بازدید 22450
۷
نخستین مدیر ارشد فوتبال ایران، صندلی اش را در آخرین فرصت حضور بازنشستگان ترک کرد؛

بازیکن سابق پرسپولیس، دبیرکل فدراسیون فوتبال شد!/ کفاشیان هم با حکم مرجع قضایی فوتبال می رود؟/ تاج زیر بار رغبتی نرفت

شنیده می شود، علی کفاشیان، نایب رئیس پرنفوذ فدراسیون فوتبال ایران ـ که ماه هاست درگیر یک پرونده مالی در کمیته اخلاق فدراسیون بوده ـ به همراه یکی دیگر از مدیران شاخص فوتبال، نتوانسته اند اسناد کافی و لازم ارایه دهند و به رغم چندین بار تجدید وقت رسیدگی، موضوع فیصله پیدا نکرده است. در همین حال، تاج با انتصاب فوری شکوری، مانع ورود رغبتی گزینه دولتی به تشکیلات فوتبال شد...
کد خبر: ۸۵۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 06 December 2018

محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال، امروز و در آخرین روز فرصت بازنشستگان برای اشغال مناصب دولتی، از سمت خود استعفا داد و جای خود را به ابراهیم شکوری بازیکن سابق پرسپولیس داد!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ به نظر می رسد، سرانجام جلسه پرتنش اخیر رئیس فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش و جوانان، کار خودش را کرد و ساکت اتاق دبیرکلی فوتبال را ترک نمود. البته گویا استعفاهای بعدی هم در پیش باشد و تا شنبه چهره های دیگری هم فدراسیون فوتبال را ترک کنند.

برخی منابع خبری می گویند، ناراحتی وزیر ورزش از مهدی تاج، مربوط به انتشار فیلم مصاحبه فردوسی پور با اینفانتینو، رئیس فیفا در تهران است که صراحتا هرگونه دخالت دولت یا مجلس را مسبب تعلیق فوتبال ایران اعلام می کند؛ هر چند تاج ارتباط خودش با انتشار بموقع این فیلم حساس را تکذیب کرده، گویا در وزارت ورزش چنین باوری وجود دارد!

در همین زمینه شنیده شد که فدراسیون فوتبال، انتصاب علی رغبتی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون را نیز رد کرد و حاضر نشد این مدیرکل وزارتخانه ای را با حکم دبیرکلی منصوب کند. در محافل فوتبال گفته می شود، انتصاب رغبتی مترادف با مهندسی تغییرات در مجمع احتمالی آینده است و نباید به این کار تن داد. گویا صدور فوری حکم دبیرکلی شکوری، بی ارتباط با این موضوع نبوده است. نکته عجیب آنکه برخی افراد فعال در فوتبال ادعا می کنند، رغبتی هم در آستانه بازنشستگی است.

بازیکن سابق پرسپولیس دبیرکل فدراسیون فوتبال شد!/ کفاشیان با حکم مرجع قضایی فوتبال می رود؟

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون فوتبال با قبول درخواست محمدرضا ساکت و ضمن تقدیر از زحمات ایشان، بنا به اهمیت عدم توقف فعالیت‌های اداری و اجرایی روزمره فدراسیون فوتبال از ۹۷/۹/۱۵، ابراهیم شکوری را به سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب کرد.

در بخشی از حکم شکوری آمده است: امید است با اتکال به خداوند بزرگ نسبت به انجام فعالیت‌های تعیین شده اقدامات لازم را به عمل آورید. شکوری که پیش از این به عنوان معاون ساکت در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد، در مقطع دکترا تحصیل کرده و سابقه بازی در باشگاه پرسپولیس را دارد.

در همین حال شنیده می شود علی کفاشیان، نایب رئیس پرنفوذ فدراسیون فوتبال ایران که دو دوره هم شخصا ریاست را بر عهده داشته است، در پی ماجراهای اخیر جایگاهش را ترک خواهد کرد. در همین رابطه، گفته شده کفاشیان که ماه هاست درگیر یک پرونده مالی در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شده است به همراه یکی دیگر از مدیران فدراسیون، نتوانسته اند اسناد کافی و لازم ارایه دهند و به رغم چندین بار تجدید وقت رسیدگی، موضوع فیصله پیدا نکرد. پرونده مذکور بر سر چندده هزار دلار حق پخش تلویزیونی ای اف سی به فدراسیون فوتبال ایران است که پای کفاشیان را به این نهاد قضایی فدراسیون باز کرد.

در صورت درست بودن شنیده ها و صدور حکم قطعی در این خصوص از سوی قاضی مربوطه، کنار رفتن کفاشیان نمی تواند هیچ خطری برای فوتبال ایران داشته باشد و تهدیدی برای تعلیق فدراسیون محسوب شود. باید منتظر ماند و دید تا روز شنبه اصفهانیان و طالقانی دو تن از بازنشستگان هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال چه تصمیمی می گیرند و آیا قبل از تشکیل مجمع عمومی فدراسیون کنار می روند یا به طریق دیگری رفتار می کنند.

به هر حال به نظر می رسد توافق سه جانبه سلطانی فر، صالحی امیری و تاج حالا به محل اختلاف تبدیل شده است و نمی توان از اجرای کامل آن توافق اطمینان داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷
انشاا..‌همشون بروند حتی تاج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
انصافا هیچ کس مثل تاج نمیتونه فوتبال کشور را اداره کنه
بهتر بربد ول کنید کار و کاسبی در فدراسیون و ورزش ایران کساده
هرچی فکر میکنم نمیدانم این چسبه اسمش چیه



که مدیران ما خودشونو به صندلیهای ریاست می چسبانند




جالبه اینه که چسبه تولید ملی هم هست
سلطانی فر شخصا آبروی فوتبال ایران را برد، روحانی خداحافظ خخخخخ
جمع پرسپولیسی های فدراسیون جمع شد حالا باید یک سپاهانی جای کفاشیان رو بگیره تا جدال سپاهان پرسپولیس در فدراسیون برابر بشه.
خوب که چی؟ میخواهیدبه استقلالی هابرای توجیه شکست های بعدی شان بهانه جدیدبدهید؟!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر