بازدید 3424

اختلاف حقوق بیش از ۱۰۰درصدی برخی شاغلان و بازنشستگان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: اختلاف حقوق شاغل و بازنشسته در قانون حداکثر ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است، در حالی که با توجه به افزایش حقوق شاغلان به دلایل گوناگون سازمانی و شغلی گاهی این اختلاف به بیش از ۱۰۰ درصد می رسد.
کد خبر: ۸۶۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 20 December 2018

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مکاتبه ۲۰۴ نماینده مجلس با رئیس جمهور در خصوص لزوم پیش بینی بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در نامه نمایندگان به رئیس جمهور تاکید شده است که باعنایت به تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی مجلس شورای اسلامی و تایید این مصوبه از سوی شورای نگهبان در سنوات گذشته به منظور همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان متاسفانه این مصوبه عملی نشده و به صورت ناقص اجرا شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: در این نامه به اعتراض بازنشستگان اشاره و تاکید شده که عدم اجرای صحیح این مصوبه باعث اعتراض شدید قشرضعیف بازنشستگان شده است.

اختلاف حقوق شاغل و بازنشسته به بیش از ۱۰۰ درصد می رسد

وی ادامه داد: در قانون یاد شده اختلاف حقوق شاغل و بازنشسته حداکثر ۱۵ درصد در نظر گرفته شده در حالی که با توجه به افزایش حقوق شاغلان به دلایل گوناگون سازمانی و شغلی گاهی این اختلاف به بیش از ۱۰۰ درصد می رسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان به رئیس جمهور یادآوری کرده اند که این اختلاف باعث فاصله شدید حقوق بازنشسته ها نسبت به شاغلان شده است، اظهار داشت: در این نامه به بهانه های عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق شاغلان وبازنشستگان اشاره و تاکید شده است که مسئولان اعلام کرده اند به علت بار مالی زیاد قادر به جبران فاصله حقوقی شاغلین و بازنشستگان نیستند و سالانه فقط افزایش سنواتی حداقلی را انجام داده اند که آن هم با نرخ تورم همخوانی ندارد.
با توجه به فاصله شدید حقوق بازنشستگان همچنین بالا رفتن نرخ تورم و هزینه های کمرشکن زندگی و جوابگو نبودن حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸ توجه ویژه به افزایش حقوق این قشر ضعیف شود

هزینه های کمرشکن زندگی جوابگوی حقوق بازنشستگان نیست

وی افزود: اگر مسئولان طی سنوات گذشته به مرور و در طی چند مرحله اقدام به اجرای طرح همسان سازی می کردند، در حال حاضر با وجود این مصوبه این اختلاف حقوق بازنشستگان در این حد فاحش نبود؟.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: درخواست نمایندگان به این صورت مطرح شده است که با توجه به فاصله شدید حقوق بازنشستگان همچنین بالا رفتن نرخ تورم و هزینه های کمرشکن زندگی و جوابگو نبودن حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸ توجه ویژه به افزایش حقوق این قشر ضعیف شود.

حذف بودجه های غیر ضرور سایر دستگاه ها اعتبار بودجه همسان سازی بازنشستگان را تامین می کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان از رئیس جمهور درخواست کرده اند که ضمن اجرای طرح همسان سازی با اختصاص رقم چشمگیری به این امر مهم نسبت به افزایش حقوق سنواتی بارعایت نرخ تورم اقدام لازم بعمل آید، تصریح کرد: در صورت حذف بودجه های غیر ضروری سایر دستگاه ها ونهادها تامین اعتبار بودجه حداکثری این مصوبه صورت می گیرد.

خبرگزاری خانه ملت؛ هرساله در ایام بودجه موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگان پیش از سال 88 مطرح می شود، اما در نهایت حدود 2 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی اختصاص می یابد در حالی که برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی بر کاهش شکاف حقوقی تاکید کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی