بازدید 14639

کدام خوراکی‌ها مانع «آی.وی.اف» موفق می‌شوند؟

کد خبر: ۸۶۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 12 December 2018

رعایت رژیم غذایی مناسب برای داشتن آی وی اف موفق بسیار موثر است. در این میان خوراکی‌هایی هم هستند که مصرف آن‌ها احتمال بچه‌دار شدن از طریق آی وی اف را پایین می‌آورد. اگر در حال گذراندن پروسه آی وی اف هستید، خوب است با این مواد غذایی آشنا شوید و با مشورت پزشک مصرف آن‌ها را قطع کنید.

کیوی و توت فرنگی مشکوک هستند

خیلی افراد نسبت به میوه‌هایی مثل توت فرنگی و کیوی و صیفی جاتی مثل بادنجان و گوجه فرنگی حساسیت دارند. احساس خارش دور دهان یکی از این علائم است که باعث آزار دیدن افراد بعد از خوردن این خوراکی‌ها می‌شود. چه جزو این دسته افراد هستید و چه مشکلی با این خوراکی‌ها ندارید، خوب است قبل از آی وی اف یا بعد از آن و برای داشتن یک آی وی اف موفق سراغ این گزینه‌ها نروید.

قهوه و تاثیر منفی بر آی وی اف

یکی دیگر از موارد ممنوعه که برای بالا بردن احتمال آی وی اف موفق نباید سراغ آن رفت، قهوه است. محققان می‌گویند کافئین موجود در قهوه ممکن است منجر به بالا رفتن ریسک سقط جنین شود. به همین دلیل هم نباید قبل و بعد از آی وی اف سراغ آن رفت، چون ممکن است پروسه آی وی اف را با مشکل مواجه کند.

لبنیات بدون چربی و اثر آن روی آی وی اف

تکلیف آی وی اف با لبنیات و میزان چربی موجود در آن‌ها خیلی مشخص نیست. از طرفی تحقیقاتی هستند که نشان می‌دهند احتمال آی وی اف موفق برای زنانی که از لبنیات با چربی خیلی کم استفاده می‌کنند، پایین است و از طرف دیگر متوجه شده‌اند مصرف شیر پر چرب می‌تواند منجر به افزایش احتمال نازایی شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تعادل را در مصرف لبنیات کم چرب و پرچرب رعایت کنید؛ البته با مشورت با پزشک. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل