بازدید 9692
تأملی بر سخنان امروز رئیس جمهور؛

برای افزایش قیمت بنزین مقدمه چینی نیاز نیست، شفافیت لازم است!

فضایی مه آلود که انتظار عموم از رئیس جمهور و دولتمردان، شفاف سازی در خصوص آن است، حال آنکه عالی‌ترین مقام اجرایی کشور ترجیح داده به جای آن، بر ابهامات بیفزاید؛ ابهاماتی که همزمان با طرحشان، یک کلیشه به شدت دم دستی هم به کار بسته تا از زبان رئیس جمهور بشنویم جهانیان آن گونه هستند و ما این گونه!
کد خبر: ۸۵۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 10 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
«تشویق راننده»؛ این کلیدواژه بارز امروز سخنان رئیس جمهور درباره مصرف بنزین است؛ سخنانی که موجب شده تعابیر و تفاسیر زیادی در بطن جامعه شکل گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله چند ماه از طرح مسأله افزیش احتمالی قیمت سوخت و پس از آنکه گمانه زنی‌های زیادی در این خصوص منتشر شد و دغدغه جدیدی برای مردم به وجود آورد، ساعاتی پیش، رئیس جمهور کشورمان در جمع مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی، مطالبی در این خصوص بیان کرد که فضا را مه آلودتر کرد.

روحانی که سخنانش را با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در دولت در خصوص حمل و نقل آغاز کرده بود، در بخشی از سخنانش به یکی از معضلات بزرگ حمل و نقل در کشورمان، یعنی امن نبودن راه‌ها اشاره کرد تا ایده‌ای متفاوت ارائه کند: «برای امن کردن جاده‌ها، باید وزارت راه با وزارت ارتباطات همکاری کند.»

چه همکاری‌ای؟ رئیس جمهور این گونه سخنان خود را ادامه داد: «باید در جاده‌ها تشخیص دهیم چه راننده‌ای منظم و امن رانندگی کرده است و چه رانندگانی قانون را رعایت نمی‌کنند. یکی [راننده منظم]را باید تشویق کنیم و یکی دیگر [راننده نامنظم]را به نحوی متوجه اشکالش کنیم. چه اشکالی دارد به رانندگان منظم تشویقی بدهیم، به گونه‌ای که بداند در سفر با خرج کمتری مواجه است؟ به مقصد او اولویت بدهیم، در مسکن و راحتی به او اولویت دهیم. حتی در آینده از لحاظ سوخت به او امتیاز بدهیم.»

جملاتی که این گونه ادامه یافت: «چه اشکالی دارد سوخت را دو نرخه کنیم برای کسی که درست رانندگی می‌کند و برای کسی که احتیاط نمی‌کند. در دنیا سوخت چند نرخی است و در روز‌های تعطیل و یا روز‌های شلوغ قیمت بنزین متفاوت است، اما ما به «قیمت ثابت» عادت کرده‌ایم. باید از طریق سیستم هوشمند جاده‌های خود را امن و آدم‌های منظم و دقیق را تشویق کنیم و افرادی که احتیاط نمی‌کنند، به گونه‌ای به ایشان بگوییم کارشان درست نیست و در عمل هم این را نشان بدهیم.»

سخنانی که برخی آن را تعبیر به کلید زدن دو نرخی کردن سوخت کردند؛ طرحی که ظاهرا موافقت صددرصدی رئیس جمهور را دارد، هرچند شاید از سخنان روحانی این گونه برداشت شود که طرحی ورای دو نرخی کردن در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ طرحی برای شناور کردن نرخ سوخت، به مانند بسیاری از کشور‌های جهان.

البته از سخنان رئیس جمهور این گونه نیز برمی‌آید که علاوه بر این طرح، ممکن است طرح‌های مکملی برای دسته بندی مردم به رانندگان خوب و ناخوب (اگر نگوییم بد!) هم در دستور کار قرار بگیرد که بر اساس آن، دسته اول سهمیه سوخت بیشتری خواهند گرفت و دسته دوم، از سهمیه شان کاسته خواهد شد؛ طرحی بدیعی که البته در حد گمانه زنی است.

همه این‌ها در حالی است که می‌دانیم با توجه به شرایط وخیم اقتصادی و مشکلات به وجود آمده برای کشورمان در ماه‌های اخیر، طرح گمانه‌های مختلف در خصوص افزایش نرخ سوخت در آینده نزدیک، به شدت بر نگرانی‌های عمومی افزوده است؛ نگرانی‌ که ریشه در تجربیات فراوان گذشته در این خصوص دارد؛ اینکه با افزایش قیمت سوخت، همه قیمت‌ها دستخوش تغییر می‌شوند و افزایش می‌یابند.

درونمایی که این بار نگران کننده‌تر از همیشه هم هست، چون شواهد حکایت از اجرای طرح‌های جدیدی در این خصوص دارد که ورای دو نرخی کردن سوخت است؛ طرح‌هایی که ممکن است به توزیع بنزین میان تمامی ایرانیان، نه فقط دارندگان وسایل نقلیه، منجر شود یا بر اساس سخنان رئیس جمهور، شهروندان را هم به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم کند که سهمیه سوخت متفاوتی می‌گیرند.

فضایی مه آلود که انتظار عموم از رئیس جمهور و دولتمردان، شفاف سازی در خصوص آن است، حال آنکه عالی‌ترین مقام اجرایی کشور ترجیح داده به جای آن، بر ابهامات بیفزاید؛ ابهاماتی که همزمان با طرحشان، یک کلیشه به شدت دم دستی هم به کار بسته شده تا از زبان رئیس جمهور بشنویم جهانیان آن گونه هستند و ما این گونه!

قیاسی که بسیار در مع الفارق بودن آن سخن رانده شده، اما ظاهرا هنوز برای مسئولان کاربرد دارد تا جایی که برای توجیه طرح افزایش قیمت سوخت و ارائه طرح‌های جدید و متفاوت به این منظور، چشم بر همه تفاوت‌ها میان ایرانیان و جهانیان ببندند و از ضرورت گام برداشتن بر اساس اصول جهانی سخن بگویند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۳
در این شرایط فعلی کشور وحشتناک ترین کار گرانی بنزین است .
برای مبارزه با قاچاق راههای بسیار دیگری وجود دارد اگر بعضی ها بذارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
این بار گرانی بنزین میتواند حرکتی مانند فرانسه تولید کند،
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
. امار قاچاق سوخت روزانه 10 میلیون لیتر اعلام شده که نیازمند یه ناوگان بزرگ از تانکرهای 20هزار لیتریه که این ناوگان هروقت راه بیفتن به راحتی قابل شناساییه و برخورد باهاش راحته. یا امار غلطه یا قاچاق سوخت بصورت رسمی و با مجوز انجام میشه ر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
آخه اگه بنزین گرون بشه تمام مشکلات حل میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
تاوان ندانم کاری های دولت را باید ملت بدهند .دولتی ها میخواستند پولهای ارسالی به دیگر کشور ها را راحت بدست بیاورند دلار را گران کردند واز این راه پول هنگفتی به هم زدند حالا میگویند که بنزین ارزان است وباید گران شود .
دد وای .بازم دولت تکتیر و امید در حال بی تدبیری هستش. فرانسه ۲۰ سنت سوخت گرون شده کل اروپا به خم ریخته
شما حقوق ها را به دلار منظم بده،
افزایش قیمت بنزین هم بده، این همه صغری کبری نچین!!!
روحانی گناهی ندارد به او می گویند این مقدار پول بریز به حساب روحانی هم میاید به سراغ مردم مثل تابستان که چند هزار میلیارد تومان از مردم گفت با افزایش قیمت دلار دوباره ازش پول خواسته اند مثلا برای بازسازی این هم دوباره آمده سراغ مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
از ثروت ملی اگر مناسب تقسیم شود،همه هزینه ها را میتوان پرداخت بدون رفتن مالیات گرفتن از بخش کم در آمد.
خب برای درآمد بیشتر کجا بهتر از جیب مردم ، خدارو شکر هم 99.99999999از ایرانیها بد هستن و شایستگی زنده بودن رو هم ندارن چه برسه راننده خوب بودن اون چند تا هم که خوبن از قضا از خوبیشون رفتن کالیفرنیا و کانادا و ........ دارن خدمت میکنن
علی برکت الله
رفتند سراغ بنزین اصلا دوست ندارند مردم آرام باشند حتی الان که اینقدر سختی می کشند
مردم ما فقط تو پول دادن به دولت شبیه بقیه دنیا هستن. تو پول گرفتن فقط شبیه کشور خودمون هستیم!
مسئولین عزیز کاری جز را رفتن رو اعصاب مردم نمی تونن انجام بدن که تو این امر نیز الحق خبره هستن، تابناک خسته ایم خسته
بنطر من یباره هممون را اعدام کنید خلاص شیم بهتره تا ذره ذره زجر بکشیم
مگه تو لایحه بودجه سال آینده نرخ هزار تومان برای بنزین ذکر نشده است؟ مگه آقای نوبخت نگفت ثبات حامل‌های انرژی پی دیگه این حرفا چیه ؟
سلام ، اقای رییس جمهور ما به شما رای دادیم که زندگی راحت داشته باشیم ، مثل کشورهای اروپایی ولی متاسفانه شما شدید دشمن سفره مردم و دشمن راحتی مردم ، مردم پشت دستشون را داغ میکنند که دیگه به شما و مشی سیاسی شما رای ندهند ، ما اشتباه کردیم ما هزاران هزار اشتباه کردیم ، پشیمانیم پشیمان
واقعا که . این چه اداره کردن مملکت هستند؟ مردم موش آزمایشگاهی مسئولان ناکارامد شده اند . بنزین را کارتی میکنند بر میدارند باز دوباره کارتی میکنند یارانه میدند بعد اعلام میکنند یارانه دادن اشتباه بود . الان هم میخواندبه کسانی که ماشین ندارن بنزین دهند ریس جمهمور بعدی میاد میگه این اشتباه بود .
دلار گرون میکنند فکر این را نمیکنند که با افزایش دلار باید بنزین هم گرون بشه یا ارون بشه . دلار را گرون میکنند بعد میبینند تورم چند برابر شد و هیچ سودی از این افزایش دلار نمیبرند چنانچه چند سال بعد هم ازعان خواهند کرد .
این حسن آقا چرا هر موقع که سخنرانی پرگهر داره لحظه ای که از چشم اینور آب و اونور آب که به قضیه نگاه میکنه مثال نمیزنه مثلا کجا ها؟؟ کدوم کشورا؟؟ یا هیچ وقت در ادامش نمیگه اینور آب حقوق چنده اونور آب حقوق چنده!!!
اینا رو هم گوشزد کنین!
مبارک مردم است رئیس جمهوری که انتخاب کردند و همچنین به حامیان ایشان و وکیل الدوله‌های‌شان در مجلس. اظهارات آقای علی مطهری را هم منتشر کنید تا مردم بدانند.
اقای روحانی بس است اینقدر شوک واردنکن شما وقتی ایران را دررابط با سوخت باکشورهای دیگر مقایسه میکنی ازنظر میزان درامد ورفاه هم مقایسه کن .شماودوستانتان مثل تیشه عمل میکنید .مثل اره عمل کنید.دوطرفه عمل کنید انصاف داشته باشید .ازشوکهای شما مسموم شده ایم.
آقای روحانی یا احمدی نژاد جدید
پس، از این به بعد میزان سهمیه ی بنزینمان را راهنمایی و رانندگی تعبین میکند.
میشود یارانه مردم را هم به همین شکل به شهرداری سپرد.شهرداریها کنترل کنند که مردم زباله ها را تفکیک و به موقع به رفتگران بسپارند.رفتگران هم بابت این کار به خانواده ها امتیاز بدهند .هر کسی امتیاز بیشتری داشت یارانه ی تشویقی بگیرد.هر کس هم امتیازی کسب نکرد یارانه اش قطع شود.البته اگر کسی در رانندگی یا موضوع پیشنهاد مربوط به زباله .امتیاز منفی گرفت جریمه نقدی شود تا کمک به بودجه یارانه ی کشور بشود.
آقای روحانی دستمریزاد !!!
دور تسلسل افزایش قیمت اول دلار وبعد بنزین به تبع آن . تا کییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
تا مرگ!
یه رضایت نامه از اولیا هم بیارن بد نیست !
در ادامه گفت چرا از اینکه برجام و سی اف تی نباشد بمردم توضیح نمیدهید . چرا زمانی که شرکت خارجی قرار بود فردگاه را ظرف دو سال بسازه و ۱۵ سال بعد تحوبل بده گیر داده بودند به روسری . تابی ننوشتی
جناب رئیس جمهور شما قبل از همه خودتان را به عنوان یک رئیس دولت ناکارآمد تنبیه بفرمایید تا بعد نوبت مردم عادی و رانندگی آنها برسد . بنده به قول یکی از بزرگان مرحوم سه سه بار به نه بار غلط کردم به شما رأی دادم . پشت دستم رو داغ کردم که هیچوقت پای صندوق رای نروم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
در جامعه ما منطق وارونه است،
بدی جاده ها گناه رانندگان می شود و آنهم از بالاترین مقام دولتی!
آقاي ريس جمهور خبر از قيمّت روزانه بنزين در أمريكا و اروپا را دارند ولي از ميزان مصرف بنزين هر خودرو در أمريكا و اروپا كه حدود ٤ ٪‏ هست نادرند ، بنده نميدونم ايشان مردم ايران چي فرض ميكنند يكي لطفا به ايشان بگه زمان قاجار و منبر رفتن در ده كورها تمام شده
آقای روحانی خیلی شفاف بفرمایید بنزین لیتری چند؟نگران مردم نباشید این مردم پوست کلفت شده اند با مردم فرانسه فرق دارند. شماها هم این را فهمیده آید علی برکت الله
موقع محاسبه هزینه ها با دلار حساب میکنن و قیمت کشورهای همسایه رو میکوبن توو سر ملت ولی موقع اضافه حقوق همه چی با ریال حساب میشه.
آخه یک سئوال:
نمی خوام همچون خود ایشون برم سروقت کلیشه های دم دستی و بی پشتوانه همچون اینکه:"آیا اگر قیمت بنزین باید جهامی بشه، حقوق ما هم در حد جهانیه؟"
نه من سوالم غیر از اینه
شما بعنوان فرد اول احرائی کشور باید اینقدر متوحه باشی که بحای افزایش نرخ بنزین، اگر نرخ ارز رو کاهش بدی و در نتیجه قدرت ریال رو به موازات اون بالا ببری، خواسته یا ناخواسته قیمت بنزین به همان قیمت جهانی خواهد رسید.
واقعاً در کدام اقتصاد جهانی این روش معموله که اول ارزش پول ملی شون رو از بین ببرن و بعد حامل های سوخت رو با نرخ بی ارزش شده بسنجن و بگن قیمت ها جهانی نیست؟ًً!!
ملت رو اسکول کردی یا .................؟؟
دکی جون تو هم همون مموتی فقط رویژنت متفاوته!!!!!
یادش بخیر قرار بود بنزین گرون میشه یاارنه زیاد بشه جوری مردم ساده را ترسوندید که الان راحت گرون میکنید بعد یاارنه را بیشتر نمیکنید بعد مردم ساده را می ترسونید که یاارانه باعث بدبختی هست مردم که ساده باشن میشه هرکاری کرد
دولتی که تا پول کم میاره دست تو جیب مردم میکنه مفتش گرونه...
متاسفم بابت رایی که از ما گرفتند...ودریغ از همت مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اونم کشوری که تا خرخره ثروتمند است!
جناب شیخ ایا می دنی دس بردن به نرخ بنزین بدنبالش زلزله وولوله ای بزرگ در قیمت ها ایجاد خواهد نمود ؟در حالی که احمدی نژاد ارزش ریال را به یک سوم وشما هم تا اینجا به یک چهارم وقیمت ارز را احمدی نژاد 4برابر وشما انرا به 6 برابر او دلار 900 تومانی را 4000 وشما دلار 3200 را به 19000 رساندید با این عمل بیخردانه طبقه محروم کارگروکارمند شاغل وبازنشسته وبیکاران را نابود وبخاک ساه نشاندید جامعه تحمل تحمیل گرانی ها را ندارد بجای این حرفها از تخصیص سرمایه های این کشور به موسسات اموزشی وفرهنگی وهزینه کردن در برون مرزها برای اجانب وعمران وابادی انها وتامین رفاه واسایش به عمران وابادی کشور وفعال نمودن چرخه تولید در این شرایط سخت تاریخی ومددومعاش مردم بپردازید
آقای روحانی سما چطور به خودتان اجازه می دهید به مردم توهین کنید ؟؟؟
چجور روشون میشه حرف بزنن همین 9 ماه پیش بود که تو برنامه گفت مردم از نرخ ارز نگران نباشن بعد حرف همین آقا ارز 4برابر شد
خدايا بتو پناه ميبريم، خداوندا بفرياد ما برس، ديگه بجز خود تو اميد و پناهي نداريم بفرياد ما برس
احسن مرحبا حسن آقا
با این کار فرهنگ رانندگی را هم اصلاح میکنید همانطوریکه وقنی دلار به 4500 تومان رسید به مردم چی گفتی ؟ یادت هست ؟ نه ما اشتباه شنیدیم یا فکر میکنی که مردم ایران اصلا " حافظه تاریخی ندارند
خدایش یک کار خوب احمدی نژاد کارت سوخت بود که جلو قاچاق آن را میگرفت زدی آن را داغون کردی
و....
واقعا چه فکر بکری هواس آقای روحانی خیلی جمع است حتی راننده ای بجنبد از نظر ایشان اعیان است وبه همین خاطر بنزین را گران می کنند تا مردم درست رانندگی کنند .آفرین آفرین بر این هوش و ذکاوت
ای کاش از این هوش وذکاوت خودتان کمی هم در مورد فسادهای که در ادارات دولتی بی داد می کند استفاده می کردید.
شک نکنید اگر توانایی داشتند تا امروز گرون می کرد.
خیلی از وزرای روحانی واقعا ناکارامد هستند حیف که در انتخابات شرکت کردیم کلا روحانی به درد اینکار نمی خود البته بقیشون هم همینطور بودن نیاز به دولت بدون گذشتگان قبلی هستیم
ما ملت ، از دولت محترم به خاطر اینکه در این کشور زندگی میکنیم و منابع، بنزین، اکسیژن و ثروتشون رو استفاده میکنیم عذرخواهی میکنیم. به خصوص ما دهه شصتیها که هر جا میریم بیشترین مشکلات رو ایجاد میکنیم. شرمنده دولت شدیم. ببخشید که هنوز زنده ایم.
اقای روحانی فکر میکند هیچکس از دنیا خبر ندارد اقا میخوای گرون کنی خوب گرون کن ولی دیگه مردم رو ..... فرض نکن اخه قیمت بنزین چطور میتواند به لحاظ فنی در خوب رانندگی کردن تاثیر بذاره لطفا اسم کشورهای پیشرفته ای را که قیمت دو نرخی بنزین دارد را اعلام کنید اما چیزی که در زمان تعطیلات و شلوغی گرانتر فروخته نیشود بلیط هواپیماست که شما هم در این زمینه از خارجیها بدتر عمل میکنید
صدرحمت به احمدی نڗاد؛آقای رییس تا دوره ات تموم نشده بنزین روهم یه حالی بده بهش؛علی برکت الله
آقای روحانی سهمیه بنزین من به اندازه ای است که خودم را با اون آتیش بزنم تا برای همیشه راحت بشم.
خنده دار اینه که سایت تابناک تا همین چند روز پیش به دولت بابت ارزانی بنزین حمله و می گفت این ارزانی باعث قاچاقه حالا که دولت که سالها با چنگ و دندان وبخاطر همان قشر ضعیف جامعه قیمت بنزین و نان و ... را با ان وضعیت منهدم شده اقتصادی سال 92 ثابت نگه داشته است و الان به خاطر وضعیت جدید که تابناک از همه بهتر می داند مجبور به سهمیه بندی مجدد شده ساز مخالف کوک کرده بخدا بخدا بخدا آخرتی هم هست
این دولت تدبیر وناامیدی وگرانی است مردم را بدبخت کرده اید با این عملکرد غلط باعث نابودی وهرج مرج درکشور خواهیدشد
جناب آقای روحانی برای افزایش قیمت هیچ جیزی در این مملکت نیازی به مقدمه چینی نیست. شما آنچنان پیش میروید که فکر کنم بزودی حتی برای نفس کشیدن هم از مردم مالیات خواهید گرفت بنزین که جای خود دارد.
قیمت بنزین به شرط آزادسازی واردات انواع خودرو بخصوص خودروهای برقی ویا هیبرید و همچنین سوبسید برای خرید اتوبوس و مینی بوس و توسعه ریلی شهری و بین شهری بسیارکار خوبی است.ولی متاسفانه دولت اول پول ملی را ضعیف میکند وبعد خودرو وبعد بنزین و.... این همان دور باطل اقتصاد است
دکتر جان سلام
جای کلید شمشیر به ملت کشیدی
دمت گرم
فقط خواستی رأی بیاری
تا زمانیکه موج گرانی و تورم بالای 200درصدی را مدیران دولتی احساس نکنند همه چیز صدها برابر گران خواهد شد چون مدیران دولتی از صفر تا صد از امکانات دولت استفاده می کنند(خودرو،منزل وغیره...) و طبیعی است که نگران افزایش قیمت ها نباشند چون هزینه آنها از جیب دولت(یعنی مردم) پرداخت می شود .در ضمن شنیده ها حاکی است که هنوز خیلی از مدیران کارت سوخت با اعتبار چندین هزار لیتر با قیمت 100توان استفاده شخصی می کنند.
کجایی محمود، سفره مون رو بردن.
کدوم مردم ؟مردم همون 4 درصدی هستند که قالیباف میگه البته با خودش و بقیه بچه ها و ...
چرا روسای جمهور در ایران حتما باید تا پایان هشت سال در مسند شان. باشند زودتر نمی شود!!! حداقل مردم فکر کنند شاید اشتباه کرده اند
مردم دیگه تحمل گرونی ندارن. اعتراضات اندک و ناچیز مردم و کارگران در برخی نقاط کشور اتش زیر خاکستر است. ای مسئولین کشوری با اتش بازی نکنید
گرانی شدن بنزین برای جلوگیری از قاچاق = گرانی همه کالا ها و خدمات = تورم = پایین امدن ارزش پول کشور = اختلاف قیمت بنزین داخل با خارج = قاچاق بنزین
ماساژ قبل از فشار از استراتزی های شناخته شده بزرگواران است
هزینه زندگی تو نیوروک رو میدیم ولی با کیفیت شعیب ابی طالب زندگی میکنیم!!!!!
بنزین دو نرخی شود به دلیل اینکه بعضی ها درست رانندگی نمیکنند
.من احمقم که به شما رای دادم . من احمقم اگه دیگه به پدرم هم رای بدم.آقای روحانی کجا درس سیاست خوندی کجا تو مدیریت خوندی
این فیلمها دیگه جواب نمیده الان مردم دست تو و رسانه میلی که در اختیار توست رو خوندن. اول با قاچاق سوخت تو تمام کانالهای خبری و غیر خبری مغز مردم رو آماده میکنی بعد خودت و اطرافیانت شروع میکنید به بهانه های مختلف مقدمه چینی برای گرانی سوخت و آب و برق و خودرو و........ اگه میتوانید برا مرز نشینها شعل درست کنید که نرن قاچاق سوخت کنند و جونشون رو به خطر بندازن . جلوی قاچاق رو بگیر . آب بارون رو مدیریت کن اگه کارامدی مجوز چاه صادر نکنید .کل آبهای زیر زمینی رو کشیدید بیرون. قطعات و خودرو رو بعد 40 سال خودتون تولید کنید شما قیمت سوخت رو با دنیا مقایسه میکنی حقوق یه کارگر بازنشسته تو فرانسه2500 یورو یعنی بالای سی میلیون باز با اینم ریختن تو خیابونا .
ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد
در دام مانده باشد صیاد رفته باشد
ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی، با سلام، کاملا حرف جنابعالی صحیح و متین است که در بسیاری از کشورهای جهان بخصوص کشورهای توسعه یافته قیمت سوخت ثابت نیست اما چه چیز مملکت ما شبیه آنها است که این باشد؟ در همان کشورها ارزش پول ملی و بالطبع قدرت خرید مردم ظرف چند ماه یک سوم نمی شود، حمایت چند جانبه از خودرو سازان صورت نمی گیرد و مردم میتوانند در یک فضای رقابتی هر خودرویی را که تمایل دارند تهیه کنند، حقوق یک مهندس با سابقه 20 سال 500 دلار نیست، حقوق بگیران قبل از دریافت حقوق مالیاتشان کم نمیشود و آنهایی که میلیارد میلیارد درآمد مشروع و غیر مشروع دارند براحتی از زیر بار پرداخت مالیات فرار نمی کنند، موسسات مالی اعتباری قلابی تشکیل نمیشود و جبران مفاسد آنها را مردم نمی دهند، قیمت اقلام عمومی مورد نیاز هر روزه مردم روزانه تغییر نمی یابد و هزاران هزار تفاوت دیگر که حتما شما بهتر از ما آگاه هستید.
همین پریروز وزیر نفت گفت تصمیم به اضافه کردن قیمت بنزین نداریم . نوبخت هم بودجه رو با بنزین 1000 تومانی اعلام کرد حالا روحانی یه چیز دیگه میگه .والله از این همه استرس و اضطراب دیگه جونمون به لبمون رسیده . آقا بسه دیگه این همه ایجاد نگرانی . خودتون که ککتون هم نمی گزه ما کارمندای بدبخت چه کار کنیم . تازه هزار منت هم سرمون می زارید که قراره 20 درصد سال دیگه اضافه بشه اونم با هزار صغرا و کبرا .شما خودتون اولین کسی هستید که قانون رو رعایت نمی کنید پس نرخ تورم کشکه آقایونی که درآمدتون از پارو بالا میره و سرتون رو شب راحت رو رختخواب میزارید و حتما مطلعید توی همون لحظه خیلی ها به خاطر سیر کردن شکم بچه هاشون با عرض معذرت توی رختخواب دیگرانند و یا سر توی سطل های آشغال کردند واقعا با این همه منابع خدادادی ناراحت کننده است ..گلی به جمالتون به قول قدیمی ها کلاهتون رو بالاتر بزارید
عالی ترین مقام اجرایی کشور کی شفاف حرف زده که این این اخریش باشد.......
چندین سال است اول دلار را گران می‌کنند بعد تو بوق کرنا می‌کنند که قیمت دلار کاذب است و هر کس بخرد ضرر می‌کند بعد با قیمت 4 برابر قیمت دلار را ثابت می‌کنند بعد از طریق صدا وسیما اعلام می‌کنند که سوخت قاچاق می‌شود و برای جلو گیری از قاچاق سوخت بایدبه قیمت فوب خلیج عرضه شود وبعد از گران شدن دوباره مراحل بالا از اول شروع میشود
هیچکس نیست از ریاست محترم جمهور بپرسد: شما که قیمت بنزین را با سایر کشورها مقایسه میکنید، لطف کنید با همان کشوری که قیمت بنزین را مقایسه میکنید، نرخ ترم 30 تا 40 درصدی، ارزش پول رایج کشور فقط در عرض چند ماه به 1/3 کاهش پیدا کرد، تعداد خانوارهای زیر خط فقر آن کشور، افزایش لجام گسیخته قیمت کالاهای به اصطلاح خودتان اساسی و غیراساسی و صدها مشکل دیگر که دولت بی تدبیر دوازده با پیرترین هئیت دولت پس از تاسیس که حتی یکی (حتی یکی) از وعده های انتخاباتیش را محقق نساخت، حال در سال ششم میخواهید بگوید که پولها کجا خرج میشود. ای اههالی رسانه فقط آخرین وعده را به جناب ریاست جمهور یاد آوری کنید، "رفع فقر مطلق" معنی این آخرین وعده یعنی چه؟
" ما نمیگذاریم کالای اساسی گران به دست مردم برسند" این شعار دو مجهول بزرگ دارد، یکی منظور از کالای اساسی چیست؟ یکی منظور کدام مردم را میگویند؟
اگه بنزین گران بشه شاید اوضاع از کنترل خارج بشه باید همه چیز با هم افزایش پیدا کنه اول حقوق ها را 100% افزایش بدهید بعد بنزین را 30% گران کنید
خسته شده ام از شما مدیران ناکارامد
آقای روحانی ...........ریاست محترم جمهور که به اشتباه به مسند رسیدید...دیگه بس کنید...به خدا که وقتشه برید کنار مردم دارن از بی تدبیری شما و تیم اقتصادی شما از ایران فرار میکنند اونایی هم که موندن چاره ای ندارن 400% ارزش پول ملی را آوردید پایین .......دیگه نمیتونید اداره کنید هر روز داره کالای اساسی گرون میشه شما هم لبخند بر لب و جوابگو هم نیستید..........پیداتون هم نیس ........اصلا یک بار نمیایید بگید ای مردم بیچاره من عامل بدبختی شما هستم من شمارا به فلاکت رسوندم کشوندم ..........آخه قیامتی هم توی کاره ناله پدران ومادران را واقعا نمیشنوید..........تابناک سانسور تو هم از صداسیما رد شده تو هم بس کن
لطفا یکی به این آقا بگه فواید برجام برای ملت توضیح بده تامابفهمیم
جای بسی تاسف است که دولت از مظلومیت قشر ضعیف و متوسط جامعه سو استفاده می کند اما شکنندگی این قشر نیز حدی دارد
همه مخارج ما به دلاره و درآمد به ریال
ملت همه از بین رفتن بسه دیگه این همه گرونی
واقعا خیلی رو میخواد بازم بنزین رو گرون کنن پی درآمدها چی ؟؟
گرون کردن بنزین برابر با تورم وحشتنکا دوباره
در فرانسه 10درصد قرار بود به مالیات اضافه شود ببنید چه اتفاقات وحشتناکی رخ داد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار