بازدید 6240

ارزش سهام بورس دبی به شدت سقوط کرد

کد خبر: ۸۵۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 07 December 2018

ارزش سهام در بازار بورس 'دبی' در امارات متحده عربی در پایان معاملات روز پنجشنبه، به شدت سقوط کرد به گونه ای که در سه سال گذشته بی سابقه گزارش شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شاخص بازار بورس دبی دو درصد کاهش یافت تا بی سابقه ترین افت را از سپتامبر (شهریور 94) تجربه کند، این موضوع با سقوط سهام بخش املاک و مستغلات همراه بود به گونه ای که بزرگ ترین شرکت توسعه املاک در این امارت نشین حدود 4.3 درصد کاهش یافت تا سهم این سرمایه گذاری به یک سوم ارزش آن در سال جاری تقلیل یابد.

بانک مرکزی امارات متحده عربی در گزارش روز سه شنبه اش اعلام کرد که قیمت املاک در دبی در سه ماهه سوم سال جاری 7.4 درصد کاهش یافته است که این میزان 5.8 درصد نسبت به سه ماهه دوم سال جاری کاهش نشان می دهد.

سهام اتحادیه املاک و مستغلات دبی نیز حدود 9.9 درصد سقوط کرد، همچنان که سهام شرکت «سرمایه گذاری دبی» نیز 6.8 درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر، سهام «شرکت بنادر دبی» که در بورس ناسداک خرید و فروش می شود، 2.6 درصد کاهش یافت، این اقدام پس از آن صورت می گیرد که این شرکت اعلام کرد برای امضای قرراداد خرید مجموعه یونیفیدر به ارزش 660 میلیون یورو نزدیک شده است.

شاخص بورس دبی سرانجام با سقوط زیاد، به 2 هزار و 580 واحد رسید که از سپتامبر 2013 (شهریور/ مهرماه 9) بی سابقه گزارش شده است.

شاخص اصلی بازار عربستان نیز در سایه کاهش سهام بانک ها و شرکت های پتروشیمی سعودی چهاردهم درصد کاهش نشان داد به گونه ای که سهام شرکت صنایع پایه عربستان سعودی (سابک) سه دهم درصد کاهش یافت، همچنان که سهام بانک «الراجحی» نیز هشت دهم درصد سیر نزولی یافت و به هفت هزار و 849 واحد رسید.

بورس مصر نیز نسبت به مانند بورس امارات و عربستان با کاهش 1.6 درصدی روبرو شد و 25 سهم از مجموع 30 سهم در فهرست سهام این بورس زیر فشار قواعد بانکی جدید روند نزولی یافت و به 12 هزار و 388 واحد رسید.

این درحالی است که شاخص بورس کشورهای کویت و قطر رشد یافت و به ترتیب به 10 هزار و 598 واحد و پنج هزار و 435 واحد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل