بازدید 3563
گزارش

آیا این پنج بازنشسته فوتبال ایران را تعلیق می کنند؟

کد خبر: ۸۵۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 08 December 2018

پنج عضو هیات رییسه فوتبال راهی برای ماندن ندارند. آنها طبق قانون باید از سمت خود استعفا بدهند اما حالا که به آخرین مهلت کنار رفتن بازنشسته ها(15 آذر) رسیده ایم، هیچ اقدامی در این باره نکردند.

به گزارش تابناک ورزشی، آنها می توانند با لجاجت خود فوتبال ایران را برای دومین مرتبه به تعلیق دچار کنند و تیم ملی را در آستانه جام ملتها از این بازیها حذف نمایند.

1-علی کفاشیان؛ دونده ای که فوتبال را رها نمی کند
کارمند سابق بانک مرکزی، که به گفته خودش اشتباهی و اتفاقی وارد فوتبال شده بود، حالا 10سال است از آن دست نمی کشد و طعم فوتبال زیر زبانش شیرین آمده! کفاشیان ریاست کمیته فوتسال را برعهده دارد و با ایجاد روابط نزدیک با شیوخ عرب، یکی از 3 نواب رییس کنفدراسیون آسیا محسوب می شود که اصرار دارد از سمتش استعفا ندهد. داوود رفعتی رییس دپارتمان داوری فدراسیون و غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی نیز بازنشسته هستند و باید سمت شان را ترک کنند. همچنین ۱۲ رییس هیات هم شامل این قانون می‌شوند که احتمالا مجبور خواهند شد پست خود را ترک کنند.

2-محمود اسلامیان؛ مدیر اقتصادی، توانمند در فوتبال
محمود اسلامیان در فضای اقتصاد و صنعت کشور فرد معروفی است. او رییس سازمان بازنشستگی کل کشور بود و همین چند روز پیش از ریاست هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه استعفا داد تا نشان دهد به قانون ممنوعیت بازنشستگان پایبند است. رفیق قدیمی تاج؛ اواخر سال 94 سرپرست نایب رییسی دوم فدراسیون فوتبال شد اما در رای گیریمجمع 18 اردیبهشت نتوانست رسما به پست نایب رییسی دوم برسد اما 8 آبان 95 مهدی تاج در حکمی عجیب اسلامیان را به عنوان عضو موقت هیات رییسه انتخاب و معرفی کرد! بعد از جدایی غلامرضا بهروان از هیات رییسه فدراسیون که اتفاقا او نیز به خاطر بازنشستگی کنار رفته بود، تاج این تصمیم را گرفت و در نهایت 29 آذر 96 در رقابتی که میان اسلامیان و عزیزی خادم در مجمع شکل گرفت عضو موقت هیات رییسه با رای اعتماد مجمع دائمی شد.او که ابتدا مخالف کی روش بود و علیه او مصاحبه هم کرد، ناگهان تغییر رویه داد و به موافق و مدافع سرسخت او تبدیل شد.

3- حیدر بهاروند؛ بازنشستگی عامل ریاست سازمان لیگ

جالب اینجاست که بهاروند ریاستش در سازمان لیگ را مدیون قانون بازنشستگی است و در روزهایی که فدراسیون عذر 42 پیرمرد را به دلیل بازنشستگی خواست علی کاظمی سرپرست ریاست سازمان لیگ هم نتوانست ادامه دهد تا در نهایت بهاروند 18 آبان 95 با حکم تاج سرپرست سازمان لیگ شود. او اردیبهشت 95 با 37 رای در دور اول و 44 رای در دور دوم از اعضای مجمع توانست به هیات رییسه فدراسیون برسد. او حالا بعد از 3سال که در هیات رییسه فدراسیون فوتبال بود، باید برود. 

4- فریدون اصفهانیان؛ بازنشسته 4 شغله فوتبال!
داور بازنشسته فوتبال یکی از نوادر زیرکی در فوتبال است. او اکنون علاوه بر ریاست کمیته داوران و عضویت در هیات رییسه فدراسیون، ریاست شورای شهر زنجان و ریاست هیات فوتبال این استان را همزمان برعهده دارد تا به عنوان یک بازنشسته، 4 شغله به حساب بیاید. اصفهانیان بارها تاکید کرده که فدراسیون فوتبال یک نهاد خصوصی است تا مشخص شود فقط می خواهد بماند. 

5- کاظم طالقانی؛ نماینده هیات های فوتبال در هیات رییسه
رییس هیات فوتبال خوزستان که در سال های گذشته با وجود مشکلات فراوان در امر برگزاری مسابقات در این استان عنوان برترین هیات فوتبال کشور را به خود اختصاص داد](!) در 18 اردیبهشت ماه 95 با رای بالای مجمع به عضویت هیات رییسه در آمد. ماجرای دستگیری پسر او در اهواز و افشای اقداماتی برای جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی قبل از جام جهانی جزو حواشی طالقانی اند. گفته می شود طالقانی سابقا کارمند یکی از نهادهای امنیتی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل