بازدید 27308

دعوای لفظی ترامپ و تیلرسون به فحاشی کشید / دیپلمات سابق در توالت از اخراجش آگاه شد!

روز جمعه و تنها یک روز بعد از آنکه رکس تیلرسون، اعلام کرد، در زمان خدمت در کاخ سفید بارها به رئیس‌جمهور در مورد اقداماتی که تخطی از قانون تلقی می‌شود، هشدار داده است، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه سابق خود را «مثل یک سنگ کندذهن» و «به شکل جهنمی وار، تنبل» نامیده.
کد خبر: ۸۵۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 08 December 2018

روز جمعه و تنها یک روز بعد از آنکه رکس تیلرسون، اعلام کرد، در زمان خدمت در کاخ سفید بارها به رئیس‌جمهور در مورد اقداماتی که تخطی از قانون تلقی می‌شود، هشدار داده است، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه سابق خود را «مثل یک سنگ کندذهن» و «به شکل جهنمی وار، تنبل» نامیده.

ترامپ در توییتر خود نوشت: مایک پامپئو اقدامات بزرگی انجام می‌دهد، من به او بسیار افتخار می‌کنم. سلف او، رکس تیلرسون، ظرفیت ذهنی مورد نیاز را نداشت. او مثل یک سنگ کندذهن بود و من نتوانستم بموقع از شر او خلاص شوم. او به شکلی جهنمی وار تنبل بود. در حال حاضر یک شرایط کاملاً جدید در دولت حاکم است، روحیه اینجا عالی است!

تیلرسون در ماه مارس پس از یکسری از اختلاف‌نظرهای عمومی با ترامپ در رابطه با سیاست‌های آمریکا در قبال کره شمالی، روسیه و ایران اخراج شد. علاوه بر اختلافات سیاسی، گزارش‌هایی مبنی بر این ‌که تیلرسون در محافل خصوصی ترامپ را «کندذهن» نامیده است بر تنش بین این دو افزوده بود.

تیلرسون، که در ماه مارس اخراج شد، در یک مصاحبه در پنج‌شنبه‌ شب به ‌عنوان بخشی از شام خیریه در میان بومیان تگزاس، هیچ تلاشی برای انکار رابطه ضعیف خود با ترامپ نکرد.

دعوای لفظی ترامپ و تیلرسون به فحاشی کشید / دیپلمات سابق در توالت از اخراجش آگاه شد!

تیلرسون به باب شیفر، روزنامه‌نگار CBS که گلچینی از مصاحبه را پخش کرده، گفت: من فکر می‌کنم بخشی از این مسأله، این بود که مسلماً ما سبک‌های کاری کاملاً متفاوت داشتیم. ما یک سیستم ارزشی مشترک نداشتیم.

در این مصاحبه، تیلرسون ترامپ را بسیار بی‌نظم، بی‌میل برای خواندن، بی‌میل برای خواندن گزارش‌های مختصر ... و کسی که نمی‌خواهد جزئیات بسیاری از چیزها را بداند، تشریح کرد.

تیلرسون در این‌ باره که چگونه رابطه او با ترامپ از ریل‌ خود خارج شد گفت؛ احتمالاً این امر نتیجه آن بوده که او به رئیس‌جمهور گفته، نمی‌تواند برخی کارهای خاص را انجام دهد چون این کارها غیرقانونی بوده و یا معاهدات بین‌المللی ایالات‌متحده را نقض می‌کنند.

تیلرسون گفته: من باید به او می‌گفتم آقای رئیس‌جمهور، من می‌فهمم که شما چه می‌خواهید، اما شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید. این کار قانون و معاهدات ما را نقض می‌کند.

او واقعاً از دست من خسته شده بود. من فکر می‌کنم او هر روز بیشتر از من خسته می‌شد که چرا می‌گفتم شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید و بگذارید درباره آنچه می‌توانیم انجام دهیم صحبت کنیم.

تیلرسون پیش ‌از این هیچ تجربه دولتی نداشته و هرگز تا قبل از آن‌که نامزدی وی توسط حلقه داخلی حزب جمهوری‌خواه تأیید شود، ترامپ را ملاقات نکرده بود.

اما بلافاصله بعد از ورود به دولت برای هماهنگ شدن با کاخ سفید دچار مشکل و مجبور شد به ‌جای موضوعات گسترده‌تر سیاست خارجی بر موضوعات داخلی وزارت خارجه متمرکز شود و از آنجایی‌ که رویکردش با ترامپ مخالفت داشت، سعی می‌کرد از دست مطبوعات فرار کند.

وی در هیوستون گفت: برای من چالش‌برانگیز بود که از نظم و انضباط و روندهای شفاف اکسان موبایل وارد کار با مردی شوم بسیار بی‌نظم است، دوست ندارد بخواند، گزارش‌های مختصر روزانه را نمی‌خواند، دوست ندارد وارد جزئیات بسیاری از امور شود.

ترامپ با افتخار ضداطلاعات است و خود را فردی می‌داند که با پیروی از غرایز خود موفق می‌شود و بهتر از کارشناسان امور را می‌داند.

وی در مصاحبه‌ای که کمی بعد از تصدی سمت ریاست جمهوری داشت، در پاسخ به پرسشی در مورد عادات کتاب‌خوانی خود گفته بود، کتابی را برای خواندن در نظر دارد اما هر بار که تلاش می‌کند، شروع به خواندن کند، تماس‌های تلفنی مزاحم خواندن او می‌شوند.

زمانی که ترامپ تیلرسون را انتخاب کرد، ارزیابی بسیار متفاوتی از او نسبت به آنچه روز جمعه در موردش گفته داشت و گفته بود "استقامت، تجربه گسترده و درک عمیق ژئوپلیتیک از او یک «انتخاب عالی» ساخته است.

اما به‌زودی مشخص شد که دو نفر هماهنگی کمی دارند. به‌ محض این‌ که تیلرسون در سال گذشته به آسیا سفر کرد و از خطوط ارتباطی با کره شمالی سخن گفت، ترامپ توییت کرد که او زمان را بیهوده هدر می‌دهد.

اما پامپئو هیچ‌گاه با موارد مشابهی از سوی ترامپ مواجه نشده و تاکنون چهار بار به پیونگ‌یانگ سفر کرده است.

ترامپ همچنین از توییتر برای اعلام اخراج وزیر خارجه سابق خود استفاده و در آخرین بی‌احترامی به تیلرسون، کاخ سفید اعلام کرد که دیپلمات بلندپایه آمریکایی در هنگام آگاهی از خبر اخراج خود در توالت بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
از رئیس شرکت Huawei بنویسید در چه وضعیتی قرار داره؟ قوانین داخلی امریکا را به شخصی که اصلا امریکایی نیست و تجارتش به کشور چین مربوط است تعمیم داده اند و این خانم را در کانادا بازداشت کردند. این نقض قوانین بین المللی است. امریکا میگه هر کسی با ایران تجارت کنه مرتکب جرم شده، چه کسی این حق رو بهش داده که روابط تجاری دو کشور دیگر را جرم تلقی کنه و رئیس شرکت چینی را به این بهانه بازداشت کنه؟ دولت چین چرا اینقدر ذلیل شده و پاسخی محکم به آمریکا نمیده؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
ظاهرا این موضوع برای سالهای 2014-2015 است زمانی که تحریم های ایران توسط سازمان ملل صادر شده بوده و برای همه کشورها لازم الاجرا بوده
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
نمی دانی دولت امریکا خود قوانین بین الملل است؟ قوانین بین الملل یعنی امریکا.
مژگان
| Germany |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
وقتی میگن آمریکا ابر قدرته، فکر میکنی منظور چیه؟
ما هم داشتیم طرف تو جلسه با پادشاه یک کشور پونزی روی نقشه بوده فهمیده دیگه کاره ای نیست.
یک روح در دو بدن،؟
خدا قسمت اونا هم كرد، ما هم يكي داشتيم كه تو جلسه با رئيس جمهور سنگال عزلش كرده بود.!
"ترامپ همچنین از توییتر برای اعلام اخراج وزیر خارجه سابق خود استفاده و در آخرین بی‌احترامی به تیلرسون، کاخ سفید اعلام کرد که دیپلمات بلندپایه آمریکایی در هنگام آگاهی از خبر اخراج خود در توالت بوده است"
- صد رحمت به مموتی خودمان که اولا برای اخراج وزیر خارجه خودش از صدا وسیما استفاده کرد ودوما هنگامی که او در مذاکره با مقامات سنگال بود خبر را دریافت کرد
میشه بفرماییدنحوه برکناری وزیرخارجه دولت اقای احمدی نژادچگونه بوده وچطوربه ایشان اطلاع داده شده؟!
مثل مموتی خودمون که وزیر امور خارجه رو در سفر خارجی برکنار کرد
چقدر شبیه داستان محمود و منوچ است
چقدر رفتار ترامپ با احمدی نژاد شبیه هم هستند .
.
هردو کشور شون را دچار مشکل کردند و مردم تاوان انرا دادند .
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
اونقدر اونموقع بهخ ما خندیدند حالا سر خودشون اومده. البته یه تفاوتی داره این ترامپ با دیوانگی هاش هیچی نداشته باشه لااقل یه درامد مالی خوبی با دوشیدن کشورهای منطقه برای کشورش درست کرده. ا
برادر من این کجاش فحاشی بود ؟؟؟؟ شما یه سر بیا میدون توپخونه پشت شهرداری تا معنی فحاشی و با تک تک سلول های بدنت حس کنی.
از یه خانوم باز انتظار بیشتری داشتید؟
زن و شوهر دعوا کنند دیگران چکار دارند
ببخشید آخه این چه ترجمه ایه؟ به شکل جهنمی وار؟؟ مثل یک سگ کندذهن؟؟!
فحش هاشون چقد اِوا خواهریه!
پیشرفت مدیریت به عنوان علم اداره انجاست که مدیر یک شرکت پیشتاز تجاری با تخصص مذاکرات بین المللی به عنوان وزیر امور خارجه یک ابرقدرت انتخاب می شود. اگه مواضع خودخواهانه ی ترامپ نبود، بی شک شاهد بالاترین اعتبار ادراک شده ی نسبت به یک مدیریت حرفه ای بودیم.
متکی وار برکنار شده.
از حاج محمود یاد گرفتند.
تیلرسون دیپلمات نبود رئیس و مالک شرکت نفتی بود و وجود ان در وزارت خارجه نشاندهنده عزم جزم ترامپ برای بالا بردن قیمت نفت بود .
ترامپ راست گفته مردم امریکا به سیاست های ترامپ رای دادند.مردم امریکا به جنگ رای داده اند در حالی که تیلرسون دنبال صلح بود.
این هم یک نمونه از سیاستمداران .نمونه اش را 6سال قبل درایران هم داشتیم
تا درسي باشد براي آينده.
احمدی نژاد هم از شیوه مشابهی برای عزل وزیر امور خارجه اش استفاده کرد
امريكايي ها چه لمپن بي كلاسي را انتخاب كرده اند هر كس كه به او راي داده پس لياقتش همان ترامپ مي باشد
روزهای مبارزات انتخاباتی ترامپ و هیلاری من به دوستام گفتم این یارو احمدی نژاد آمریکاست. ایکاش برنده بشه

حالا هم ایکاش دوباره انتخواب بشه تا آمریکا بیشتر و بیشتر در دنیا از نظر اعتبار سقوط کنه

مطمئن باشین آمریکایی که در نهایت ترامپ تحویل میده بسیار ضعیفتر از هر زمان دیگریه
یادم هست منوچهر متکی در یکی از مصاحبه های بعد از عزل شدنش گفته بود که وقتی خبر برکناری وی به گوش مقامات سنگال رسید، وزیر خارجه سنگال آنقدر ناراحت و معذب شده بود که خود متکی او را آرام کرد و دلداری اش داد.
خانم دستجردی وزیر سابق بهداشت هم که حس کرده بود محمود برکنارش خواهد کرد به خاطر ترس از شیوه های منحصر به فرد محمود در اعلام برکناری وزرای کابینه، از منشی خود خواسته بود هرلحظه سایت دولت را چک کند و اگر خبری بود زودتر به وی اعلام کند تا شان وی زیر سوال نرود.
بالا خره خدا را شکر ما هم یک چیزی داشتیم که آمریکااااااااااااااااااااا هم از ما یاد گرفت.
متکی وار
هر دو وزیر خارجه ایران وامریکا در رمان محمود احمدی نزاد و ترامپ در سفرهای وزرای خارجه به افریقا .. سنگال .. اخراج شدن توسط دو رییس جمهور تقریبا از نظر منش مدیریتی یکسان محمد احمدی نزاد معتقد بود دفتر کاری وزیر خارجه هر کشور به گستره عالم هستی است پس سنگال یا ایران فرقی ندارد رفتنی باید برود
ترامپ همچنین از توییتر برای اعلام اخراج وزیر خارجه سابق خود استفاده و در آخرین بی‌احترامی به تیلرسون، کاخ سفید اعلام کرد که دیپلمات بلندپایه آمریکایی در هنگام آگاهی از خبر اخراج خود در توالت بوده است.


ایول ترامپ
انشا الله ترامپ هم مثل محمود كه ايرانو زمين زد آمريكا رو نابود كنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل