بازدید 1679

نارسایی قلبی در ایران ۱۰ سال زودتر ظهور می‌کند

کد خبر: ۸۵۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 08 December 2018
رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم گفت: درمان قطعی دیابت روش‌های سلولی است مثل: پیوند پانگراس، استفاده از سلول‌های بتاسل و استمسل تراپی که دارای تجربیاتی در کشور در این حوزه‌ها نیز هستیم. امیدواریم در این حوزه‌ها بیشتر رشد کنیم.

به گزارش میزان، باقر لاریجانی با اشاره به تاثیر تحصیلات در کاهش ابتلا به بیماری دیابت گفت: افزایش تحصیلات و اطلاعات مردم باعث می‌شود مردم مراقبت از خود را افزایش دهند. افزایش آگاهی مردم نقش کلیدی در جالوگیری از بیماری‌های غیر واگیر دارد.

لاریجانی در ادامه گفت: در کنترل دیابت از ابزار‌های مختلفی استفاده می‌شود. تداوم درمان در بیماری‌های غیرواگیر مضمن بسیار اهمیت دارد و خیلی مهم است که افراد اطلاعات خود را در زمینه بیماری خود افزایش دهند؛ و در طول درمان خود را رها نکنند.

لاریجانی درباره عوارض بیماری دیابت گت: اختلالات بینایی، بیماری هاییی همچون نارسایی کلیه، قطع عضو ظهور سکته‌های قلبی زودتر از سن معمول از عوارض ابتلا به بیماری دیابت است.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم در ادامه با بیان اینکه تحقیقات نشان داده که ظهور نارسایی قلبی در کشور ما ۱۰ سال نسبت به سایر کشور‌ها به جلو افتاده است افزود: ابتلا به بیماری‌هایی از این دست باعث می‌شود تا مرگ‌های زودرس در مبتلایان به دیابت بیشتر رخ دهد. حدود ۷۰ درصد این عوارض با برخی درمان‌های قابل پیشگیری و به تعویق افتادن است و این امر مفهومش این است که در کنترل و شناخت دیابت و عوارض آن و همین طور برای زمینه ساز‌های آن در کشور باید تلاش بیشتری کنیم.

لاریجانی گفت: برنامه مبارزه با بیماریه‌های غیر واگیر در کشور ما با استراتژی روشن در سه سطح کشوری، استانی و دانشگاهی را ه. اندازی شده و امیدواریم بتوانیم این بیماری را بیشتر کنترل کنیم.

وی درباره تعداد کلینیک‌های تخصصی فعال در کشور در حوزه دیابت گفت: این کلینیک‌ها رو به گسترش است و در آینده‌ای نه چندان دور ۱۵۰ کیینیک‌ها را راه اندازی می‌کنیم که قالب این‌ها در مجموعه‌های قرار می‌خواهد گرفت که بتوانند خدمات به دیگر بیماران هم ارائه دهند.

وی در ادامه درباره میزان آگاهی مردم از ابتلا به این بیماری گفت: ۴۰ درصد بیماران دیابت در جهان از بیماری خود بی اطلاع و این میزان در کشور ما زیر ۴۰ درصد است و بیشتر از ۶۰ درصد از افراد از بیماری خود با اطلاع هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: بزرگترین مشکل ما این است که بیماران دیابتی هنوز نتوانسته اند راه درمان بیماری خود را پیدا کنند و کنترل‌های آن‌ها بر بیماری خود مطلوب نیست.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم در ادامه اظهار کرد: انسولین‌های جدید و قرص‌های جدید به بیماران کمک می‌کنند تا کنترل مطلوب تری بر بیماری خود داشته باشند، اما آنچه دارای اهمیت است این است که این درمان ها، درمان قطعی نیستند و فقط به درمان دیابت کمک می‌کنند.

لاریجانی بیان کرد: درمان قطعی دیابت روش‌های سلولی است مثل: پیوند پانگراس، استفاده از سلول‌های بتاسل و استمسل تراپی که دارای تجربیاتی در کشور در این حوزه‌ها نیز هستیم. امیدواریم در این حوزه‌ها بیشتر رشد کنیم.

وی درباره آگاهی بخشی و همکاری با آموزش و پرورش برای جلوگیری از رشد چاقی در دانش آموزان در مدارس گفت: سالیانی است در وزارت بهدات دفتر آموزش مدارس وجود دارد که آموزش‌های لازم را برای جلوگیری از ابتلای دانش آموزان و آگاهی بخشی به کودکان درباره عوارض چاقی اطلاعات بدهند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی