بازدید 4191
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس با فارس و فملی درجا زد/ فرابورس ۱۹ واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه نوزدهم آذرماه ۹۷، با افزایش ۲۴ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۹۱۵ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد افت کاهش ۱۹۱ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۵۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 10 December 2018

تقویت ۲۴ واحدی شاخص کل بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه نوزدهم آذرماه ۹۷، با افزایش ۲۴ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۹۱۵ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد افت کاهش ۱۹۱ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته جاری، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۵۲۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز بر خلاف روز قبل با افت ۴۰ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۷۱۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۸ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۵۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز همانند روز قبل، ۱۰۱ واحد کاهش معادل ۰.۰۶ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۹ هزار و ۶۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۳۰۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۱ درصد همراه بود و عدد ۳۳۰ هزار و ۸۷۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۴۵ داشت و در سطح ۱۶۷ هزار ۳۲۹ واحد قرار گرفت.

تقویت ۲۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۰۸ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۶۵ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۳۷ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۵ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو و نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۳۱ واحد، نماد آپ متلعق به آسان پرداخت پرشین با ۲۵ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۲۲ واحد و نماد پرداخت متعلق به به پرداخت ملت با ۲۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۶۹ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۴۳ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۳۶ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۳۳ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا و نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۲۷ واحد و همچنین نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۶۱۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۳۰ هزار و ۷۳۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۹۷ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان داد و ستد کردند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه اتکایی امین، شیر و گوشت زاگرس شهر کرد، صنایع ماشین‌های اداری ایران، پالایش نفت لاوان، توکاریل، ذوب‌آهن اصفهان، گروه دارویی البرز، سیمان ایلام، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، توکاریل، شهد ایران، گروه دارویی سبحان، ذغال سنگ نگین طبس و بسته‌بندی ایران متوقف شدند. به نقل از گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۰ میلیون سهم فولاد هرمزگان جنوب به ارزش ۸ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل