بازدید 9930
تاملی بر انتصاب داماد رئیس جمهور در وزارت صمت؛

چگونه می‌توان دانشجوی «تمام وقت» بود و انبوهی سمت داشت؟!

یکی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد با اشاره به انتصاب داماد رئیس جمهور به سمت معاونت وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: تا جایی که بنده و دوستانم اطلاع داریم و بارها مخاطب گوشزد این نکته توسط مسئولان دانشگاه بوده‌ایم، تحصیل در دوره دکتری تخصصی امری «تمام وقت» است، اما ظاهرا قوانین برای همه نوشته نشده‌اند!
کد خبر: ۸۶۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 17 December 2018
«تحصیل در دوره دکتری تخصصی به صورت "تمام وقت" است.»؛ این جمله‌ای است که در بخشنامه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تصریح قرار گرفته اما ظاهرا برخی مشمول آن نمی‌شوند!
 
به گزارش «تابناک»، یکی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد با اشاره به انتصاب داماد رئیس جمهور به سمت معاونت وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: تا جایی که بنده و دوستانم اطلاع داریم و بارها مخاطب گوشزد این نکته توسط مسئولان دانشگاه بوده‌ایم، تحصیل در دوره دکتری تخصصی امری «تمام وقت» است، اما ظاهرا قوانین برای همه نوشته نشده‌اند، که اگر این گونه بود، ممکن نبود فردی چندین و چند سمت داشته باشد و در مقطع دکتری هم تحصیل کند.
 
وی می‌افزاید: بعد از انتشار خبر انتصاب داماد رئیس جمهور به سمت معاون وزیر صمت، دو دسته اخبار منتشر شد که در یک دسته از آنها، کامبیز مهدی زاده فرساد «دانشجوی دکتری» معرفی شده و در دسته دیگر، از وی به عنوان «فارغ التحصیل» دکتری آزاد یاد کرده اند، که در هر دو صورت، این مساله محل ابهام است و از دید بنده و امثال بنده، نشان دهنده استاندردهای دوگانه دانشگاه در برخورد با دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی است.
 
او در ادامه توضیح می‌دهد: اگر این فرد در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری باشد، این سوال به وجود می‌آید که چگونه می‌توان دانشجوی تمام وقت بود و در عین حال سمت بسیار مهم و تمام وقتی مانند معاونت وزیر داشت و اگر ایشان فارغ التحصیل هم شده باشند، باز این سوال پابرجاست که چگونه حین تحصیل آن همه پست و سمتی که در رزومه شان درج شده را عهده دار بوده‌اند؟ آیا ایشان در قیاس با امثال بنده امتیاز ویژه ای داشته‌اند؟
 
این دانشجوی معترض در ادامه با یادآوری برخی سخت گیری ها در دانشگاه در خصوص دانشجویان مقطع دکتری می‌گوید: در دانشکده ای که بنده مشغول به تحصیل هستم، برای آنکه دانشجویان دکتری ملزم به حضور حداکثری شوند، مسئولان و متولیان کوشیده‌اند تا کلاس های درس را در طول چند روز دایر کنند و به این وسیله، مانع از اشتغال دانشجویان شوند. اینجاست که وقتی می‌بینیم برخی می‌توانند از امتیازات ویزه بهره مند شده و حین تحصیل، به امورات مختلف اشتغال داشته باشند، چاره ای نمی‌ماند جز اینکه بپذیریم ظلمی آشکار در جریان است و خون برخی رنگین تر از خون دیگران است!
 
نکته‌‎ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته و جا دارد مسئولان دانشگاه آزاد و حتی فراتر از ایشان، مسئولان وزارت علوم در خصوص آن شفاف سازی کنند، به ویژه در شرایط فعلی که انتصاب داماد رئیس جمهور به سمتی تا این اندازه مهم و حساس، همگان را نسبت به این موضوع حساس کرده و شائبه های فراوانی آفریده است. شائبه هایی که اگر پاسخ داده نشوند، می‌توانند بسیار مخرب باشند و اعتماد عمومی به نظام آموزش عالی کشورمان را خدشه دار کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
چطور ممکنه کسی دانشجوی دانشگاه آزاد باشد و نخبه هم باشد ! ؟ اینو جدی میگم ! اگر فوق لیسانس و لیسانش هم آزاد بوده در حد فوق دیپلم یک دانشگاه درجه دوی دولتی هم نیست
عزیزم ژنش خوب بوده
مثل ژن شما نبوده
دلت خوشه بنده خدا.
چه درست چه نادرست.گوش همه مون دراز است.
اینها که دکتری درسی نیست دکترای شغلی است برای اسم رسم است
مدیر شبکه سه نیز دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد است
خواهرزاده من دانشجوي مقطع دكتري دانشگاه آزاد قزوين هست و فقط پنج شنبه و جمعه ها كلاس داره
من دانشجوی تهران مرکز رشته علوم سیاسی هستم.یسری از اساتید ما نماینده مجلس بودند و هستند و زمان نمایندگی در حال تحصیل در مقطع دکترا بودند البته نمایندگی احتمالا شغل نیست.
بستگی به ژن دارد . به نوع مسئولیت هم بستگی دارد ، فعلا فقط بسوزید و بسازید . خودتان خواستید
دکتری دانشگاه ازاد هم خونده بودن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!\
خخخخخخ
شما آن اعتماد عمومی را نشان من بدهع
جنابعالی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما هم اگر داماد رئیس جمهور بودی همان جور بودی.
کلا تواین مملکت قوانین سفت وسخت فقط برای مردم عادی هست............
این دیگه از اون حرفهاست! پس شهریه هر ترم دکترای 10 ملیون تومان رو رییس دانشگاه آزاد پرداخت میکنه؟ دانشجو دکترا هم مثل کارشناسی و کارشناسی ارشد باید کار کنه تا بتونه شهریه پرداخت کنه بلکه بیشتر باید کار کنه تا شهریه ملیونی پرداخت کنه.این یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد بگه شهریه دانشگاهش رو کی پرداخت میکنه که تمام وقت دانشگاهست!!!!!!!!!!!!!!!
دیر از خواب بلند شدی
هرکسی رییس جمهور شده بود از روحانی بهتر بود
یادمان نرود که احمدی نژاد هم در زمان فرماندار بودنشان دکتری گرفتند.
اردبیل کجا و علم و صنعت کجا
بابا کلا دانشگاه آزاد کیلویی چند ..حالا چه تمام وقتش چه پاره وقتش...
بابا کلا دانشگاه آزاد کیلویی چند ..حالا چه تمام وقتش چه پاره وقتش...
برادردانشجویادبگیرهیچوقت خودت روبااین افرادمقایسه نکنی,
فقط باید داماد رییس جمهور بود تا معاون وزیر شوی
بنده به عنوان دانشجوی دکتری دانشگاه تهران خودم رو نخبه نمیدونم، نخبه بودن دانشجوی پولی کمی بعیده
اینجا ایران است سرزمین آقازاده ها
همه انسان ها با هم برابرند، اما بعضی ها برابرترند.»
من خودم دانشجوی دانشگاه آزاد هستم. قصد کوچک کردن کسی رو هم ندارم. اما واقعا فکر نمی کنم قبول شدن در کارشناسی ارشد زمین شناسی دانشگاه آزاد واحد دماوند به نبوغ خاصی نیاز داشته باشه، که حالا این وسط ایشون نخبه و کارآمد شدن، ولی بقیه نشدن
باید ببینید که در بخشنامه در مورد بند اقازاده ها چه اشاره ای شده است . شما حتما به این بند که ریز نوشته شده دقت ننموده اید . بنددامادها . اقازاده ها . پسرخاله ها .........
ایشان در معاونت علمی ریس ستاد انرژی هستند . این ستاری رییس اونجا چجوری به ایشان حکم زده . از این خلافا در معاونت علمی زیاده
این دوست عزیز هنوز فرق ژن برتر با ما افراد عادی را نمیداند. ژنهای برتر میتوانند هم تمام وقت تحصیل کنند و همزمان تمام وقت در چندین جا پستهای مهم دولتی داشته باشند. شبانه روز آنان حتی بیشتر از ۴۸ ساعت است.
سابقه اجرایی نداشتند یک بحث متفاوت با ابهام دانشجو بودن داره.
تو کل سازمانها و ادارات همه استخدام رسمی و در عین حال دانشجو در مقاطع مختلف هستند. از جوان گرفته تا پا به سن گذاشنه شون.
ما از همین جریانات انحرافی ناراضی هستیم
وقتی شما توقع تمام وقت بودن از دانشجوی دکتری دارید که بابت تحصیل بتواند درآمد مختصری از دانشگاه داشته باشد. وگرنه دانشجوی دکترای متاهل چطور می تونه کار نکنه. ما هم دانشجوی دکتری بودیم در دانشگاه آزاد و زمان برای تحصیل می گذاشتیم ولی کار هم میکردیم
دکترای زمین شناسی نخبه کشور بیکار است آنوقت دانشجوی نفت با سفارش آقایان می شود رئیس؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار