بازدید 46239
دستمزد سلبریتی‌ نجومی است؛

آیا محمدرضا گلزار برای 60 دقیقه اجرا، 45 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد؟!

دور از انتظار نبوده و نیست که واکنش کلیشه‌ای رد ماجرا از سوی مدیر شبکه سوم سیما، مدیر یکی از گروه‌های این شبکه یا تهیه کننده و مجری مطرح شود؛ اما برای آنکه باور کنیم چنین ارقامی در تلویزیون ـ که مسئولانش همواره از بی‌پولی سخن می‌گویند ـ برای 60 دقیقه اجرا جابجا نمی‌شود و محمدرضا گلزار هر دقیقه 750 هزار تومان دستمزد نمی‌گیرد، انتظار می‌رود، متن قرارداد و چک‌های تبادل شده، منتشر شود؛ خواسته‌‌ای که با توجه به سوابق، وقوعش بسیار بعید است.
کد خبر: ۸۶۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 22 December 2018

آیا محمدرضا گلزار برای 60 دقیقه اجرا 45 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد؟!یکی از مجریان صداوسیما که این روزها خبرهایی درباره بروز مشکلاتی برای حضورش در قالب تلویزیون شنیده شده، به تازگی ادعاهایی را درباره دستمزد محمدرضا گلزار مطرح کرده که با سکوت مسئولان شبکه سوم سیما روبه رو شده است؛ ادعاهایی که رد آنها به چیزی بیش از یک تکذیب نیاز دارد و انتظار می‌رود قرارداد این مجری منتشر شود و مردم درستی و نادرستی این ادعای بزرگ را دریابند.

به گزارش «تابناک»؛ حواشی مالی مسابقه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار، پیش از آغاز این مسابقه محل نقد شد و پس از افشاگری «تابناک» درباره روند این مسابقه، مسئولین شبکه سه گزارش «تابناک» را درباره این «بازی پول» تأیید کرده‌اند؛ مسأله‌ای که البته با سکوت مسئولین ارشد صداوسیما همراه شد و نقدها نیز نتوانست تأثیر چندانی در روند این مسابقه داشته باشد و صرفاً سوالات سخت‌تر شد تا مسیر برد این مسابقه دشوارتر شود.

در گزارش «تابناک» تأکید شده بود، در آغاز مسابقه برنده باش بعد از نصب اپلیکیشن، پنج پرسش رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود و اگر به آنها، پاسخ درستی بدهید، تعداد سؤالات مجاز شما کم نخواهد شد؛ اما اگر جواب سؤال را اشتباه بدهید یا جواب نداده و آن را رد کنید، یکی از سهمیه پنج سؤال شما کم خواهد شد. در مقابل هر پاسخ صحیح 100 امتیاز برای شما خواهد داشت و برای هر جواب غلط 5 امتیاز و برای هر سؤال بی‌جواب رد شده 20 امتیاز به شما تخصیص داده می‌شود!

آیا محمدرضا گلزار برای 60 دقیقه اجرا 45 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد؟!

اکنون تصور کنید پنج سؤال را پیاپی اشتباه جواب دادید و دیگر فرصتی ندارید؛ باید چه کنید؟! بخش شیرین ماجرا برای برگزارکنندگان همین جاست. می‌توانید سؤال بخرید و به سرعت در رده بندی بالا بروید! سازندگان این مسابقه بسته‌های 2500 تومانی تا 20 هزار تومانی را عرضه کرده‌اند که متناسب با قیمت، 30 تا 1440 سؤال را به راحتی به دست می‌آورید. اگر همه 1440 سؤال را بی‌پاسخ بگذارید نیز 28800 امتیاز به دست می‌آورید و با خرید بسته‌های بیشتر، شانس بیشتری نسبت به دیگران خواهید داشت. برگزارکنندگان روی همین بخش حساب کرده‌اند که از این طریق رقمی بسیار نجومی به دست آورند و در نهایت گلزار نیز از این راه، بالاترین دریافتی را در تاریخ تلویزیون داشته باشد.

بنابراین تأیید شد که اساساً بحث مطالعه مطرح نیست و پرسش‌های مطرح توسط این اپلیکیشن را می‌توان با سرچ گوگل نیز به سادگی پاسخ داد و این ماجرا صرفاً یک مدل بازی بخت آزمایی است. در این چارچوب محمدرضا گلزار و شرکایش میلیاردها تومان از مردم می‌گیرند و کسر کوچکی از آن را هدیه می‌‍‌دهند! اکنون وحید یامین‌پور، ادعای بزرگی مطرح کرده که اگر درست باشد، محمدرضا گلزار رکورد دریافت دستمزد را در تلویزیون ایران شکسته است. یامین پور که گفته می‌شود در مسیر حضورش در تلویزیون چالش‌هایی به وجود آمده، ادعا کرده گلزار برای هر برنامه 60 دقیقه‌ای 45 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد!

یامین پور ادعا کرده است: «اسپانسرها دستمزدها و هزینه ساخت در رسانه را بحران زده کرده اند. به طور مثال در شبکه سه به یک استار سینمایی برای هر برنامه‌ یک‌ساعته، 45 میلیون تومان دستمزد می‌دهند و همان وقت از قِبل او چند برابرش را به جیب می‌زنند. هیچ مدیری حتی اگر بخواهد نمی‌تواند در مقابل این روال نابودکننده مقاومت کند. چون این خواست سازمان صدا و سیماست که هزینه اداره خودش را از دست پولدارها گدایی کند. مدیران برای اثبات کفایت و توانمندی خود در جذب اسپانسر رقابت می‌کنند و در این مسابقه مبتذل، شبکه سه و نسیم پیشتازند.»

با گذشت زمان قابل توجهی، تنها واکنش به ادعای یامین‌پور سکوت بوده است. البته دور از انتظار نبوده و نیست که واکنش کلیشه‌ای رد ماجرا از سوی مدیر شبکه سوم سیما، مدیر یکی از گروه‌های این شبکه یا تهیه کننده و مجری مطرح شود؛ اما برای آنکه باور کنیم چنین ارقامی در تلویزیون ـ که مسئولانش همواره از بی‌پولی سخن می‌گویند ـ برای 60 دقیقه اجرا جابجا نمی‌شود و محمدرضا گلزار هر دقیقه 750 هزار تومان دستمزد نمی‌گیرد، انتظار می‌رود متن قرارداد و چک‌های تبادل شده، منتشر شود؛ خواسته‌‌ای که با توجه به سوابق، وقوعش بسیار بعید است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۱۸
حالا من فکر کردم 45 میلیارد دستمزد گرفته
این پول ها در مقابل پول هایی که به مدیران بی کفایت داده میشه اصلا حساب نمیشه
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
جاده اختصاصی معاون اول چقد هزینه ور داشته؟








کسی میدونه؟
سید اکبر رضوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
گلزار را من می شناسم شجاعت اعلام قرارداد را دارد. برنامه جالبی است اولین باری است چنین مجری در طول عمرم می بینم. من خیلی تمایل ندارم بخاطر اقتضای سن ام ، اما بچه هام برنامه وی را می بنند. به هر حال باید شفاف سازی شود. گلزار خیلی به ایرانی بودن خودش و فرهنگ کشور و انقلاب اهمیت می دهد. هنرمند بناید ذات خودش را گم کند. ایشان مانند سایر هنرمندان قریب به اتفاق چنین هستند و مایه افتخار مملکتند.یا هو
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
تاوقتی که نوجوان و جوانان ایرانی واسه یک لحظه دیدن این افراد از نزدیک و سلفی گرفتن با آنها سر و دست میشکنند همین آش و همین کاسه ست
ندید بدیدی رو کنار بذارید همه چیز حله
ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
من که راصی نیستنم صدا وسیما چنین پولهایی به چنین مانکن هایی با پول بیت المال بدهد و...
این تک صدایی تک محوری و تنگ نطری و...در سیما فقط مایه تاسف و ناامیدی است
آنتی سانسور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
شما چقدر ساده اید
آخه چهل و پنج میلیون مگه واسه گلزار و عطاران و فرخ نژاد و غیره پوله؟!
اون فقط با یه بار کنسرت گذاشتن اندازه کل قسمت های برنده باش تاکنون، درآمد کسب میکنه
بازیگری و تبلیغات که دیگه بماند!!!
کولی اندونزیایی اهل جزیره بالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
بقول یه عزیزی اگه گلزار نگیره تو جیب من و شما هم نمیره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
این بابافقط پول قیافه اش را درمیاره
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دقیقا همینطوره. این برنامه کاملا خصوصی اداره میشه. یعنی یه عده با ایجاد اپلیکیشن و اجاره کردن ساعت تبلیغات از صدا و سیما، دارن درامد زایی میکنن. اپلیکیشن درامد هفتگی بیش از ده میلیارد داره. از این رقم ۲۰۰ ملیون میره تو جیب گلزار، دو میلیارد میره تو جیب صدا و سیما و بیش از ۷ میلیارد میره تو جیب بخش خصوصی. اجاره ی آنتن برای تبلیغات بسته به زمان و کانال بین ۱ ملیون تا ده ملیون برای هر ثانیه هست. گلزار پولشو از صدا وسیما نمیگیره بلکه به استخدام بخش خصوصی . درموده و اصلا چیز بدی نیست
به نظر من ما نیاز داریم مردم مستقیما از صدا و سیما بخواهند به این پول پاشی ها از جیب مردم پایان دهد اینها دیگر حقوق نجومی نیست اینها تاراج بیت المال است
پاسخ ها
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
بخواب داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
بهانشون اینه که پولها رو اسپانسر میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اگر بدانیم اسپانسر خودش دزد، مال حرام خور و از راه نامشروع کسب درآمد میکند.
کمک کننده به او هم جزء اجزاء و مشارکت در جرم محسوب میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
از بیت المال نیست ولی نوعی پول پاشی و بازی پول است... همین داستان را دورهمی و خندوانه، نود و ماه عسل و... هم به شکل دیگر داشته و دارند
45 میلیون تومان رقم قراردادی است پرداخت های خارج از قرارداد را کسی خبر ندارد
کاری نداره که یه قرارداد سوری به مبلغ پایین میبندند و یه سی چک سوری هم میدن به گلزار.بعدشم میگن همه چی قانونی بوده..کاری که همیشه تو ایران اتفاق میوفته و پول ملتو میکشن بالا یه ابم روش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
مجید دلبندم صوری نه سوری. به خدا زشته غلط نویسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
ندانستن عیب نیست نپرسیدن عیب است
خطاب به ۱۴:۲۱
این مسابقه مانند برنامه دورهمی دارای اسپانسری است که خصولتی است. دفتر مرکزیش هم در میدان هفت تیر است و همیشه برای پنهان ماندن از طریق شرکت های واسط کارش را اداره می کند.این اسپانسر در تمامی محصولاتش بروش لاتاری کسب درآمد کرده و می کند و درآمدش از این طریق بیش از 11 میلیارد تومان در ماه است.

تابناک خیلی جرات داشتی دست رو این گذاشتی مراقب خودت باش
اگر ایشان نگران این وضعیت بود همان موقع باید موضع می گرفت نه الان که دستش از سفره صداوسیما قطع شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
افرین . اینو خیلی خوب اومدی
پول زیادی نیست در مقابل گرانی پسته، کمتر از پنجهزار دلار میشه همش.
گلزار به شرکت کننده ها:
با این ۱ میلیون چکار میخواهی بکنی!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
عالی بود .. شرکت کننده هم جواب بده با یه میلیون میخوام یه اپارتمان 200 متری تو فرمانیه و ماشین لکسوس بخرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
راجب کدام سال قیمت مسکن توی فرمانیه میدی، اگه سال 1397 هستش خودم همین الاننرخ 2 میلیون بدون چون و چرا نقد خریدارم، و اگر سالهاست که من خوابم و الان سال 1397 هستش به قیمت دلار از 19 هزارتومان به 10 هزارتومان هم رسید ولی تمامی قیمت ها با همان 19 هزارتومان میفروشند باید بگویم این شرکت کننده حتما از دیگر کُرات آمده یا استندآپ کمدی داره اجرا میکنه
زوری که نمیگیره . حتما میخوانش بهش این پول رو میدن حسودی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
کیا میخوانش ما یا شما
ناَشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
البته گرفتن اون اشکال نداره اما بازی بخت ازمایی صدا وسیما مشکل شرعی داره وکسی که این مطلب رو گفته خواسته صدا وسیما رو هدف قرار بده
صدا سیما خودش صدبرابرش رو اگر از جذب آگهی نمیگرفت همچین قراردادی نمی بست
این پول را بابت اجرای 45 ریالی می گیرد
این پول های بی ارزش که پایین ترین ارزش در جهان را دارد به عبارتی 45میلیون تومان مساوی است با250000تومان افغانی .نه حقوق نامبرده زیاد نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اینم موافقم
به صنعت کشور خدمت میکنم .دوازده ساعت در روز وکل ایام هفته جمعا با هزار تا کوفت وزهر مار سه میلیون نمیگیرم .کارشناس ارشد هم هستم .حق دارم معترض باشم یانه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
البته که نه
تا جایی که من میدونم مافیای قدرتمندی بعنوان اسپانسر پشت این بازی های لاتاریه .
سلام. بخدا من این را جدی سوال میکنم که این حقوق ها بر اساس چه چیزی تعیین میشود.که یک اجرای 45دقیقه ای مثلا 45میلیون میشه؟
بول مردم را بأهم تقسيم ميكنند جان كارگر ومعلم وكارمند ووووو در بياييد .
به نظر من اگر این پول از بودجه عمومی صدا و سیما پرداخت نشود هیچ ایرادی نداره.امیدوارم روزی برسه که هر کسی در قبال منفعتی که ایجاد میکنه پول بگیره.رقم اون مهم نیست
ای آقا شما گیر دادی به دستمزد گلزار و امثالهم
همش ناکارامدی مسئولين مربوطه است و منافعي كه خودشان دارند .قحطي آدمه خيلي جوانان جذاب تر . با ادب تر و توان مند تر از اين گونه افراد هست كه مي توانند كار بكنند و همچون دست مزد هايي هم نمي خواهند . ازطرفي مقصر خود مردمي هستند كه به اين افراد بهاي بي خودي مي دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
ایشان توانمند در اجرا هستند. مایه افتخار جوانان این مرزو بوم هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
ناشناس 15 صبحانه خوردی یا خودشی
برای حضور تو مسابقه به حدود 1 میلیون امتیاز نیاز هستش که فقط با خرج کردن 30 الی 40 میلیون ناقابل و فقط رد کردن سوالات می تونی تو مسابقه حاضر بشی!! هر سوال که رد میکنی تا جایی که یادمه 5 امتیاز میگیری!!!
به خاطر همینه که بعضی از شرکت کننده ها حتی تو ساده ترین سوالات هم گیج میزنن و اکثرا برای خودنمایی تو مسابقه هستن. خلاصه یکی دوهفته روزی 10 الی 14 ساعت با گوشی و فقط next زدن میتونی جزو کسانی باشی که تو مسابقه وارد میشن.!!
جایی بس تاسف است.برنامه های صداوسیما یا پخش کلاسهای آموزشی کنکور شده یا پخش جدول.وقت ملیونها نفر،بابت پخش یک مسابقه که سوالاتش را یک سری کارگردانهای بیحال طرح میکنند توسط رسانه ملی گرفته میشه.نیاز مردم پرسیدن سوال جدولی از طرف یک شخص بازیگر گیشه ای است؟روز به روز صداوسیما داره به پخش فیلمهای بی محتوی وبراساس شخصیت پردازی میره...ذایقه مردم به این سمت داره میره ....
به نظرم اصلا اشکال نداره. چون این پول از جیب کسانی پرداخت میشه که در مسابقه شون با نصب اپلیکیشن شرکت می کنند. این افراد با خرید سوال به برنامه سازان کمک می کنند یعی حالا با طمع یا آرزو یا هر چی که اسمش رو میذارید دوست داره بره روبروی گلزار بشینه و چندین میلیون برنده بشه. پس داره هزینه آرزوهاش رو پرداخت میکنه از این طرف هم بخشی از این پول آرزوها به آقای گلزار پرداخت میشه. هیچ چیزی از این قضیه از بیت المال نیست. همش دلبخواه هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
بلی در اثر فریب بچه های خانواده بر اثر تبلیغات فریبنده. این است تلویزیون فرهنگ
ساز ما! به کجا رسیدیم که تلویزیون از طریق فریب مردم و دزدی از آنها اداره می شود ه
ایشان نه بازیگر هستند و نه مجری .سیستم مافیایی
یک دقیقه اجرای گلزار اندازه حقوق 16 روز من با فوق لیسانس. زیبا نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
زیباتر اینجاست که میشه حقوق ۱۶ سال واسه من
یه حساب دو دو تا چارتا کردم دیدم حقوق 60 دقیقش از حقوق 600روز من خیلی بیشتره !!!!!!!
یارب بستان داد ضعیفان ز امیران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
خب به بچه هات بگو با پول تو جیبی که بهشون میدی تو مسابقه شرکت نکنند. دیگه ناله هم نداره
من با مدرک دکترا رشته مهندسی برق در بهترین دانشگاه های کشور ؛ برای تدریس در دانشگاه ساعتی بیست هزار تومن میگیرم. عدالت خیلی وقته به فراموشی سپرده شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
بنظر می رسد مقداری در حقوق ها و دستمزد ها مشکل داریم اختلاف ها زیاد می باشد . باید دولت کاری کند. البته سابقه کاری هم مهم می باشد من 27 سال سابقه کار دارم از اول هم در کارم کم نگذاشتم و با صداقت و درایت کار کردم الان حقوقم خوب است و کفاف زندگی منو در شهرکی اطراف مرکز استان می دهد. تقریبا راضی هستم. .بنظرم مقداری باید قناعت پیشه کنیم. مثلا یکی البته خانم اصرار دارد در فلان نقطه باشد.و زندگی کند. بهر حال انسانها را نمی توان یک جا جمع کرد. آبادانی کشور باید همه جا باشد. و عدالت هم در دستمزد ها کاملا رعایت شود. وجود دولت یعنی ایجاد عدالت بین تمام افراد جامعه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اتفاقا خیلی زیاد هم میگیری خبر نداری باورکن راست میگم جدی میگم ساعتی بیست هزارررررررر تومن؟! ساعتی؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
این آقا حداقل صورت زیبایی دارد . شما به جز دکتری
گرفتن از دانشگاه چی داری ؟ این روزا همه از سر بیکاری رفتن کارشناسی ارشد یا دکتری خوندن. حالا سوال من اینه کسی مجبورت کرد؟ نیازی تو بخش صنعت کشور دیدی که برای پاسخ به اون نیاز باید حتما دکتری می خوندی؟ شما که دکتری خوندی یه دو دو تا چارتا میکردی متوجه میشدی ما خیلی خیلی بیشتر از وسع صنعت و اقتصادمون با پول مفت نفت دانشجو گرفتیم و مدرک به دست دادیم بیرون.
یک کارشناس وزارت نیرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
بر عکس ناشناس 17:16 که بخیل و حسود و نشان میدهد چشمش دارایی مردم را نمیبیند به عنوان یک مسلمان و ایرانی آرزو دارم محرومترین افراد جامعه ما هم جیبشان پر پول و بینیاز از دیگران باشند پول داشتن آر نیست درست استفاده کردن از آن مهم است. شما که مثلا ساعتی یک ریال میگیری آیا درست هم کارت را انجام میدهی؟

به این دکتر عزیز بگویم که تو با این دستمزدت هم داری به فرزندانمان علم می آموزی، و خدا باقی کسری این حساب را جای دیگری که فکرش را هم نمکنی جبران میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
خیلی خوب میگیری.
دانشگاه ازاد فکر کنم ساعتی ۲۰۰۰ تومان میده به اساتید غیرقراردادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
بله نسبتا به خیلی از مشاغل از جمله پزشکان که هم اندازه دکترا برق درس خوانده اند؛ خیلی کم است. برای همینه که میگم عدالت به فراموشی سپرده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
ناشناس ۱۸:۱۲
شما از کجا میدونید که چهره من زیبا نیست؟؟!! بعدش اصلا مگه به چهره است؟ هر کسی باید بر اساس دانش و توانایی و تاثیر گذاریش توی جامعه حقوق دریافت کنه؛ فکر نمیکنم تاثیرگذاری یه استاد دانشگاه و یه معلم کمتر از یه مجری یا فوتبالیست یا خواننده باشه، اما سطح درآمد این عزیزان را با اساتید دانشگاه( حق التدریس ها) و معلمان مقایسه کنید. ضمن اینکه بحث من در مورد شخص آقای گلزار
نبود. بحث تفاوت درآمدهاست. که باعث شکاف طبقاتی میشه.
پول 3سال کارگر.
کی مملکت را به این روز انداخته ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
کسیکه نامه به آمریکاییها مینویسند که ایران را تحریم کنید مگه بغیر وطن فروش کسه دیگه ای این بلا ها هم داره.
فقط یک وطن فروش میتواندبه این روز بی اندازد
مملکتی که عده ای برای نون شب معطلند صدا وسیما. حق ندارد چنین مبالغی را از بیت المال حاتم بخشی کند. اصلا حق ندارد واین جرم است
اگر پرداخت چنین مبلغی به یک به اصطلاح سلبریتی واقعیت داشته باشد پس وای به حال صدا و سیما. اگر واقعیت داشته باشد من به عنوان یک ایرانی، صدا و سیما را حلال نخواهم کرد چرا که این مبلغ از بیت المالی به یک مجری پرداخت می شود که من هم به عنوان یک ایرانی در آن سهیمم. البته درست است که این مبلغ را اسپانسر پرداخت می کند ولی باز اگر دقیق و عمیق بنگریم، آن هم نهایتا از بیت المال است. و مطمئن هم هستم که پرداخت این مبلغ به این به اصطلاح سلبریتی، واقعیت دارد چرا که چندی پیش مجری خندوانه خودش اذعان کرد که برای اجرای هر برنامه پنج میلیون می گیرد. وقتی برای نیم ساعت داد کشیدن جملاتی مانند(بریم و بیایم- ما خیلی باحالیم- حال من چطوره؟ عاااالی) به مجری خندوانه که دولیبریتی! هست پنج میلیون بدهند، دور از انتظار نیست که به یک مجری که اسمش را گذاشته اند سلبریتی، 45 میلیون بدهند!!!!!!!!!!! این مبالغ اولا حتی اگر از جیب اسپانسر هم باشد در نهایت قطعا از بیت المال است و از سهم خانواده های بی سرپرستی هست که شب ها نان خالی برای شام ندارند.. از طرفی، این مبالغ که اسپانسر آنرا به عنوان هزینه های گزاف تبلیغات به صدا وسیما میدهد، در نهایت باعث گران تر شدن کالا یا خدماتی می شود که اسپانسر آن را تبلیغ می کند، و در نهایت باعث فشار اقتصادی بیشتر بر مردم میشود. پرداخت چنین مبالغی برای هر اجرای یک مجری به اصطلاح سلبریتی، تبعیضی است بسیار آشکار از طرف صدا و سیما در حق عوامل و کارمندان و کارکنان خودش. صدا و سیما احتمالا کارکنان تمام وقتی دارد که ماهانه بیشتر از دو میلیون دریافتی ندارند. ازطرفی چرا این آدم ها سلبریتی خطاب می شوند؟ وقتی نام فکس را عوض می کنند و میشود دورنما، یا کامپیوتر می شود یارانه یا هلی کوپتر میشود بالگرد، چرا به این افراد سلبریتی گفته میشود؟ چرا که هر اتفاقی که می افتد این به اصطلاح سلبریتی ها، کارشناس و صاحب نظر می شوند. و اما علاوه بر تمام این مواردی که عرض شد، بی نهایت عجیب است که صدا و سیمائی که با آب و تاب فراوان، فیش های حقوق تعدادی از مدیران را نجومی معرفی میکند و مثلا به حقوق بیست میلیون در ماه یک مدیر اعتراض میکند، یا به دریافتی جراحان قلب که جان بیماران را نجات می دهند اعتراض میکند، چطور می تواند برای هر برنامه، به یک به اصطلاح سلبریتی 45 میلیون پول پرداخت کند؟ مگر آن سلبریتی با آن برنامه های تقلیدی از ماهواره و مسخره و با آن اجرای بد، چه خدمتی به کشور میکند که 45 میلیون دستمزد بگیرد؟ عجیب است که رشیدپور در برنامه اش با عصبانیت، از حقوق ماهانه هفده میلیونی یک نماینده مجلس حرف میزند و خطاب به آن نماینده میگوید چطور با این دریافتی ماهانه ات درد مردم را درک خواهی کرد ولی بغل دست خودش یک مجری پنج میلیون و دیگری 45 میلیون برای هر برنامه دستمزد میگیرد و در مورد آنها روشنگری و افشاگری نمی کند؟ واقعا عجیب است. خیلی عجیب است.
پاسخ ها
محمدددددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
خوب حوصلت شد این همه بنویسی... همشو نوشتی که بگی اینا اصلاحطلب هستند؟؟؟
خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
از کی یک ایرانی پرچمش یک شکل دیگس.
اگر از فیلتر شکن داری استفاده میکنی که دیگ عذر بدتر از گناه کار خودت هستش که با زیر پرچم رفتن به یک کشور دیگه داری خیانت به ایرانیها میکنی
پ. آقای گلزار جوان بسیار خوب و موفقی هست و برنامه را خوب اجرا می کند. در کل برنامه آقای گلزار به شرکت کننده احترام می گذارد و برای بیننده، برنامه سرگرم کننده ای را به وجود آورده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
خودتی گلزار؟
اجرای ایشون یکی از ضعیف ترین اجراهایی هست که دیدم. نه تنها اصلا مسلط نیست بلکه انگار با شرکت کننده دعوا دارد و خیلی مصنوعی و بی‌روح اجرا میکند
واقعا ما عادت کردیم تو کار همه فضولی کنیم .! لابد خودمون را هم با طرف مقایسه میکنیم فارغ از اینکه ما چقدر از تواتایی سوژه را داریم . اصلا بیشتر ما ها به جز ادعا و قضاوت کردن همه توانایی دیگری هم داریم ! حقوق مهندس های نفت رو زیاد میدونیم . حقوق هنرمندان رو زیاد میدونیم . حقوق دکترها رو زیاد میدونیم حقوق فوتبالیست هار و زیاد میدونیم . ولی ساعت ها میشینیم فوتبال نگاه میکنیم کیف میکنیم . از پول نفت بیزنس میکنیم و کیف میکنیم . ساعت ها فیلم و سریال میبینیم و کیف میکنیم . وقتی خودمون یا عزیزمون مریض میشیم حاضریم همه چیزمون رو به دکتر بدیم سلامتیمون رو به دست بیاریم . واقعا ما چه جور قاضی هستیم!!!
خوش گذرانی میکنند و در کنارش پول های کلان میگیرند. - ما کل عمرمون رو صرف تلاش و زحمت های فراوان میکنم - یه ریال هم توی جیبمان پیدا نمیشود!
آخه اگر سواد داشت دلمان نمی سوخت که گوته را گــــوته با آن لحن مسخره ادا می کنه آبروی هرچی ایرانی را برده و این همه پول که دکترای ادبیات فارسی برای یک ماه تدریس در دانشگاه ها به خواب هم نمی بینند واقعا اجحافه حلال نیست
سلام مجبورم کردید مطالبی را یادآور شوم اینکه گلزار چقدر میگیره و اون شرکت چقدر به جیب میزنه بماند باید بیائیم نگاه واقعه بینانه کنیم که آیا بیشترین سود را شرکت حامی به جیب می زند یا رسانه ملی که اگر شرکت حامی می برد که واقعاجای تاسف دارد و این نوع کلاهبرداری از رسانه ملی است وباید متوقف شود ولی اگر بیشترین سود را رسانه ملی می برد خب کمک کرده به کمبود بودجه خودش که درست است
این مملکت مگر قانون ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
قانون گذارش در مدت 20 دقیقه راحت تصویب میکنه، حالا مسئله ای هست
و بلفور بتن میشود. طوریکه قرقری هم بپایش نمیرسد
پس قانون همیشه هست جهت و محتوایش قابل رای گیری در 20 دقیقه
همیشه کسانی که کمتر کار میکنند بیشتر پول میگیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
مثلا شما از انگلیس پول زیاد میگیری و راحت یک کار ساده انجام میدی، یک کامنت ساده.
به این میگن نمونه کامل اقتصاد مقامتی .
نکته غم انگیز مجرا اینجاست که این پول ها بیشتر از جیب اقشار کم درآمد کارمند و کارگر پرداخت می شود. بدین صورت که بچه های آنها در اثز تبلیغات فریبنده در مسابقات شبکه نسیم و یا شبکه سه شرکت می کنند و برای بالا رفتن در روند طراحی شده از جیب پدر نگون بخت خانواده خرج می شود بدون این که خودش مطلع باشد. این کارهای تلویزیون که گاها با همکاری مخابرات یا شرکت های طرف قرارداد اجرا می شوند دزدی مدرن از جیب خانواده هاست. این روزها مصیبت گرانی برای خانواده های ایرانی بس نیست که صدا و سیما و مخابرات آشکارا از حقوق ناچیز آنها دزدی می کنند.
قمار بازی جدید در تلویزیون بیداد می کنه.
مسابقات تلویزیونی و قرعه کشی ها در ازای خرید یک محصول یا ارسال پیامک همه اش مصداق قماره حتی اگر با اسامی به ظاهر خیرخواهانه برگزار بشه.
آبرو رو بردین و حرف هم گوش نمیدین. برید ببینیم با کلاه شرعی تا کجا می خواین قمار و ربا رو تو این مملکت به ظاهر اسلامی گسترش بدین.
بر فرض که بگیرد این موضوع چه ارتباطی به دیگران دارد؟
چرا ما یاد نگرفتیم که در مسائل خصوصی دیگران فضولی نکنیم؟
بخدا قسم که تیتر این مقاله مصداق بارز کنکاش در زندگی خصوصی دیگران است.
انحطاط اخلاقی تا کجا دارد میبرد ما را؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
تو هموطن من نیستی تو خائن به این مملکتی
ایران عزیز از این هنرمندان بهتر داخل و خارج ایران زیاد داره ولی متاسفانه پارتی ندارند و هیچ حاج آقایی رو نمیشناسند!
آقا ما از اين سر تهران تا اون سر تهران مسافر رو تو ترافيك و آلودگي ميبريم،١٥تومن كرايه اش ميشه!
تازه خوشگل هم هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
کامنت ارسالی اشتباه بود حذف کنید
ايشان هر روز شش ساعت كار ميكند ميشه روزى ٢٧٠ ميليون ماهى حدود هشت ميليارد سالى نود ميليارد تومان دارد !!! دولت خواب است جوانان ما بيكار اند ايشان سالى نود ميليارد دستمزد ميگيرد
متاسفم که هر بار کاری غلط رو میشود یک عده با قیاس آن با کارفلانی وبهمانی سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند چنین رقمی اگر واقعیت داشته باشد درست نیست وایجاد بحران اجتماعی میکند .
صدا و سیما امکانات به‌ اصطلاح سخت افزاری فراهم کرده اما از تولید محتوا عاجز است برای همین محتوا را می فروشد برای یک رسانه که ادعای اسلامی و انقلابی دارد فاجعه است
وقتی حرف ها و سخنرانی های آقایان سال ها ادامه داشته و برای مردم تکراری شده مجبورند از گلزار یا یک دلقک خودشیفته در خندوانه کمک بگیرند
این حقوق نیست، دستمزد است. هرکسی حق دارد برای انجام کارش دستمزدش خودش معین کند. یا می پذیرید و پرداخت می کنید ویا نمی پذیرید و خدا حافظ
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
ok
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اون حق داره بگه برای یه برنامه یه ملیارد میخوام اما من به عنوان فردی که سهمی در بیت المال درم راضی نیستم از حق من چنین پولی داده بشه
توقع نداشته باشید مثل مسابقه هفته دهه شصت یک شرکت کننده مجبور باشه کلی سوال سخت پاسخ بده و مرحله مرحله به فینال برسه که اونجا به نفر اول تنها یک جلد کتاب نفیس هدیه بدن!!
در روزگاری که نماینده مجلس ما در گمرک اینچنین حتاکی میکنه!!!
ادب آقای گلزار در اجرای برنامه و فرهنگ سازی اون در جامعه، میتونه خیلی بیش از این مبالغ ارزشمند باشه...
نوش جونش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
گراوای ودوجش
این برنامه توهین به شعور مردمه چون سوالهایی که مطرح می شه واقعا سطحی و کودکانه هستند . گویی شبکه سه و گلزار مردم رو افرادی بی سواد و منگول فرض کرده اند . در ضمن سوالها هیچ ربطی به توسعه کتابخوانی و مطالعه ندارد و چنین مسابقه هایی قبلا هم بوده مثل نامها و نشانه ها که رضا معین اجرا می کرد . باز اون مسابقه سخت و جالب بود و همین الان اگر دانلود کنید می بینید که تا چه حد سخت و جدی هستند . از همه بدتر اینکه برای همین سوالهای کودکانه و بچه بازی سه گزینه ی کمکی هم وجود دارد که اگر هر کس (حتی عقب افتاده های ذهنی) از این گزینه ها استفاده کند قطعا به اولین مرحله برد خودش که پنج میلیون است می رسد . مثلا یکی از سوالها : باباطاهر اهل کدام شهر بوده ؟ پاسخ این سوال را حتی دبستانی ها هم می دانند چون در کتابهای درسی نوشته و اگر یک کارشناس ارشد دیگه اینو ندونه که وامصیبتهاست . یا مثلا رنگ پرچم ایران به ترتیب از بالا تا پایین کدامند !! مثل این است که بپرسند رنگ لباس پرسپولیس کدام است : 1- آبی 2 - زرد 3- قرمز 4 - سفید . به همین مسخرگی . من که تا حلا جز دو سه مورد که آن هم شرکت کننده می تواند از سه گزینه کمکی اش استفاده کند هیچ سختی مهمی در سوالها ندیده ام . بعد تاسف واقعی این است که جامعه ی مثلا تحصیلکرده ی ما چقدر بی سواد هستند که گاه حتی ضرب المثلی مثل از هول حلیم توی دیگ افتادن را هم نمی داند کنایه از چیست . بطور کلی این برنامه یک ناندانی خوبی است برای برگزار کنندگانش و بخور بخورهایی که قبلا هم به اشکال مختلف در شبکه های سیما بوده است . متاسفانه این برنامه هیچ ارتباطی به مطالعه و رشد کتابخوانی ندارد . توجه کنید به این سوال : پایتخت عراق کجاست ؟ اولا این وموضع فقط مرتبط با اطلاعات عمومی است و ثانیا چه امیت دارد که جواب چنین سوالهایی را بدانی یا ندانی ثالثا کسی در ایران هست که نداند مثلا پایتخت عراق کجاست ؟ از شکل و شمایل این برنامه پیداست که هدف کلی اش پولپاشی با سخاوت تمام است . زیرا به مدد این پول پاشی کسانی هستند که صدها میلیون به جیب می زنند . اما مهمتر از همه این است که برگزار کنندگان می دانند اگر سوالها واقعا مرتبط با کتابخوانی باشد قضیه سخت می شود و اکثرا از پاسخ (حتی با گزینه های کمکی) هم در می مانند . در چنین صورتی قطعا آمار شرکت کنندگان پایین می آید و در نتیجه کاسبی شبکه سه کساد می شود . سوالها تعمدا آسان و منگولیستی طرح می شوند که میلیونها نفر (که هر کدامشان تقریبا صد در صد مطمئن هستند حداقل پنج میلیون را می برند) هر کدام تا صد هزارتومان هم شده بسته می خرند تا به هر قیمت در این برنامه حضور پیدا کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
این سوالهای الکی که واقعا توهین به شعور
ملت است به دلیل این نیست پول بپاشند بلکه به این دلیل است که پول جمع کنند دوست عزیز حواست کجاست
ولی پر ببینده هست برنامه اش دیگه جذابه و کاریش هم نمیشه کرد
ای بابا
من پول نداشتم عروسی بگیرم ازدواجم بهم خورد کاش یه موازنه ای وجوددداشت
یه سوال . حالا ما که شخص عادی هستیم این مسابقات را در فضای مجازی بخواهیم انجام دهیم انگ قمار براشون میچسبونند ولی برای خودشون مسابقه هست .
بخاطر همین است بیشتر جونها افسرده می شند چون تو ایرانه فقط یکی با کمترین کار بیشترین دستمزد دریافت می کند وکسی دیگر با همون کار وساعت کار بیشتر مزدش خیلی کم بخاطر اینکه تو ایران قانون درست حسابی برای همه افراد جامعه یکسان نیست اگه باشه همه افراد جامعه راضی هستند فقط قانون
گيربيخودي ندهيدخوداين گيردادنها يك برنامه حاشيه اي زيركانه ايست كه موارداصلي خلافهابا مبالغ بالاتر فراموش گردد
اجرای ایشان که اصلا جالب نیست و چنگی به دل نمی زند.
خیلی مسلط به مجری گری نیست.
اگه اینجوری باشه مگه مصداق ایجاد فساد نیست ؟فساد از این بالاتر !!!!
من دکترای تخصصی دارم حقوق ماهانه ام در اموزش و مرورش فقط سه میلیون و نیم است
گلزار سوپر استار حقشه ۴۵ میلیون تومان برای هر اجرا پول بگیره در حالی که یک شرکت کننده با تحصیلات دانشگاهی ازاد در مقابل سوال گلزار که از او پرسید یک ضرب المثل را میتوانی بیان کنی ان شرکت کننده پاسخ داد بله گلزار گفت بگو گفت ادب از که اموختی از بی ادبان یعنی با همچین اشخاصی که با غرور کاذب و ادعای نخبه بودن و بیکار جامعه مشکل بیکاری در کشور رو به افزایش است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
یعنی اگر دانشگاه دولتی درس خونده بود الان گنجینه ضرب الامثل بود ؟؟؟؟ هموطن از این افکار بیا بیرون ناسلامتی نزدیک سال ۲۰۱۹ هستم .
در ایران پول حرف اول را میزند و کسب آن به هر روش مجاز است
ما فکر می‌کنیم با هزارتومان دادن به فقیر رد مطالم میکنیم بعدش وقتی گذاشتمون تو قبر در بهشت رو برای هزار تومان به فقیر برویمان باز می‌کنند ادامه دهید طلم هایی را که میکنید من دارای دو تا فوق لیسانس ده سال بیکار و مستاجر هستم که بشینم مانکن نگاه کنم که داره حق من و امتال من را میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
چند سالتان هست؟ دو تا لیسانس دارید و ده سال هم هست که بیکارید ، کمی فکر کنید و کوتاه بیائید
اقتصاد مقاومتی یعنی همین یعنی اینکه با مقاومت استقامت میکنه .....
اما جناب یامین پور چرا الان که دستش از صداو سیما کمی کوتاه شده داره اینارو افاضه میکنه؟؟؟؟؟
بخاطر اینکه کسی نره ماهواره ببینه و شبکه جذاب بشه گلزار اوردن
خوشگلی هم خوب چیزی است درضمن دوستانی که طرفدار این برنامه هستید شما بگویید با خوشگله چه نسبت دارید این برنامه قابل دفاع نیست
مجری برنامه صریحا به مردم آموزش طمع ورزی می دهد و این خیلی زشت است . این در حالی است که برگزار کنندگان مسابقه ادعا می کنند هدفشان ترویج مطالعه است ! آیا معنی مطالعه حفظ کردن یک سری اطلاعات عمومی است ؟ در عصری که هر فردی می تواند در عرض سی ثانیه پاسخ سخت ترین سوالات اطلاعات عمومی را از طریق گوگل پیدا کند چه دلیلی دارد که به سراغ کتابهای دایره المعارف و دانستنی ها و نظیر اینها برود ؟ تازه ، مگر قرار است مغز ما مخزن نقشه های جغرافیایی باشد یا محزن اطلاعات غیر ضرور دیگر ؟ مطالعه باید روی من تاثیر مثبت بگذارد و در من تحول ایجاد کند . اینکه بدانم فلان رشته ی ورزشی در مسابقات المپیک هست یا نه چه تحولی در من ایجاد می کند ؟ یا اگر بدانم شهر ماکران در کدام استان واقع است چه تحولی در شخصیت من ایجاد می کند ؟ یا آیا اگر ندانم موسیقی ایرانی هفت دستگاه دارد اتفاق خاصی در زندگی ام می افتد ؟ بدیهی است یک موسیقیدان حتما باید بداند موسیقی ایرانی هفت دستگاه و موسیقی کلاسیک دو گام بزرگ و کوچک دارد ولی آیا عموم مردم هم دلیلی دارد که این مسائل را بدانند ؟ هدف از مطالعه این است که افراد احساس کنند پس از مطالعه ی یک کتاب ، در نوع زندگی و همچنین در نگرش خود به جهان دگرگون شده اند . مهم نیست مهم نیست من بدانم کتاب ناطور دشت را سلینجر نوشته است مهم این است که ضرورت خواندن چنین کتابهایی را احساس کنم و برای خواندن کتاب های غیر درسی حتی حاضر بشوم بخشی از در آمد و وقتم را نیز هزینه کنم . اینکه بدانم ناطور دشت نوشته سالیجر است مسلما هیچ تاثیری بر شخصیت و دیدگاه من نخواهد گذاشت . اما این برنامه بر خلاف اداعایی که دارد باعث می شود من نه تنها از کتاب و مطالعه دور شوم بلکه تشویق شوم به طمع برنده شدن مبلغی هنگفت به گوگل و اینترنت و دایره المعارفهای بیهوده و بی ارزش پناه ببرم و در نتیجه آخر سر تبدیل بشوم به مخزنی از اطلاعات بی ارزش که دانستن و ندانستنشان هیچ تحولی در زندگی ام ایجاد نمی کنند . با این روش ممکن است حتی بدانم مثلا جنگ و صلح را تولستوی نوشته . خوب که چه ؟ آیا دانستن نام یک اثر از یک نویسنده می تواند شخصیت مرا متحول کند ؟ آیا اینکه بدانم مثلا طبل حلبی را گونترگراس نوشته تغییری در نگرش من به زندگی ایجاد خواهد کرد ؟ مسلما نه . این برنامه باید به من بیاموزد که برای لذت بردن و درک بهتر از زندگی کتاب های غیر مرتبط با اطلاعات عمومی و کتابهای غیر درسی مطالعه کنم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان