بازدید 2648

زخمی‌شدن ۳۳ فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها

کد خبر: ۸۵۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 08 December 2018
وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب اعلام کرد که در سی و هفتمین جمعه از برگزاری تظاهرات بازگشت در مرز غزه و سرزمین‌های اشغالی دستکم ۳۳ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی زخمی شدند.
 
به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، صد‌ها تن از جوانان فلسطینی با وجود سردی هوا بعد از ظهر جمعه در تظاهرات بزرگ بازگشت شرکت کردند.
جوانان فلسطینی در اردوگاه‌های بازگشت در شرق خان یونس، شرق جبالیا و شرق البریج در غزه علیه تداوم اشغالگری و شکست محاصره این باریکه تظاهرات کردند.
در همین حال هیات عالی برگزارکنندگان راهپیمایی بزرگ بازگشت در این بیانیه تاکید کرد که این راهپیمایی‌ها در نزدیکی نوار مرزی در شرق نوار غزه تا تحقق تمامی اهداف آن ادامه خواهد یافت؛ بنابراین گزارش نظامیان صهیونیستی با پرتاب گاز اشک آور و نیز شلیک گلوله به سوی تظاهرات کنندگان با آن‌ها درگیر شدند. همچنین نظامیان صهیونیستی به سوی خودرو‌های امدادرسان که بر انتقال زخمی‌ها اعزام شده بودند، آتش گشودند.
راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از ۳۰ مارس گذشته (۱۰ فروردین) جمعه هر هفته همچنان در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.
با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشور‌های جهان مانند اتحادیه اروپا، ۱۴ می‌مصادف با ۲۴ اردیبهشت در اقدامی تحریک آمیز در مراسمی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.
شمار شهدای فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت که تاکنون سی و شش دور از آن برگزار شده است، تاکنون به ۲۲۲ تن رسیده و بیش از ۲۰ هزار نیز در این تظاهرات مسالمت آمیز به دست ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر