بازدید 3853
۷
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سقوط سه هزار واحدی شاخص کل در آخرین روز کاری هفته/ نمادهای بانکی، بازیگران مثبت بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و هشتم آذرماه ۹۷، با کاهش ۳۰۳۶ واحدی معادل ۱.۹۲ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۸۳ واحد رسید. این در حالیست که شش روز کاری گذشته در مجموع، شاهد ریزش ۷۷۶۶ نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 19 December 2018

سقوط سه هزار واحدی شاخص کل در آخرین روز کرای هفتهشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و هشتم آذرماه ۹۷، با کاهش ۳۰۳۶ واحدی معادل ۱.۹۲ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۸۳ واحد رسید. این در حالیست که شش روز کاری گذشته در مجموع، شاهد ریزش ۷۷۶۶ نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند نزولی شش روز گذشته، باز هم شاهد کاهش شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۸۹۰ واحدی معادل ۱.۹۲ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۳۲۵ واحدی معادل ۱.۲۱ درصد، عدد ۲۶ هزار و ۶۳۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۹ واحدی معادل ۱.۲۱ درصد به رقم ۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۰۳۳ واحد کاهش معادل ۱.۷۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۶۷ هزار و ۵۴۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۷۳ واحد کاهش معادل ۲.۱۲ درصد به رقم ۱۱۴ هزار و ۲۸۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۰۵۲ واحد کاهش معادل ۱.۵۸ درصد همراه بود و عدد ۳۱۴ هزار و ۳۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۵۹ هزار و ۱۱۹ واحد قرار گرفت.

سقوط سه هزار واحدی شاخص کل در آخرین روز کرای هفته

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۹۷ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۶۶ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۹۷ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۹۲ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس و نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۷۸ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۶۳ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۱۶۰ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۵۲ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۲۴ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۱۳ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۱۰۴ واحد و نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۹۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در سقوط شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۹۴ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۶۳ واحد، نماد ونوین متعلق به بانک‌اقتصادنوین با ۱۷ واحد، نماد وخاور متعلق به بانک خاورمیانه با ۱۱ واحد، نماد سپ متعلق به پرداخت الکترونیک سامان کیش با ۸ واحد و نماد خپارس متعلق به پارس خودرو با ۴ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۲۴۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۰۱ هزار و ۶۰۳ نوبت معامله و به ارزش ۴۴۷ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
همچنانکه مردم ایران ظرفیت گرانی را دارند.....بورس هم ظرفیت کاهش را داراست
جیک‌جیک مستونت بود،










فکر زمستونت نبود
بيچاره شديم...اين نزول بازار تا كي ادامه داره..ديگه كارد به استخوان رسيده.......

اين حقوقي هاييكه در قيمت بالا سهام هايشان را فروختند چرا در قيمت پايين هم حاضر به خريد نيستند...اين حقوقي ها چه جوري مي خوان جواب مردم و خدا رو تو اون دنيا بدن.....
علی برکت اله
بورس راه خودش رو میرفت از روزی که روحانی وعده حمایت داد روند بورس کاملا برعکس شد.کسانی که در زمان خوش خوشان بورس و بالا رفتن شاخص وعده های صدمن یه غاز میدادن و با شاخص عکس یادگاری میگرفتن لطفا الان هم خودشون رو نشون بدن
مجلس و مردم و... به نظر سرشان گرم موضوعات شخصی و بی اهمیت است.مردم و صنعت دارند بدبخت می شوند ، دانش آموزان در آتش می سوزند ، فریاد رسی نیست!
سرمایه گذاری دربورس اشتباه بزرگی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار