بازدید 3146
یک تولیدکننده تجهیزات صنعت نفت:

بانک‌ها فقط برای اشتغال جوانان خارجی وام می‌دهند

یک تولیدکننده تجهیزات صنعت نفت گفت: تولید در کشور به لطف سیاست مسئولان در آستانه تعطیلی است و بانکها فقط برای اشتغال جوانان خارجی وام می دهند.
کد خبر: ۸۵۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴ 08 December 2018

عبد الحمید نادریان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با انتقاد از عملکرد بانک ها و صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن در سال‌های اخیر برای اشتغالزایی خارجی‌ها زحمات بسیار زیادی کشیده‌اند، اما در مقابل برای اشتغال جوانان ایرانی کار خاصی نکردند.

این فعال صنعت نفت تصریح کرد: بنده به عنوان یک تولیدکننده دکل های نفتی ، نیاز به 20 میلیون دلار تسهیلات داشتم، که اتفاقا ساخت آن اشتغالزایی خوبی برای کشور دارد، تمام مدارک هم ارسال شده است اما بانک های ایران سنگ اندازی میکنند. جالب اینکه اگر برای واردات تسهیلات می‌خواستم این عدد الان در حساب خارجی‌مان وجود می داشت.

وی با اشاره به اینکه  تا از درون حرکت توسعه شروع نشود ایران راه به جایی نمی برد گفت: متاسفانه شاهد هستیم که دست‌هایی اجازه نمی دهند تا صنعت ایران روی مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد و می خواهند ایران را در ایستگاه واردات قطعات و تجهیزات نگه دارند.

نادریان ادامه داد: در حال حاضر 91 میلیارد دلار در پارس جنوبی در حال سرمایه گذاری هستیم که 70 میلیارد دلار انجام گرفته و  21 میلیارد دلار نیز در حال انجام است که متاسفانه سهم صنعت داخل یعنی سهم صنعتگر ایرانی بسیار اندک است.

وی نتیجه سیاست اشتباه دولت را در بخش صنعت تعطیلی کارگاه های کوچک و بزرگ برشمرد و گفت: بزرگترین شهرک صنعتی ایران در سال‌های گذشته امروز تبدیل به شهر ارواح شده است.

نادریان ادامه داد: بانک ها فقط به برای واردات وام می دهند و  مدیران دولتی به فکر تولید داخل نیستند که این موضوع از تفکر اشتباهی است که این سالها در کشور رایج شده و این تفکر می گوید جنس خارجی بهتر از جنس داخلی است در صورتی که در سالهای قبل تولیدکنندگان داخلی بودند که اجناس صنعت را تامین می کردند.

وی در پایان تصریح کرد: دولت باید هرچه سریعتر تفکر خود را تغییر دهد تا از این وضعیت خارج شویم و بتوانیم روی پای خود بیاستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار