بازدید 7490
با توجه به اظهارنظر دو مقام مسئول در روز‌های اخیر؛

چشم انتظار افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی باشید!

روحانی که در نشست هیأت دولت سخن می‌گفت، روی دیگر رانندگی خوب و منظم را، رانندگی خطر آفرین و مشکل ساز خواند که خوب است افراد مبتلا به آن را به نحوی متوجه اشتباهشان کرد؛ رانندگانی که رئیس جمهور تأکید دارد در نتیجه همکاری وزارت ارتباطات و وزارت راه قابل شناسایی هستند و باید این گونه شود.
کد خبر: ۸۶۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 15 December 2018

جرایم راهنمایی و رانندگی که به تازگی و در آغاز سال جاری تا حدودی به روز شده و افزایش یافته، به زودی دستخوش تغییراتی وسیع‌تر خواهد شد؛ این را سخنان اخیر دو مقام مسئول نشان می‌دهد.

به گزارش «تابناک»؛ در آستانه بازگشت سهمیه بندی سوخت و در شرایطی که بسیاری از شهروندان در تاپو برای دریافت کارت سوخت یا صدور المثنی آن هستند، شواهد حکایت از تدارک برنامه‌های جدید برای اعمال بر رانندگان دارد؛ این را می‌شود از سخنان چند روز پیش رئیس جمهور دریافت که بر ضرورت چندنرخی شدن سوخت تأکید کرد و یکی از ضرورت‌ها مهم پرداختن به این موضوع را، تشویق رانندگانی خواند که قانون را رعایت می‌کنند؛ تشویقی که به گفته وی، می‌تواند از جنس در نظر گرفتن سهمیه سوخت برای ایشان باشد.

روحانی که در نشست هیأت دولت سخن می‌گفت، روی دیگر رانندگی خوب و منظم را، رانندگی خطر آفرین و مشکل ساز خواند که خوب است افراد مبتلا به آن را به نحوی متوجه اشتباهشان کرد؛ رانندگانی که رئیس جمهور تأکید دارد در نتیجه همکاری وزارت ارتباطات و وزارت راه قابل شناسایی هستند و باید این گونه شود.

اما چگونه می‌شود رانندگانی که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را زیر پا می‌گذارند، متوجه اشتباهشان نمود؟ این پرسشی است که ظاهرا حالا، به فاصله چند روز از اظهار نظر رئیس جمهور در این خصوص، پاسخش در حال آشکار شدن است!

آن گونه که امروز سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به ایسنا گفته، «احتمال افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی در قانون بودجه سال آینده وجود دارد؛ برابر قانون هر سه سال یکبار با هماهنگی وزرای کشور، مسکن راه و شهرسازی، دادگستری و فرمانده ناجا پیشنهاداتی برای افزایش نرخ جرائم رانندگی داده می‌شود که امسال هم در دستورکار هست.»

وی درباره اینکه آیا این جرایم افزایش می‌یابد یا خیر، گفته: «برابر قانون، زمانش رسیده است [اما]تصمیم نهایی در مورد این موضوع بستگی به تصمیم هیأت وزیران دارد. البته ما معتقدیم که برخی از کد جرایم اثر بازدارندگی خود را از دست داده و این جرایم باید افزایش پیدا کند.»

اظهار نظری همسو با سخنان اخیر رئیس جمهور که نشان می‌دهد در صورت طرح پیشنهاد افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، احتمال قریب به یقین هیأت وزیران به آن پاسخ مثبت خواهد داد. با این ملاحظه که رئیس پلیس راهور تأکید کرده که برخی کد جرایم بازدارندگی کافی را ندارند و ضرورت دارد به روز شوند.

سخنانی که می‌توان به افزایش قریب الوقوع نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی تعبیرش کرد. اتفاقی که باید به زودی کلید بخورد تا در آغاز سال جدید، نرخ‌های جدید اجرایی شده و عملیاتی شوند. نرخ‌هایی که البته آخرین تغییر رقم خورده در آن‌ها نه مربوط به سه سال پیش، که مربوط به یک سال اخیر است! نکته جالب توجهی که احتمالا با قرار گرفتن افزایش جریمه‌ها در دستور کار، محل بحث و چه بسا حاشیه آفرینی‌هایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
آخجون. فقط میشه تعداد مامور ها رو زیاد کنید مردم معطل نشن
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
ای کلک ؛ منظورت اون حکایت بود ؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
ایول عجب مثالی زدی
نظری عالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
سلام تابناک عزیز

لطفا این پیام را از طرف میلیونها ایرانی به رییس پلیس اطلاع رسانی فرمایید .

یک ردیف جریمه برای پلاکهای ناخوانا در نظر گرفته شود جریمه ای میلیونی تومانی . چون برخی یاد گرفتن با گلی و خاکی کردن و کثیف کردن پلاک عقب یا ..... هر خلافی بکنن و دوربین هم نمیتونه بگیره . یک سایت بزنن تا مردم با عکس گرفتن از نزدیک از این قبیل ماشینها و ارسال به سایت مربوطه به پلیس کمک نمایند و جریمه میلیونی هم در نظر گرفته شود برای این قبیل راننده ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
حداقل جریمه برای ماشین ارزون با ماشین گرون یکی نباشه طرف یک میلیارد کاشی ن داره صد تومن جریمه من د ه میلیون کاشی ن دارم صد تومن جریمه ن
در اکثر کشورهای دنیا تا اندازه حقوق یکسال هم جریمه می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
جناب سردار چرا فکر میکنید الان وقتشه درامد مردم زیاد شده ؟تورم نیست؟ رکود نیست؟ بیکاری؟ رفاه؟کیفیت اتومبیلهای تولیدی افزایش یافته؟وضعیت جاده ها بهتر شده؟به اندازه کافی پلیس ترافیک داریم؟حمل و نقل عمومی کافی؟ یا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
تو کدوم کشور جناب جهانگرد دنیا دیده؟ همین جور حرف مفت بزنید تا دولت هم از بی اطلاعی و نادانی شما استفاده بکنه
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
در اون کشورها هم خودرو و هم جاده ها استاندارد هستش !!!!
سفسطه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
در اکثر کشورهای دنیا حقوق اکثر مردم سالی ۱۰۰۰ دلار نیست !
اقا کسری بودجه شدید است شدید. دولت بودجه خود را از افزایش قیمت ارز تامین میکند راهنمایی و رانندکی از کجا؟! باز از جیب ملت همیشه در صحنه!
دولت خیلی بی پول شده وگرنه امنیت تردد مردم براش اصلا مهم نیست.اگه مهم بود جرات میکرد خودروسازان رو ملزم به رعایت استانداردها میکرد. بعید نیست تردد مردم تو پیاده روهارو پولی کنه.
سردار گفت زمانش رسیده تا جریمه ها بره بالا.
نمی دونم چرا زمان افزایش قیمت همه چیزا یهویی با هم رسید.
کاشکی زمان خیلی چیزای دیگه هم سر وقتش می رسید.
به هر حال رویه خوبی برای انتفاع دولته تا با این پول گوشه ای از کار خرج و برج دستگاه عریض و طویلش بگیره. علی برکت الله
هر وقت کم میارن به یک بهانه دست در جیب مردم می کنند
حسن کلید فقط بوی گرونی میده...کار که بلد نیست انجام بده!!!
ما دیگه برای این حادثه دل انگیز داریم لحظه شماری می کنیم
دولت باید بودجه اش تامین بشه؟!؟!؟!
بی تردید تو این اوضاع بد اقتصادی بی تدبیرها کمر به نابودی ایرانیان بستند وتنها چیزیکه براشون مهمه پوله
برخی از ماموران راهنمایی بی جهت یک خودرو را جریمه می کنند ، بنده امثال برای سفر به چادگان اصفهان رفتم از یک خیابان خیلی عادی تردد می کردم و مانند و هم خودم و هم همسرم کمربندم را هم بسته بودم چند خودرو جلوترم در حال حرکت بودن پلیس خودروی من را که رسیدم به نزدیکی شان با دیدن پلاک سایر شهرستانها گفت بزن کنار بعداز کلی معطلی و بازدید کلیه مدارک خودرو گفت چرا برف پاکن تیغه ندارد(در فصل تابستان) خلاصه 40تومن برام بیخودی نوشت ، لذا بنده با افزایش جریمه موافقم اگر در جهت بهتر شدن فرهنگ و سلامت کشور
برخی رانندگان ایرانی رو علاوه بر جریمه های سنگین باید با چوب و چماق درست کرد. بدترین رانندگان دنیا رانندگان ایرانی اند
چشم انتظار افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی باشید!
امروز توی این مملکت یکی پزشکان ومراکز درمانی + راهنمایی و راننده گی = اینان که هیچوقت روی زمین نمیمونند.
ای کاش میشد همه در مورد اشتباهشون جریمه بشن.و فقط جریمه شدن برا مردم نبود
این هم با دلار حساب میشه
یا بودجه کم آوردن؟
مردم با همین نرخ جریمه ها هم جرات خطا ندارند حساب ژنهای خوب و دو درصدی ها را از مردم بدبخت جدا کنید
وقتی توی بودجه مملکت روی جرایم رانندگی حساب باز میکنند و مثلا میگند سال بعد ما 2200 ملیارد تومان از جرایم رانندگی درامد داریم معلومه با افزایش دادن اون یه بخشی از بودجه رو با اون میبندند!!جرایمی که خیلی از اونها بدون ثبت دوربین هست و بی انصافی هستش.تازه خود دوربین هم بعضی اوقات اشتباه داره که پاک کردنش خودش هزارتا مکافات و هزینه داره.
مثل اینکه ما هم باید جلیقه زرد بپوشیم
مگر درآمد حقوق بگیران به یک سوم کاهش نیافته؟؟؟؟ گران کردن جریمه دیگه برای چیه به فکر کارگر و کارمند و بازنشسته ها نیستین؟!؟!
تیم اقتصادی آآآآآآآقاااااااااای روحانی خیانت سیستماتیک اقتصادی در برابر این مردم طراحی کرده و پله به پله و به طور مستمر مشغول اجرا و پیاده کردن احداف خود مبنی بر ایجاد یک قشر نازک پوست پیازی از مولتی میلیاردرها همچون ماهاراجه های هندی در مقابل ده ها یا صدها میلیون نفر از افراد فقیر هستند تا در آینده این جمعیت عظیم گدایان به هر کاری و به هر قیمتی ، برای هر دزد و خیانتکاری با التماس تن دهند .
فقط بلد هستند دست در جیب مردم بینوا ببرند ....
خوبه دیگه هر دم از این باغ بری میرسد
عمو حسن مرسییییی عالیه خداروشکر امنیت داریم حالا چیزای دیگه مهم نیست که هست؟؟!!
پله پله تا ملاقات خدا میرویم....دیگه چی مونده دیگه چی بلدید
حالا که دلار اومد پایین و قیمت لبنیات خودرو و........ اومد پائین دیگه جریمه ها هم باید ارزون بشه دیگه؟؟؟؟؟؟
کار درستی میکنند خسته شدیم از بی نظمی
اول از تخلف و دزدیها جلو گیری کنید پلیس با اون افراد متخلف در رانندگی کارش و بلده
من اولا تلاش می کنم هیچ تخلف راهنمایی رانندگی نکنم دوما تا این سیستم هست هیچوقت جریمه ای پرداخت نمی کنم.
آب گرون، نون گرون، گوشت گرون، مرغ گرون، میوه گرون ،ماشین گرون، خونه گرون، جریمه گرون، بعدش بنزین گرون

امتحان کردن صبر مردم تا کی؟؟؟؟؟؟؟
شهر امن و امان است آسوده بخوابید
فقط ببشخید یه سوال؟ مگه افزایش دلار روی جرایم مون هم تاثیر داره ؟؟؟
همه که گران کردن پد نامردی است که این ظلم را نکنید وظلم را درحق مردم کامل نکنید .خداوند از تقصیر شما ومسیولین دیگر نگذرد.هر مسئولی که با زندگی مردم بازی کنه حلال زاده نیست
اگر موتوری هایی که در پیاده رو ها حرکت می کنند یا در خلاف جهت می روند بگیرید بودجه مملکت تامین است اما پلیس کار راحت میخواد پلاک خودروها را بنویسید جریمه میاد تو حساب چرا با موتوری ها در گیر بشن؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل