بازدید 3219
۱

جوابیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به خبر «تابناک»

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد به دلیل اختلاف قیمت قابل ملاحظه نرخ نفت سفید، زمینه عرضه خارج از شبکه این فرآورده رونق گرفته و علی‌رغم آمادگی شرکت‌های موزع برای حمل و ذخیره‌سازی مناسب آن، کماکان شاهد برخی کمبود‌ها در این زمینه هستیم.
کد خبر: ۸۵۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ 08 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
در پی درج خبری با عنوان «گاز مایع نایاب شد، دولت سهمیه گاز مردم را کاهش داد»، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای جعفر پورفرجودی، سرپرست روابط عمومی این شرکت رسیده بدین شرح است:

هم اکنون به دلیل افزایش تولدی گاز مایع در پالایشگاه‌های کشور تراز تولید و مصرف این فرآورده مثبت بوده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. از سوی دیگر صرفا مسئولیت تامین گاز مایع با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده و توزیع آن بر عهده شرکت‌های بخش خصوصی است.

بررسی آمار تحویل گاز مایع در ایستان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد در سال جاری به طور متوسط ۱۵ درصد افزایش در تامین گاز مایع صورت گرفته است، به گونه‌ای که در مهرماه حدود ۹ هزار تن و در آبان ماه حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن گاز مایع در منطقه زاهدان توزیع شده است (در مجموع حدود ۲۰ میلیون کیلوگرم گاز مایع، معادل یک میلیون و ۸۰۰ هزار سیلندر ۱۱ کیلویی) بنابراین موضوع کاهش سهمیه گاز مایع مردم مطرح نبوه و نباید علت کمبود سیلندر گاز را در این منطقه صرفا در بخش تامین جست‌وجو کرد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد به دلیل اختلاف قیمت قابل ملاحظه نرخ نفت سفید، زمینه عرضه خارج از شبکه این فرآورده رونق گرفته و علی‌رغم آمادگی شرکت‌های موزع برای حمل و ذخیره‌سازی مناسب آن، کماکان شاهد برخی کمبود‌ها در این زمینه هستیم. با این وجود با پیگیری‌های انجام شده و به منظور تامین نیاز‌های مردم، تامین و انتقال گاز از مبادی بندرعباس و اصفهان در حال انجام است و ظرفیت ایستگاه‌های ذخیره‌سازی استان تکمیل شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پس معلوم شد صف های طویل مردم سیستان وبلوچستان کار امریکا بوده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار