بازدید 11681
۷
پیمانه اقتصادی؛

قیمت طلای سرخ به ۱۱ میلیون تومان رسید/ آخرین مهلت کارخانه‌های لبنی برای اصلاح قیمت‌ها/ تلاش پالایشگران ژاپنی برای ادامه واردات نفت از ایران

این پیمانه تیتر‌هایی همچون آغاز آخرین هفته پاییز با عقبگرد شاخص کل بورس، چنددستگی بازار درباره روند این هفته قیمت طلا، تداوم رکود بازار اوراق مسکن، چین آماده ازسرگیری واردات نفت آمریکا شد، تولید خودرو ۵۷ درصد کاهش یافت، بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۲۴ درصد حفظ کرد، بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را افزایش داد و کاهش نرخ جدید سود سپرده بانک‌های خصوصی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 16 December 2018
قیمت طلای سرخ به ۱۱ میلیون تومان رسید/ آخرین مهلت کارخانه‌های لبنی برای اصلاح قیمت‌ها/ تلاش پالایشگران ژاپنی برای ادامه واردات نفت از ایرانپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون آغاز آخرین هفته پاییز با عقبگرد شاخص کل بورس، چنددستگی بازار درباره روند این هفته قیمت طلا، تداوم رکود بازار اوراق مسکن، چین آماده ازسرگیری واردات نفت آمریکا شد، تولید خودرو ۵۷ درصد کاهش یافت، بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۲۴ درصد حفظ کرد، بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را افزایش داد و کاهش نرخ جدید سود سپرده بانک‌های خصوصی را در بر دارد.
 
آخرین هفته پاییز با عقبگرد شاخص کل بورس آغاز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۸۶۵ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۸۶ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته در مجموع پنج روز فعالیت بازار سرمایه، شاهد افت کاهش ۰.۹ درصدی نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی ـ ارزشی)، با کاهش ۲۵۱ واحدی به رقم ۴۷ هزار و ۸۱۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۹۱ واحدی، عدد ۲۷ هزار و ۶۵۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۴ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۴۷۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۰۰۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۱۷۶ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۴۰ واحد کاهش به رقم ۱۲۱ هزار و ۱۹۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۳۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳۲۷ هزار و ۵۸۳ واحد را به نمایش گذاشت.

قیمت طلای سرخ به ۱۱ میلیون تومان رسید/ آخرین مهلت کارخانه‌های لبنی برای اصلاح قیمت‌ها/ تلاش پالایشگران ژاپنی برای ادامه واردات نفت از ایران

چنددستگی بازار درباره روند این هفته قیمت طلا

بر پایه نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، در حالی که کارشناسان وال استریت درباره روند قیمت طلا به اکثریت نظر نرسیدند، سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند. رویداد مهمی که بازار‌ها به آن چشم خواهند دوخت، نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکاست که انتظار میرود طی آن نرخ‌های بهره به میزان ۲۵ واحد افزایش داده شود، اما ناظران بازار به دقت در حال رصد نشانه‌هایی از روند افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در آینده هستند. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا به نزدیک شدن نرخ‌های بهره به سطح خنثی اشاره کرده و بازار‌های مالی انتظارشان درباره شمار افزایش نرخ‌های بهره در سال آینده را تعدیل کرده اند.
 
به گزارش ایسنا، کسانی که به افزایش قیمت طلا خوش بین هستند، به احتمال موضع منفی کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش بیشتر نرخ‌های بهره اشاره کردند، اما کسانی که به افزایش قیمت طلا بدبین هستند، به رشد اخیر ارزش دلار آمریکا و سایر عوامل فنی اشاره کردند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۷ نفر یا ۳۹ درصد افزایش قیمت طلا و به همین تعداد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که ۴ نفر یا ۲۲ درصد نیز نظری نداشتند. در این بین، ۵۰۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۲۹۱ نفر یا ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۱۵ نفر یا ۲۳ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند، در حالی که ۱۰۱ نفر یا ۲۰ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

تداوم رکود بازار اوراق مسکن

روز شنبه اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) با افت ۵/ ۱ درصدی به قیمت ۵۶ هزار و ۲۸۰ تومان معامله شد تا کم‌نوسانی بهای این اوراق حول مرز ۵۶ هزار تومانی در هفته قبل تداوم یابد. بیشتر سررسید‌های دیگر نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. بازار تسه‌ها مستقیم تحت تأثیر بازار معاملات مسکن قرار دارد و رکود در بازار مسکن باعث شده تا بازار تسه‌ها در بی رونقی به سر برد. با افزایش قیمت سکه و دلار، بهای آپارتمان نیز لجام گسیخته افزایش یافت، اما عقبگرد نرخ ارز و سایر بازار‌های موازی باعث کاهش قیمت مسکن نشد. کاهش فصلی تقاضای مسکن در فصل سرد نیز به رکود بازار تسه‌ها دامن زده است. حال با نزدیک شدن به موعد انتشار گزارش ماهانه معاملات مسکن بانک مرکزی می‌توان امیدوار بود با تعدیل قیمت‌ها بار دیگر رونق به معاملات اوراق مسکن بازگردد.

قیمت طلای سرخ به ۱۱ میلیون تومان رسید

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه قیمت زعفران بعد از نوسانات شدیدی که تجربه کرد، به ثبات رسیده است، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم از این محصول حداقل ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است، این نرخ‌هایی است که ما زعفران را از کشاورزان خریداری می‌کنیم. غلامرضا میری در گفت وگو با مهر با اشاره به میزان صادرات زعفران در هشت ماه سال جاری، اظهار داشت: در هشت ماهه امسال، ۱۵۲ تن و ۶۰۲ کیلوگرم زعفران به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار از خراسان رضوی صادر شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۲.۴۶ درصد و از نظر دلاری ۴۶ درصد رشد داشته است. وی افزود: حدود ۹۰ درصد صادرات زعفران کشور از خراسان رضوی انجام می‌شود. وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار باعث شده بود دلالان در بازار زعفران حضور یابند و چینی‌ها را نیز به بازار طلای سرخ وارد کنند، گفت: همین مسأله باعث ایجاد حباب در بازار طلای سرخ شده بود که هم اکنون با متعادل شدن نرخ دلار، این حباب از بین رفته است. میری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برداشت زعفران ۷-۸ روزی است که تمام شده است، افزود: برآورد دقیقی از میزان تولید امسال در دست نیست و سازمان جهاد کشاورزی رسما آماری در این زمینه اعلام نکرده است.  وی گفت: در صحبت‌هایی که بنده با حدود ۲۰۰۰ نفر از کشاورزان داشته ام آنان اظهار داشته اند که وضعیت تولید نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر بوده است.  

چین آماده ازسرگیری واردات نفت آمریکا شد

شرکت دولتی یونی‌پک که بزرگترین واردکننده نفت آمریکا در چین است، وارداتش از آمریکا را به زودی و به میزان قابل توجهی از سر خواهد گرفت. یکی از مدیران یونی‌پک که مایل نبود نامش فاش شود، به پلاتس گفت: ما واردات نفت از آمریکا را به زودی از سر خواهیم گرفت و در حال حاضر سرگرم مذاکره در این خصوص هستیم. وی به جزییات اشاره نکرد، اما گفت: زمانی که واردات آغاز شود، حجم آن قابل توجه خواهد بود. یونی‌پک بازوی بازرگانی سینوپک است که بزرگترین پالایشگاه جهان از نظر میزان ظرفیت پالایش و تولید است. این مدیر چینی درباره طرح یونی‌پک برای واردات بیشتر نفت آمریکا تا اول مارس که مدت آتش بس تجاری میان دو کشور به پایان می‌رسد، گفت: ما نقشه‌های خودمان را داریم. اگرچه آتش بس تجاری از سوی دولت ترامپ در اوایل دسامبر اعلام شد، اما دولت چین هنوز جزییات مربوط به شرکت‌هایی که کالا‌های مختلف آمریکایی را خریداری خواهند کرد، اعلام نکرده است. برای یک کشتی حدود ۵۶ روز طول می‌کشد تا از خلیج گلف کاست آمریکا که عمده صادرات این کشور بارگیری می‌شود به چین برسد. به علاوه کریسمس، سال نو و تعطیلات چین در مدت ۹۰ روزه قرار دارد که باعث تاخیر لجستیکی خواهد شد.  خریداران چینی از دولت تضمین خواسته اند که محموله‌های آمریکایی که خریداری می‌کنند مشمول تعرفه‌های سنگین قرار نگیرند.  طبق آمار گمرک چین، واردات نفت چین از آمریکا در فاصله ژانویه تا سپتامبر بر مبنای سالانه ۱۵۵ درصد رشد کرد و به ۳۲۶ هزار بشکه در روز به ارزش حدود ۶.۷۴ میلیارد دلار رسید، اما حجم واردات در اکتبر که تنش‌های تجاری و تهدید تعرفه‌ها میان دو کشور به اوج رسید، صفر شد.

آخرین مهلت کارخانه‌های لبنی برای اصلاح قیمت‌ها

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: ۲۶ آذر آخرین مهلت برای کارخانه‌های لبنی تعیین شده تا قیمت‌های جدید را روی محصولات خود حک کنند.  رضا باکری، در پاسخ به اینکه بسیاری از برند‌ها قیمت‌های جدید را روی محصولات خود حک نکردند، گفت: دوشنبه هفته گذشته به همه کارخانه‌های لبنی مهلت یک هفته‌ای دادیم تا قیمت‌های جدیدی را که ستاد تنظیم بازار ابلاغ کرده، روی محصولات‌شان حک کنند. وی ادامه داد: با توجه به حجم لبنیاتی که در بازار وجود داشت نیاز بود، پس از اتمام آن‌ها در بازار محصولاتی که دوباره به بازار وارد می‌شوند، با قیمت‌های جدید بیایند. باکری در گفت وگو با فارس گفت: کارخانه‌هایی که علی‌رغم ابلاغیه ستاد تنظیم بازار بخواهند گران‌فروشی کنند، مجازات‌های سنگینی در انتظار آن‌ها خواهد بود که این بار با دفعات گذشته قابل مقایسه نخواهد بود.  

تولید خودرو ۵۷ درصد کاهش یافت

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت،  تولید انواع خودرو در آبان ماه امسال با کاهش ۵۷.۴ درصدی همراه بوده است.   همچنین در این مدت تولید انواع خودرو از ۱۳۵ هزار و ۴۰۲ دستگاه در آبان ماه ۱۳۹۶ به ۵۷ هزار و ۶۲۷ دستگاه کاهش یافته است. آبان ماه امسال تولید انواع سواری با کاهش ۵۸.۲ درصدی همراه بوده و از ۱۲۶ هزار و ۱۳۵ دستگاه در آبان ماه سال گذشته به ۵۲ هزار و ۷۲۳ دستگاه رسیده است. در این مدت تولید انواع ون نیز ۷۳.۲ درصد کاهش یافته و از ۶۷ دستگاه در آبان ماه ۱۳۹۶ به ۱۸ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع وانت نیز با کاهش ۴۶ درصدی همراه بوده و از ۷۵۶۹ دستگاه در آبان ماه سال گذشته به ۴۰۸۴ دستگاه رسیده است. آبان ماه امسال تولید انواع اتوبوس نیز نزدیک به صد درصد کاهش یافته و با افت ۹۹.۴ درصدی از ۱۶۳ دستگاه در آبان ماه ۱۳۹۶ به یک دستگاه رسیده است. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۵۲.۶ درصد کاهش یافته و از ۱۳۴۵ دستگاه در آبان ماه سال گذشته به ۶۳۷ دستگاه کاهش یافته است. در این مدت تنها تولید مینی‌بوس و میدل‌باس افزایش یافته و با رشد ۳۳.۳ درصدی از ۱۲۳ دستگاه در آبان ماه ۱۳۹۶ به ۱۶۴ دستگاه رسیده است. در هشت ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با کاهش ۲۴.۹ درصدی همراه بوده و از ۹۶۰ هزار و سه دستگاه در هشت ماهه نخست سال گذشته به ۷۲۱ هزار و ۳۶۳ دستگاه کاهش یافته است.

جزییات سبد مصرفی عراقی‌ها

بر اساس این آمارگیری که روز شنبه در سایت رسمی وزارت برنامه ریزی عراق منتشر شده، ۳۲ درصد هزینه‌های سبد مصرفی خانواده‌های عراقی، به خرید مواد غذایی اختصاص یافته و گروه سوخت، مسکن و برق با ۲۴ درصد در مرتبه دوم قرار دارد. طبق این بررسی آماری، حمل و نقل با ۱۲.۱ درصد، پوشاک و کفش با ۶.۴ درصد، اثاثیه و وسائل منزل با ۵.۲ درصد در مرتبه‌های سوم تا پنجم قرار گرفته اند. براساس این آماربرداری، ۳۱ درصد خانواده‌ها در ماه کمتر از یک میلیون دینار و ۴۳.۲ درصد بین یک میلیون تا کمتر از ۲ میلیون دینار و ۱۴.۶ درصد بین دو میلیون و کمتر از ۳ میلیون و ۵.۷ درصد بیش از سه میلیون دینار هزینه می‌کنند. در حال حاضر ارزش هر دلار معادل ۱۲۰۰ دینار است یعنی هر یک میلیون دینار معادل ۸۳۴ دلار است. بررسی آماری وزارت برنامه ریزی عراق نشان می‌دهد که میانگین تعداد اعضای خانواده در این کشور ۵.۹ تا ۶ نفر در مناطق شهری و ۶.۵ در مناطق روستایی است. میانگین سنی در عراق نیز نشان می‌دهد که این کشور، جزو کشور‌های جوان به شمار می‌رود به نحوی که ۳۸.۹ درصد کمتر از ۱۵ سال سن دارند. طبق این آمار، ۴۱.۷ درصد خانواده‌ها در عراق دارای خودرو، ۱۵.۹ درصد دارای رایانه شخصی، ۱۰.۹ درصد دارای تبلت (آیپد) و ۷۸.۵ درصد دارای تلفن‌های همراه هوشمند هستند و ۸۷ درصد افراد بالای ۱۰ سال سن نیز سواد خواندن و نوشتن را دارند. این آمار‌ها نشان می‌دهند که ۱۳.۸ درصد افراد ۱۵ سال به بالا، بیکار هستند و میانگین بیکاری در بین افراد ۱۵ تا ۲۴ سال سن ۲۷.۵ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۴ است. طبق بررسی آماری وزارت برنامه ریزی عراق، وضعیت اقتصادی ۵۶ درصد خانواده‌ها در این کشور عادی، ۳۱ درصد بد و تنها ۱۳ درصد وضعیت خوبی دارند. /ایرنا

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۲۴ درصد حفظ کرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره این کشور را بدون تغییر ۲۴ درصد حفظ کرد. این در حالی است که به دلیل تلاش‌های این کشور برای پایین آوردن نرخ تورم بالای ۲۰ درصد این کشور بعداز سقوط ارزش لیر، چنین اقدامی پیش بینی می‌شد. سقوط ارزش لیر منجر به روند کاهشی رشد اقتصادی ترکیه شد. البته نظر سنجی ۲۴ تن از تحلیلگران بلومبرگ هم حاکی از عدم تغییر نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه دارد. همچنین قیمت مصرف کننده یا تورم ترکیه در ماه نوامبر به تقریبا ۲۲ درصد رسید؛ این در حالی است که نرخ تورم این کشور در ماه قبل از آن ۲۵ درصد ثبت شده بود. رشد اقتصادی ترکیه هم در سه ماه سوم سال جاری میلادی با کاهش قبل توجهی به ۱.۶ درصد رسید. نرخ تورم ترکیه همچنان بیش از ۴ برابر تورم از پیش هدف گذاری شده ۵ درصدی بانک مرکزی این کشور است. بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد، در حالی که پیشرفت‌ها در قیمت واردات و شرایط تقاضای داخلی منجر به بهبود چشم انداز تورم شده است، ریسک‌های ثبات قیمت به روند خود ادامه می‌دهد؛ ضمن اینکه روند باز تعادل در اقتصاد بیشتر محسوس است. بر پایه این گزارش، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه چندین بار خواستار پایین نگه داشتن نرخ بهره برای حمایت از رشد اعتباری این کشور شده بود. البته کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بانک مرکزی باید سیاست پولی سفت و سخت خود را حفظ کند. /فایننشال تایمز

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را افزایش داد

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره بانکی را با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۷.۷۵ درصد رساند. این تصمیم در راستای ریسک‌های تورمی محدود اتخاد شده است که در چشم انداز کوتاه مدت بالا می‌ماند. البته همچنان یکسری بلاتکلیفی‌ها در مورد واکنش قیمت‌ها و انتظارات تورم به افزایش مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد. افزایش نرخ بهره کمک می‌کند که نرخ تورم بیشتر از آنچه بانک مرکزی روسیه هدف گذاری کرده، نرود. بانک روسیه ضرورت افزایش بیشتر نرخ بهره را در نظر خواهد گرفت؛ ضمن اینکه تورم، پویایی اقتصادی در مقابل پیش بینی‌ها، ریسک‌های مرتبط با شرایط خارجی و واکنش بازار‌های مالی را مدنظر می‌گیرد. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که افزایش نرخ بهره به حفظ نرخ بهره واقعی سپرده گذاری‌ها کمک خواهد کرد و جذابیت آن‌ها را بیشتر می‌کند. بر پایه این گزارش، بانک روسیه نرخ تورم این کشور را در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی نزدیک به ۴ درصد برآورد و تولید ناخالص داخلی روسیه را در سال ۲۰۱۹ میلادی بین ۱.۲ تا ۱.۷ درصد پیش بینی کرده است. /ایبِنا

نرخ جدید سود سپرده بانک‌های خصوصی کاهش یافت

فارس نوشت: همان طور که پیش‌تر اعلام شد عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در آخرین جلسه خود با مدیران عامل بانک‌ها تأکید کرد، این بانک با نرخ سود سپرده بالای ۲۰ درصد برخورد خواهد کرد. پیگیری خبرنگار ما از شعب بانک‌ها از کاهش نرخ سود سپرده در بانک‌های خصوصی به سطح ۲۰ درصد حکایت دارد. البته کاهش نرخ سود سپرده به ۲۰ درصد مشمول سپرده‌هایی شده است که پس از تأکید رئیس کل بانک مرکزی باز می‌شوند و مشمول سپرده‌های قبلی نشده است.

تلاش پالایشگران ژاپنی برای ادامه واردات نفت از ایران

اتحادیه نفت ژاپن اعلام کرد، پالایشگران نفت این کشور در حال فراهم کردن مقدمات ادامه واردات نفت خام از ایران در سال آینده میلادی هستند.  تاکاشی توکیوکا، رئیس اتحادیه نفت ژاپن، اعلام کرد، پالایشگران این کشور در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی به واردات نفت خام از ایران ادامه می‌دهند. وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال واردات نفت از ایران با وجود موانع بیمه‌ای، گفت: با وجود رویارویی با موانع گوناگون، باور داریم با توجه به معافیت از تحریم‌های آمریکا، به سوی واردات نفت (ایران) حرکت می‌کنیم. رئیس اتحادیه نفت ژاپن افزود: هدف ما این است که در دوره ژانویه تا مارس تا حد ممکن نفت وارد کنیم تا امید خود برای (دوره) آینده را حفظ کنیم. ژاپن از جمله هشت کشوری است که از تحریم‌های نفتی آمریکا ضد ایران معاف شد. /شانا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ای کاش تولید خودرو صفر بشه در این صورت عزیزان کمتری از دست میدهیم خودروهای ایرانی مانند اسلحه تقلبی است که به صورت شلیک کننده می خورد نه هدف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
خب شما برای نمردن خودرو سوار نشو
و برای سکته نکردن گوشت نخور
و برای اینکه دچار حادثه ای نشوی از منزل بیرون نیا.
بس کنید این حرفهای مسخره رو! میشه بفرمایی چند تا ماشین خارجی سوار شدی؟!
سالها در خارج ایران ماشین های مختلف سوار شدم و الانم خودرو ام ایرانی است.
از خارجی پرست ها هم اصلا خوشم نمی آید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
دوست من که ماشین ایرانی سوار میشی اگه شما سوار خودروپژو 405مدل 1383بودب و ماشینت بدون دلیل اتش میگرفت باز هم با همیین اعتماد به نفس حرف میزدی
وقتی اروپا حتی نمی تواند پول دانشجوی ایرانی را در دانشگاه خود قبول کند و منجر به اخراج دانشجو دارد می شود پس غلط می کند بدون اجازه آمریکا قولی می دهد و ایران را بر سر پیمانی که هیچ سودی برای ایران ندارد حفظ می کند!
مسئولین ماهم که می دانند اروپا هیچ اختیاری از خود ندارد و حتی خودرو سازی فرانسه زودتر از آمریکا ایران را تحریم کرده است بیخود ملت را سرکار می گذارند.
31 درصد خانواده های عراق کمتر از یک میلیون دینار در ماه هزینه می کنند و هزینه 69 درصد بیشتر از یک میلیون دینار است، یعنی با مبنا قرار دادن دلار به نرخ 10000 تومان، هزینه 31 درصد فقیر جامعه عراق ماهیانه به پول ایران می شود هشت میلیون و سیصد و چهل هزار تومان!!!! به نظر شما چند درصد از خانواده های ایرانی ماهیانه 8340000 تومان درآمد دارند؟
فعلا که ایران ازنظرسطح زندگی اکثر مردمش درحد سومالی است با ماهی 100 دلار
وقتي گرانفروشي توليد كنندگان لبنيات محرز است ديگر مهلت دادن چه معنايي دارد؟ چرا تو اين مهلت مردم بايد لبنيات را گران بخرند؟چرا با گران فروشان اينقدر مدارا مي شود ولي كسي نيست كه از حق و حقوق كارگران همان كارخانجات دفاع كند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل