ نایاب در اصفهان است ؟ سنگ آهن که از یزد و ذعال سنگ از طبس و مازندران می آید
سردار اسعد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
حرفهای خنده دار نزن برادر من!
بودجه اصفهان کمتر از دیگر استانها است؟؟؟
بیشترین مصرف اب برای خوزستان است؟؟؟؟؟؟
این امار و ارقام رو از کجا اوردی؟
با لابیگری صنایع مهم رو به اصفهان که کویری است انتقال دادید که مردم اصفهان به شهرهای دیگه مهاجرت نکنند و سرشون رو بالا بگیرند و فکر کنند
.که کسی هستند.
نه برادر من نه تنها خوزستان بلکه مردم ایران از اصفهان و مسئولان و مردم ان شاکی هستند.
شما هم صنعت را میخواهید و هم کشاورزی و هم اب شرب و ...
به قول خودتان اب اصفهان نباید به کرمان و یزد برود برای کشاورزی و صنعت.
پس چرا اب چهارمحال و خوزستان برای
کشاورزی ان هم برنجکاری و صنعت به اصفهان بیاید؟؟؟؟
مردم خوزستان همواره بیشترین اسیب را چه در جنگ مسلحانه دیده اند چه از محرومیت شدید استان و چه از شرایط
بد هوا و خاک روغنی و سیلاب
دیگر وقت ان شده حقمان را از شهرهای کویری که قلدر مابانه حق دیگر استانها را پایمال کردند پس گرفته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
از انتهای شهرستان سمیرم اصفهان سالانه دو ملبارد متر مکعی اب وارو کارون میشود اصفهان اینقدر از سرشاخه های کارون در چهارمحال برداشت ندارد
رضا آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
گل گفتی آقا حمید واقعا بعضی این مردم خوزستان نمیدونند وهم از روی بی اطلاعی حرف میزنند خیلی خالی بندی نکنند این صنابع که پولش توجیب کل کشور میشود ودود سرطانش برای ما دوما اصفهان یک هکتار چندسال پیش برنج میکاشتتد که دیگه انجام نمیشه اصلا کشاورزی نمیشه .ولی خوزشتان نیشکر وهندوانه سرتاسر کاشتند خوب چه خبره .
"برای دولت کارون و زاینده رود و هامون به یک اندازه مهم اند"
آقای رییس جمهور : پس دریاچه ارومیه کجای کار قرار دارد که دارد نفس های آخر را میکشد
که نه در دولت فخیمه شما و نه در دولت قبلی کار اساسی نشد
صرفا جلسات و مسافرتها و ......
که هیچ تاثیر مثبتی در توقف کاهش آب یا بهبود آن نداشه است
فقط بدانید و آگاه باشید فرمایشات کنونی نیز به یاد مردم میماند
کمتر شعار دیهم و بیشتر عمل کنیم
یادم هست چنینی مواردی یک با توسط آقای دکتر جهانگیری گزارش میشد که مقام معظم رهبری فرمودند همه اینها کار دولت است
الان خوتان موارد را یک بار مرور فرمایید معلوم شده کی کی و چگونه انجام میشود
ایا چنین مواردی عملیاتی است؟
میگویند بودجه بزرگترین برنامه عملیاتی دولت است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
همه کشور برای ما مهم است
بیرانوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
دریاچه ارومیه همانجایی است که مردم ارومیه با خیال راحت هزاران چاه حفر کردند و بیشترین استفاده را در باغات و کشاورزی بردند.
بدون اینکه فکر کنند بیش از اندازه بهره برداری روزی اب هم تمام میشود.
هزاران میلیارد دولتها خرج کردند که دریاچه ارومیه برگردد ولی برنگشت و بر نخواهد گشت.
در این شرایط بد اقتصادی نباید بودجه صرف جایی شود که طبق صحبت کارشناسان و پروفسور کردوانی بازگشت به حالت اولیه ان غیر ممکن است.
روحانی دراظهارات تکراری وهمیشگی مدعی شده آمریکا هدفش از تحریمها دلسرد کردن ملت است آقای روحانی متاسفانه دولت ناکارآمد شما در طول بیش از5سال صدارت باعملکرد ناکارآمد وپرداختیهای ناعادلانه 80درصد ملت را بدبین کرده ای وباوجود امثال نوبخت درسازمان برنامه وبودجه وپرداختیهای تبعیض آمیز بین بازنشستگان وکارمندان با مقامات ووزرا اعتراضات مستمر بازنشستگان وکارگران وفرهنگیان اثبات کننده ناکارآمدی دولت شماست
چقدر این نماینده ها بی جنبه هستند
تمام صنایع و فرصت های شغلی را بردند اطراف اهواز و هیچ ثمری برای کشور ندارند
تازه پرتوقع هم هستند
پاسخ ها
گتوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
ببخشید دوستم.
کدوم فرصت شغلی؟؟؟؟؟؟؟؟
کدوم صنعت؟؟؟
اگر منظورت پالایشگاهها و پتروشیمی هاست که باید خدمتت عرض کنم این بسیار نااگاهی است که صنایع پر مصرف اب از دریا به دور باشند و به شهرهای کویر بروند.
دوم اینکه اکثر مهندسان و حتی کارگران این صنایع بومی نیستند و پروازی هستند و فقط الودگی برای مردم اهواز و بوشهر و دیگر شهرها هست و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
یکم آب بخور جوش نیاری اخوی
همه مسئولان میدوند که بیشترین تمرکز ثروت در اهواز است
عجب اوضاع طنزی داریم
در این سالها بیشترین ظلم به استان اصفهان شده
حالا نماینده های خوزستان معترض شدند
به جای تجمع بیهوده بیایید صدها هزار مهاجر خودتون را از اصفهان بیرون ببرید شاید اوضاع مملکت درست بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
این مهاجرها همه فرصت های شغلی را در اصفهان غصب کردند
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
اب اصفهان را بفرمایند از کجا باید تامین کنند.
اب یزد منوط به احداث تونل کوهرنگ ۳ بوده نه اینکه زودتر اب را
ببرند در دل کویر و با ان ماهی خاویاری پرورش دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
شما برو برنج لنجونتو بخور و سبب سمیرم بزن به بدن تا قند خونت نیفتاده
مردم خوزستان بیماری های تنفسی و روحی روانی با صدقه سر انتقال آب به اصفهان گرفتن شما اون وقت می خوای با دیدن زاینده رود پر آب حظ بصری ببری و با توریست ها عکس یادگاری بندازی.
اگه اولویت باشه و آبی باید به جایی برسه اون جا مردم لب تشنه زابل و سیستانه که مثل شما نماینده ها زورمنو ندارن و بعدش هم خوزستانه که ریزگردها زندگی شون کن فی کون کرده
شما و امثال شما هم به جای سهم طلبی بی جا برید با غات و فضای سبزتون کم کنید و کمربندتون محکم لبندید
دوره تاراج آب به سمت اصفهون و خوردن برنج لنجون به اتمام رسید
سردار اسعد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
شما هم صدها میلیارد بودجه استانهای محروم را پس بدهید تا خودشان فکری به حال خودشان بکنند.
شهرهای غربی ایران با اینکه مورد لطف خدا هستند و برف و باران فراوان دارند و زمین حاصلخیز، در محرومترین شرایط به سر میبرند و دولتها کویرها را اباد کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
ظاهرا خیلی از این عزیزان اصلا از زندگی در اصفهان آگاه نیستند
در استان اصفهان محله های محروم زیادی هست ولی بودجه برای محرومیت زدایی از طرف دولت داده نمیشود
این نماینده ها اصلا کار بلد نیستند
اگه واقعا وجدان دارید بیایید و زاینده رود را احیا کنید تا کشور آباد بشه
پاسخ ها
بیرانوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
زاینده رود را اباد کنیم کشور احیا میشه؟؟؟؟؟؟
اباد کردن کویر کافیه. همین روش اباد کردن کویر به دست رئیس جمهورهای کویر نشین موجب بدبختی ایران شده
دیگه کافیه. خون هیچ کسی در ایران رنگین تر از دیگری نیست. رفاه و تجهیزات و صنایع در ایران یکسان توزیع نشدند و موجب مهاجرت جمعیت و به الطبع ایجاد مشکلات معیشتی و فرهنگی بسیاری شده.
دیگر وقت ان رسیده ایران را اباد کنیم.
جاهای فراموش شده ایران: سیستان و بلوچستان- لرستان- ایلام- کرمانشاه- چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و خوزشتان همیشه سرفراز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
اصفهان جزو استان های محروم کشور است
چرا در مورد نظرات خود تامل نمیکنید
تمام اینترنت پر شده از تبلیغات سوء علیه اصفهان
استانی که بیشترین شهید را تقدیم کشور کرده
حالا خودش مظلوم واقع شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
برای اینکه اصفهانیها بسیار با زور بودجه های کلان و حق دیگر استانها را خورده اند.
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
شما اگر توانستید از سد کرج تهرانی ها اب به جایی ببری ان وقت میتوانی بگویی چرا اصفهانی ها گریه شان درامده!!!!!.معمولا مرگ خوبه اما برای همسایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
تا این طرز تفکر منفی نسبت به اصفهان تغییر نکند کشور به جایی نمیرسد
بیشترین اسراف آب در خوزستان است
نمیدونم چرا انقدر این مردم پر توقع هستند
پاسخ ها
فولادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
من نمیدونم چرا مردم اصفهان اینقدر پر توقع هستند که در کویر برنج کاری دارند؟؟؟؟؟
مردم خوزستان با تانکر ابرسانی میشوند چه برسد به اسراف!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
ظاهرا این دوست عزیز در درس جغرافیا بسیار ضعیف بوده اند
جنوب و غرب استان اصفهان جزو مناطق حاصل خیز و کوهستانی کشور است
روحانی بطورواضح اعتراف نمود تورم لجام گسیخته ازچندماه مانده به شروع تحریمها شروع شد باید ازایشان سوال کرد مسیول اداره کشور چه کسی است آیا غیر از ناکارآمدی دولت شما علت دیگری بروضعیت اقتصادی فلاکت باری که به اعراف خودتان قبل ار شروع تحریمها انجام گرفته خود دولت جنابعالی است مگرپس ازرفع تحریمها وآزادشدن بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده وافزایش قیمت جهانی نفت از45دلاربه بالای 80دلار ودرآمد سرشارناشی ازفروش دلاروسکه چه گلی بسر اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان وکارگران وکارمندان زدی مگر بجز پرداختیهای ناعادلانه بین کارمندان وبازنشستگان ومقامات کمر 80درصد اقشارآسیب پذیر را زیرفشاراقتصادی خم ننمودید
الان همه دست به دست هم دادن تا اصفهان را زمین بزنند
ای وای بر شما
این رو بدانید که اگر اصفهان پیشرفت کند همه کشور رشد میکند
پاسخ ها
فولادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
اتفاقا همین سیاست اشتباه رو انجام دادند که ایران به این روز رسیده .
اصفهان اباد شده و دیگر شهرها به ورطه نابودی رسیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
اصفهان در طی سالهای گذشته ضربه های زیادی خورده و اتفاقا جزو استانهای محروم کشور است
متاسفانه طی این سالها با گسترش بی حد و حصر فضای مجازی
تبلیغات زیادی علیه مردم شریف اصفهان صورت گرفته است
این تجمع نماینده های خوزستان بخاطر مشکل آب نیست
بلکه بخاطر تلقی واهی و سوء آنها نسبت به اصفهان است
پاسخ ها
قره قوزلو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
اتفاقا نمایندگان اصفهان این رسم اشتباه رو در مجلس از خودشون اختراع کردند.
و دولت باید با استفعفای انها موافقت میکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
نمایندگان اصفهان تقاضای استعفا دادند چون در دولت و مجلس کارشکنی زیادی علیه اصفهان شده بود
آقای روحانی ملت باچه زبانی بگویند عملکرد دولت شما درطزول بالای 5سال شکستخورده وناامید کننده بود خودتان اعتراف میکنید که تورم وگرانی قبل ازشروع تحریمها براقشارآسیب پذیر فشار مضاعف وارد نمود دولت شما چه اقدامی در برابر این فشارهای لجام گسیخته اقتصادی به اقشارآسیب پذیر نمود آیا صرفا با حرف درمانی مشکلات عدیده اقتصادی ملت حل میشود آیا با دلسوزی صرف شما آنهم در لفافه مشکلی حل میشود متاسفانه کارمندان وبازنشستگان وکارگران ازنظر اقتصادی بدترین دوران تاریخ را میگذرانند حتی در دوره احمدی نژاد هم اینقدر تحت فشاراقتصادی نبودند
اداره کشوری به وسعت ایران با ۸۵ میلیون نفر که همه چی میخواهند بدون آنکه خودشان تلاشی در خور خواسته هاشون ندارن کار دشواریه . فکر میکنیم در کشورهای دیگه همه راحت همه چی دارند و ما در عذابیم . خدا قسمت کنه به یکی از بهترین کشورا به قول خودمان یک سال برویم شاید انوقت ببینیم درچه وضعیتی زندگی میکردیم و قدرشو نمیدونستیم. کدام ملت به اندازه ما مصرف دارد ؟ کدام ملت به اندازه ما تعطیل است . کدام ملت به اندازه ما مسافرت میرود . کدام ملت به اندازه ما وقت در اینترنت تلف میکند . ووووووهای دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
ژن خوبید برای همین المان نصیبتان شده و ما را از انجا نصیحت میکنید ممنون شما ببخشید که ما گوشمان کر است و ناسپاسیم از رهنمود های امثال شما
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
امار کذب ! تورم اعلامی کذب ! اشتغالزای کذب !! قیمتهای کالاها کذب !
حالمان از اینهمه حرفهای نادرست به هم میخورد
جناب روحانی اگر بصرف حرفهای تکراری ووعده های توخالی مشکلات عدیده اقتصادی کشورحل میشد درطوال بالای 5سال عمردولت جنابعالی ایران ازنظر اقتصادی یکی از پیشرفته ترین کشورهای اقتصادی تبدیل میشد و80درصد ملت زیر فشاراقتصادی استخوانهایشان خرد نمیشد ومدام در خیابانها نسبت به وضعیت فلاکت باراقتصادی اعتراض نمیکردند شما رابه هرچه میپرستی اینقدر حرفهای تکراری وآمارهای کذب ودوراز حقایق رابخورد مردم نمده حتی 24میلیون رای دهنده به شما هم ازصمیم قلب ازرای دان به شما پشیمان هستند حداقل در سه سال باقیمانده عمردولتت بفکر اقشارآسیب پذیر چون کارمندان وبازنشستگان وکارگران باش ملت منتظر عمل هستند 5سال است حرف میزنی ووعده میدهی
سلام
تابی جان همه نظرات را که توهین نیست وعرف رعایت میشود اطلاع رسانی کنید
مشكل كشور ضعف مديريتي آقاي روحاني است نه آمريكا خدا رحمت كند امام خميني فرمود آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند ولي مديران ناکارامد كشور كشور را به اين روز انداخته اند وزيري كه بگويد افتخار مي كنم طول پنج سال يك مسكن مهر افتتاح نكردم ديگر حساب خود را بكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
تواضع دکتر اخوندی بود.منتهی ایشان در سکوت مسکنهای مهر را ساماندهی و افتتاح واقعی کرد و در نظام مهندسی علیه امضا فروشی اقدامات شجاعانه ای انجام داد و در راه اهن و بندر بعدها خواهید فهمید چه قدر کارهای عظیم انجام داده و مظلومانه رفت.
بنده خدا مسولین از غصه مردم پوست و استخون شدن!!!!!!!!!!!!!!
شاید اگر کشور ما بانک مرکزی نداشت اوضاع کشور بهتر بود.
بند بودجه اختصاص 5 میلیارد تومان بودجه برای مرکز الگوی اسلامی پیشرفت است.
بهترین ، مفید ترین ، عاقلانه و عادلانه ترین تصمیمی که جناب رئیس جمهور و..میتونن اتخاذ کنند که هم خیر دنیای ملت درش باشه و هم آخرتشون ... فقط و فقط ... استعفاست.
خوزستان رتبه اول در پرمصرف ترین منابع آبی را به خود اختصاص داده است
۱۸درصد آب مصرفی کشور درخوزستان مصرف میشود
لطفا مردم به آمارها نگاه کنید این خوزستان آب نداره تازه
قلدری هم میکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر