بازدید 1900

قیمت ماهی نسبت به پارسال صددرصد افزایش داشته است

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: قیمت ماهی در مقایسه با پارسال صددرصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 10 December 2018

مهدی یوسفخانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: باوجود اینکه مصرف ماهی از اوایل پاییز افزایش می یابد و در زمستان و شب عید به اوج خود می رسد اما خوشبختانه در یکماه اخیر افزایش قیمت نداشته ایم.

وی به قیمت ماهی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در مقایسه با پارسال قیمت ماهی صددرصد افزایش داشته است.

یوسفخانی با بیان اینکه قیمت ماهی درحال حاضر نسبت به سال گذشته در همین زمان دو برابر شده است، افزود: به عنوان مثال ماهی قزل آلا در سال گذشته در همین زمان هر کیلوگرم 14 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسید اکنون به کیلویی 28 هزار تومان­ به فروش می رسد.

وی به دوبرابر شدن قیمت انواع ماهی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: قیمت ماهی به صورت هفتگی مشخص می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران افزود: ماهی قزل آلا هر کیلوگرم حداکثر 28 هزار تومان، ماهی سفید پرورشی هر کیلوگرم 30 هزار تومان، ماهی حلوا سیاه هر کیلوگرم 65 هزار تومان، ماهی شیر جنوب هر کیلوگرم 65 هزار تومان و ماهی سرخو هر کیلوگرم 75 هزار تومان برای مصرف کننده تعیین شده است که فروشگاه ها باید­ به همین قیمتها ماهی ها را عرضه کنند.

یوسفخانی با بیان اینکه قیمت ماهی براساس کیفیت و اندازه متفاوت است، گفت: درخصوص ماهی قزل آلا بسته به نوع و اینکه برای کدام شهر باشد قیمت آن متفاوت است.
وی افزود: بهترین قزل آلا برای شهرکرد است و قیمت آن با مناطق دیگر متفاوت است.

یوسفخانی گفت: اگر فروشگاهی بالاتر از قیمت مصوب اعلامی از سوی اتحادیه به عرضه مرغ، تخم مرغ و ماهی پرداخت مردم می توانند با اتحادیه تماس گرفته و موضوع را گزارش دهند که در سریع ترین زمان بازرسان اتحادیه برای بررسی موضوع اعزام می شوند.

وی افزود: شماره های تماس اتحادیه در واحدهای عرضه کالا و در تابلوهای دیجیتال وجود دارد که این تابلوها از مرکز کنترل شده و قیمت مصوب و شماره تلفن های اتحادیه در آن درج می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: مردم همچنین می توانند موارد خلاف را به شماره 124 سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اطلاع دهند و شکایت آنان حداکثر در زمان یک ساعت رسیدگی می شود.

یوسفخانی در ادامه به کاهش تولید تخم مرغ اشاره کرد و افزود: از دو سال قبل تاکنون بسیاری از­واحد های مرغداری های تخم گذار درگیر بیماری های مختلفی از جمله بیماری آنفولانزا شدند و سازمان دامپزشکی برای سلامت جامعه و مصرف کنندگان بسیاری از مرغداری ها را­­معدوم کرد.

وی گفت: در این مرغداری ها­بیماری هایی مشاهده شده بود و یا احتمال بیماری وجود داشت که به همین علت در این دو سال تولید تخم مرغ کاهش یافته است و ادامه دارد.

یوسفخانی افزود: با بیان اینکه بیماری درحال حاضر کنترل شده است، گفت: این بیماری هنوز به طور کامل قطع نشده است و همچنان معدوم سازی در بعضی استان ها صورت می گیرد که این باعث کاهش تولید شده است.

وی گفت: درحال حاضر با توزیع تخم مرغ های وارداتی که در بازار نیز تاثیرگذار بوده است باعث کاهش قیمت تخم مرغ شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان اینکه حدود سه هفته است که تخم مرغ وارداتی توزیع می شود، گفت: قیمت تخم مرغ تا مرز هر شانه ای 24 هزار تومان و کیلویی 12 هزار تومان رسید درحالیکه تخم مرغ وارداتی هر شانه 13 هزار و 600 تومان توزیع می شد.

یوسفخانی درخصوص قیمت ماهی افزود: در یک ماه گذشته قیمت ماهی نوسان چندانی نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل