بازدید 2086

تعطیلی دولت آمریکا دلار را کاهشی کرد

کد خبر: ۸۶۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 24 December 2018

در معاملات امروز بازارهای مالی جهان، ارزش دلار در برابر ین، یورو و فرانک سوئیس کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نگرانی سرمایه‌گذاران و معامله گران از بی‌ثباتی‌های سیاسی در آمریکا و کاهش رشد اقتصاد جهانی باعث شد ارزش دلار در برابر ارزهای ایمن‌تری نظیر ین ژاپن و فرانک سوئیس کاهش یابد و شاخص‌های بورسی بیشتر بازارهای سهام وارد محدوده قرمز شود.

استفان اینس- مدیر بازارهای آسیایی در موسسه "اودانا" گفت: تلاطم بورس های جهانی به بازار ارز نیز کشیده شده است و من هنوز هیچ علامتی از تخفیف تنش‌ها نمی‌بینم.

شاخص دلار که برابری این ارز در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۲ درصد کاهش در سطح ۹۶.۷۶ درصد قرار گرفت. هر یورو به ۱.۱۳۸۶ دلار، هر پوند به ۱.۲۶۷۷ دلار و هر فرانک سوئیس به ۱.۰۰۶ دلار افزایش یافتند. هم چنین هر دلار با ۰.۲ درصد کاهش به ازای ۱۱۱.۰۳ ین مبادله شد.

انتظار می‌رود علی‌رغم ریسک‌ های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی، بانک مرکزی آمریکا در سال‌آینده میلادی نیز به افزایش تدریجی نرخ بهره ادامه دهد. معامله گران شدیدا نگرانند افزایش هزینه های استقراض باعث کاهش سودآوری شرکت های بزرگ و کندتر شدن رشد بزرگ ترین اقتصاد جهان شود.

از سوی دیگر افزایش تمایل معامله گران به فروش دلار بر روی بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز موثر بود به گونه ای که بازدهی اوراق دو ساله به ۲.۷۵ درصد، پنج ساله به ۲.۸۸ درصد و ۱۰ ساله به ۳.۱۳ درصد افزایش یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان