بازدید 2018

طرح توانمندسازی دانشجویان در محیط کار آغاز به کار کرد

کد خبر: ۸۵۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 07 December 2018

طرح «احمدی روشن» در راستای توانمند سازی دانشجویان توسط بنیاد ملی نخبگان آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم افتتاحیه سومین دوره طرح شهید احمدی روشن با حضور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، معاونان بنیاد ملی نخبگان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور، محققان و مستعدان برتر در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این مراسم، محمود سعادت فومنی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم بهره گیری از سرمایه های انسانی، گفت: زمان یکی از مهمترین سرمایه های انسانی است خاصه اینکه این سرمایه برگشت ناپذیر است.

وی با اشاره به ضرورت کسب علم و توانایی، افزود: طرح شهید احمدی روشن حدود ۱۰ ماه طول می کشد و افراد در این طرح حدود هزار ساعت فعالیت می کنند. این زمان، فرصت مغتنمی برای توان افزایی و مهارت آموزی افراد است گرچه می تواند نقش مهمی نیز در حل مشکلات کشور داشته باشد.

وی اظهار داشت: تجربه اندوزی و حل مشکلات کشور از دیگر نتایج حضور دانشجویان در کشور است.

سعادت در ادامه، دانشجویان و مستعدان برتر را امانتی مهم در دست اساتید این طرح دانست و تصریح کرد: مهمترین هدف بنیاد ملی نخبگان تامین نیروی انسانی کشور است. شرکت کنندگان در این طرح از بهترین دانشجویان و محققان کشور هستند که باید در طول این طرح و توسط اساتید به توانمندی لازم برای حل مشکلات و مسائل کشور برسند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: دانشجویان برتر کشور در زمان دفاع مقدس نقش پررنگی در ابعاد نظامی داشتند و پس از آن نیز در بخشهای سازندگی و توسعه صنعت عملکرد بسیار خوبی داشتند. امروزه نیز رسیدن به توسعه و پیشرفت باید به همت مستعدان برتر و نظام نخبگانی شکل بگیرد.

همچنین در این مراسم، دهقانی فیروزآبادی؛ عضو هیئت علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی شریف و مدیر طرح تحقیقاتی در اولین دوره طرح شهید احمدی روشن پیرامون تجربیات اجرای طرح هسته های نخبگانی توسط بنیاد ملی نخبگان و نتایج حاصل از آن به ایراد سخنرانی پرداخت.

فاطمه بلوری کاشانی؛ همسر شهید احمدی روشن نیز در سخنانی با اشاره به ویژگی های اخلاقی و چارچوبهای اعتقادی آن شهید، تعهد و مسئولیت پذیری را یکی از اصول رفتاری شهید احمدی روشن برشمرد.

در پایان این نشست ارجنامه بنیاد ملی نخبگان به پاس خدمات ارزنده و کم بدیل شهید احمدی روشن، توسط قائم مقام بنیاد ملی نخبگان به همسر آن شهید اعطا شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار