بازدید 2622
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۲۲۳ واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هفدهم آذرماه ۹۷، با افزایش ۲۲۳ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۱۶۷ هزار و ۸۳ واحد رسید. این در حالیست که در هفته گذشته شاهد رشد ۱.۹ درصدی نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۵۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 08 December 2018

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هفدهم آذرماه ۹۷، با افزایش ۲۲۳ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۱۶۷ هزار و ۸۳ واحد رسید. این در حالیست که در هفته گذشته شاهد رشد ۱.۹ درصدی نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۴ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۵۷۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۹۴ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۷۳۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۷ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۵۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۲۴۱ واحد افزایش معادل ۰.۱۳ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۹ هزار و ۲۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول بر خلاف روز چهارشنبه گذشته، با ۸ واحد کاهش معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۳۲۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۷۷ واحد افزایش معادل ۰.۳۹ درصد همراه بود و عدد ۳۳۱ هزار و ۶۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۲۵ داشت و در سطح ۱۶۷ هزار ۵۳۹ واحد قرار گرفت.

تقویت 223 واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۳۷ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۶۴ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۶۱ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۵۲ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۴۶ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۲ واحد، نماد شبهرن متعلق به نفت بهران با ۴۱ واحد و نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۳۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متلعق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۱۲ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۹۳ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۷۹ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۵ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۴۷ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۴۵ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۴۳ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۳۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۲۴۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۲۰ هزار و ۳۲۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۳۸ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: قند ارومیه، هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان، حق تقدم خرید سهام آ. س. پ، نیروسرمایه، حق تقدم مهندسی نصیرماشین، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، فنرسازی خاور، توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی آرین توسکا، گسترش صنایع انرژی آذراب، توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی آ‌رین توسکا، کشتیرانی دریای خزر، تراکتورسازی ایران، هلدینگ داروپخش، سرمایه‌گذاری دارویی تامین و گروه دارویی البرز و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: سرمایه‌گذاری صنعت نفت، تراکتورسازی ایران، داروسازی کوثر، رینگ‌سازی مشهد، مواد اولیه داروپخش، واسپاری ملت، سیمان باقران و داروسازی امین بودند.

بر اساس این گزارش، به نقل از بازار سرمایه(سنا)، امروز تغییر مالکیت بازار به به نفع بازیگران خرد بود. بر اساس آمار‌ها تغییر مالکیت امروز بورس به حدود ۳۵ میلیارد تومان و از سمت حقوقی به حقیقی ثبت شد. بیشترین خرید حقیقی‌ها در صنعت خودرو بود و بعد از آن گروه‌های فنی مهندسی و موارد دارویی بیشترین تقاضا را از این سمت داشتند.بر اساس این گزارش، به نقل از سنا، تغییر مالکیت بازار نیز به به نفع بازیگران خرد بود. بر اساس آمار‌ها تغییر مالکیت امروز بورس به حدود ۳۵ میلیارد تومان و از سمت حقوقی به حقیقی ثبت شد. بیشترین خرید حقیقی‌ها در صنعت خودرو بود و بعد از آن گروه‌های فنی مهندسی و موارد دارویی بیشترین تقاضا را از این سمت داشتند. در آن سو، حقوقی‌ها امروز بیشترین خرید را در نماد‌های بانکی داشتند و بعد ازآن فلزی‌ها مورد توجه این گروه قرار گرفتند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها