بازدید 2761

تحریم دوباره بانک‌های ایران خلاف مقررات بین‌المللی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به طرح تحریم بانک‌های ایرانی، گفت: در صورت تصویب این طرح در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا قطعا از طریق شورای امنیت موضوع را پیگیری می‌کنیم زیرا خلاف همه مقررات و همکاری‌های بین‌المللی است.
کد خبر: ۸۶۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 23 December 2018

مرتضی صفاری‌نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به پیگیری طرح تحریم بانک‌های ایران و قطع دسترسی این بانک‌ها به سیستم مالی بین‌المللی از سوی نمایندگان کنگره آمریکا، گفت: این نوع طرح‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد زیرا در حال حاضر هم بانک‌های بزرگ دنیا با بانک‌های ایرانی کار نمی‌کنند.

هیچ مصوبه‌ای در شورای امنیت دال بر تحریم بانک‌های ایران نیست

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر این اقدام خلاف تمام قوانین بین‌المللی است، هیچ مصوبه شورای امنیت دال بر تحریم بانک‌های ایران نیست، آمریکایی‌ها خود خواسته و به صورت یک جانبه به دنبال تحریم و افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: بانک‌هایی که از آمریکا دستور می‌گیرند، تحریم‌هایی علیه بانک‌های ایرانی اعمال کردند لذا نیاز نیست در این شرایط این بانک‌ها اقدامات خصمانه و تحت فشار آمریکا را صریحا اعلام کنند.

پیگیری مجدد برای تحریم بانک‌های ایران نمی‌تواند مانع اجرایSPV شود

صفاری نطنزی یادآور شد: پیگیری چنین طرح‌هایی از سوی کنگره و سنای آمریکا امکان‌پذیر نیست، آمریکا با این چنین اقداماتی نمی‌تواند مانعی بر سر راه اجرای SPV هم ایجاد کند زیرا آمریکا نمی‌تواند برای همه دنیا قانون وضع کند و تصمیم بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در صورت تصویب این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوری اسلامی ایران قطعا از طریق سازمان ملل متحد و شورای امنیت موضوع را پیگیری می‌کند زیرا خلاف همه مقررات و همکاری‌های بین‌المللی است که همه کشورها در حال تلاش برای آن هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا طرحی را به سنا و مجلس نمایندگان برده‌اند که هدف آن قطع نظام بانکی ایران از شبکه بین‌المللی و فشار به پول ملی ایران است. این طرح بر قطع دسترسی بانک‌های ایرانی به سیستم مالی بین‌المللی تاکید دارد زیرا به اعتقاد نمایندگان کنگره آمریکا تمام بانک‌های ایرانی حامی تروریسم و عامل پولشویی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل