بازدید 1608
معاون دانشگاه رازی:

ایجاد فضای امید و نشاط را منحصر به یک روز نکرده‌ایم

کد خبر: ۸۵۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 08 December 2018
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: ایجاد فضای امید و نشاط بین دانشجویان دانشگاه را تنها منحصر به ۱۶ آذر، روز دانشجو نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، علی اکبر محسنی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اهمیت 16 که یادآور بخشی از هویت سیاسی دانشگاه ها و جهت گیری ضداستکباری دانشجویان ایرانی است، دانشگاه رازی نیز همسو با سایر دانشگاه های کشور برنامه های مختلفی را به این مناسبت برگزار کرد.

وی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت این روز در دانشگاه رازی از حدود یک هفته پیش از روزدانشجو آغاز شد، ادامه داد: هرچند که این دانشگاه مادر در طول ایام سال برنامه های مختلفی را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای دانشجویان برگزار می‌کند، اما به منظور بازخوانی، احیاء و تقویت هویت سیاسی جنبش دانشجویی و درس گرفتن از تاریخ، وظیفه می دانیم از نظر کیفی و کمی فعالیت‌های خود را تعمیق ببخشیم.
 
محسنی همچنین اشاره ای به آزادی بیان نشریات دانشجویی دانشگاه رازی داشت و گفت: درحال حاضر حدود ۳۵ نشریه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دراین دانشگاه انتشار می یابد و مجوز فعالیت ۱۰ نشریه دیگر نیز طی روزهای اخیر صادر شده است.

وی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی برای اساتید را از دیگر فعالیت های دانشگاه رازی برشمرد و عنوان کرد: تاکنون دو کرسی آزاد اندیشی را برای معرفت افزایی اساتید و دانشجویان در زمینه مسائل مهم روز برگزار کرده ایم و طبق برنامه تا پایان سال هر دوماه این نشست ها را برگزار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی اضافه کرد: انجمن های علمی دانشجویی نیز به منظور سوق دادن دانشجویان به سمت مهارت  افزایی و کمک کردن به حل بخشی از مشکلات جامعه تاکنون حدود ۱۸ کارگاه مهارتی، آموزشی و فرهنگی برگزار کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تاجایی که در توان داریم در چارچوب ضوابط موجود راه و بستر مناسب ومطلوب را با حمایت های مادی ومعنوی رییس دانشگاه و نیز تلاش بی دریغ  اساتید مسولیت پذیر مشاور انجمن های علمی  و اساتید مشاور  فرهنگی، برای تکثر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نیز فعالیت های علمی دانشجویان در دانشگاه ایجاد کرده و روز به روز نیز بر توسعه کمی و کیفی آن با افزایس اعتبارات انجمن‌ها و تشکل ها و کانون ها به شرط اینکه فعالیت های آنها خروجی مثبتی برای دانشگاه، استان و کشور داشته باشد، اقدام می‌کنیم.

محسنی برگزاری پنج اردوی تفریحی، نشست های فرهنگی با موضوعات روز و چالش های فرهنگی کشور، برگزاری نشست های پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولین دانشگاه رازی و برگزاری کارگاه های دانش افزایی در رشته های مختلف را از دیگر برنامه های برگزار شده دانشگاه رازی به مناسبت روز دانشجو عنوان کرد .

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی تاکید کرد: تمام برنامه های تعریف شده این دانشگاه در روز دانشجو به منظور فضاسازی جهت ایجاد نشاط، امید و شادابی و به ویژه به منظور ارتقا و اعتلای سطح علمی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان انجام گرفت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل