بازدید 13307
دیروز رانت فامیلی، امروز رانت سیاسی؛

«بهزیستی» محل دعوای جدید برای یک انتصاب به توصیه سران اصلاحات

طی روز‌های گذشته، برخی نمایندگان مجلس از انجام انتصابات سیاسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقاد و بر این مسأله تأکید کرده اند که در صورت ادامه این روند، تلاش خود را برای انجام استیضاح محمد شریعتمداری به واسطه انجام تغییرات در بدنه این وزارتخانه از طریق توصیه‌های سیاسی آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 19 December 2018

طی روز‌های گذشته، برخی نمایندگان مجلس از انجام انتصابات سیاسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقاد و بر این مسأله تأکید کرده اند که در صورت ادامه این روند، تلاش خود را برای انجام استیضاح محمد شریعتمداری به واسطه انجام تغییرات در بدنه این وزارتخانه از طریق توصیه‌های سیاسی آغاز خواهند کرد.

به گزارش «تابناک»؛ چند روز پیش، خبری در رسانه مطرح و منتشر شد، مبنی بر اینکه دستوری صادر شده تا در مدت زمان باقی مانده از عمر دولت (دو سال و نیم) وزیران، معاونان رئیس جمهور، استانداران، فرمانداران، رؤسای سازمان‌ها و مدیران کل باید به منظور بهره گیری از نیرو‌هایی که در ستاد انتخاباتی «حسن روحانی» فعالیت داشته اند، اقدام کنند؛ این خبر نه تأیید شد و نه تکذیب.

پس از چند روز حاشیه‌های مربوط به انتصابات فامیلی، فضای جامعه را به شدت تحت تأثیر قرار داد؛ از انتصاب پسر وزیر کشور به عنوان مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گرفته تا صدور حکم معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای داماد ۳۳ ساله رئیس جمهور. البته کامبیز مهدی زاده پس از اینکه فشار‌ها و فضای جامعه را در خصوص انتخابش به عنوان معاون وزیر دید، تصمیم به عدم پذیرش این مسئولیت گرفت، اما سایر انتصابات فامیلی همچنان به قوت خود باقی است.

این دو یعنی «رانت فامیلی و رانت سیاسی» در پذیرش مسئولیت، رفته رفته به یک ایپدمی تبدیل می‌شود، چون اخبار جسته و گریخته‌ای از به کارگیری برخی چهره‌ها در مسئولیت‌های مهم و حساس به ویژه در حوزه اقتصادی به گوش می‌رسد که بخشی از آن مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌شود.

بر اساس سخنان برخی نمایندگان مجلس و شنیده ها، این موضوع حتی به نهاد‌هایی که مسئول رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی هستند و مددجویان زیادی دارند، نظیر بهزیستی رسیده و بنابراین، مقرر شده فردی به نام «وحید قبادی دانا» در رقابت با برخی چهره‌های متخصص و تنها بنا به توصیه یکی از سران جریان اصلاحات به عنوان رئیس جدید سازمان بهزیستی معرفی شود.

این فرد که یکی از اعضای بنیاد باران است و تخصص او پزشکی اطفال است، یکباره قرار است سکاندار یک سازمان مهم تخصصی و اجتماعی شود؛ موضوعی که در صورت تحقق آن جز قربانی شدن بهزیستی و افراد تحت پوشش آن حاصلی نخواهد داشت و بار دیگر نشان می‌دهد که حمایت‌های سیاسی و داشتن رانت مهم از تخصص و توان اداره یک مجموعه مهم و حساس است.

نمایندگانی که در این باره به محمد شریعتمداری هشدار داده اند، خواستار ایستادگی او در مقابل فشار‌های سیاسی هستند و بر انتصابات به دور از شائبه سیاسی تأکید دارند. آن‌ها بر این عقیده هستند که اگر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقابل چنین خواسته‌هایی ایستادگی نکند، حتما عنان کار از دستش رها شده و این وزارتخانه به جای انجام وظایف تخصصی اش، پایگاهی خواهد شد برای افرادی که به واسطه رانت‌های سیاسی شان مسئولیت گرفته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳
خود آقای شریعتمداری در حال استیضاح بود که مجددا برای پست دیگری معرفی شد و نمایندگان هم رای اعتماد دادند. پس تذکر آنان به وزیر بی فایده است و با این کارشان مردم را سرکار میگذارند.
پاسخ ها
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
حالا در مقابل چندین اصولگرای دولت یک نهاد و سازمان هم دست اصلاح طلبان باشه چی میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
معلم ناامید
عزیزم با این طرز فکر و این سطح فکرت باید هم از دولت امید ناامید باشی
دولت فعلی که دولت اصلاحطلباست و با حمایت اصلاح طلبا اومده سر کار پس اصولگراش کجا بود ، نعل وارونه زدن که میگند همینه ها
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
این دولت ترکیبی از هر دو جناح است نه اصلاح طلب خالص و...
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
نمایندگان محتذم یادشون رفته آقای شریعتمداری که همین نمایندگان محترم مجددا ایشان را وزیر تعاون کردند. اینها همه بخاطر نزدیکی انتخابات سال آینده است. جدی نگیرید.
حالا هی اصولگرا اصلاح طلب کنید


مردم از این مرحله رد شدن.


چشماتون رو باز کنید مردم رو ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
شما هم هی این حرفها رو تکرار کن.
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
خب مردم رو دارین بازی میدین




میتونید فکر ما رو گمراه کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
شک نکن موقع انتخابات بازم با یه شیوه جدید هر دو گروه بازیتون میدن میگی نه بشین ببین
اقایون « تکراری» ، دست از سر ملت بردارید..
هدف شهید دکتر فیاض بخش از تاسیس سازمان بهزیستی کمک به مددجویان و خانواده هایشان بود اما بهزیستی نه تنها مددجویان خود را بیمه تامین اجتماعی نمی کند تا از امتیاز باز نشستگی و از کار افتادگی و عیدی بهره مند شوند بلکه بیمه مکمل درمان آنان را هم قطع نموده و تخفیف شهریه 10% فرزندانشان برای ثبت نام در دانشگاه آزاد هم کنسل شده و حتی سود سهام عدالت مددجویان بهزیستی را به همه اعضا خانواده آنان پرداخت نکرده و مقابل اسمشان در سایت سهام عدالت عبارت ارسال به بانک درج شده اما یک ریال هم دریافت نکرده اند . سازمان بهزیستی باید خانه امید و ماوای معلولان و توانخواهان باشد نه میدان زور آزمایی عاشقان ریاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
البته ایشون هم پزشک بود . گرچه به نظرم سابقه بهزیستی به قبل از ایشون هم برسه
ای بابا اعتراض نماینده ها در صورتی درسته که خودشان هم به انتصاب کسی اصرار نداشته باشند در تمام استانها به زور بستگان خودشان را سر کار میزارن دیییدم که میگم
امروز چرا برای نمایند ه و مامور گمرگ آقای لاریجانی جلسه فوری گرفتند ولی برای دختران معصومی که در اتش سوختند جلسه فوری خبری نبود . درد تحصیل و درمان چقدر اهمیت دارد . بعد با همین رفتار سیاسی کاندید سال ۱۴۰۰ یعنی عولم فریبی دوباره شکل خواهد گرفت . موضع گیری در مقابل چنین حوادثی ثابت میکند که فرد کاندید چقدر معلومات دارد . مشکل نماینده که توهیین کرده مهمتر هست یا مرگ دانش آموزان
متن خوبی نیست ، به نظرم استدلالهای محکمی نداره ،
اولا متخصص اطفال بودن مگه بده ؟! سالهای متمادی وزیر خارجه متخصص اطفال داشتیم یا مثلا تخصص روسای قبلی سازمان بهزیستی چی بوده ؟!
دوما : جوان بودن مگه اشکالی داره ، مگر این همه شعار جوانگرایی ندادیم ، انهم نه جوان 20 یا 30 ساله ، این بنده خدا اگه پزشکه و دوره تخصص گذرونده و فعالیت سیاسی هم داشته ،حداقل باید 40 سالش باشه
سوما : توصیه شدن یا توصیه گرفتن مگه بده ؟! یا حتی عضویت در یک گروه سیاسی موافق یا مخالف ، مگه ضد ارزش است ؟
چهارما : وزیر مختاره که تصمیم بگیره ، توصیه ها را بپذیره یا نپذیره ، و تحت فشار موافقت یا مخالفت های بی دلیل نباشه و ابته انشاالله که اینگونه اخبار از طرف نزدیکان وزیر تولید و پخش نمیشه .
در نهایت امیدوارم هر کس در این سازمان مسولیت میگیره واقعا دور از غوغای سیاست ، به محرومین و قشر آسیب دیده اجتماع خدمت کند . و همه گرایشها حمایتش کنن برای خدمت و انتقاد کنند ازش جهت بهبود
به نظر ریاست بالاتر از مشکلات مردم است.
دولت روحانی که پستای کلیدیش رو داده به اصولگرایان، و اصلاح طلبان بدلی مثل لیست امید حالا یه اصلاح طلب واقعی میخواد منصوب بشه فشارا از همه طرف شروع شده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
خط قرمز این دولت نیورهای ارزش و انقلابی هستند.
بین دو تا برادر هم سر ارث پدری دعوا میشه" یکی باغ رو میگیره؛ یکی هم خونه پدری رو به هر صورت درنهایت مجبورند باهم راه بیاند؛حالا اصلاح طلب به خاطر طلب«تکرار میکنیم» نزدیک به 70-80درصد وزارتخانه ها و 60-70درصد مدیریتها رو گرفتن
تا کنون هم بهزیستی عملکرد خوبی نداشته من مادر یک کودک فلج مغزی با معلولیت شدید ذهنی و حرکتی هستم که الان هشت سال و پنج ماه سن دارد تا کنون حتی یک تماس تلفنی نیز با ماگرفته نشد و ما برای گرفتن کارت معلولیت ایشان با پیگیری مداوم شش سال صبر کردیم این هست عملکرد فعلی بهزیستی
بیش از 90 درصد بدرنهع این دولت اصلاح طلب هستند.
این دولت بهشت اصلاح طلبان و آقازاده هاشونه.
خدا واقعارحم کنه. دکتر قبادی دانا در جهاد دانشگاهی دوستان سیاسی اش را در راس کارها قرار میداد نه بر اساس شایسته سالاری. خدا به سازمان بهزیستی رحم کنه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر