بازدید 4930
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

آغاز هفته بورسی با قرمزپوشی شاخص کل/ برآورد نماگر تحت تاثیر منفی بانکی‌ها و خودرو‌ها

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و چهارم آذرماه ۹۷، با کاهش ۸۶۵ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۸۶ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته در مجموع پنج روز فعالیت بازار سرمایه، شاهد افت کاهش ۰.۹ درصدی نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۶۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 15 December 2018

آغاز هفته بورسی با قرمزپوشی شاخص کل/ برآورد نماگر تحت تاثیر منفی بانکی‌ها و خودرو‌هاییشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و چهارم آذرماه ۹۷، با کاهش ۸۶۵ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۸۶ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته در مجموع پنج روز فعالیت بازار سرمایه، شاهد افت کاهش ۰.۹ درصدی نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند نزولی هفته قبل، شاهد ریزش  شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۵۱ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۸۱۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۹۱ واحدی معادل ۰.۳۳ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۶۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۴ واحدی معادل ۰.۳۳ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۴۷۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۰۰۱ واحد کاهش معادل ۰.۵۶ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۶ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۴۰ واحد کاهش معادل ۰.۶۱ درصد به رقم ۱۲۱ هزار و ۱۹۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۳۲ واحد کاهش معادل ۰.۳۷ درصد همراه بود و عدد ۳۲۷ هزار و ۵۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۲۰ داشت و در سطح ۱۶۵ هزار و ۶۹۰ واحد قرار گرفت.

آغاز هفته بورسی با قرمزپوشی شاخص کل/ برآورد نماگر تحت تاثیر منفی بانکی‌ها و خودرو‌هایی

در معاملات امروز، نماد معاملاتی وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۱۲ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۱۰ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۹ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۵۹ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۵ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۴۶ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۴۲ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۴۱ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۳۷ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۶ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۳۳ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۳۰ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات و نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۳ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۲۱ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر و نماد خپارس متعلق به پارس خودرو با ۱۹ واحد، نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۱۴ واحد و نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۱۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی رمپنا متلعق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۵۷ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۲۸ واحد، نماد گکل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۷ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۳ واحد، نماد وبشهر متعلق به توسعه صنایع بهشهر هلدینگ با ۱۲ واحد و نماد وصندوق متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی با ۱۱ واحد افزایش، بیشترین نقش را در جلوگیری از افت بیشتر نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۲۵۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۱۸ هزار و ۳۱۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۴۵ میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، داده‌پردازی ایران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، های‌وب، شیر پاستوریزه آذربایجان شرقی، بیمه سامان، قند شیروان، داروسازی سبحان انکولوژی، تولید سموم علف‌کش، بانک خاورمیانه، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری نیرو، پتروشیمی زنجان و سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: پخش البرز، محورسازان ایران خودرو، حق تقدم خرید تأمین سرمایه امید، داده‌گستر عصر نوین، پارس الکتریک، بانک سرمایه، شهر ایران، نوسازی و ساختمان تهران، بیمه آرمان، فرآورده غذایی و قند چهارمحال بودند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل