بازدید 23270

دلار پس از مدت‌ها چهار رقمی شد و سکه به کمترین قیمت در چند ماه اخیر رسید/ بازار ارز تحت تأثیر سیگنال‌های مثبت از اروپا، چین و بانک مرکزی

نرخ ارز در ادامه سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی در جهت ایجاد آرامش اقتصادی، امروز باز هم به روند کاهشی خود ادامه داد و حتی در ساعاتی از روز به نرخ ۴ رقمی یعنی کانال ۹۰۰۰ هزار تومان ریزش کرد. اولین اثر این کاهش، به بازار سکه تهران رسید تا خریداران و فعالان طلا و سکه، شاهد کمترین نرخ سکه در چند ماه اخیر باشند؛ هرچند این عقب نشینی باعث افزایش تقاضا برای خرید سکه شده است.
کد خبر: ۸۶۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 12 December 2018

دلار پس از مدت‌ها ۴ رقمی شد و سکه به کمترین قیمت در چند ماه اخیر رسید/ بازار ارز تحت تاثیر سیگنال‌های مثبت از اروپا، چین و بانک مرکزینرخ ارز در ادامه سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی در جهت ایجاد آرامش اقتصادی، امروز باز هم به روند کاهشی خود ادامه داد و حتی در ساعاتی از روز به نرخ ۴ رقمی یعنی کانال ۹۰۰۰ هزار تومان ریزش کرد. اولین اثر این کاهش، به بازار سکه تهران رسید تا خریداران و فعالان طلا و سکه، شاهد کمترین نرخ سکه در چند ماه اخیر باشند؛ هرچند این عقب نشینی باعث افزایش تقاضا برای خرید سکه شده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز بازار آزاد ارز پس از مدت ها دلار را در کانال کمتر از ده هزار تومان دید؛ هرچند در ساعاتی از روز، نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی بیشتر از دیگر صرافی های بازار بود، در ادامه روز با توجه به نرخ صرافی های بانکی که بیشتر از دیگر صرافی ها بود، شاهد نوسان دلار در مرز کانال 9 و 10 هزار تومان بودیم.

دلار پس از مدت ها 4 رقمی شد و سکه به کمترین قیمت در چند ماه اخیر رسید/ بازار ارز تحت تاثیر سیگنال های مثبت از اروپا، چین و بانک مرکزی

بر اساس این گزارش، نرخ خرید دلار آمریکا در یکی از صرافی های بانکی که به عنوان یکی از اهرم های بانک مرکزی در جهت تزریق ارز در بازار است، 10050 تومان و نرخ فروش دلار آمریکا در این صرافی بانکی 10010 تومان بود. همچنین نرخ خرید یورو در این صرافی 12000 تومان و قیمتی که هر یورو را به مشتری فروخته شد، 12100 تومان بود.

اما مشاهدات بازار آزاد نشان می دهد، امروز ریزش نرخ ارز به ویژه دلار و یورو به شکل معناداری ادامه داشت، به گونه ای که در میانه روز، هر دلار آمریکا در برخی صرافی های محدوده خیابان فردوسی تهران، 9700 خریداری و 9800 به مشتری فروخته شده است. همچنین یورو در محدوده 11200 تومان خرید و فروش شده است.

همچنین در دیگر صرافی، نرخ خرید دلار آمریکا 9800 تومان و نرخ فروش به مشتری 9900 تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، روز گذشته میانگین موزون فروش حواله دلار در سامانه سنا، به رقم 8700 تومان و میانگین موزون فروش حواله یورو نیز به رقم 9340 رسید. به نظر می رسد با توجه به اینکه سامانه سنا آمار روز قبل را نشان می دهد، این نرخ ها برای امروز کمتر شده باشد.

محمد کشتی آرای، عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اظهار داشت: امروز روند قیمت طلا در بازار جهانی نسبت به دیروز تا حدودی با ثبات تر بوده است. هر اونس طلا نسبت به روز قبل، 3 دلار کاهش داشته و به رقم 1245 دلار رسیده است.

به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، امروز در بازار تهران قیمت طلا و سکه به پایین ترین سطح قیمت در چند ماه اخیر رسید. علت آن هم ریزش نرخ دلار به زیر 10 هزار تومان بود. کشتی آرای معتقد است خیلی ها در چند وقت اخیر، منتظر کاهش قیمت ها و به دنبال فرصت برای خرید طلا، سکه و ارز بودند و امروز با کاهش معنادار سکه، سکه خریدند.

به گفته کشتی آرای، در ادامه روز حدود ساعت 12 بعد، با افزایش تقاضا در بازار در کنار بازگشت دلار در سطح 10100 تومان، شاهد رشد اندک سکه نسبت به پیش از ظهر بودیم. بر این اساس، در حال حاضر نرخ سکه تمام طرح جدید که تا پیش از ساعت 12 امروز به 3 میلیون و 520 هزار تومان کاهش پیدا کرده بود با رشد اندک به رقم 3 میلیون و 575 هزار تومان رسید.

همچنین هر نیم سکه بهار آزادی نیز تا پیش از ظهر کمتر از یک میلیون و 800 بود ولی دوباره به یک میلیون و 810 هزار تومان افزایش داشته است. ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 50 هزار تومان و سکه یک گرمی بدون تغییر در سطح 633 معامله می شود. هر گرم طلای 18 عیار امروز تا 302 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده بود ولی با 10 هزار تومان افزایش در حال حاضر به 312 هزار تومان رسیده است. هر مثقال طلای 17 عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به قیمت یک میلیون و 352 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

مشاهدات نشان می دهد در بازار، افراد زیادی برای فروش ارز مراجعه می کنند و در مقابل تقاضا برای خرید کمتر است. همچنین از نکات اثرگذار در روند کاهشی روزهای اخیر در بازار ارز، می توان به مواردی همچون سیگنال مثبت از سوی اتحادیه اروپا برای برقراری خط مالی ایران و اروپا اشاره کرد. سازوکار ویژه مالی که از مدت ها قبل در مذاکرات بین ایران و اتحادیه اروپا در جریان بود، این روزها با سیگنال های مثبت مواجه شده و حتی امروز محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برقراری خط مالی ایران و اروپا هم گفت: رهبران کشورهای اروپایی، وزرای خارجه و مقامات اقتصادی آنها در همه تماس هایی که با سفرا و مقامات و وزیر امور خارجه ما دارند، این که سازوکار ویژه مالی برقرار شود، تردید ندارند و مکانیزم آن را طراحی می کنند و به ما هم گفتند که حداکثر دو تا سه هفته دیگر انجام خواهد شد. واعظی ادامه داد: اروپایی ها مذاکرات و مشکلاتشان و فشارهای آمریکا را به ما منتقل کردند و ما هیچ اراده ای که عمدی عقب بیندازند ندیده ایم.

از سوی دیگر، اختیارات بیشتر رئیس کل بانک مرکزی برای سروسامان دادن به بازار ارز، موجب شده که بازارساز این روزها نقش اساسی را در جهت دهی به بازار داشته باشد. به گفته فعالان بازار، این روزها تزریق ارز با مدیریت بانک مرکزی به گونه ای است که بازار دچار نوسان کمتری می شود و در نتیجه سودهای یک روزه نصیب دلالان نمی شود.

سومین عامل اثرگذار در روند نزولی نرخ ارز و کاهش هیجانات کاذب ارزی، خبرهای مثبت از تبادلات بانکی ایران و چین بوده است؛ بنابراین، در روزهای اخیر، کونلون بانک چین مبادلات مالی بین تجار و بازرگانان دو کشور ایران و چین را دوباره آغاز کرده است و در نهایت می توان اظهار امیدواری کرد، با توجه به ادامه صادرات نفت ایران و عملیاتی شدن سازوکار ویژه مالی ایران و اتحادیه اروپا و همچنین آغاز تبادلات بانکی ایران و چین، روند نزولی نرخ ارز بازهم ادامه پیدا کند و شاهد آرامش بیشتری در بازار ارزی کشور باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
اخه کو دلار ۴ رقمی؟
چند لحظه ۹۹۹۹ تومان شد و فوری دوباره امد بالا
امروز یکی از دوستان گفت برات چند هزار دلار به قیمت 9900 بخرم؟ خدا شاهد هست گفتم نخرید، هنوز جا داره بیاد پایین. مردم اگر مشارکت کنند این ارقام کمتر میشه
ولا همشه دروغه

بیشترین این دلار هایی که دارن 11 تومن میفروشن تقلبی هستند.

دوستان مراقب باشید تشخیص این دلارهای تقلبی خیلی سخته

اگر دلار دارید و آن را قبلا خرید اصلا اون رو نفروشید

اما بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در ایران فقط و فقط ملک و طلا هست به هیچ وقت سراغ پس انداز در بانک ها نروید. حتی اگر سرمایه خیلی کمی دارید که نمیتوانید با آن ملک یا زمین یا طلا بخرید سعی کنید با همان سرمایه اندک یک کالای سرمایه ای مثل یخچال ، تلویزیون یا ااجاق گاز و لپ تاپ بخرید اما در بانک ها پول نگذارید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
سرمایه گذاری در مسکن بدترین حالت هست .چون وارد رکود تورمی میشه و قابلیت تبدیل آن سخت هست و هیچ وقت نمی تونی بخشی از آن را بفروشی .بخصوص اینکه ساختار جمعیتی ایران در سالهای اتی نیاز به مسکن را کاهش داده و باز هم کاهش می دهد و اغلب سرمایه داران مسکن و ملک در خارج از کشور خرید می کنند و رکود داخل را هم گسترش می دهد .بهترین سرمایه گذاری ایجاد یک کارگاه تولیدی یا گلخانه و.... هست و یا اینکه اگر هیچ کدام ممکن نیست سرمایه گذاری در بانک و دریافت سود است و اینکه بانک با این سرمایه ها در مسایل تولیدی هزینه می کند و باعث رشد کشور می شود.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
حالت خوبه؟سری به بازار بزن.حال و هوات عوض می شه؟
امروزرفتم صرافی گفتم ۲۰ هزاردلارمیخوام گفتندنفری ۲۲۰۰ دلارباکارت ملی میدیم اونم فقط یکباردرسال !!! گفتم برای تامین هزینه دانشگاه پسرم درامریکا میخوام چکاربایدبکنم؟ گفت مشکل خودتان است !!!!
زمانی واقعا میتوان گفت قیمت دلار۴ رقمی شده که هرکس هرچقدرخواست بتواندبااین قیمت تامین کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
شما طبق قانون هیچ کجای جهان این حق رو ندارید درامدتون از کشور دیگه باشه و هزینه و خوشیتون در کشور دیگه. توی خود امریکا کسی به این راحتی شهریه دانشگاه هاش رو در نمیاره که ایرانیا می فرستند انور. برای امثال شما باید هر دلار 100 میلون تومن حساب بشه نه ده هزار تومن
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
شما یک کمی بیشتر فکر کن و بعد مطلب .
.بنویس.دلار الان دیگه ۱۵ هزار تومن نیست
سلام، موضوع کاهش نرخ ارز از طرف دولت کاملا صوری است،هدف دولت جمع اوری دلارهای خانگی وتصویب طرح بودجه درمجلس است، دقیقا مشابه سال96،که بعد از تصویب طرح بودجه با دلار 3500،رقم ارز را4200،تومان اعلام نمود، بازاریان وصنایع به این موضوع واقفند،لیکن مردم عادی بازنده طرح میدان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
اشتباه می زنی داداش. صوری اون بالا رفتنه بود که همش دست دولت بود تا به پول بی زحمت برسه که رسید. دولت سال اینده باید کالا و خدمات بخره و قراردادهای جدید ببنده پس قیمت دلار رو واقعی می کنه نه اینقدر گرون
موقته
الان باید صبور بود کسی فروشنده نیست یا اگه باشه لنگ پولش بهتر وایساد و نگاه کرد تا بعد عید! هممون میدونیم دست اروپا و چین روسیه تو یه کاسس
پس چرا خودرو و اجناس دیگر ارزان نمی شود ؟
پس چرا خودرو سازان تمکین نمی کنند ؟
پس چرا در بازار دلار به راحتی در دسترس خریداران نیست ؟
رفتارها حاکی از ساختگی بودن این روند می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
قیمت ها هنوز به دلار نرسیده که بخواد ارزون شه دلار از 2800 شده 10 هزار . پس کالاها هم باید حدود 4 برابر بشه قیمتش
یورو 12000 خرید و 12100 تومن فروخته شد!!!!!!
شتردرخواب بیند پنبه دانه کمی صبر کنید تا دوسه ماه دیگه دلار از مرز بیست هزار هم بیشتر خواهد شد
پاسخ ها
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
معلومه خرید سنگین رو ۱۶۰۰۰ تومن داشتی، ولی چه باورت بشه چه نشه قیمت رو ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومن بسته شده و میاد که آروم بگیره
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
حبیبم اسکلم! اینا تا امثال تو رو دارن غم ندارن! دلار اصن رو هزار تومان آروم میگیره و اجناس رو همون بیست تومان! چیزی که آروم نمیگیره حماقت امثال توئه
13
| - |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
شما هم برو به خوابت برس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
دلار باد کرده رو دستت بدبخت شدی رفت
شتر در خواب بیند پنبه دانه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
دلار به همین زودی میفته زیر6 تومان،این خبر خیلی موثقه، لطفا خریدهای احساسی نکنید.
دلار فقط ۱۰۰۰تمنی.درغیراینصورت خداحافظ صندوقهای رای.البته نظر پدرم هم شرطه .
امید به تصویب cftفراموش نشود.فعلا خوشبینی وجود دارد.مگر انکه..‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
داداش جامعه بازی قرارداد های بین المللی رو کاملا فراموش کرده. افزایش قیمت دلار سیاسی بود که با فشار مردم اینها تصویب بشه ولی بازی لوث شده تاثیر خودش رو از دست داده
قیمت دلار کم میشه ولی اجناس هر روز گرانتر از روز قبل و این یعنی کشک
تعامل بادنيارادردستوركارخودقراردهيدتاازدست دغلكاران جهاني نجات پيداكنيدولي بفكراتكاكامل بخودوسرمايه هاي انساني وبسيج جهاني ايرانيان براي نجات اقتصادي كشور باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
یعنی چند تا برجام دیگه بنویسند؟؟؟ فقط مونده دهن مردم رو سیمان بگیرن...
انشاله تا نرخ واقعی تدلوم کاهش داشته باشد خدا گواهه یک عده از مردم به نون شبشون محتاجند مسئولین محترم به خاطر رضای خدا یک همتی بکنید جلو این وضعیت گرفته شود وگرنه کسانی که چیزی ندارد از دست بدهد ممکن است تن به هر کاری بدهد. من الله التوفیق
پاسخ ها
Saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
دلار 3500 هم بود مردم به نون شب محتاج بودن چون رکوده تو بازار و کار نیست تو بگو دلار 1000 تومن ولی کار نباشه کشکه وقتی اقتصاد بسته باشه هیچی وارد نشه همه چیز گرونتر میشه
سوال از اقتصاد دانان دلار نه تومان شد سکه و طلا آمد پایین پس چرا قیمت ها . خودرو و اجناس دیگر روی دلار ۱۷ تومان ایستاده بالا رفته که پایین نیامده مسولین ملت را اح....فرض نکنید
پاسخ ها
Saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
قیمت واقعی همون 17 تومنه این قیمتای الان دستوریه
اصلا دلار بشه ۲تومن ولی قیمت اجناس روی دلار ۱۷ مانده بالا رفته پس کاسه ای زیر نیم کاسه است با مردم صادق باشید
با عرض سلام. دوستان توجه کنند تا حالا این دفعه سوم هست مه قیمت ارز را کم می کنند و بلافاصله اطلاعیه میدهن که بانک ها اماده خرید از مردم هستند. یعنی میبرن بالا میفروشن میارن پایین میخرن. خیلی جالبه کسری بودجه دولت باید از اندک پس انداز مردم که از ترس کاهش افتش میرن دلار میخرن باید جبران بشه. این صداقته دولت هست؟
اگر دولت ارز را اینطوری هیجانی نمیبرد بالا مردم اصلا علاقه به خرید ارز نداشتن و حالا که خریدن دولت داره با هزار کلک ارزشونو ازشون با قیمت پایین میخره. اینا رابین هود هستن
دوباره همان سیکل معیوب همیشگی، تزریق دلار نفتی به بازار و افزایش تصنعی ارزش ریال، و رها کردن سایر اجناس که هر قدر میخواهند بالا بروند. ملت هم دوباره با این دلار ارزان نفتی بروند ترکیه وگرجستان حال کنند وخوش بگذرانند.
نرخ واقعی دلار وقتی مشخص میشه که در صرافی ازادانه به هر میزان مورد معامله قرار بگیره، نه در فضای پلیسی و بسته اقتصادی و توهمی
کو دلار با نرخ چهار رقمی؟
ما چهل ساله همه چی رو توهمی مدیریت کردیم و نرخ تورم نسبت به سال 57 چند درصده؟
وقتی مردم در تعیین نرخ دلار یا در اقتصاد نقشی ندارند، نرخ واقعی اشکار نخواهد شد و رانت همچنان برای از ما بهتران امروز وجود دارد
در یک شعبده بازی دلاری یک ساله، پول مردمی که در بانک ها سپرده گذاری شده بود از جیب آنها خارج شده و به جیب وام گیرندگانی که اصطلاحا تولید کننده نامیده می شدند ریخته شد. به فرض یک میلیون نفر را در نظر بگیریم که ده میلیون تومان سرمایه زندگیشان را برای سود پانزده درصد نزد بانک گذاشتند. پانزده درصدی که قرار بود بخش عمده ای از آن صرفا جبران تورم باشد و تنها دو سه درصد عایدی سرمایه گذاری بانک و نیم تا یک درصد هم حق الزحمه بانک باشد. اینک صد نفر که داخل خیابان از جلوی بانک رد می شدند، گفتند چه خوب، این بانک به "تولید کننده" وام صد میلیارد تومانی می دهد با سود زیر بیست درصد! رفتند وام ها را گرفتند و تبدیل به کالای سرمایه ای و تولیدی و ارزی و مصرفی و ... کردند، با سقوط چهار برابری ارزش ریال، کالاها را به چهار برابر قیمت قبل فروختند و سه چهارم معادل ریالی که وام گرفته بودند سود کرده و آن یک چهارم را با سود زیر بیست درصد به بانک بازگرداندند!
در یک شعبده بازی یک ساله، وامگیرندگان ره صد ساله رفتند و سرمایه گذارانی که پولشان را داخل بانک ها گذاشته بودند به خاک سیاه نشستند. اینک به آنها گفته می شود آن پولی که شما در بانک داشتید یک چیز بد و لولویی بود به نام "نقدینگی" و "شبه پول" که تازه باید خوشحال هم باشید که شما را از شر آن پول ها خلاص کردیم! تازه اگر قرار باشد این پول های شما از وام گیرندگان پس گرفته شود، مکانیزم برگشتش همان سود بانکی است که آن هم از آنجایی که اگر از بیست درصد بیشتر باشد ربا هست که بسیار بد است، پس امکان پذیر نیست! حال که سرمایه زندگیتان رفت، اشکالی نیست، شما یک میلیون نفر می توانید بروید کارگری و کارمندی و کلفتی آن هزار نفر را بکنید و تازه خوشحال و شاد هم باشید که دارید "کار مولد" انجام می دهید!!!
با کمی بالا رفتن ارزش ریال در برابر دلار، بدون بازگشت سرمایه سپرده گذاران بانکی، در واقع آن سودی که وام گیرندگان کسب کردند، تثبیت شده و به سود خالص واقعی بدل می شود. سیاسیون هم وانمود می کنند که انگار همه چیز خوب و عالی شد و هیچ اتفاق خاصی هم نیافتاده..!!!
این یادآور رو یه گوشه که تا یکی دو سال دیگه هر روز صبح جلو چشمتان بیاید ( مثلا روی آینه روشویی!) نصب کنید:

نرخ دلار از صبح فردای روزی کلید خورد که ترکیه دستگیری بیش از چهار صد نفر دلا ارز که بیش از دویست نفرشان فقط اقدام به انتقال ارز ازایران به حساب ایرانی تبار های کلیمی در آمریکا می ردند رسانه ای کرد .
این یاد آور بیانگر یک تاکتیک در چارچوبه یک استراژی بود.
اگر مایلید این سیر تا نقطه تعادلی واقعی ادامه یابد ٬ مسیر ایران ـآمریکا ی فوق الاشاره ( یا مقصد جدید تر )را در رصد داشته باشید.
هر وقت قیمت برنج و روغن و رب و لبنیات و لوازم خانگی و...با دلار ۱۷ هزارتومانی که بسته شده خداحافظی کرد اون موقع پز بدید پدرخدابیامرز ده درصد مردم دل خوش دارن با دلار و طلا سر و کار دارند نود درصد از گرانی مایحتاج برای گذران امرمعاش تحت فشار و شرمنده زن و بچه هاشون مانده اند عزیز من دلار و طلای ده درصد را بیخیال بشوید این مشکل ۹۰ درصد گرانی قیمت اجناس و کالاها را حل کنید واقعا از ته دل گرفتم امیدوارم نظرم را حذف نکنند هر چند مسئولین میخوانند و توجهی نخواهند کرد ...به امید ارزانی قیمتها و اجناس کالاهای ضروری و نیازهای ضروری مردم
حلقه خودی ها در حال فروش دلار هایشان هستند. جام زهر سوم نزدیک است و مردم چند هفته دیگر پیشنهاد مذاکرات مخفی با امریکا را دریافت خواهند کرد که البته اول به صورت شایعه وارد می شود این مذاکرات اول خصوصی و مخفی یا در قطر انجام می شود یا در ترکیه و سپس علنی مطرح خواهد شد آن هم با ادعای امریکا شکست خورد و خواستار صلح با ایران شده است که با سقوط دلار به کانال 7 تا 8 هزار تومان و سپس با نوش جان زهر به کانال 5 هزار تومان وارد می شود
بانک های دولتی اجازه پایین امدن نرخ دلار را نمی دهند بمحض پایین امدن نرخ بانک خودش دلار را با نرخ بالای ده هزار تومان خریداری می کرد تا قیمت زیر ده هزارتومان نیاید
بنظر دولت با امریکا در یک جبهه بر علیه منافع ملی و ملت عمل می کنند
بانك مركزي با اين كارهاش داره مردم را بازي مي دهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار