بازدید 19778
پیمانه اقتصادی؛

راهکار نوبخت برای افزایش یارانه به ۴۵۰ هزار تومان/ ابر تورم ۱.۳ میلیون درصدی در ونزوئلا / عرضه گوشت با کارت ملی برای قطع کردن دست دلالان/ نماینده مجلس: پراید۴۰ میلیون نمی‌ارزد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون معاملات بازار‌های فرابورس ایران ابطال شد، رشد سهام چین با امید‌های تجاری، کمترین بهای هفتگی تسه‌ها در بازار اوراق مسکن، مدیر مالی هواوی با قرار وثیقه در کانادا آزاد شد، میانگین نرخ یورو نیمایی حدود ٩۷۱۸ تومان، هشدار یک مقام صندوق بین‌المللی پول درباره توفان اقتصادی، حریق در نخستین خودروی برقی جگوار و محاسبه کرایه کامیون با شیوه جدید را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 12 December 2018
راهکار نوبخت برای افزایش یارانه به ۴۵۰ هزار تومان/ ابر تورم ۱.۳ میلیون درصدی در ونزوئلا / عرضه گوشت با کارت ملی برای قطع کردن دست دلالان/ نماینده مجلس: پراید۴۰ میلیون نمی‌ارزدپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون معاملات بازار‌های فرابورس ایران ابطال شد، رشد سهام چین با امید‌های تجاری، کمترین بهای هفتگی تسه‌ها در بازار اوراق مسکن، مدیر مالی هواوی با قرار وثیقه در کانادا آزاد شد، میانگین نرخ یورو نیمایی حدود ٩۷۱۸ تومان، هشدار یک مقام صندوق بین‌المللی پول درباره توفان اقتصادی، حریق در نخستین خودروی برقی جگوار و محاسبه کرایه کامیون با شیوه جدید را در بر دارد.
 
راهکار نوبخت برای افزایش یارانه به ۴۵۰ هزار تومان

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش مبلغ یارانه‌ها گفت: این یارانه مابه التفاوت قیمت‌هایی است که روی سوخت، حامل‌های انرژی و آب و برق اعمال می‌شود و طبق قانون هدفمند کردن یارانه ها، هر مقدار که این قیمت‌ها افزایش یابد، باید ۵۰ درصد به مردم برگردد، ۳۰ درصد به تولید کمک شود و ۲۰ درصد را دولت به خزانه واریز کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی تغییراتی در تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال انجام داده است، به طوری که اگر بهای برق و آب افزایش یابد، منابع آن به خود شرکت‌ها بازمی‌گردد تا بتوانند با توجه به نیاز‌ها سرمایه‌گذاری کنند؛ ضمن آنکه قیمت تمام شده آب و برق به مراتب بیشتر از رقمی است که از خانوار‌ها دریافت می‌شود؛ بنابراین این طور نیست که اگر حاملی افزایش یابد، به یارانه نقدی اضافه شود.

نوبخت اظهار داشت: آنچه می‌ماند حامل‌های انرژی است که همچنان بهای هر لیتر بنزین هزار تومان است و قیمت گازوئیل نیز تغییری نکرده که منابع جدیدی حاصل شود. نوبخت تأکید کرد: طبق قانون حتی یک ریال ناشی از افزایش قیمت سوخت را شرکت ملی نفت، شرکت پالایش و پخش و نظایر آن نمی‌توانند استفاده کنند و حتماً باید به خزانه واریز شود تا در حساب خاصی مربوط به سازمان هدفمندی یارانه‌ها نگهداری کند.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد بگوید، مثلا یارانه از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۴۵۰ هزار تومان برسد، اشکالی نیست، اما راهش این است که قیمت حامل‌هایی که از محل آن‌ها می‌تواند یارانه داد، گران شود. هر مقدار که این‌ها گران شود، به همان میزان می‌توان یارانه را بیشتر کرد. درست است که قیمت بنزین نسبت به سایر کشور‌های همسایه پایین‌تر است و مشکلاتی هم بابت آن وجود دارد، وقتی می‌خواهیم قیاس کنیم، باید سایر شاخص‌ها نیز در نظر گرفته شود و تطبیقی صورت بگیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: فراموش نکنیم هدف دولت همچنان مهار تورم است و قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند آثار روانی داشته باشد، با همه این‌ها برنامه‌ریزی همه جانبه و دقیق خواهیم داشت تا رعایت حال مردم را هم از نظر افزایش مصرف و قاچاق و مسائل مختلف داشته باشیم. نوبخت تأکید کرد: آنچه فعلا در لایحه بودجه سال آینده و تبصره ۱۴ آن پیش‌بینی کردیم با همین ارقام حامل‌های انرژی موجود است و هیچ افزایش قیمتی دیده نشده است./ایرنا


عقبگرد شاخص کل بورس در کانال ۱۶۶ هزار واحد/ اختلال در هسته معاملات

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با کاهش ۶۸۰ واحدی، معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۲۳۵ و همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۷ واحد به رقم ۴۸ هزار و ۳۲۳ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افت ۰.۲۸ واحد، عدد ۲۷ هزار و ۷۱۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۰.۲۰ واحد به رقم ۱۹ هزار و ۵۱۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۶۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۱۷۸ هزار و ۴۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۲۲ واحد کاهش به رقم ۱۲۲ هزار و ۸۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۷۴۰ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳۲۹ هزار و ۱۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. اختلال در هسته معاملات و قطع ارتباط OMS‌ها باهسته معاملات زمینه نارضایتی و گلایه سهامداران و فعالان بازار سرمایه را به وجود آورد. اختلال در هسته معاملات و متوقف شدن معاملات فرابورس در شرایطی برای چندمین بار رخ داد که به نظر می‌رسد چنانچه مدیران ارشد بازار سرمایه قبل از آنکه تمرکز خود را بر طراحی ابزار‌های جدید معطوف کنند بهتر است فکری به حال تقویت زیرساخت‌ها و هسته معاملات کنند که دست سهامداران و فعالان این بازار را برای چندمین بار در پوست گردو گذاشته است.

راهکار نوبخت برای افزایش یارانه به ۴۵۰ هزار تومان/ ابر تورم ۱.۳ میلیون درصدی در ونزوئلا / عرضه گوشت با کارت ملی برای قطع کردن دست دلالان/ نماینده مجلس: پراید۴۰ میلیون نمی‌ارزد

معاملات بازار‌های فرابورس ایران ابطال شد

فارس نوشت: به دلیل بروز اشکال فنی سامانه معاملات، کلیه معاملات انجام شده در روز جاری در تمامی نماد‌های معاملاتی بازار‌های فرابورس ایران تأیید نشدو به این ترتیب تمامی معاملات صورت گرفته در این بازار از سوی ناظر بازار فرابورس ابطال شد.

رشد سهام چین با امید‌های تجاری

روز سه‌شنبه، پس از این‌که پکن تأیید کرد، هنوز در مذاکره تجاری با آمریکاست، سهام چین رشد کرد. در همین حال با به تعویق انداختن رأی‌گیری برگزیت، پوند به پایین‌ترین حد ۲۰ ماهه خود سقوط کرد و روحیه سرمایه‌گذاران در آسیا شکننده شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، بدون سهام ژاپن، توانست افت‌های اولیه خود را جبران کند، اما همچنان نزدیک به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای خود که روز گذشته ثبت کرده بود، ماند. نیکی ژاپن ۰.۳ درصد افت کرد، درحالی‌که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۱ درصد پایین آمد. شاخص سهام ان‌اس‌ای هند، در واکنش اولیه به استعفای ناگهانی رئیس بانک مرکزی هند سقوط کرد، اما در ادامه توانست با جبران ضرر‌ها به منطقه مثبت وارد شود. بر خلاف روند منطقه آسیا، شاخص سهام شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰، توانست ۰.۱ درصد بالا بیاید. سهام استرالیا ۰.۴ درصد رشد کرد و دلار این کشور جهش کرد.

کمترین بهای هفتگی تسه‌ها در بازار اوراق مسکن

طی معاملات دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) با کاهش ۵/ ۳ درصدی به قیمت ۵۵ هزار تومان معامله شد و کمترین مقدار قیمت هفتگی خود را ثبت کرد. بازده منفی ۵/ ۱۴ درصد تسه‌ها از ابتدای پاییز، بیانگر فضای حاکم بر معاملات اوراق مسکن است. بازار معاملات مسکن کشور وارد فضای پسا‌جهشی قیمت‌ها شده و انتظار می‌رود با تداوم محدودیت خرید و فروش، قیمت‌ها به مرور اصلاح شوند و روند نزولی به خود گیرند. با افزایش نجومی نرخ ارز در تابستان گذشته، قیمت املاک رو به فزونی گذاشت و با توجه به تضعیف قدرت خرید مردم، رخوت بر بازار مسکن حاکم شد و تسه‌ها از رونق افتادند. حال افزایش نرخ وام مسکن‌ می‌تواند با تقویت سهم خرید این اوراق، بازار بی‌سر‌و‌صدای تسه‌ها را بار دیگر رونق بخشد.

تورم در ونزوئلا به مرز ۱.۳ میلیون درصد رسید

ائتلاف مخالفان دولت در مجلس ونزوئلا به تازگی اعلام کرده است که نرخ تورم در ماه نوامبر سال جاری میلادی به ۱.۳ میلیون درصد افزایش پیدا کرده است. اوایل سال جاری میلادی، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده بود که تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ میلادی به یک میلیون درصد و در سال آینده میلادی نیز به ۱۰ میلیون درصد رشد و افزایش پیدا خواهد کرد. اما حالا به نظر می‌رسد که آمار‌های داخلی در این کشور از مرز پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول نیز عبور کرده است.

عرضه گوشت با کارت ملی برای قطع کردن دست دلالان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر علت عرضه با کارت ملی، دلیل این کار را «قطع دست دلالان از بازار» خواند و تصریح کرد: می‌خواهیم این گوشت در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد. وی ادامه داد: هر شهروند با مراجعه به ۲۲ میدان میوه و تره بار اصلی شهر تهران می‌تواند هفته‌ای یک تا سه بار و هر بار ۲ کیلو گوشت منجمد به قیمت ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان بخرد.
راد در خصوص مکانیزم خرید گوشت با کارت ملی توضیح داد: وقتی کد ملی شخصی وارد سامانه و ثبت شود، برای بار دوم در همان روز امکان خرید ندارد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تأکید کرد، عرضه گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ طرح تنظیم بازار حاشیه سود چندانی برای میادین ندارد و هدف تنها خدمت به شهروندان است.

مدیر مالی هواوی با قرار وثیقه در کانادا آزاد شد

دادگاهی در کانادا بامداد چهارشنبه طی حکمی «منگ وان‌ژو» یکی از مدیران ارشد کمپانی «هواوی» را به قید وثیقه آزاد کرد. اقدامی که می‌تواند خشم مقامات چینی از بازداشت وی را کاهش دهد. به نوشته رویترز،  قاضی دادگاه ونکوور با اعلام قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر (از جمله پوشیدن پابند الکترونیک)، این مدیر هواوی را مشروط آزاد کرد تا دولت کانادا نهایتا درباره استرداد وی به آمریکا تصمیم بگیرد. وان‌ژو، رئیس مالی کمپانی هواوی و دختر مؤسس این شرکت روز پنجشنبه (۱۵ آذر) هنگام تعویض پرواز خود در فرودگاه «ونکوور» بازداشت شد.

میانگین نرخ یورو نیمایی حدود ٩۷۱۸ تومان

روز گذشته در سامانه نیما، میانگین نرخ امروز ارز به ازای هر یورو حدود ٩۷۱۸ تومان بود. مجموع فروش ارز حاصل از صادرات، دیروز به ٣۹ میلیون یورو رسید. مجموع تأمین ارز بابت واردات نیز به حدود ۲۶ میلیون یورو رسید. مجموع فروش ارز حاصل از صادرات از تاریخ ١٦ مرداد تا روز گذشته به پنج میلیارد و هشتصد و نود میلیون یورو رسید. مجموع تأمین ارز برای واردات از ١٦ مرداد تا روز سه شنبه به پنج میلیارد و صد و هشتاد و شش میلیون یورو رسید.

حریق در نخستین خودروی برقی جگوار

به‌ تازگی یک دستگاه خودروی تمام برقی جگوار «آی پیس» در حالی که در خیابان‌های یکی از شهر‌های هلند پارک بوده است دچار حریق شد. بر اساس اعلام مراجع ذی‌ربط هنوز دلیل اصلی این حریق نامشخص است و بازرسان در حال بررسی موضوع هستند. به نقل از دنیای اقتصاد، در همین راستا، این خودروساز بریتانیایی به نشریه الکتریک گفته است که بازرسانش مسئولیت بررسی دلیل حریق در خودروی سوخته را عهده‌دار شده‌اند. این نخستین گزارش از بروز سانحه حریق در مدل جگوار آی پیس است. پس از آنکه چند دستگاه خودروی تسلا در سال‌های گذشته دچار حریق شدند، گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه احتمال آتش سوزی در خودرو‌های برقی از خودرو‌های سوختی بیشتر است موجب نگرانی خریداران شده است. این در حالی است که تاکنون هیچ مدرکی مبنی‌بر تایید این گمانه‌زنی‌ها وجود ندارد. با این حال خودروسازان‌ می‌گویند  احتمال حریق در محصولاتش یک دهم خودرو‌های سوختی است. تاکنون حدود ۵ هزار خودروی جگوار‌آی پیس روانه بازار شده که این نخستین گزارش از حریق در آن‌هاست.

محاسبه کرایه کامیون با شیوه جدید

در راستای اجرای مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، در نشست مسئولان سازمان راهداری، کانون رانندگان و انجمن صنفی کامیونداران، محاسبه کرایه کامیون با شیوه جدید و نرخ شاخص مبنا برای هر تن – کیلومتر ۱۰۳۳ ریال تعیین شد.

هشدار یک مقام صندوق بین‌المللی پول درباره توفان اقتصادی

یکی از مقام‌های برجسته صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه هشدار داد، ابر‌های توفانی، اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند و دولت‌ها و بانک‌های مرکزی ممکن است برای مقابله با توفان پیش روی آمادگی نداشته باشند. دیوید لیپتون، معاون مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول، گفت: این صندوق از کشور‌ها و دولت‌هایشان خواسته بود تا در طول دو سال آفتابی گذشته در اقتصاد جهان «سقف خود را تعمیر کنند». وی در نشستی که خبرگزاری بلومبرگ میزبانی آن را بر عهده داشت، گفت: «اما من نیز، چون بسیاری دیگر می‌بینم که ابر‌های توفانی در حال تجمع هستند و می‌ترسم که اقدام‌های پیشگیرانه پیش از فرا رسیدن توفان پایان نیابد.» لیپتون همچنین هشدار داد: «بانک‌های مرکزی ممکن است در نهایت دست به اقدام‌های غیرمعمول‌تری بزنند. اما تأثیرگذاری این اقدام‌ها همچنان مبهم است و باید نگران توانمندی سیاست‌های پولی باشیم.»

نماینده مجلس: پراید۴۰ میلیون نمی‌ارزد

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان به دنبال راهی برای افزایش قیمت خودرو هستند، گفت: خودروسازان تقاضای ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو دارند؛ البته درست هم می‌گویند و با این شرایط نمی‌توانند ادامه دهند، ولی باید گفت: پراید، ۴۰ میلیون نمی‌ارزد. وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت یک شیشه شیرکاکائو ۴ برابر شده است، گفت: خودروسازان انتظار دارند در این شرایط، قیمت خودرو هم افزایش پیدا کند، اما ما معتقدیم که خودروسازان ابتدا باید بروند و هزینه‌های سربار خود را کم کنند و به مانند یک بخش خصوصی واقعی تولید و در ادامه آنالیز قیمت واقعی ارائه دهند و پس از آن بگویند که قصد افزایش قیمت خودرو را دارند. /میزان
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۸
اقای نوبخت، گویا فراموش کردین که سال 1393 قیمت حاملهای انرژی را افزایش دادین اما میزان یارانه ها رو خیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
پس چرا يارانه منه كارمند را قطع كردين مگه من بنزين 1000 توماني نمي زنم و پول برق و اب را نمي دهم. شما قيمت هاي حامل ها را زياد خواهيد كرد و باز يارانه 450 توماني را كه حتي واقعي و عملي هم بشه قطع خواهيد كرد.
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دوستان يكي منو روشن كنه ميخام بدونم دليل اينكه نوبخت هنوز هست و استعفا نداده چيه؟
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
بنده از آقای نوبخت خواهش میکنم راهکار ندن چون تا
حالا هرچی راهکار دیدیم به ضررمون بوده ممنون ، شما همون جیب ما رو نزنین،
مدیر مالی هووآوی خیلی آدم با شخصیتی دیده می شود.
کاش می شد بیاریم به جای این اصلاح طلبا که فقط حرف می زنند و 5درصد حرفای خوبشان را عمل نمی کنند در شهرداری و دولت به کار می گرفتیم
آقای نوبخت ! هرکه به حرفهای شما اعتماد کند باید به عقل خودش شک کند!
شما امتحان خود را پس داده اید.
گروه خونی شما با دلسوزی برای مردم نمی خورد. دغدغه شما اکثریت مردم نیستند
دولت یارانه ی نصف مردم را قطع کرده آیا هیچ معلوم است که این پول ها کجا می رود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
بلاخره بچه ها تو اروپا باید خرج کنند
ههه جگوارم آتیش گرفته!
احتمالا نشتی بنزین داشته.
بازم صد رحمت به پراید خودمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ماشین برقی بوده. باک بنزینش کجا بود.
سلام
هرگونه شوک طرف تقاضا موجب تورم و اقتصاد را زمین گیر می کند و تولید نابود خواهد شد.
اقتصاد کشور ما را مانند اقتصاد ونزوئلا درست نکنید.
یکبار تجربه شد با پرداخت یارانه چه بلایی برسر اقتصاد آمد و با افزایش دلار چقدر قیمت ها تغییر کرده است. نگذار ید باردیگر با افزایش یارانه یعنی شوک تقاضا تولید نابود شود.
چرا این شوک را طرف عرضه اقتصاد روی تولید انجام نمی دهید؟.
بنده یک اقتصاد خوانده ، کارشناس اقتصاد و محقق و پژوهشگر اقتصادی هستم این کار راهکار دارد. بدون ازمون سیسات گذاری نکنید. با بنده تماسی بگیرید آقای سیاستگذار کلان اقتصادی کشور جناب دکتر نوبخت یکبار هم شده حرف بنده را گوش کن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شاید عمدا اینکارو میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
چطور دادن ۴۵۰ خزار تومان یارانه به هر فرد، شوک تقاضا ایجاد میشود؟ ظاهراً تعریف تقاضا را نمیدانید. تقاضا در اقتصاد داشتن توانایی خرید نه اینکه تمایل به خرید. الان با ماهی یک میلیون هشتصد هزار تومان در ماه (برای یک حانواده چهار نفره) که سالانه و در صورت پس انداز کامل مبلغ یارانه ،تنها بیست و یک میلیون و ششصد هزار تومان میشود چه چیزی میتوان خرید؟ درست است که حجم نقدینگی بالاست ولی قدرت خرید مروم به دلیل سقوط ارزش ریال بالا نمیرکد و تورم زیادی در اثر پرداخت یارانه حتی به تک تک مردم، ایجاد نخواهد شد.
قیمت گوشت یخزده گاو تحویل تهران امروز ۳.۸ دلار امریکا است. که با حساب کیلویی ۴.۲۰۰ تومن کمتر ۱۶ هزار تومن میشه. اونوقت با منت می فروشن ۲۹۰۰۰ تومن اونم با کارت ملی
ارائه گوشت منجمد با قیمت هر کیلو 28 هزار تومان با کارت ملی تنها توهین به مردم است و مایه سرافکندگی مسوولین،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
این مسئولین آنقدر پررو هستند که سرافکنده نمی شن.
کاش 4 تا جلیقه زرد هم داشتیم....
البته ایشون فقط شیر کاکایو رو میبینه .من فروشنده مصالح بهداشتی هستم .که باید بگم خوشبختانه کاسه توالت با این گرونی ها فقط بیست درصد گرون شده .بهتر نیست خودرو های وطنی رو با قیمت کاسه توالت در نظر بگیریم . البته اگر به صنف بهداشتی فروشان بی احترامی نکرده باشیم
پس برای کرایه حمل ، سختی مسیر رو چطور در نظر میگیرن؟
مگر حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان ۴ برابر شده که قیمت شیر کاکائو و پراید باید ۴ برابر گردد ؟
چنانچه دولت فکر جدی برای افزایش حقوقها متناسب با افزایش قیمتها و نرخ تورم واقعی انجام ندهد قطعا موجبات فلج شدن زندگی و گرسنگی ۹۰ درصد مردم خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
فقیر کن و حکومت کن
نرخ تورم ونزوئلا جالب و وحشتناکه ولی خبری خوش برای اونایی هست که توی صف پسته 200 هزار تومانی می ایستند و خجالت نمی کشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اینها همون هایی هستند که وقتی ترافیک می شه خطوط سه باند را ده باند می کنند و فکر می کنند که خیلی زرنگ هستند ولی خبر ندارند هم به زندگی خودشان و هم به زندگی مردم گند می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اینجا هم زیاد فرقی نداره فقط اونجا امارها را درست میگن دروغ نمیگن
آقای نوبخت با این مردم صادق و شریف ، صادقانه صحبت کنید وبس.
اقای نوبخت از روزی که یارانه دادید تاحالا. یه مرور قبوض ارسالی به مردم رو انجام بدید. صددفعه گرون کردید.. اگه ازاده نیستید لااقل......
جناب نوبخت به مادرتون بگيد براتون اسفند دود كنه خدايي نكرده چشم نخورين!!!
اينقدر خلاقيت مگه ميشه، مگه داريم
قرار نیست مردم هزینه های کارخانه های خودرو سازی را در مقابل تورم پرداخت کنند تعطیل کنند و بروند دنبال کارشان و دست از سر این مردم بردارند و آقای نوبخت هم با این تحلیل ها یی که داری این کشور را بیچاره خواهی کرد جز اینکه خدا بفریادمان برسد شما که ده سال این یارانه ناچیز را افزایش نداده ا ی حالا که همه چیز را گران کرده ای و میخواهی بنزین را گران کنی این تحلیل های غیر قابل اجرا را برای زمینه سازی گران کردن بنزین مطرح میکنی نمیدانم حالا تابناک چاپ میکند یا نه بعنوان یک شهروند خدمتت عرض میکنم نه وقت خودت را بگیر و نه بااین بدبختی ها با اعصاب مردم بازی کن چون که مردم خیلی عاقل و فهمیده هستند و همه چیز را درک میکنن تصمیمت را عملی کن و بنزین را گران کن وتمام دوباره یکی دوسال دیگر که به دلار فروشی روی آوردید و ارزش پول ملی را کاهش دادید دوباره فوب خلیج فارس را چگونه بهانه می کنی و بنزین را گران میکنید دولتمردان محترم و مسئولین بارها مقام معظم رهبری فرمودند به فکر معیشت مردم باشید چرا تصمیم کارشناسی و درست نمی گیرید و همه راه حل ها را در گران کردن خدمات خلاصه میکنید پس مجلس و دولت تعطیل شود بهتر است و بدانید خداوند از شما نمی گذرد .
اینکه چرا کالا گران شده است بدلیل اشکال در نظام عرضه و تقاضا است که قسمت اعظم آن به اشکال در نظام واردات و صادرات برمی گردد که ناشی از عدم تعادل در نرخ برابری ریال در برابر ارزهای خارجی است و کاملاً واضح است که نرخ ارزهای خارجی نسبت به ریال بالا است بحدی که کالاهای خارجی برای ما بسیار بالا و کالاهای ما برای آنها ارزان و موجب قاچاق معکوس و اختلال در نظام عرضه و تقاضا می شود که خود باعث تورم است. شاید یکی از اهداف دولت این است که با این سیاست مقدار ارزهای خارجی را در داخل برای جلوگیری از بحران تحریم افزایش دهد.
با مدیران فعلی نباید امید به پیشرفت علمی و تکنولوژیک داشته باشیم ذهنیتی که دنبال حقوق بیشتر منافع بیشتر و پاداشهای بیشتر است باوری به ترقی کشور و رفاه عمومی ندارد آنان به بیماری ذهنیت فردگرایی دچارند و توان کار برای اجتماع را ندارند
اخر هفته ای سه بار و هر بار دو کیلو گوشت یعنی. شش کیلو گوشت در یک هفته چه خانواده ای مصرف می کند
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
حضرت امیر المؤمنین علی (ع) در حدیثی مکتوب در شرح نهج البلاغه منقول از علامه مجلسی در بحار الانوار می فرمایند: شکم‌هایتان را گورستان حیوانات قرار ندهید!
من یک پیشنهاد دارم ، یارانه ها را قطع کنید ولی قیمت دلار را برگردانید به سه هزار تومان آقایان فراموش کرده اند که اگر پشت آن میزها نشسته اند فقط به دلیل خدمت به مردم و حفظ جان و مال مردم است ، نه اینکه از امروز به فکر انتخابات بعدی باشند ، و به این فکر نکنند که مخرج مشترک مدیریت دو گروه سیاسی عمده چپ و راست کشور ، ده برابر شدن قیمت دلار است
عزتی را که قرار بود به مردم بدهین این بود، گوشت با کارت ملی؟؟؟!!!
خود مسولین هم تو صف وای میسن یا بدون نوبت میگیرن؟؟؟؟
من احتمال می دهم که یک مقدار زیادی گوشت منجمد شده را می خواهند سریعا بفروشند و با استفاده از رگ خواب مردم که همان کمبود و سهمیه بندی است مردم را ترغیب کنند که برای خرید هجوم بیاورند. باور کنید در برخی از کلاس های بازاریابی و مدیریتی برای فروش بیشتر بطور رسمی گران کردن و کم کردن تعداد محصول را تدریس می کنند و حتی عنوان می کنند برای اینکه بیشتر مورد احترام و اقبال باشید خود را کمتر در دسترس قرار دهید و با قرار دادن مسئول دفتر و جلسات صوری خود را بزرگ نشان دهید. که مردم باید در این زمینه بسیار هوشیارانه عمل کنند و فریب هر کس و ناکسی را نخورند.
دولت بی عرضه
افزایش قیمت نزدیک به دو برابر و کاهش 15 درصد واقعا مقامات محترم دولت مردم را چگونه میبینندو تاکی میتوانند این بازی را ادامه دهند؟؟
پراید 7 میلیونی شده 40 تومن!!!!
مملکته ما داریم؟
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
صاحب و مدیر می خواهد و گرنه بهترین مملکت دنیا است.
دست همتون تو یه کاسه هست ومردم دیگر فریب شماها را نمی خورند.
این آقای محمدباقر نوبخت انسانی «فرازمینی» است.
طرح های اقتصادی ارائه شده از سوی ایشان همواره مردود می شود!!!!
یعنی دلار بردید بالا و نفت صدبرابر هم بفورشید مالخودتون هست اگر گرون کنید دوباره پول خود مارا نصف میکنید و دوباره به خودمون میدید
گوشت با کارت ملی بعد ۳۹ سال وعده فردای بهتر!
لطفاً به نویسندگان فارس بگویید: «ابطال» فرآیند باطل سازی است.
ننویسند: «ابطال شد»، بنویسند: «باطل شد» که صحیح است.
اگر به توضیح دستور زبان و ادبیات فارسی نیاز داشتند، به کتاب «پنج استاد» نوشته اساتید مکرم آقایان: ملک الشعرای بهار، بدیع الزمان فروزانفر، جلال همایی، رشید یاسمی، و عبدالعظیم قریب مراجعه نمایند.
لغتنامه استاد دهخدا هم کافی است.
طرح هاي آقاي نوبخت كي تموم ميشه اين ملت نجات پيدا كنن
اقای احمدی نژاد با یارانه 45هزارتومنی این بلا را سر کشور اورد اقای نوبخت هم میخواد تکمیل کنه بخدا این نوبخت برود اقتصاد درست میشود معلوم نیست اقای دکتر روحانی چرا تعلل میکند
مگر دلار روی نه تومن و سکه پایین نیامده پس چرا قیمت ها براساس دلار ۱۷ تومان مانده حضرات مسول مردم را چی فرض کردند!!!!!!
آقا این مردم 450 هزار تومان شما را نمی خواهند پیش کش. بگذارید زندگی شان را بکنند . سری اول آقا محمود مردم را گول زد و الان هم که شما ملت را نابود کردید. نه افزایش حامل انرژی باشد نه یارانه.
یه اشکالی که سیستم داره اینه که با رای دادن و عوض شدن دولتها و مجلسها ، افراد عوض نمیشن. مثلا همین آقای نوبخت. همیشه بوده، هست و خواهد بود. نه به وجود میاد نه از بین میره فقط از پستی به پست دیگه منتقل میشه .
( مطابق قانون پایستگی مسئولین)
"رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش مبلغ یارانه‌ها گفت: این یارانه مابه التفاوت قیمت‌هایی است که روی سوخت، حامل‌های انرژی و آب و برق اعمال می‌شود و طبق قانون هدفمند کردن یارانه ها، هر مقدار که این قیمت‌ها افزایش یابد، باید ۵۰ درصد به مردم برگردد، ۳۰ درصد به تولید کمک شود و ۲۰ درصد را دولت به خزانه واریز کند."
مگر بنزین و سایر حاملها طی 6 سال حکومت شما گران نشده است؟ مگر بنزین از 400 به 1000 نرساندید؟ اول همان یارانه ها را بدهید بعد ادعای بیشتر داشته باشید. پول مردم را معلوم نیست چه جوری هزینه می کنید طلبکار هم هستید.
تابناک عزیز:خواهشا سوالی رو بین خوانندگان محترم به اشتراک بگذارید که اگه دولت به جای صادرات نفت و محصولات جانبی آن، وارد کننده این محصولات بود چه بلایی سر ایران و ایرانی میومد؟ هر چند دولتمردان پاسخ روشنی برای آن نخواهند داشت.سالیانه چند ده میلیارد دلار پول مفت دستمون میاد گوشت یخزده با کارت ملی میخوریم اگه همین مبالغ رو علاوه بر اینکه دریافت نمیکردیم، پرداخت میکردیم!!! تصورش هم وحشتناکه
این فروشنده های فروشگاه زنجیره ای درامد جدیدی دارند انهم فروش فایل تلفن مشتری است که به عنوان جایزه از مشتری فروشگاه میگیرند مستند شماره خودم که فقط به فروشگاه رفاه میدان بعثت دادم
سخنگوی دولت:
اگر یارانه بخواهد 250 هزار تومان باشد تقریبا باید قیمت حامل‌های انرژی شش برابر شود ____________جناب نوبخت شما که برای آمادگی مقابله با تحریمهای آمریکا ازبعد عید شروع به افزایش قیمت ارز وطلا کردید تا ازروز 13 آبان اقدام به کاهش قیمت کنید با توجه به محاسبات خودتان آیا بهتر نبود قیمتهای حاملهای انرژی را هم حد اقل 2.4 افزایش میدادید ویارانه هارا به100000تومان میرساندید تاهم اثرتورمی اش درزیر قبای تحریمها نادیده وکم دیده شود وهم خانواده های بیکار وبی درآمد بتوانند زنده باشند من برای اینکه توچاه نیفتیم به روحانی رای دادم ولی دولت شما دولت مرفهان بی درد وسرمایه داران است چراحقوق بازنشستگان راهمسانسازی نمیکنید چرا نسبت حقوق حقوق بگیران دولت از1به 3 شده بخور ونمیر تا30 ویا70 برابر ذات دولت شما ترسو وبراستوانه های سرمایه داران ورانتخواران حاکم است خوب الانهم بجای کارت سوخت این دوکار را انجام بدهید هم از قاچاق جلوگیری میشود وهم عده ای ازمرگ گرسنگی میرهند تقصیر مانیست ازسر ناگزیری به شما رای دادیم
نوبخت درکسوت ریاست سازمان برنامه وبودجه باپرداختیهای ناعادلانه وظالمانه بین کارمندان وبازنشستگان با مقامات ووزرا فاصله طبقاتی بی سابقه درطول تاریخ بوجود آورده بطوریکه اکثریت ملت زیرفشاراقتصادی استخوانهایشان خرد گردیده واقلیتی بادریافتیهای کلان در اوج آسایش هستند وتازمانیکه امثال نوبختها درمصدرامورهستند هیچ امیدی به تحقق عدالت وزندگی ساده شرافتمندانه برای اقشارآسیب پذیر وجودنخواهدداشت ووضع اقتصادی آنان وخیمتر خواهدشد
امثال نوبخت وروحانی وکابینه روحانی حق دارند از حقایق تلخ وضعیت فلاکت باراقتصادی 80درصد ملت بی اطلاع باشند چون حضرات بخودشان اجازه نمیدهند حتی بعنوان آزمایش یک ماه باحقوق اکثریت بازنشستگان وکارمندان که دومیلیون تومان است زندگیشان رااداره نمایند تا متوجه وضعیت فلاکت بار اقتصادی اکثریت ملت قراربگیرند حضرات بادریافتیهای نجومی خودشان دررفاه کامل هستند تصورمیکنند اکثریت ملت هم چون حضرات دررفاه هستند ونمیدانند برای کارمندان وبازنشستگان زندگی بادلت وخفت وخواری درست کرده اند
اگه خودرو را به این میزان گرون کنیداقتصاد رو دوباره دچارشوک تورمی شدیدمی کنید.کرایه ها گران میشه وبه طبع آن بقیه کالاها
نوبخت درطول 5سال ریاست سازمان برنامه وبودجه وباتبلیغات فراوان ازطریق افزایش پلکانی 80درصد کارمندان وبازنشستگان رابه حقوق زیر دومیلیون تومانی ویا دومیلیون ودویست هزارتومانی رسانده درحالیکه خط فقر از طرف بانک مرکزی سه میلیون وپانصدهزارتومان اعلام گردیده که اکثریت کارمندان وبازنشستگان باخط فقر تعیین شده فرسنگها فاصله دارند وتا زمانیکه نوبخت در راس سازمان است وپرداختیهای ناعادلانه فعلی انجام میگیرد هیچگونه امیدی به بهبود وضعیت اقتصادی اکثریت کارمندان وبازنشستگان وجودندارد وحضرات بادریافتیهای کلان فاصله زندگیشان بااکثریت ملت بیشتر خواهدشد
در بینش واندیشه نوبخت همین بس که اززمان حضورش درسازمان برنامه وبودجه برخلاف دولتهای گذشته حتی دولت احمدی نژاد به مناسبتهای مختلف منجمله هفته دفاع مقدس از رزمندگان واتیثارگران سازمان به عناوین مختلف ازقبیل لوح تقدیر ومبلغی ناچیز یاد میشد ولی اززمان حضور وی ودولت روحانی اینگونه برنامه های به فراموشی سپرده شده و صرفا به میران رسیدگی میشود واصولا نامی از رزمندگان وایثارگران برده نمیشود که البته درزمینه پرداختیهای تبعیض آمیز بین کارمندان وبازنشستگان بامقامات ووزرا این تفکر بیشتر مشخص میشود ایشان حامی طبقه خودی مرفهین بی درد است وکاری بااقشارآسیب پذیر وانقلابیون ندارد
یاحاملهای افزایش یافته انرزی مشمول افرادی چون نوبخت نشده ویا ایشان بخاطر دریافتیهای نجومی اصولا احساس گرانی نمیکنند وگرنه اکثقریت ملت ایران درمدت 5سال صدارت حضرات باپوست وگوشت واستخوان افزایش قیمت حاملهای انرژی را حس کرده اند ویکی ازدلایل فشاراقتصادی هم همین بالارفتن هزینه های حاملهای انرژی بوده درحالیکه 45هزارتومان زمان اجرای طرح درطول 5سال یک ریال هم افزایش نداشته نوبخت برسر ملت منت میگذارد که افزایش حقوقها برمبنای افزایش تورم انجام میگیرد درحالیکه درقبال تورم بالای 80درصدی سال جاری فقط ده درصد افزایش حقوق داشتیم
فيلم پدر خوانده بارها ديده شود. شايد پسنديده شود.
اگر وضعیت مملکت اینطور شده مهمترین مقصر همین شما نمایندههای مجلس هستید . شما مثلا" نماینده مردم هستید ولی تنها کاری که نمیکنید فکر کردن و انجام کاری برای مردمیه که به شما رای دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
مگر نمایندگان مجلس طرح جرم بودن ایجاد گروه و کانال در پیامرسانها را ندادند؟بیچاره ها چقدر بفکر مردم باشند؟!
آقای نوبخت مردم شدن بدبخت.از دست شما با این بازیهای عوام فریبتان.
باتوجه به عملکرد 5سال گذشته دولت روحانی اگر 45هزارتوان تصویب نشده وامثال نوبخت تلاش مفتضحانه داشتند تاهمین 45هزارتومان ناقابل رادرقبال چند برابرشدن هزینه های حاملهای انرژی درطول همین 5سال حذف نمایند چه رسد به افزایش حتی یک ریالی آن اینان اصولا مخالف وجود اقشارآسیب پذیر درایران اسلامی هستند وپیوسته تلاش میکنند منافع مقامات ووزرا وهمطبقات خودشان حفظ نمایند بنابراین اگر نوبخت اظهاراتی غیرازاین را میکرد جای تعجب بود درحالیکه بازنشستگان وکارمندان وفرهنگیان مدام ازمشکلات عدیده معیشتی صحبت میکنند ودرمقابل سازمان برنامه ومجلس وریاست جمهوراجتماع میکنند نوبخت گویی کوچکترین اطلاعی ازاعتراضات اکثریت مردم به وضعیت اقتصادی فعلی ندارد وتلاش مفتضحانه میکند شرایط راعادی قلمداد نماید وبرحقایقی که اکثریت ملت احساس میکنند لاپوشانی نماید
اگر نوبخت وروحانی فقط بعنوان آزمایشی یک ماه زندگیشان راباحقوق 80درصد بازنشستگان وکارمندان یعنی دومیلیون تومان اداره کردند بخودشان حق دهند درخصوص عدم افزایش حاملهای انرژی وتورم لجام گسیخته ای که استخوانهای ملت راخرد نموده اظهارنظر نمایند حضرات تازمانیکه برخلاف اقشارآسیب پذیر حقوقهای نجومی وکلان دریافت میکنند هرگز از واقعیت تلخ وضعیت اقتصادی 80درصد ملت اطلاع نخواهندداشت وباتوجیهات مشمیز کننده چون افزایش حقوق کارمندان وبازنشستگان برمبنایس افزایش تورم صورت میگیرد وغیره متوسل خواهندشد
از جیب 90 درصد جامعه بزنید و در جیب 10 درصد بزارید بعد ادعا کنید که به مردم 50 درصد را بازگردانیدید. گویا هر کسی در این جامعه کار و تلاش بکند، خارجیه و منابع این کشور به او تعلق ندارد، اگر فقیر نباشی نباید از منابع ملی بهرمند بشوی! خب اگر ما ایرانی نیستیم بگید بدونیم. یارانه که نمیگیریم، حقوقمون هم که افزایش پیدا نمیکنه، هر روز هم هر چیز را گران میکنید، بعد به ده درصد اقشار نیازمند بهزیستی یارانه می دید، بقیه مردم گناهشان چیست که در ایران زندگی میکنند و شما زمامدارشان هستید؟!
آقاي نوبخت نيازي نيست كه يارانه را زياد كني اين همه بازنشستگان و شاغلين داد ميزنند كه زير 1/5 ميليون تومان ميگيرند را اظافه كنيد
آقای نوبخت حدااگثر هزینه های حاملهای انرژی تا قبل از صدارت جنابعالی ومستقرشدن دولت روحانی بابت برق بیست هزارتومان گاز 10هزارتومان تلفت 20هزارتومان وآب هم 10هزارتوان بود درحالیکه این رقمها دردوره شما به بالای 80هزارتوان و100هزطارتومان رسیده شما باچه رویی اعلام میکنی هزینه های حاملهای انرژی افزایش نیافته تا 45هزارتوان یارانه تصویب شده در زمان اجرای طرح افزایش یابد واقعا اظهارات کذب وعاری ازحقیقت تاکی
وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت یک شیشه شیرکاکائو ۴ برابر شده .....
اقای نماینده نمیگه....باید قیمت شیرکاکائو که مثه بقیه چیزا چهار برابر شده به قیمت اولش بگردونیم ...با کمال پر رویی میگه باید قیمت پراید رو هم مثه شیرکاکائو چهار برابر کنیم............... چه نماینده های دلسوز وبزرگواری داریم ماِ سایه شون مستدام .............
اگر نوبخت این اظهارات عاری ازحقیقت رادریک کشور اروپایی متذکرمیشد مطمین باشید دراولین فرصت بجرم صادق نبودن باملت برکنار میشد ولی متاسفانه وقتی آقای روحانی رییس جومهور براحتی حقایق رامنکر میشود وضعیت اقتصادی وخیم اکثریت ملت را مساعد اعلام میکند وتورم کمرشکن رانادیده میگیرد ومدعی عدم تورم بالا ازامثال نوبخت انتظاری نیست
آقای نوبخت در یک مساله صداقت داشتند و آن اینکه توانستند ، با برنا مه ای دقیق و امیدبخش، بخش اعظم طبقه ی متوسط را به زیر خط فقر برند و به این ترتیب فاصله ی فقرا و اغنیا را کمتر کنند !
جناب نوبخت بعنوان کارشناس بازنشسته سازمان ذیربط متذکرمیشوم هرگز درطول 40سال گذشته ازنظر وضعیت اقتصادی اینقدرشرمنده خانواده نشده بودم که درطول 5سال دولتی که طی دودوره رای داده بودم شدم ای کاش مانند امثال من بازنشسته فقط یک ماه خانواده تان راباحقوق دومیلیون تومان اداره میکردید درآن صورت چنین اظهارات فرسنگها فاصله با حقایق را نمیکردید ونمک برزخمهای عمیق باقیمانده از5سال مدیریت بی تدبیری وفاقد کارشناسی لازم رااابرازنمیکردی
این اظهارات عاری ازحقیت نوبخت یک دلیل عمده دارد وآن این است که حضرات بادریافت حقوقهای کلان از حقیقت تلاخ موجود درکشور بی اطلاع هستند وتصورمیکنند80درصد ملت که زیرفشاراقتصادی کاردبه استخوانشان رسیده مانند حضرات دررفاه کامل هستند وعلتش هم پرداختیهای تبعیض آمیز بین کارمندان وبازنشستگان با مقامات و اعضای کابینه است وگرنه روحانی که درسال 92 باوجود عضوشورای امنیت ملی بودن ودریافت چند برابر حقوق فعلی اینجانب که اعتراف کردند قدرت خرید کارمندان آنقدرضعیف شده که درمدت 10روز حقوق تمام میشود امروز سکوت نمیکردند وهمصدا با اکثریت ملت ازتورم لجام گسیخته ومکفی نبودن حقوق دریافتی باهزینه های سرسام آورزندگی اعتراض میکردند
ابر تورم واقعی همینجاست
آقای نوبخت مگه بنزین سال 93 از 100 تومان به 1000 تومان افزایش پیدا نکرد با اون طرح مزخرف جمع آوری کارت سوخت و جلوگیری از قاچاق
با افزایش 45000 تومانی یارانه ، گوشت از 3000 تومان به 70000 هزار تومان رسید . حالا اگر بخواهد به 450000 تومان برسد لابد گوشت کیلوئی 700000 تومان خواهد شد.
حتی اگر کتاب اقتصاد را با خط آزمون و خطا می نوشتید ، باید تا بحال متوجه می شدید هر گونه افزایش قیمتی ، سلسله وار ، توقع روند افزایشی در سایر کالاها و خدمات ایجاد کرده ، ارز را برای همصدایی با تورم گستاخ تر ، ارزش پول ملی را کمتر ، قاچاق سوخت رابیشتر و ...... و این دور همچنان ادامه خواهد داشت .
از نظر نماینده،‌پراید 399999999 تومان می ارزد نه 40000000
در ایران باید در دادن یارانه به همه تجدید نظر شود. چرا آن افرادی که درآمدشان بسیار بالاست هم باید یارانه بگیرند و بخش بزرگی از مردم به نان شبشان نیازمند باشند؟. این عدالت نیست. دولت باید با قطع یارانه های افراد با درآمد بالا یا ثروتمندان و دادن آن به فقرا عدالت را رعایت کند. چرا دولت مثل کشورهای پیشرفته از ثروتمندان به اندازه کافی مالیات نمی گیرد؟ ما باید با گرفتن رشوه با شدت هرچه بیشتر مبارزه کنیم. در کشور به اندازه کافی پول هست. اما ثروت جامعه عادلانه تقسیم نشده است. ما در دولت به افراد شجاعی نیاز داریم که بدون هیچ مماشاتی ساختار اداری و اجرایی کشور را به طور بنیادی اصلاح کنند. پاینده ایران.
زرشککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک
واقعا عزت و شرف مردم ایران را لگد مال کردید شما مسئولین بی لیاقت مایه شرمساری و تحقیر ملت ایران شدید. هرشب خبر های وضعیت اشوب اقتصادی فرانسه را از صدا و سیما میلی پخش میکنن انگار مملکت ما گل و بلبل است
دست ازفريب وتزريق پول بي ارزش به مردم برداريدبفكراشتغال ورفع تورم وگراني باشيد.
خدا کند رسوای عام خاص شوند
ضعیف ترین مدیر سازمان در طول چهل سال
دولتها هميشه با افزايش قيمت ارز كه حاصل از نفته و تبديل آن به ريال، بصورت مقطعي و كوتاه مدت بودجه خودشون رو تامين مي كنند، كه هميشه تورم زا بوده. دولت به جاي تكيه بر اقتصاد نفتي بايد به توليد توجه كنه چون در اقتصاد درون زا مي توان انتظار رشد اقتصادي و كاهش تورم رو داشت. متاسفانه دولت خود بزرگترين مانع بر سر راه توليد است با بروكراسيه بي مورد.
لابد میخوان بگویند پراید ۳۹ ملیون می ارزد.والله خجالت داره خودرو سی سال پیش کره رو الان تو ایران سرهم میکنند و افتخار هم میکنند پراید سه ملیون بیشتر ارزش نداره.ملت رو تو منگنه گذاشتن تا ناچار شوند بخرند.باالاخره اخرش که چی.
آیا براستی ریس سازمان برنامه و بودجه مسلمان ،و پیرو امام علی هستند ؟ آیا ایشان واقعا یک خادم هستند ، یا یک خاین که مردم را از زندگی نا امید میکنند ؟ آیا براستی سازمان هدفمندی یارانه ها هدفمند عمل میکنند ،یا مانند بعضی ماموران راهنمایی ،و رانندگی که صد بر جریمه را باید روزانه تمام کنند ، حالا میخواهد خلافی باشد ،و یا اینکه شانسی انجام گیرد ؟ حذف بیشتر یارانه ها نیز بصورت شانسی ،و اتفاقی قطع شده است ،و کسی هم پاسخگو نیست ؟،، ایشان بجای خدمت به مردم گویی ، دارند تلاش میکنند بیشتر نارضایتی در مردم ایجاد نمایند ؟ از همین افزایش قیمت دلار ،و طلا ،و بهای اقلام ضروری زندگی مردم در آمد دولت چندین برابر شده است ؟ زیرا ارز ،و طلا و اقتصاد در اختیار دولت است ، چرا مردم فریبی میکنند ؟،، چند صد هزار میلیارد تومان در طی همین یکسال اخیر از سرمایهٔ مردم به تاراج رفته است ؟
آقای نوبخت 30درصد برای تولیدکنندگان بخاطر چی؟ بخاطر اینکه قیمت ها را 400 درصد افزایش دادند
لابد کارخانجات خودروسازی هم مشمول 30 درصد می باشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار