بازدید 16932

کور کردن خط ۳ مترو صحیح است یا کور کردن توسعه خطوط مترو؟

معان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در روز‌های گذشته، ادعایی در مورد کور کردن مسیر توسعه خط ۳ متروی تهران به خاطر احداث یک پروژه ساختمانی بزرگ مطرح کرد که در فضای رسانه‌ای کشور با واکنش‌های فراوانی رو به رو شد؛ ادعایی که دوباره پروژه جنجال برانگیز اطلس مال و فرایند توسعه مترو تهران را به صدر اخبار رسانه‌ها آورد و فرصتی برای بازخوانی چرایی کند شدن مسیر توسعه خطوط مترو فراهم کرد.
کد خبر: ۸۶۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 17 December 2018
کور کردن خط ۳ مترو صحیح است یا کور کردن توسعه خطوط مترو؟معان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در روز‌های گذشته، ادعایی در مورد کور کردن مسیر توسعه خط ۳ متروی تهران به خاطر احداث یک پروژه ساختمانی بزرگ مطرح کرد که در فضای رسانه‌ای کشور با واکنش‌های فراوانی رو به رو شد؛ ادعایی که دوباره پروژه جنجال برانگیز اطلس مال و فرایند توسعه مترو تهران را به صدر اخبار رسانه‌ها آورد و فرصتی برای بازخوانی چرایی کند شدن مسیر توسعه خطوط مترو فراهم کرد.

به گزارش «تابناک»، محسن پورسید آقایی در سخنان چند روز پیش خود با نقد جدی عملکرد مدیران سابق شهری تهران و مشخصاً شهردار سابق گفت: آن عزیز طرفدار مترو، بد نیست توضیح دهد که چرا امتداد خط ۳ به نیاوران را به خاطر فروش زمین و آسمان شهر، کور کرد و با دادن مجوز به اطلس مال در پاسداران و فرو رفتن پایه‌های این ساختمان در عمق زمینی که باید در آن تونل مترو احداث می‌شد، امتداد این خط به سمت نیاوران را کور کردند و شهروندان تهرانی از یکی از انشعابات خط ۳ محروم شدند.

معاون حمل و ترافیک شهرداری تهران در همین باره افزود: این پروژه که گودبرداری عمیق آن برای ساخت شش طبقه پارکینگ و نوزده طبقه واحد‌های اداری و تجاری، مانع عبور خط ۳ مترو از زیر آن براساس نقشه‌های مصوب و باعث شد عملا این خط در ایستگاه نوبنیاد متوقف شود. ما هر چه تلاش کرده‌ایم در آن بخش شهر از لحاظ مهندسی راه حلی پیدا کنیم که مسیر تازه‌ای جایگزین مسیر کور شده پیدا شود، امکان پذیر نیست.

پورسید آقایی در ادامه صحبت‌های خود این اتفاق (ساخت پروژه ساختمانی اطلس مال) در منطقه یک تهران را فاجعه بار توصیف کرد و ادامه داد: این اتفاق فاجعه‌بار - که به‌خاطر منافع مالی ساختمانی بالای سر خط ۳ مترو و در مسیر نقشه‌های مصوب مترو ساخته شود و عمق آن به اندازه‌ای باشد که دیگر نتوان مترو را در این بخش توسعه داد- قابل جبران نیست... این فاجعه سالیان سال بر روی منطقه اثر خواهد گذاشت. دوستان طرفدار بسته شدن پرونده مترو بودند، اما پرونده توسعه شمالی شهر تهران بسته شد.

سخنان معاون حمل و نقل شهرداری تهران متوجه پروژه بزرگ اطلس مال است که با شش طبقه پارکینگ، نوزده طبقه واحد‌های اداری و تجاری، زیربنای تجاری، ۲۱ هزار و ۸۴۱ متر، ۳۰۰ واحد فروشگاهی، زیربنای اداری ۲۴ هزار و ۴۵ متر، ظرفیت حداقل یک هزرا و ۴۴۰ خودرو در پارکینگ اختصاصی و زیربنای کل ۱۳۶ هزار و ۹۶۶ متر در منطقه یک تهران احداث شده است؛ پروژه‌ای که فرایند صدور مجوز و ساخت آن با حاشیه‌های فراوانی همراه بوده و هست.

در حالی که بر اساس سخنان پورسید آقایی عدم استمرار توسعه خط ۳ مترو و چه بسا سایر خطوط مترو تهران ساخت و سازهایی، چون اطلس مال عنوان شد، در همین رابطه روز گذشته یکی از معاونان شهرداری زمان محمد باقر قالیباف توضیحاتی در اختیار رسانه‌ها قرار داد که تأمل برانگیز است.

جعفر تشکری هاشمی، معاون پیشین توسعه منابع انسانی شهرداری و از مدیران شهری آگاه به نقشه جامع خطوط متروی پایتخت در توضیح کور شدن خط ۳ متروی تهران گفت: تهران در زمان ساخت خط ۳ متروی تهران که از جنوب غرب تهران محدوده چهاردانگه آغاز و با عبور از مرکز تهران به سمت شمال شهر محدوده شهید محلاتی و شهرک قائم ختم می‌شود، پیشنهادی مبنی بر ایجاد خط انشعابی از میدان نوبنیاد به سمت شهید باهنر و سپس پیشنهاد تکمیلی احداث آن به سمت میدان قدس داده شد. این خط که در مطالعات جامع اولیه پیش بینی نشده بود به عنوان یک پیشنهاد در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه اولویت در سایر مناطق تهران بود در اولویت احداث قرار داده نشد.

مدیر اسبق شهری تهران با اشاره به فرافکنی مدیریت شهری کنونی در خصوص کور شدن خط ۳ متروی تهران اظهار داشت: موضوع مطرح توسط مدیریت شهری کنونی مبنی بر کور شدن خط ۳ و اینکه در برنامه‌های اصلی متروی تهران قرار داشته فرافکنی‌ بیش نیست، چرا که خط ۳ به عنوان یک طرح پیشنهادی و در اولویت‌های بعدی ما در دست اعمال برنامه‌های لازم الاجرا بود.

تشکری هاشمی با عدم تأیید ضرورت رد شدن خط ۳ تهران از پروژه اطلس مال گفت: با توجه به اینکه معمولا خطوط مترو از زیر خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به سبب عدم ایجاد مزاحمت صوتی برای شهروندان ساخته می‌شود، از این روی، تنها در مواردی مترو از زیر ساختمان‌ها یا از زیر اطلس مال می‌توانست عبور کند که امکان آن فراهم باشد. در بسیاری از مواردی که درساخت خطوط مترو مشکلی ایجاد می‌شد، مشاورین و متخصصین مربوطه با ایجاد مسیر اصلاحی امکان رفع مشکل را ایجاد می‌کردند، لذا این امر در ساخت مترو عادی و طبیعی است. بی شک کسانی که موضوع خط ۳ را رسانه‌ای و مطرح کرده‌اند اطلاعی از ساخت و ساز مترو ندارند، چون گاهی با معارض‌هایی در زیر زمین مواجه می‌شدیم که با اندک تغییری امکان از بین بردن معارض‌ها وجود داشت. از این روی، اینکه الزاما مترو قرار بوده از زیر اطلس مال عبور کند، چنین ضرورتی در هیچ جا به تأیید نرسیده است.

وی در این باره افزود: خط ۳ در محدوده میدان نیاوران از عمق سی متری زمین عبور می‌کند، بنابراین به سهولت امکان اصلاح و تغییر مسیر وجود دارد و به سهولت امکان اصلاح خط مورد نظر وجود دارد. با توجه به اینکه خطوط مترو در ساخت و ساز‌ها از اعماق زمین عبور می‌کند منعی در عبور از زیر زمین با رعایت مهندسی ساخت وساز وجود ندارد، بنابراین طرح کور کردن خط ۳ فرار به جلو و فرافکنی بیش نیست.

تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنانش و در توضیح عملکرد مدیران شهری تهران گفت: در یک سال و نیم گذشته به رغم وجود همه زیر ساخت‌ها و امکانات و حضور متخصصین امر متروی تهران توسعه‌ای نداشته است. متأسفانه مدیریت شهری در مدت یاد شده حمایتی از متروی تهران نکردند، این در حالی است که در سال‌های گذشته متروی تهران در هر ماه به طور متوسط شاهد افتتاح یک ایستگاه، یک کیلومتر مترو و افزودن یک رام قطار به خطوط بود. حتی بر فرض مثال اگر خط ۳ کور شده باشد آیا مدیران شهری برای عملکرد خود پاسخی دارند؟ چرا که باید در ۱۸ ماه گذشته ۱۸ ایستگاه ۱۸ رام قطار ساخته و بهره برداری می‌رسید! آیا چنین نیازی به واقعیت پیوسته است؟

بر اساس سخنان دو مقام فعلی و سابق شهرداری تهران، می‌توان این گونه برداشت کرد که موضوع برخورد خط متروی ۳ تهران در صورت استمرار با طبقات زیرین ساختمان اطلس مال جدی است؛ موضوع مهمی که معاون فعلی شهرداری آن را عاملی برای توقف همیشگی توسعه این خط عنوان و معاون سابق شهرداری ادعا می‌کند اگر موانع عامل توقف دائمی مترو باشد، قاعدتاً نباید ۳۰۰ کیلومتر خط مترو در شهر تهران ساخته می‌شد.

به بیان دیگر، معاون کنونی حمل و نقل و ترافیک کنونی شهرداری تهران تأکید دارد، به لحاظ مهندسی هیچ امکان دیگری برای توسعه این خط تا نیاوران وجود ندارد، اما بر اساس ادعای معاون اسبق شهرداری (تشکری هاشمی) این امکان وجود دارد و می‌توان مسیر را به گونه‌ای تغییر داد که با طبقات زیرین اطلس مال برخورد نداشته باشد و به عبارتی از کنار آن عبور کند.

 
کور کردن خط ۳ مترو صحیح است یا کور کردن توسعه خطوط مترو؟

با توجه به اینکه سخنان این دو مقام مسئول تقریباً متضاد یکدیگر است، رسیدن به یک نتیجه مشخص دشوار است، اما می‌توان بر اساس هر دو ادعا به موضوعات مشخصی اشاره کرد.

اگر تصور کنیم ساخت پروژه اطلس مال مانع توسعه خط ۳ متروی تهران نیست، باید مشخص کرد که هزینه‌های مازاد این اصلاح مسیر متوجه چه کسانی است؛ آیا باید این اصلاح و تغییر مسیر از منابع عمومی تأمین شود یا منابع دیگری را برای آن جست و جو کرد؛ منابعی که چه بسا در دوران صدور مجوز ساخت این مجتمع توسط شهرداری از سوی مالکان به شهرداری پرداخت شده و اکنون باید مشخص کرد این منابع چه مقدار بوده و در چه محل‌هایی هزینه شده است؟

اگر تصور کنیم پروژه اطلس مال توسعه خط ۳ مترو تهران را از نوبنیاد به سمت نیاوران برای همیشه مسدود کرده است، در این شرایط نیز این سؤال مهم پیش می‌آید که علت کند شدن فرایند توسعه خطوط مترو در دیگر ایستگاه‌ها چیست؟ آیا در مسیر همه خطوط مترو پروژه‌هایی قرار دارد که فرایند توسعه را کور کرده است؟

جدا از حواشی پدید آمده در مورد پروژه اطلس مال و ادعا‌هایی که در مورد از بین رفتن امکان توسعه خط ۳ مطرح می‌شود، به نظر موضوع مهم‌تر کور شدن فرایند کلی توسعه خطوط مترو تهران است؛ وضعیتی که باید مدیران مسئول در مورد چرایی آن نیز توضیحاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار بدهند و مشخص کنند تا چه میزان در تحقق برنامه‌های از پیش تعیین شده موفق بوده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
از خط راه اندازی شده و سپس تعطیل شده چه خبر؟؟
قرار افتتاح مجدد اخر خرداد ماه97 بود!!!!!!
هنوز خرداد نیومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
این جماعت حاضرن به خاطر مسائل سیاسی راحتی هزاران نفر رو سلب کنند
ARASH
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
مگه همین آقا مسوول حادثه فطار تیشابور نبود ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
قالیباف کجایی؟!
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
سئوال اساسی اینکه آیا واقعا جانمایی ساختمانی با این عظمت در یک خیابان کم عرض که پس از راه اندازی ترافیک وحشتناکی را برای اهالی رقم خواهد زد ،درست بوده است؟؟؟؟؟؟؟
اعلام کنید کسانی که از این پروژه منفعت می برند چه کسانی هستند
بخاطر منافع عده ای قلیل فقر فساد و فحشا کشور را فرا گرفته ......
پاسخ ها
خسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
آفرين و هزار آفرين. اى كاش مردم هم به جاى اظهارنظرهاى بر از حب و بغض درباره اين مورد و موارد ديگر، به دنبال پاسخ همين پرسش ريشه اى مى گشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
یعنی شما نمی دونی مال کیه؟!
باید مشخص کرد که هزینه‌های مازاد این اصلاح مسیر متوجه چه کسانی است؟
پاسخ ها
انصار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
متوجه من و شماى شهروند تهران، به اضافه گرفتارى در بارترافيكى عظيمى كه كل منطقه و اتوبانهاى اطراف رو نابود خواهد كرد.همه اش هم براى منفعت
با یک حساب سرانگشتی 21000 متر مربع فضای تجاری در آن موقعیت را با متری 100 میلیون تومان حساب کنید، 2100 میلیارد تومان می شود. 100 میلیارد تومان پول ساختش است و 2000 میلیارد تومان سود. با این پول سریال نقی ( پایتخت) رو می سازند با این پول مترو رو کور می کنند چشم همه مقامات ناظر رو می بندند و چشم همه رو کور می کنند و رو سبیل شاه ناقاره می زنند. این عین واقعیته.
بخشی از مسیرو روی زمین و بصورت زمینی اجرا کنید و حتی برای اطلس مال هم ایستگاه بزارین.
برای غرب تهران مخصوصا پروژه های اطراف دریاچه چیتگر هم نیاز به مترو ضروری هستش
من قول میدم بهتون تا وقتی این آقای پورسید آقایی کارنابلد و متوهم در شهرداری مشغول باشه، به غیر از هزینه های اضافی، خسارت، خوابیدن پروژه ها، ایجاد کلاف سر در گم و اعصاب خوردی مردم ، هیچ دستاورد دیگری نخواهد داشت.
این آقا پافشاری بیش از حدی در افکار نادرست خودش داره و کسه دیگری رو هم قبول نداره.
جلوی ضرر رو هر وقت بگیرید منفعته.
پاسخ ها
ARASH
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
مگه همین آقا مسوول حادثه فطار تیشابور نبود ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
آره. ولی مگه افرادی که ملت رو به لبه پرتگاه کشیدن جواب میدن که این بابا با 86 جانباخته پاسخ بده؟
انصافا چقدر یکطرفه و بی منطق بود این گزارش شما! خب یعنی چی این جمله که دلیل عدم توسعه خطوط مترو ، کور شدن و مسدود بودن راه های توسعه مترو هست!! چطور تو زمان قالیباف نقاط کوری وجود نداشت و مترو صنعت هم داشت افتتاح می شد اما تا آقایان جدید اومدن سر کار متوجه شدند که عههه نقاط توسعه مترو کور شده و دیگه نمیشه کاری کرد!!! بابا بس کنید این سیرک و خیمه شب بازیتون رو. ی ذره کار کنید کم بهانه بیارید!
پاسخ ها
تهرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
شما كه از قاليباف طرفدارى مى كنى جرا جشمت رو به روى جنايتى كه با مجوز غيرقانونى براى ساخت اطلس مال به افراد خاص در حق ساكنان منطقه يك شهردارى شد مى بندى؟
بیخیال بابا
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
به خاطر منافع رفقا زدن يك منطقه شهر رو نابود كردن ، زمين مشاعى شهر رو بالا كشيدن، ترافيك منطقه رو به وضع بحرانى خواهند رسوند، شما بيخيال باش! ما كه ازشون نمى گذريم.
واقعا دیگه توجیه کارنکردن از این تابلوتر نشنیده بودم.....

مدیر کارآمد بیارین ... از زیر دریاچه هم مترو میکشه براتون....
خجالت هم خوب چیزیه والا....
حالا خط 3 مسدوده ... بقیه خطها چطور ؟؟؟ تو این 2 ساله چیکار کردین آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شورای شهری ها کلا عرضه یه میخ کوبیدن به دیوار رو هم ندارن و فقط استاد دروغ گویی اند
این شورای شهر فعلی، چرا خطوط دیگه رو ماه ها خوابوند و میلیارد ها تومن سرمایه رو نگه داشت و خطوطی که راه افتاده بودن رو از کار انداخت؟ اول به این پاسخ بده؟ تازه چرا دنبال راه اندازی مترو تو بالاشهر هستن، خوب اول تو پایین شهر که جمعیت بیشتری داره، به فکر قطارها باشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
نظر شما نشانگر بى اطلاعى زياد از مسايل شهر تهران است وبس. حتما بروژه اطلس مال رو هم براى رفاه حال برادران و خواهران جنوب شهر اجرا كرده اند! خخخخ
متاسفانه تیم فعلی شهرداری تهران در مورد ساخت و تجهیز مترو کاری نکرده اند . البته ناگفته نماند حمایتی که از قالیباف و دارو دسته اش میشد به هیچ وجه از تیم فعلی نمیشود و صدالبته سنگ اندازی هم صورت میگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
پس اگه انصاف داشته باشن باید استعفا بدن نه اینکه از مزایای مدیریت به وفور بهره مند باشند و بعد بگویند دیگران سنگ اندازی میکنند.وقت خوردن چرا یاد سنگ اندازی ها نیستن?ا
اصلاح طلبا هر جا رفتند چند سال اول نشستند لگد مال کردن سوابق مدیر قبلی رو انجام دادند. آقا برو خط 6 و 7 رو درست کن.
چه عجب، بالاخره تابی جان یک تحلیل منطقی و غیر خطی و جناحی و منطبق بر روح رسانه ازاد هم ازت دیدیم. باز هم جای شکرش باقی است شاید دوباره به اصل اولیه خودت برگردی و ما مخاطبان قدیمی خودت را بیش از این منتظر نگذاری، انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
امیدواریم که تابناک به سوی مردم برگردد
خاک بر سر ما که دوتا مدیری سرکار بودن و هستن که فقط در صحبتهاشون مسائل حزبی است و منافع ملت و مردم هیچ انگاشته میشه خدایا داد ما بستان
گویا نقشه مترو سالیان قیل تهیه شده بود چگونه شهردار منطقه مجوز صدور اطلس مال را داده است. البته برای شهرداری در همه شهرها از جمله تهران کسب درآمد مهمتر از مردم و آسایش و رفاه مرد م میباشد مانند تالارهای پذیرایی که بدون برنامه ، بدون نظر کارشناسی و بدون رعایت حال منازل اطراف ایجاد کرده است. تالار پذیرایی گلستان در خ کمیل - منطقه 10 شهرداری تهران یک نمونه اش است.
روزی میرسه که به افرادی مثل قالیباف میگید امیر کبیر
پاسخ ها
soroush
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
وقتی که آقای قالیباف از طریق شرکت مسکن و ساختمان جهان تراکم منطقه 6 تهران را فروخت و 250 میلیارد تومان در پروژه اداری و تجاری منطقه 22 سرمایه گذاری کرد یاد امیر کبیر را گرامی داشتم و به روح قائم مقام فراهانی درود فرستادم
این بهانه ها اصلا با مهندسی امروز سازگار نیست. اگر مترو به پایه یک ساختمان برخورد کند، شرکت مترو می تواند محکم سازی کرده و از آن عبور کند. نمونه های فراوانی در گوشه و کنار جهان وجود دارد که پل، قطار و خيابان از داخل، رو و زير ساختمان ها عبور می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
شما ايران با ژاپن اشتباه گرفته ايد
در حالی که فقر در گوشه و کنار مملکت بیداد می کند منابع مالی جذب پروژه های شهری همچون اطلس مال می شود ؟ بنظر شما چرا باید سرمایه گذار در چنین طرح های شرکت کند اما در طرح های تولیدی شرکت نکند ؟ وقت آن فرا نرسیده که با وضع قوانین و مقررات ساده از طرف متولیان امور به چنین سرمایه گذاری های پوچی پایان داد ؟ مطمئنم در نهایت اطلس مال تبدیل به محلی جهت فروش کالاهای قاچاق و خارجی تبدیل می شود !
باید دید واقعا از لحاظ مهندسی امکان پذیر هست یا نه...
من جای شهر دار بودم این جناب سید اقایی را میفرستادم همان جایی که قبلا بود !!! با این همه اظهار نظرهای خلاف که صدای همه را در می آورد ! از طرح زوج و فرد تا طرح پولی ترافیک و این هم شاهکار جدید !!!
انتخاب شهردار پیشکش!! این کارشناسان و مدیران میانی که دیگر نیاز به رای شورا ندارد !!!!
یعنی این اصلاح طلبانی که در زمان انتخابات برای جوانان گلو پاره میکنند کسی بهتر از آقای پورسیدآقایی که بعد از حادثه قطار نیشابور از معاونت آخوندی استعفا داد نداشتن واسه این پست بزارن این همه جوون متخصص به روز. این حرف ایشون هم مانند حرف های قبلیشون مثل اینکه راه حل ترافیک اینه که مردم ماشین نیارن خنده داره. به قالیباف ایراد گرفتید که پروژه هات خودرو محور بود حمل و نقل عمومی محور نبود این همه خط مترو و بی آرتی افتتاح شد شما همه رو متوقف کردین و بهانه های مسخره میارین تا این ۴ سال تموم شه و با جوسازی از مردم تَکرار بگیرین ولی عمرا مردم انگیزه ای واسه اوردنتون داشته باشن و با این عملکرد محکوم به شکستین
بنده بعنوان يك آدم فني و اجرايي كه ساليان سال است در بخش ساخت مترو كار ميكنم عليرغم زاويه فكري با شهردار سابق بايد عرض كنم تمام صحبت هاي معاون ترافيكي جديد شهرداري سياسي و غير فني هستند ، كور شدن يك خط بدليل ساخت يك مجتمع تجاري براي مهندسين ساخت بيشتر به يك جوك شباهت دارد ، از نقطه نظر فني ايجاد مسير انحرافي در مسير اصلي كاملا اجرايي ميباشد ، ضمن احترام براي آقاي پور سيد اقايي خاطر نشان ميسازد : بهتر است مديراني كه در پست هاي غير تخصصي خود مشغول شده اند از مشاورين حرفه ايي براي اظهارات رسمي خود كمك بگيرند !
برخلاف آنچه گفته شده در نقشۀ اولیه قرار بود خط 3 مترو از میدان نیاوران بگذرد. بعداً مسیر مترو به سمت شهرک شهید محلاتی تغییر داده شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
بله هرطور که میخوان مسیر مترو رو به نفع منافع عده ای خاص عبور میدهند و بعد انتظار دارند مشکل ترافیک تهران با احداث مترو حل بشه،
خدا را شکر ما جزو هیچ باندی نیستیم که حسودی به رانت و یا بخور بخور و زدو بند بکنیم و یا پول نشستن توی پاسدارن و یا نیاوران را داشته باشیم که واسمون فرقی بکنه.
کلا شهرداری تهران گند زدن به شهر تهران
سایت محترم تابناک لطفا با جدیت پیگیری کنید که چرا ایستگاه اتصال خط ۲ و خط ۳ مترو تهران در ایستگاه دانشگاه امام علی علیه السلام نه پیگیری می شود و نه توضیح و اطلاع رسانی در این خصوص می شود!
حیف است که در تهران ام القری جهان اسلام دو خط مترویی که امکان اتصال دارد به بهانه ای که قابل حل و مدیریت است متصل نشود و در جامعه این تلقی ایجاد شود که منافع مردم قربانی منافع خاص می شود.
پول ...........سیر نمیشوند این اقایون ..........چه قبلی ها چه فعلی ها..............
اگر پروژه اطلس. مال نبود مردم تهران مشکل خرید داشتند اصولا مجوز این همه مجتمع های تجاری در کوچ پس کوچه های تهران چه دردی از مردم تهران را دوا می‌کرد این مراکز تجاری در هر نقطه تهران که احداث شده است دهها مشکل برای مردم ساکن در آن مناطق ایجاد کرده است در خیابان مقدس اردبیلی به عرض پانزده متر دهها مرکز تجاری ایجاد شده است
به مدیر توسعه ی منابع انسانی چه ربطی داره که راجع به حمل و نقل صحبت. بهتره آقای معاون توسعه ی منابع انسانی جوابگوی استخدام بی رویه ی روزهای آخر شهرداری باشن. بعدش هم جوابگوی پرونده های املاک نجومی و برج باغ و پل صدر و خیابان 17 شهریور و بلند مرتبه سازی و انواع تخلفات تراکم فروشی و فروش تپه های عباس آباد و پروانه های غیر قانونی باشن. مسایل حمل و نقل رو بذارن در اختیار مسئولین حمل و نقل.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
ایشان سال‌ها معاونت حمل و نقل و ترافیک بودند
سلام منطق معاون محترم حمل و نقل کنونی شهرداری مهندسی وفنی نیست مسدود شدن یعنی چه حرکت در زیر زمین به عمق حداقل سی مترچه مشکلی دارد شما مسائل مهندسی را سیاسی میکنید مگر خط۷ مترو در بزرگ راه نواب از بغل تونل توحید و ساختمان برج و از زیر خط ۲ عبور ندادند اقا پور سید اقائی شما تجربه و تخصص اجرا در پایتخت را ندارید ضما در قاموس مهندسی مسدود و کور شدن امروز جای ندارند این کار به متخصصنین صنعت مترو بگذارید انها مشکل را حل میکنند شما بروید تامین منابع بفرمایید
قالیباف و هاشمی تشکری واقعا در زمینه توسعه زیر ساخت‌ها نظیر خط ۳ مترو خط4 بزرگراه امام علی و..... بسیار خوب کار کردند حتی بسیار بهتر از کشورهای غربی
کور کردن راه کرامت انسانی مهمتر است ؟،،
تو این مملکت به سنگی که هم حرف نمیزنه و کاملا واقفیم بر بی حرکت بودنش دیگه نمیشه اعتماد کرد
آقایی که داری اصرار میکنی چون عمق مترو در نیاوران 30 متر است پس میشود از زیر اطلس مال عبور کند، متوجه هستی چی میگی؟
نکته جالب تر این که پاسخ را" معاون پیشین توسعه منابع انسانی شهرداری" و نه مسئول وقت مترو داده است ؟!!!
بعنوان يك دست اندر كار ساخت مترو قبلا هم بكرات با اين موضوع كه ساكنين مناطق شمال شهر مايل به توسعه مترو در اين محلات نميباشند بوده ام ، وقتي هم جويا ميشدم عنوان ميكردند : از اين به بعد منطقه ما از حالت خصوصي بودن خارج ميشه و جنوب شهري ها با يك بليت مترو ميايند و محله ما را شلوغ ميكنند و آرامش ما سلب ميشه ، البته پر واضحه كه در اين ميان يك مدير كه دست آوردي از منظر ساخت و ساز مترو نداشته مشكل را به مدير قبلي نسبت بده ولي همه ما ديگه ميدونيم همه اين دعوا ها سر لحاف ....... ! وگرنه شايد هم ، نه مجتمع البرز مال و نه مترو زياد مورد نظر و علاقه ساكنين منطقه نباشه ، چون چه كسي و چه سازماني آمار گرفته و نظر مردم را پرسيده و مستنداتش چيه ؟
بعنوان يك دست اندر كار ساخت مترو قبلا هم بكرات با اين موضوع كه ساكنين مناطق شمال شهر مايل به توسعه مترو در اين محلات نميباشند بوده ام ، وقتي هم جويا ميشدم عنوان ميكردند : از اين به بعد منطقه ما از حالت خصوصي بودن خارج ميشه
الان یه سوال کلا اونجا مترو چند نفر تردد خواهند کرد؟
در اين تهران ماجرا مانند كارگر حفار لوله كش و لوله گذار و خاكبردار است .هركس كارخودش ميكند و كارگر خاكبرگردان برايش مهم نيست كه لوله گذاري شده است يا نه
خدایی قالیباف تو تهران عالی کار کرد
چطوردرکشورژاپن که تادومتر زمین راشخم می زنیدآب فواره میزند،این همه خطوط مترایجادشده است ویادرکشورهای دیگرساختمانهای سربه فلک کشیده که پایه های آن بیش ازپنجاه مترزیرزمین فرورفته است خطوط درهم تنیده متروغوغامی کند؟آیا این نوح بهانه جویی نشان ازعدم کارایی وکارنابلدی مسیولین مارانشان نمیدهد؟لطفایک بارهم شدخ ی مدیرکاربلد حداقل برای متروتهران ازیکی ازکشورهای صاحب متروی پیشرفته بیاورید.مانندفوتبال که کی روش راآوردندوفوتبالمان این همه پیشرفت کرد
پروژه اطلس مال رو به محل دیگه انتقال پیدا کنه اولویت اول و اصلی همه جا باید با مترو باشه براحتی شهروندان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار