بازدید 76380
مجلس جای بیان حرف‌های خلاف امنیت ملی نیست؛

واکنش‌های جدی به سخنان قومیتی دو نماینده مجلس/ «محمودزاده» و «حضرت‌پور» سخنانشان را اصلاح کنند

حتما مجلس جای جمع شدن نمایندگان تفکرات، قومیت ها و مذاهب مختلف و تصمیم گیری برای کلان کشور و احقاق حقوق همه مردم ایران است، نه محل بیان حرف خلاف واقع و دفاع از معارضان ایران و ایرانی. همین جمع شدن این قومیت ها در ایران و ذیل نام «ملت ایرانی» است که به تاریخ، فرهنگ و بزرگی ایران غنا بخشیده و لذا این مسأله نباید به هیچ بهانه ای تحت تعرض قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 09 December 2018

روز گذشته «جلال محمود زاده»، نماینده مردم مهاباد در نطق میان دستوری که در صحن علنی مجلس ایراد کرد، ضمن اشاره به این موضوع که او از نمایندگانی است که در یک سال گذشته به دلیل اظهارنظر در مورد یک موضوع و یک رویداد تاریخی ملت کرد به دادگاه احضار شده است؛ یک بحث قومیتی را مطرح کرد و در خلال آن از یک رهبر تجزیه طلب کرد با صراحت دفاع کرد. از طرفی حضرت پور نماینده ارومیه نیز اخیرا سخن از «ملت آذربایجان» زده است که معنایی جز «تقسیم کردن ملت واحد ایران» ندارد.

به گزارش «تابناک»، محمودزاده در نطق میان دستور خود گفت: از دیاری صحبت می کنم که مردمان آن در تاریخ به دلیل عدم تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌های حکومت‌های استبدادی پای دار رفته و ایستاده جان داده‌اند؛ اما در برابر ظالمان هرگز زانو نزده اند. تا اینجای سخنانش کاملا درست است و هیچ ایرادی به آن نیست، اما یکباره او برای صحه گذاشتن بر سخنان خود از افرادی نام می برد که نام یکی از تجزیه طلبان در میان آنها به چشم می خورد.

او می گوید: «از مردمی صحبت می کنم که پیام فرزندانی همچون شیخ سعید پیران، بارزانی و قاضی محمد (از رهبران تجزیه طلب کرد) داشته اند، با هدف اینکه برای نوه های آینده شعار کردی کم بژی و کل بژی (کم زندگی کن ولی مردانه زندگی کن) را عملا ثابت کنند، ماندند و پشت به دشمن نکردند و ایستاده به پای دار رفتند. نام بردن این نماینده مجلس از قاضی محمد، موج انتقادات را نسبت به سخنان او در شبکه های اجتماعی به راه می اندازد.

این نماینده مردم در مجلس همچنین در ادامه سخنان خود، یک نکته تاریخی را مورد اشاره قرار می دهد که هیچ گاه حداقل در مورد کردهای ایران شاهد آن نبوده ایم. او عنوان می کند: «از سرزمینی می گویم که توسط رژیم‌های استکباری انگلیس و غرب بین چهار کشور تقسیم شده اند تا مبادا روح آزادگی مردم آن روزی یکی گردد، حکومت مادی و فاسد آنها را به زیر آورد.»

اولین واکنش جدی به سخنان این نماینده مجلس توسط یکی از کاربران توئیتر نشان داده شد. او خطاب به نماینده مهاباد نوشته که «یک نفر به این نماینده بی‌سواد بگوید که انگلیس و فرانسه بخش های کردنشین عثمانی را بین سه کشور ترکیه، عراق و سوریه تقسیم کردند و این تقسیم ارتباطی به کردستان ایران نداشته. این فرد بی‌شرمانه از قاضی محمد یاد می‌کند، اما این جمله «مصطفی بارزانی» را نمی‌گوید که «هرجا کرد هست، آنجا ایران است.»

در حقیقت باید از محمود زاده پرسید که اولا دلیل نام بردن او از یک رهبر جدایی طلب در صحن علنی مجلس کشور یکپارچه ایران ـ که متشکل از کرد، لر، عرب، بلوچ، ترکمن، فارس، مسلمان، مسیحی، کلیمی، زرتشتی و سایر قومیت ها و مذاهب است ـ چیست؟ و در ثانی چرا یک حقیقت تاریخی را انکار کرده و موضوع طرح استعماری برای کردنشینان عثمانی و تقسیم آنان را به کردهای ایران ارتباط داده است؟

کاربر دیگری در فضای مجازی پیرامون نطق محمودزاده نوشت: امروز نماینده مهاباد در نطق خود ضمن ستایش برخی رهبران تجزیه طلب کُرد چون قاضی محمد، وجود مناطق کردنشین در جغرافیای ایران و عدم استقلال آنها را توطئه غرب دانست. کانون های تبلیغ تجزیه طلبی الزاما آن سوی مرزها نیستند؛ در دل مجلس مملکت رسما برخی نمایندگان این کار را وظیفه خود می دانند.

موضوعی که فصل مشترک همه واکنش ها نسبت به سخنان قومیتی نماینده مهاباد است، این که چرا او این جمله «مصطفی بارزانی» را نمی‌گوید که «هرجا کرد هست، آنجا ایران است.» و کردهای ایران را که اصالتی ایرانی دارند، متصل به یک مسأله تاریخی در ارتباط با تقسیم بخش های کردنشین عثمانی کرده است؟ موضوعی که در حقیقت می توان آن را بر خلاف مصالح امنیت ملی کشور عنوان کرد!

کاربر دیگری با تأیید همین مسأله در واکنش به این سخنان «جلال محمود زاده» نماینده مهاباد گفته است: «بعد از تجزیه امپراتوری عثمانی، طبق قرارداد سایکس پیکو، مناطق کردنشین عثمانی بین ۳ کشور تازه تأسیس عراق و ترکیه و سوریه تقسیم شد. این چه ربطی به کردستان ایران داره که در طول تاریخ همیشه تعلق به خاک ایران داشته؟! این اظهار نظر قطعا خلاف امنیت و منافع ملی است.»

«قاضی محمد مزدور ارتش سرخ و استالین بود و من در جایی از تاریخ ندیدم که ایشون قبل از اشغال ایران توسط ارتش سرخ حرکتی کرده باشه. بعد از خروج ارتش سرخ هم حکومت پوشالیش به طرفه العینی سقوط کرد و خودش به پیشواز فرماندهان ارتش ایران آمد. این دروغ هایی که گفتید جای دیگه نگید.» اینها بخشی دیگر از واکنش ها به سخنان متاثر از قومیت گرایی این نماینده مجلس و برخی دیگر از نمایندگانی است که گاها در آتش این مسائل می دمند.

از طرف دیگر، «روح الله حضرت پور»، نماینده مردم ارومیه در واکنش به سخنان استاندار آذربایجان غربی در ارتباط با «فاجعه جیلولوق» در توئیتر خود نوشته است: «ملت آذربایجان اگر بر یک جنایت تاریخی تأکید دارد، در پی ایجاد اختلاف نیست، بلکه می خواهد این جنایت ها دوباره تکرار نشوند. آقای استاندار مهمان ما هستند و فرهنگ ما، فرهنگ مهمان نوازی است؛ اما از ایشان انتظار داریم، سطحی با حوادث تاریخی برخورد نکنند.»

یکی از کاربران خطاب به نماینده ارومیه نوشته: «آقای نماینده! به عنوان یک تبریزی متذکر می شوم در ایران چیزی به اسم ملت آذربایجان یا ملت فارس یا ... وجود ندارد. ما همه اقوام مختلف ملتی هستیم به نام "ملت ایران". از این ادبیات تجزیه طلبانه پرهیز کنید. به قول استاد شهریار: اختلاف لهجه، ملیت نزاید بهر کس/ ملتی با یک زبان کمتر یاد آرد زمان». و از بلاک شدن توسط این نماینده مجلس و توهین برخی هواداران او ابراز گلایه کرده است.

«گویا تا کشور رسماً تجزیه نشود ول کن حضرات به قومیت گرایی اتصالی کرده! گردانندگان غائله شوم۱۳۲۴، از اسرائیل نیامدند؛ پیشه وری نماینده مجلس و قاضی محمد رئیس معارف شهر مهاباد در دولت پهلوی بودند. اینها هم با سوار شدن بر احساسات قومیتی، خادمان دشمنان ایران عزیز شدند! )حالا نیز یک روز نماینده ارومیه از تبعیض علیه چهل میلیون ترک صحبت می کند یک روز هم نماینده مهاباد، محمودزاده بلندگوی پژاک و پ.ک.ک میشود! اینها یا به حوادث سال۲۴ منجر می شود یا به جنگ قومیتی میان آذری و کرد برای سهم خواهی قومیتی این حضرات در آذربایجان غربی! فردا نگویید نگفتیم!»

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، همه قومیت ها و آیین و مذهب ها در جمهوری اسلامی ایران ذیل پرچم واحد کشور تعریف می شوند و یکایک آنان در ساختن ایران و آینده کشور در هر جایی که باشند سهیمند. ایران همواره وجود قومیت ها و آیین و مذاهب مختلف در کشور را یک فرصت برای خود تلقی کرده است؛ هرچند برخی گویا دلشان این یکدستی و وحدت را نمی خواهد و همواره برای دمیدن در اختلافات قومی آماده اند.

حتما باید از اینکه نام یک رهبر جدایی طلب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قهرمان مطرح شود و تاریخ قوم کرد بر خلاف آنچه بوده بیان شود، اجتناب کرد. بدون شک «جلال محمود زاده» نماینده مهاباد باید در اولین فرصت ممکن این اشتباه بزرگ و تحریف تاریخ را جبران کند.

از طرفی نماینده ارومیه نیز نسبت به بکارگیری این لفظ اشتباه یعنی «تقسیم کردن ملت ایران» به «ملت های مختلف» که با هیچ اصلی در امینت ملی کشور سازگار نیست پرهیز کرده و سخن خود را تصحیح کند. در حقیقت این همان خطی است که اوایل انقلاب معاندان جمهوری اسلامی برای ایجاد تفرقه قومیتی در بین اقوام و مذاهب مختلف در ایران طراحی کرده بودند که حالا بعد از 40 سال نباید از زبان نمایندگان مجلس خارج شود.

به طور حتم مجلس جای جمع شدن نمایندگان تفکرات، قومیت ها و مذاهب مختلف و تصمیم گیری برای کلان کشور و احقاق حقوق همه مردم ایران است، نه محل بیان حرف خلاف واقع و دفاع از معارضان ایران و ایرانی. همین جمع شدن این قومیت ها در ایران و ذیل نام «ملت ایرانی» است که به تاریخ، فرهنگ و بزرگی ایران غنا بخشیده است و لذا این مسأله نباید به هیچ بهانه ای تحت تعرض قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۴۰۷
جنگ زرگری در مجلس شدت گرفته.

مرم مراب این نمایش های دروغین باشند. در انتخابات بعدی مجلس افراد اینچنینی انتخاب نکنید. دودش تو چشم خودمان خواهد رفت
پاسخ ها
سیروان
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
باید قانونی تصویب شودکه تجزیه طلبی مجازات اعدام و مصادره کل اموال و کوچ به استانهای دیگر برای خانواده و اطرافیان طرف داشته باشد.
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
با وجودی که کلا مخالف دیکتاتوری هستم و به عنوان یک روانشناس اجتماعی کاملا با حرف سیروان موافقم. شدت مجازات تجزیه طلب باید به حدی باشد که تصور تجزیه طلبی هم به ذهنش نرسد. ضمن اینکه اینها در ظاهر حرفای طبیعی میزنند در محافلحد. اینها یک فرصت گیر بیاورند ایران را تیگه پاره میکنند
فردی خودشان مستقیما میویند تجزیه و ملت واج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اره کارخانه تولید تن ماهی هایلی تو استان اصفهان که نه دریا داره نه اب داره ذوب اهن و همه کارخونه های مادر یا تهران یا اصفهان کسی نمیتونه اعتراض کنه ولی همه اب های کردستان دارن انتقال میدن استان ها دیگه میگن نمیشه شما استاندار هم بشید اعتراض هم نکنید کار هم نیست قناعت کنید رعایت کنید شاید شکمتون سیر شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
سزای تجزیه طلبی مرگ است. شما استانداری مطالبه میکنی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
کشور یکپارچه ایران ـ که متشکل از کرد، لر، عرب، بلوچ، ترکمن، فارس، مسلمان، مسیحی، کلیمی، زرتشتی و ««گیل»»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
این نیز بگذرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نمی‌دونم چرا بعضیا طوری حرف میزنند که انگار اصفهان حق بقیه رو خورده و توی حرفاشونم‌فقط از ذوب آهن و مجتمع فولاد اسم میارند به طوریکه انگار اصفهان از وقتی اصفهان شده که این دوتا کارخونه رو توش ساختند ،باباجون اصفهان توی دو دوره خوارزمشاهیان و صفویه پایتخت ایران بوده یعنی سیصد چهارصد سال پایتخت ایران بوده ،اونم‌ایران اون موقع با اون همه عظمت ، تهران با این بزرگیش هنوز نصف زمان اصفهان پایتخت نبوده.
این ذوب آهن و فولاد مبارکه هم تمام مصرف آبی که دارند طبق آمار دولتی فقط سه چهار درصد از آب اصفهان رو مصرف میکنند و اگر آب اصفهان به پایین دست منتقل نمیشد و در بالادست(شهرکرد)مطابق حق آبه خودش برداشت میشد اصفهان با همین شرایط خشکسالی هم مشکل آب نداشت
فولاد مبارکه هم اول قرار بوده در هرمزگان و درجایی نزدیک خلیج فارس احداث بشه که در اول انقلاب بخاطر مسائل امنیتی جنگ به مرکز ایران منتقل شده و مطمئن باشید اصفهان هم فقط فولاد مبارکه و ذوب آهن نیست
ایرانی
| Czechia |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
باید یک قانون ملی در خانه ملت تصویب بشه مثل پاتریوت که تمام کردار و رفتار وگفتار که ضد تمامیت ایران باشه خیانت به حساب امده و حکم اعدام وتصرف دارایی ها و انفصال از خدمت مادام العمر و حتی برای خانواده ان فرد خیانتکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
هرچه کشور ها کوچکتر باشند و ضعیف تر راحت تر استعمار میشوند . اروپایی ها بعد از چندین سال جنگ و خون ریزی اتحادیه تشکیل میدن یا مثلا خود آمریکا بعد از 150 سال جنگ های خانوادگی و ایالتی شد ایالات متحده اونوقت بعضی ها داخل ایران فکر میکنند راه سعادتشون جدا شدن از هم دیگه ست
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آخه انتخابات نزدیکه یک عده ای ازهمین الان دنبال تبلیغات برای خودشان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
استاندار اصفهان هم تا چند وقت پیش مهرعلی زاده یک ترک بود پس اصفهانیها اعتراض کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
هیچ فارسی زبانی خودش را عضو قبیله ای به نام فارس نمی داند. فارسی یک تمدن و یک ادبیات ارزشمند است نه یک قبیله.
باید سریعا دادگاه تشکیل بشه و بازخواست کرد از اینها
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نماینده در تمام جهان از جمله ایران مصونیت دارد و با آوردن نام یک شخص ویا جریان نباید و نمیتوان او را به دادگاه فرا خواند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
به کجا چنین شتابان؟!
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
امان از این سیاست انگلیسی، تفرقه بینداز حکومت کن.من ساکن استان فارس هستم.استان ما تشکیل شده از قومیت های مختلف از جمله عرب ترک لر و... ولی هیچکدام با نام فارس مشکل ندارد.دقیقا مثل ایران باستان.حالا چطور شده کردها و آذری ها که از اقوام اصلی ایران هستند ساز جدایی می‌زنند.بی دلیل نیست که کشور آذربایجان به دنبال هویت سازی آثار ایران را بنام خود ثبت می کنه.مثل خاطر است دستی که از بدن جدا شده باشد.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
بشین بابا خیلی تند نرو
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
این 18.32 حتما از همین پان کورد هاست بیرون نشستی اقامت گذرنامه کشور دیگه بابا دست از سر ایران بردارید شما ایرانی نیستید کارخانه بسازن که یه مشت تجزیه طلببیان بمب بزارن توش
باید با هر کسی که ادعای تجزیه ی ایران را بر اساس نوع قومیت دارد به شدت برخورد کرد. درسته که کشور دارای مشکلات عدیده ای است ولی به این معنا نیست که هر کی به هر کی باشه . ترکها یک گوشه از مملکت رو بخوان و کردها و سایر اقوام هم همینطور.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
به حقوق قم ها برسید ترسی هم از تجزیه نداشته باشید،در هر حال قوم ها نشان داده اند که با هم میتوانند زندگی کنند واز این نظر تا کنون مشکلی نداشته ایم.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
حقوق به قوم ها و طبقات و گروه تعلق نمیگیره. حقوق به فرد شهروند تعلق میگیره.
همیشه یادتون باشه ارومیه کردستان نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
هميشه يادت باشه كه كردهاي كوچ داده شده از اروميه عزيز به خراسان شمالي روزي برميگردند و اروميه و توريژ به اصالت كورد و ايراني خود برميگردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
همون یه باری که اعلام استقلال از دولت ورشکسته عراق کردن و ضایع شدن براشون بسه. چه برسه با ملت ترک بخوان در بیفتن. کار این کورد ها نیست.
ناشناس
| Norway |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اون بار هم با خيانت تركيه شكست خورد أما ايندفعه هر سه كشور جعلي عراق سوريه و تركيه تمام ميشن همه كردا برميگردن به دامان ايران عزيز.
دیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
کردها از بزرگترین اقوام اصیل ایرانی هستن و حتی کردهای سایر کشورهای منطقە هم بشدت بە ایران تعصب دارند و خودشان را ایرانی میدانن و حتی بسیاری از انها اشنایی کامل بە زبان فارسی دارند و راحتی بە ان تکلم میکنن، و همچنین در جواب حرفهای این هموطن ترک باید عرض کنم کە کردها قسمت اعظم استان اذربایجاغربی را تشکیل میدهند و در واقع اذربایجانغربی یک استان کردنشین میباشد ولی دلیل نمیشود کە بگوییم ترکهای اذربایجانغربی مهمان هستن ، تمام قومینهای ایرانی با هم برادر و برابر هستن و ایران سرای تمام اقوام ایرانی است
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
همیشه یادت باشه کردها باید برگردند هندوستان و خاورمسانه رو از لوث وجودشون پاک کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
وای که چقدر ترامپ امثال شماهارو دوست داره
به کمک امثال شما اول تفرقه میندازه بعد جنگ راه میندازه بعد تجزیه می‌کنه بعد به هرکدوم از دو طرف میگه فلان منطقه که بین این دوتا قسمت تجزیه شده وجود داره مال اوناست و حالا تا چندصدسال دیگه یک بازار تضمین شده برای فروش اسلحه برای کمپانی‌های بزرگ اسلحه سازی خودش درست کرده . حتی اگر نیاز داشته باشه بین مردم هر قسمت تجزیه شده هم دوباره درگیری ایجاد می‌کنه ، مثال واضح این حرفام درکنارمون در جریانه مثلاً شهر کرکوک عراق رو زمینه درگیری بین عربها و کوردهای عراق کردند و از همین الان هم زمینه درگیری بین کشور فرضی کورد ایجاد کردند و در صورت تشکیل چنین کشوری در خفا به هر کدوم از کوردهای ترکیه و کوردهای سوریه و کوردهای عراقی حق بیشتر برای حکومت بر بقیه میدهند
وای بر ما که داریم می‌بینیم و درس نمی‌گیریم. این تاریخ و اتفاقاتی در گذشته نیست که بخواهیم بخونیم،اینها اتفاقاتی در زمان حال و در زمان خودمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ناشناس با پرچم بیگانه قرصاتو بخور کم خیالبافی کنی
ناشناس
| Norway |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
خاورميانه مال فرسها كوردها عربها و ارمنيهاست. تركها و يهوديها مهمان هستند. خود كلمه ترك توسط يهوديها اختراع شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
دیارجان تا حالا به خوی سلماس ارومیه ماکو میاندو.آب سفرکردی
باباجان اطلاعات عمومیخودت رو بالا ببر آذربایجان مال ترکهاست
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ناشناس از کشور یانکی ها لطفا سکوت کن و مراقب حرفهای نامربوط خودت باش. من فارس زبان هستم اما رفیق های مرد و با معرفت زیادی از بر و بچ غیور کرد دارم که انصافا بی دلیل نگفتن کرد مرده. خدا وکیلی خیلی آقا نجیب و با مرام هستن،
حرف بدی نمی زند چرا 16 سال ریاست جمهوری آنهم با این کیفیت که می بینیم و چه بر سر مردم آمده دست یک استان کوچک مثل سمنان استکل سران قوا از یک منطقه کوچک هستند چرا اکثر وزیر وزرا که کشور را به این حال و روز هم آورده اند اصفهانی و یزدی و کرمانی هستند آیا لیاقت و کاردانی شان بیش از دیگران است واقعیت ها این را نشان نمی دهد جز باند بازی ... چرا در طول این چند سال دو تا وزیر کرد نداشبیم به نسبت درصد جمعیت آیا تا بحال دو نفر نمی توانست باشد بلوچ و ترکمن و حتی ترک ها به نسبت تعداد شان در حکومت شراکت ندارند حرفی هم بزنیم قومیت مطرح می کنند چرا هر سلاحی را می سازید یک نام عربی بر آن می گذارید ولی در مورد خلیج فارس رگ غیرتتان باد می کند تابناک سانسور نکن
پاسخ ها
امین بدیعی
| United States of America |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دوست عزیز منطق شما در فرمایشاتتان درست نیست همه اقوام بخوبی میدانند که در دولتها چه کسانی هستند که واکاوی آن در این مقال نیست بنده فقط در مورد پاراگراف آخر مطلبتان توضیحی عرض میکنم که نوشته بودید چرا هر سلاحی ساخته می شود یک نام عربی بر آن گذاشته می شود ؟ اگر خدای ناکرده شما با کسی دعوایتان بشود اگر به او بگوئید مثل یک سیلی به شما میزنم کاربرد بیشتری دارد تا مثلاً یک نام خارجی نا آشنا سلاحهای ایران هم حکم بازدارنده را دارند و یک حکومت خودکامه عرب زبان رعد و سجیل و طارق و تکویر و نازعات را بهتر می فهمد تا مثلاً عقاب و تیر و هر نام ایرانی دیگر را اگر این مطلب را درک کنید متوجه می شوید که چرا سلاحمان را نام عربی بر آن می گذاریم ولی برای خلیج فارسمان رگ غیرتمان باد میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
وزیر صنعت فعلی یعنی رحمانی اذری هستش ببینیم چیکار میکنه
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
صحبتتون کمی منطقی به نظر می رسد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
افندی یادت باشه آقای زنگنه وعبدالرضا مصری دووزیر کرددردولت بودن.ضمنااگه مسکلات هست برای کل کشور هست.این نماینده های بی سواد وپوپولبست نون این کشورو میخورن ولی درحق این خاک پاک نامردی میکنن.واقعا باید تاسف خورد از این آدمای عوامفریب
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
حوت و نصر و ... چه معنایی می دهد. مگر ما تمام سلاح
.هایمان را برای مقابله با عرب ها مب سازیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
استاندار اصفهان تا همین چندوقت قبل و قبل از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان آقای مهرعلیزاده بود ، ایشون تورک هستند و اهل مراغه در آذربایجان شرقی ،ایشون در دولت آقای خاتمی هم معاون رییس‌جمهور و رییس تربیت بدنی بودند و در زمان استانداریشون توی اصفهان خیلی برای اصفهان دلسوزانه کار میکرد و مردم هم از ایشون نسبتا راضی بودند .ضمنا از زمان ورود ایشون به اصفهان تا پایان مسئولیتشون هیچ کسی نمیگفت یا لااقل من نشنیدم که کسی بگه که چرا. یک تورک استاندار اصفهان شده
عاطفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
وزیر کشور رحمانی فضلی کرد کرمانج است و زنگه وزیر نفت هم که همه می دونن کرد است
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
به امید ایرانی که توسط همه ایرانیان اداره شده و همه یکسان از منابع و امتیازات برخوردار باشند آنروز میتوان تجزیه طلبان را جارو کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
چه فرقی داره،اگر مثلا فلان موشک را شاهین بنامند یکبار که تو سر دشمن بخوره میفهمند شاهین چیه،.بعد اینکه مگر قراره فقط با بعضی از حکام عرب بجنگیم شاید روزی با آمریکا بجنگیم پس اسم موشک رو ایگل بزاریم؟؟؟؟
علی کرمانشاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
البته. آقای. نیکزاد. ترک. بودن،،،
اگر مجلس جای اظهار نظر نیست ،پس جای چیست؟
عده‌ای هدف انحلال مجلس را دنبال میکنند؟
پاسخ ها
امین بدیعی
| United States of America |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نخیر مجلس جای هر جور اظهار نظری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اظهار نظر درباره قومیت گرایی و حرف زدن از کسانی که به ایران لطمه زدند شد اظهار نظر؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مجلس جای اظهار نظر هست اما جای شکر خوردن نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
خخخ تو مجلس باید از پارسها فقط تعریف شود و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مجلس جای اظهارنظر کردن برای حل کردن مشکلاته نه برای بوجود آوردن مشکل جدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مجلس جای بلند بلند فکر کردن نیست ......
به جای حمله به نمایندگان مجلس . بهتر است از شهروند درجه یک دفاع کنید . بهتر است در کشور همه شهروند درجه یک باشند . شما دروغ می گویید به همین ساده گی!!! کردها شهروند درجه دو و سه هستند این خیلی واضح است . شما هستید که با تبعیض کشور را به سمت نابودی سوق می دهید . 6 بار برای من که سیاسی نیستم تقاضای پست مدیریتی شد به دلیل اقلیت کرد بودن و سنی بودن علنا با ارتقا من مخالفت شد البته این موضوع فقط برای من نیست و برای اکثریت کردها همین است . ما به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم و معتقدم کردهای عراق به جای رفراندوم برای استقلال بهتر بود رفراندوم برای الحاق به ایران برگزار می کردند تا به سرزمین مادری اشان بر گردند . 40 سال از انقلاب گذشته جرات ندارید یک استاندار کرد قرار دهید . تکلیفتان را اول با خودتان روشن کنید آیا کردها ایرانی هستند یا نه ؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
سلام . این آقای مرادنیا استاندار کردستان ، کرد هستش
حسین
| Ukraine |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
برادر عزیز مشکل کرد بودن شما نیست که باعث شده ارتقاء نگرید ، باعث این قضیه اون دسته از کردهایی هستند که از مدتها قبل دائم بدنبال تجزیه طلبی هستند و حتی اجازه نمی دهند فرزندانشان پارسی یاد بگیرند - شما ببنید یک نماینده کرد هم که هست از ادبیات تجزیه طلبانه استفاده می کنه ، بهتر هست شما رسما موضع تان را نسبت به این تجزیه طلبان روشن کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اقا حسین پس مجاهدین خلق هم که اکثرا تهرانی و فارس بودن نباید که کسی از فارس ها پست و مقام بگیر چون بخاطر اونا نمیشه یک مسلمان زاده پاکستانی در لندن شهردار میشه یکی دیکشون وزیر دارایی میشه بعد میگن اروپا هیچی نداره همش پیش ماست خوبی های دو جهان
عاطفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
موضوع ربطی به کرد بودن نداره، همین الان دو تا . .

وزیر.کرد داریم، رحمانی فضلی و زنگنه،
. مشکل شما سنی بودن است که اونم کرد و ترک و فارس ندارد، فارس های سنی هم به سختی یا اصلا پست نمی گیرن. آخرین چند تا فرماندار اقلیت سنی داریم
حسین
| Ukraine |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
برادر ناشناس جواب شما کلا مغلطه هست شما ببین همین شکل از تفکر رو بکار می بندید و در دایره ایی از مشکلات اجتماعی گرفتار میشید که گوشه ایی از آن را خودتان ذکر کردید – عزیز من مجاهدین خلق ( منافقین خلق لعنت خدا بر آنها) معدودی از افراد اکثریت جامعه بودند که به گمراهی کشیده شدند و بحث تجزیه ایران برای سازمان خود نداشتند بلکه موضع تغییر رژیم سیاسی رو دنبال می کردند مثل اینکه تعدادی از شهروندان اکثریت فرانسه و یا انگلیس و یا آلمان دزد جنایتکار و مخالف سیاسی شوند ، و بعد در مورد شهردار پاکستان برادر من پاکستانیهای اقلیت انگلستان هرگز حزب پان پاکستانیزم در داخل انگلستان براه نداخته اند و بحث تجزیه انگلستان رو بزبان نمی آورند و بلکه قوانین انگلستان رو مو به مو رعایت و زبان انگلیسی را به دقت می آموزند و بقیه سیاستمداران که از اقلیت ها آمده اند هم همه دقیقا قوانین و مسائل امنیت ملی و زبان آن کشور را با توجه بسیار بالا می آموزند و رعایت می کنند ، در صورتیکه متاسفانه در استان کردستان بحث تجزیه طلبی و طرد زبان پارسی و تخطی از قوانین امنیتی کشور مشاهده می شود – انشاالله در آینده نزدیک این مشکلات با همت هموطنان کرد ما از بین خواهد رفت و ما همبستگی بیشتر و بیشتر رو شاهد باشیم. انشاالله که این جواب منتشر شود!
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
کلا تبعیض و پارتی بازی و بی عدالتی در همه نقاط کشور بیداد میکنه و هیچ چیز بر اساس شایستگی و تجربه افراد سنجیده نمیشه ، برادرم خودت رو بخاطر سنی بودن و کرد بودن محکوم نکن موضوع چیز دیگه ای هست ، مدیران ما اهلیت ندارند، تابناک جان سانسور نکن
kingheart
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
منم شدیدا با شما موافقم من به عنوان کرد به ایرانی بودن خود افتخار می کنم ولی متاسفانه همیشه و هر جا با ما با تبعیض برخورد می کنن
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
دوست عزیز با پرچم اکراین .من پدر و مادرم کرد ولی خودم متولد یکی از شهرهای فارس نشین و سی سال در اون شهر زندگی کردم .از دور درست حرف شما درست بنظر میاد و من همیشه همشهریانم رو .(شهر پدر و مادرم )رو تنبل و بهانه گیر میدونستم تا بر گشتم شهرمون و تازه معنی شهروند درجه 2 رو فهمیدم .بعنوان مثال شهر همین نماینده ساااااااالهاست یک بیمارستان درب و داغان داره در صورتیکه نیاز به حداقل سه بیمارستان (دو عدد عمومی و یکی تخصصی ) داره.سالهاست که اعلام نیاز شده اما حتی با وجود تامین بودجه ارومیه از اجازه کار سرباز میزنه.یه زمین مناسب بود که سرمایه گذار کرد عراقی ابراز تمایل کرده بود که مجتمع تجاری بزنه .با هزار جور خواهش و تمنا متقاعدش کردیم که کلینیک چقدر بهتره و سرمایش رو بر میگردونه.ارومیه به محض استماع در خواست اونو رد کرد و در عوض با تاسیس مجتمع تجاری موافقت کرد(خودش پیشنهاد دادند).هیچکس نمیتونه مثل من این تفاوت رو درک کنه.تا 30 سلگی داشتم تو زندگیم پیشرفت میکردم ولی از وقتی اومدم مهاباد و برای هر مسئله کوچکی باید با ارومیه سر و کله بزنم دارم در جا میزنم و راهی جز مهاجرت نمونده.البته حرفای نماینده محترم مهاباد رو هم تایید نمیکنم.از دهنش در رفته و گرنه همچین آدمی نیست.بشدت از سمت مردم بابت کوچ صدها مهندس و کارگر آذری از مرکز جهت کار در پتروشیمی مهاباد و عدم بکار گیری نیروهای بومی در فشارند.بازی ارومیه جالبه به رییس جمهور قول میدن که از مهندسای بومی هم استفاده کنن بعد از میاندوآب از نیروهای ترکزبان استفاده میکنن و وقتی .میگی چرا؟میخندن و میگن نیروی بومی همینه دیگه . در ضمن آقا یا خانم با نام ایرانی.آقای مرادنیا اهل ..بیجار و شیعه هستن.قبول نیست.تازه همین رو هم .ارومیه میگفتن دولت عقلشو از دست داده .گوش بده تابناک.زحمت زیادی کشیدم تا واقعیت و حسم رو برسونم .تو رو خدا پاک نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خطاب به ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اولا چطور چنین نتیجه ای گرفتی ؟ دوما جنبش مجاهدین خلق هیچ ادعای قومی نداشته، اما جنبش های دیگه ای که مد نظر شماست همه ماهیت قومی داشته اند.
علی11
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ما کرد نداریم سورانی کرمانجی داریم و زبانشان پارسی هست
سؤال: واقعا نمایندگان هیچ اعتراضی نکردند؟
پاسخ ها
فرشاد
| United States of America |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
عزیز دل مگر فکر کردی بقیه با این دوستان تفاوتی دارند به قول دیالوگ یک فیلم ؛ کلا همه چیزمان شبیه همه چیزمان است ؛
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مسلما شانتاژ کردند و اینجا ادامه می یابد!
با صحبت و بحث که کار نمایندگان است مملکت تجزیه نمی شود ولی با تحریک مردم و موضعگیری های نا عاقلانه میتوان به تجزیه کشور کمک کرد.
زمان رای گیری شده دارند رای جمع میکنند!!! صلاحیتشان بطور جدی باید بازنگری شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
جنابعالی حتما در شورای نگهبان تشریف دارید ویا میخواهید آنها را تحت تاثیر قرار دهید
نماینده ای که برای رای از تجزیه طلبان کوشش میکند ،!!
این دیگر چه نوع نظر ی است!
فتنه های تجزیه طلبی رو باید در نطفه خفه کرد. بدون تعارف و بدون هیچ ملاحظه ای با تجزیه طلبان باید به شدت برخورد کرد.
هر کسی دم از تجزیه ایران میزنه یقین بدونید و شک نکنید که خیانت کاری هستش در خدمت دشمنان ایران. بدون ترحم باید سرکوبشون کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
لطفا توجه کوچکی هم به استان خراسان داشته باشید!
این اصلاح طلبان دارن کشور و به انحطاط می کشونن قوه قضائیه باید ورود پیدا بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نه بابا اصولگرای ا............
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
کدام اصلاحطلبان!؟
چرا کردها مثل مشهدی ها اصفهانی ها سمنانیها و تبریزیها امکانات ندارن؟ چرا در اصفهان بی آب کارخانه های ذوب آهن داریم ولی در کردستان پر آب حتی آب معدنی هم نداریم.چرا در استان مرکزی (زادگاه امام)، در یزد(زادگاه خاتمی)، سمنان(زادگاه احمدی نژاد و روحانی) امکانات زیادی داریم .چرا مردم استان های کرد و مجبور به مهاجرت به شهرهای توسعه یافته میکنین؟ چرا هیچ صنعت مادری در این استانها وجود نداره؟ ما از طرح محسن رضایی برای فدرالی کردن ایران حمایت میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تبریزم هر چی داشته قبل انقلاب درست شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
عزیز جون چرا حرف واسه مردم در میاری ؟
محسن رضایی کی طرح ایران فدرالی داده ، یا نمیدونی حرف آقای رضایی چی بوده که امیدوارم اینجوری باشه چون در اینصورت از روی نادانی این حرفو میزنی یا میدونی حرفش چی بوده و داری تحریفش می‌کنی که در اینصورت از حرفت بوی خرابکاری و چیزای دیگه میاد
طرح آقای رضایی فدرالی کردن اقتصادی ایران بود و تا اونجایی که من یادم میاد این طرح رو هم برای مدت محدودی پیشنهاد میکردند و می‌گفتند تا زمان راه افتادن چرخ اقتصاد و سامان گرفتن اقتصاد و تا پشت سر گذاشتن تحریم‌های اقتصادی خارجی این طرح ادامه داشته باشه
تیرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
موافقم 100%
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
من يك فارس هستم و از استان اصفهان. ولي با طرح محسن رضايي كاملا موافقم. هر منطقه بايد بر اساس ظرفيت خودش نسبت به توسعه اش گام بردارد. نهايتا مناطق آباد، ايران آباد رو مي سازن
زنده باد ايران يكپارچه و مستقل و آباد
ما در ایران فقط یک ملت داریم و آن هم ملت سربلند ایران است. کسی که از ملتهای ایران سخن بگوید خواسته یا ناخواسته در حال خیانت است. من هیچ وقت فکر نمی کردم کسی جرأت کند در مجلس ایران چنین مزخرفاتی را بیان کند. چرا نمایندگان دیگر ساکت بودند. این نمایندگان ناآگاه یا باید از ملت ایران پوزش بخواهند یا این که استعفا کنند. تمام. پاینده ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
چون مردم شهرشون انتخاب کردن
اکشالی نداره!
سال آخر نمایندگی همه نمایندگان برای رأی جمع کردن ازین کارها می کنند.
مظلوم نماییی، فرافکنی، تقصیرها را پای این و آن انداختن و مخصوصا آنهایی که به خاطر فساد اقتصادی و اخلاقی می دانند رد صلاحیت می شوند مطالب بودار می زنند تا بگویند ما را به خاطر این حرفها رد صلاحیت کردند نه فلان کارها...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
شاید هم با این حرفا میخواند از رد صلاحیت شدن جلوگیری کنند تا به رانت و فسادشون ادامه بدند چون بعد از گفتن این حرفا شورای نگهبان رو تحت فشار بزارند و بگند اگه رد صلاحیت بشیم همه فکر میکنند بخاطر این حرفا بوده و اگه حرفی از مفاسدشون زده شد میگن اینا همه پرونده‌سازیه‌تا مارو‌رد صلاحیت‌کنند
به عنوان یک فارسی زبان که اجدادآذری داشتم میگویم هر کس از هر قومیتی که نظر بد به وحدت و تمامیت ارضی ایران داشته باشد خائن به ملت ایران است و باید مانند خائن با او برخورد شود. حالا هر پست و مقامی هم داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
فارسی زبان که اجدادآذری داشتم
چجوری
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تو اشتباه می کنی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
یه کلمه از مادر عروس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ای چابلوس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
چه جوری نداره پدر آذری مادر غیر آذری خبلی زیادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
شما عمل کردی شدی فارسی زبان ؟ اجداد اذری شما فارس ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
من هم بعنوان یک تورک زبان که اجداد افغانی داشتم حرف شما را تائید می کنم .
این سخنان، به صورت آشکار به تجزیه طلبی دامن می زنند. اما سخنان و رفتار هایی را که به صورت خزنده و زیرپوستی همین هدف را دنبال می کند، چه کنیم؟
من اهل اروميه هستم نماينده شهر ما فقط به خاط خود شيريني در بين اهالي اروميه مثل بقيه نماينده هاي اين شهر پوپوليستي و بعضا ناسيوناليستي حرف ميزنند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
بلی شما راست میفرمایید!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اگر اهل ارومیه هستی که مطمئنا نیستی باید متوجه باشی که حرف اکثریت مردم ترک زبان رو می زنه
تمام قوميتهاي ايراني زير پرچم ايران بايستي سر فرود آوريم
فقط وحدت
فرمایش شما کاملا متین، ما همه ایرانی هستیم و به آن افتخار میکنیم، فقط یک سوال آیا همه ایرانیان اعم از کرد و ترک و فارس و ....به یک میزان از این ایران بهره مندند؟؟؟؟؟ چرا از حدود سی میلیون ترک و پنج میلیون کرد یک وزیر نداریم؟؟؟ چرا اکثر وزرا از اصفهان، یزد، سمنان، فارس، کرمان و شیراز هستند. تمامیت ارضی کشورمان خط قرمز ماست، ولی فقط تجزیه طلبانی که شما اشاره کردید مانند قاضی محمد (قضاوت نمیکنم) خطر برای این کشور نیستند، خطر بزرگتر آن کسانی هستند که ایران را فقط برای خودشان میخواهند و فقط زبان و هویت آنها بایستی پاس داشته شود و بقیه زبانها و هویت ها بایستی نابود شوند. خطر پان آریایسم کمتر از پان ترکیسم و پان کردیسم نیست، این پنبه را از گوشتان دربیاورید و به همه زبانها، هویتها و اقوام ایرانی با یک چشم نگاه کنید. امکاناتی که در مرکز ایران فراهم کردید در شهرههای مرزی کردستان هم فراهم آورید تا مردم برای تکه نان مجبور به کولبری نباشند آن وقت خود این مردم بدون توصیه شما از ایران عزیز در برابر تجزیه گران و فرصت طلبان محافظت خواهند کرد. تابناک عزیز مواظب باش در دامان پان آریاییسم و پان کوروشیسم و پان فاسیسم نیافتی، این کشور رنگین کمان زیبایی است از زبانها، فرهنگها، آیین ها و اقوام. این یک فرصت استثنائی را با برتری دادن یک زبان و فرهنگ به دیگران تبدیل به تهدید نکنید. مابقی خودتان دانید و مملکتتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
به نظرم حرف شما رو بایستی با طلا نوشت. مشکل مملکت ما این مساله هستش که خیلی از مرکز نشینان متوجه نیستند
یاشاسن آذربایجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
حرف شما کاملا تایید میشود.نمیدونم از چه قومی هستی ولی درود بر شرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
من این هموطنای آذری رو که میگن ما حتی یک وزیر ترک نداریم درک نمی کنم ،شما اگر در سران مملکت و وزرا بررسی کنید می بینید که اکثر وزرای کلیدی مثل وزیر کشور ،دفاع و صنعت ترک هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
رحمانی وزیری آذری هست حتی از لهجه اش میشه فهمید ببنیم چیکار میکنه برامون دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نمیدونم چطور در این نظرت نوشتی "سی میلیون ترک"ولی آیا هیچگاه هیچ وزیری در ایران از بین ترک زبانان نیست و نبود؟آیا هیچ مسئولی در ایران از بین ترک زبانان نیست؟آیا شهرهای ترک زبان نشین در ایران در مجموع به نسبت در ایران از امکانات کمی برخوردار هستند؟منظورت از پان کوروشیسم چیه؟منظورت از پان آریاییسم چیه؟متاسفانه عده ای هم با این اسامی و با کلمات به ظاهر زیبا برای عده ای
سعی می کنند جایگاه زبان فارسی را در ایران که یکی از ارکان وحدت ملی در ایران هست ،تضعیف کنند.زبان فارسی هم فقط متعلق به یک گروه و یک قوم در ایران نیست.کوروش به زبان فارسی که اکنون زبان رسمی در ایران هست صحبت میکرد؟البته به نظر من ملاک مهم در انتخاب وزیر و مسئولین در ایران باید شایسته سالاری باشه و نه تفکر صرفا قومیتی
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
هموطن این دادخواهی سالهاست فریاد میشود اما حیف آنکه باید بنویسد و بشنود خود را به خواب زده . خوابیده را بیدار کردن آسان است اما به خواب زده را بیدار کردن محال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
عزیزم ی کم آرومتر برو‌. و برای ایجاد تفرقه ی کم مطالعه کن که حرفات غلط نباشه که آبروریزی بشه
تا اونجایی که من یادم میاد هم وزیر تورک داشتیم و داریم هم معاون رییس جمهور تورک داشتیم ،آقای میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی احمدی‌نژاد ، آقای مهرعلیزاده معاون خاتمی ورییس تربیت بدنی ، از وزرا هم آقای نعمت‌زاده آقای فتاح آقای چیتچیان آقای رحمانی تورک هستند که اینهارو توی ذهنم بود که مطمئنم اگه مثلاً توی اینترنت سرچ کنید خیلیهای دیگه هم هستند
و از همه مهمتر الان رهبر معظم انقلاب اصالتا تورک هستند و اصلیتشون از خامنه هست که نزدیک شبستر در آذربایجان شرقیه
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
یک حرف کاملا به حق.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
این همه حرف قشنگ زدی با چند تا کلمه خرابش کردی. پان کوروشیسم واقعا چیه؟
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
این همه حرف قشنگ زدی با پان کوروشیسم خراب کردی؟ خواستی کوروش رو خراب کنی یا هوادارای کوروش رو. اتفاقا به نظر من کوروش نماد همبستگی و رواداری و دوستی میان اقوام و ادیان گوناگونه. چون تو کشوری شاهنشاهی میکرد که به مراتب بیشتر از الان ایران تنوع قومی و دینی داشت. پس کسی که هواداری از کوروش میکنه رو نباید فاشیست و ریسیست دونست. از قضا کسایی که ضد کوروش اند باید بهشون شک داشت چون دشمن کوروش دشمن ایران میتونه باشه. بگذریم که برخی دلیل متعصبانه دارن ولی الان بزرگترین تریبونی که ضد کوروشه همین تریبون قومیت گرا ها و نفرت پراکن ها و تجزیه طلبهاست میگی نه نگاه کن
توبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
کاملا با فرمایشات شما موافقم ،ضمنا فقط بحث تجزیه نیست پس مهاجرت های بسیاری که داره صورت می گیره و مردم از وضعیت ناراضیند و دارن مهاجرت می کنند رو کسی متوجه نیست ؟
احمدی از تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ممنون عالی نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
خیلی خوب تونستی چهارتا کلمه شعارگونه بزنی و حرفای خودتو لای همینا به مخاطبت قالب کنی ! اما فکر نکن زرنگی کلماتی مثل پان آریاییسم پان کوروشیسم و...همه ساخنه و پرداخته پانترکها هستن
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
تمام استان های آذری زبان به اضافه ی تهران کلهم شاید 11میلیون آذری زبان تو ایران باشن. شما اول از این توهم سی چهل میلیون ترک در ایران بیا بیرون. این حرف مضحکت یعنی اینکه از هر دو ایرانی یه نفر ترکه !!! خخخخ... با این عددسازی های مضحک نمیتونین جبران کنین
من یک ایرانی هستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
من نمیخواستم حرف قشنگ بزنم، من حرف دلم را زدم و در مورد کوروش هم اگر مطلبی گفتم و به مذاق بعضی از دوستان خوش نیامد دیگر نمیتوانم کاری بکنم. دوستانی که تعصب زیادی روی کوروش دارند انصافا بدون تعصب و جانبداری بروند و تاریخ قبل از کوروش یعنی تاریخ قبل از 2500 سال را مطالعه کنند و ببیند که مبدا تاریخ کشور ما 2500 سال قبل نبوده و در فلات ایران از 5000 سال پیش تمدن بوده و جزو اولین تمدنهای شهرنشین بوده است. انکار تاریخ قبل از کوروش (سومرها، پارت ها، مادها، و غیره) برای چه هدفی صورت میگیرد؟؟؟؟
برای دوستانی که سوال بود که من از کدام قوم هستم عرض میکنم من یک ایرانی هستم. من یک فارس، یک ترک، یک کرد، یک لر، یک بلوچ ایرانی هستم. پاینده باد ایران با همه اقوامش
مدتی پیش در همین بخش نظرات عرض کردیم عراق و لیبی و سوریه عملا تجزیه شدند و مراقب قدم بعدی استعمار باشید.گویا انها که طرح خاور میانه جدید را ریخته اند پیش از رسیدن میوه تجزیه ایران با لو رفتن بازی اقدام به سرعت بخشیدن به اقدامات خود کرده اند.اخر جناب نماینده مهاباد ایرانیهای اصیل و پایه گذاران ایران کنونی کرد بودند.کدام فرزندی از مادر خود طلب دوری و جدایی میکند ولو اینکه دلخوری هم بینشان پد۰۰ید امده باشد؟اقدامات تجزیه طلبانه در بین برادران اهل سنت در بلوچستان و هموطنان عرب ما در خوزستان با اقدامات تروریسیتی کلید زده شده و شاید ده یا بیست سال بعد اثری از ایران کنونی باقی نماند و ایرانستان موصوف با مرزهای کوچکتر و کشوری ضعیفتر باقی بماند.بهر حال تاریخ هرگز کسانی که باعث و بانی این اقدام شدند در هر لباسی و بنام هر دینی نخواهد بخشید و بیشتر از هر کس خود عاملان ضرر خواهند کرد
پاسخ ها
جام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
خوب بلدی بین چارتا کلمه خوب حرف خودت رو بزنی و قالب کنی به خواننده . ولی من به شما می گویم که زهی خیال باطل . هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد و ایران همیشه ایرانی خواهد بود متشکل از همه اقوام و اتفاقاً یکی از زیباییهای پایدار ایران هم همین قومیتهای مختلف اون هست . . خاطرت جمع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
خطاب به جام.نکند عصای موسی(ع)داری؟چیزی که عیانست اینکه فعلا چنین اتفاقاتی در خاور میانه افتاده و بسیاری از اقوام ترک و کورد و عرب و...احساس میکنند به انها اهمیت داده نمیشود و از حکومت دلخور و عصبانی هستند.راه حل شعار دادن نیست مثل جنابعالی.راه حل اهمیت بیشتر دادن به خواسته های همه هموطنان ایرانی میباشد وبس.اگر قرار بود با حرف و قول و شعار شما یک اجر روی اجر قرار بگیرد که عالی بود ولی نمیشود دوست عزیز.البته اگر قرار به تهمت زدن باشد میتوان گفت شما از لو رفتن بازی عصبانی هستید
جام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ناشناس 1723
اینکه باید به همه اقوام اهمیت داده شود کاملاً درست است و بنده هم این را کاملاً قبول دارم و از اینکه می بینم بعضی مناطق ایران رشد درست و حسابی نداشته اند واقعاً ناراحت هستم . ولی این به معنی آن نیست که با های و هوی کشوری مثل ایران بخواهد مثلاً تجزیه شود . دیدید که در عراق پر از آشوب هم چنین چیزی اتفاق نیفتاد . ایران که جای خود دارد . در ضمن راضی شدن و راضی ماندن تمام اقوام کشور هم نیاز به عصای موسی ندارد . کافی است توسعه یافتگی رو کمی به سمت مناطق کمتر توسعه یافته سوق دهیم مثل همین کاری که داره در چابهار انجام میشه .
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
جناب نماینده مهاباد ایرانیهای اصیل و پایه گذاران ایران کنونی کرد بودند!!!!!!!!
باید از این حرفی که زدین خجالت بکشین.اگر حرف شما درست باشد در مقابل چه امکاناتی به مناطق کرد نشین دادین؟ ظواهر امر و توزیع امکانات که نشان می ده که ظاهرا پایه گذاران ایران اصفهان و کرمان و سمنان و یزد و اراک بوده اند. .
قومیت ستیزی هرگز در فرهنگ و تاریخ ایران جای نداشته است و هر کلام و عمل تفرقه آمیز وارداتی است.
با وجود انتقادات فراوان نسبت به دیدگاه هموطنان فارسی زبان در مورد ترکان ایران، به نفع همة اقوام ایرانیست که در کنار هم و در یک کشور واحد زندگی کنند و از تجزیه طلبی پرهیز کنند چرا که بیش از همه خود آنها ضرر می کنند.
غیر از حقیقت چیزی نگفته اند شاید به مزاج فارس ها ی نژاد پرست خوش نیامده.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
صحیح است
ناشناس
| Norway |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
فارس و كورد يكي هستند. نوكرهاي عليف و أردوغان سم پاشي نكنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دقیقاااااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
فارس نژاد پرست یعنی چه
یا حالیت نیست چی میگی


یا خیلی بی شعوری
فارس هم مفهوم نژاد پرست نداره
مشخصاً خودت بیماری نژاد پرستی داری
تابناک چرا سخن هر اراجیف گو را پخش می کند
جام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دقت کردی اصلاٌ نژاد فارس کمتر به گوش کسی خورده و یا جایی نوشته شده و خوانده شده است . همه فقط خود را ایرانی می دانند . همین
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اتفاقأنظر درستیه ، ایران شده فقط ارث پدری قوم فارس ! تحصیل فقط به این زبان، رسانه ها اعم ازرادیو تلویزیون ویا مطبوعات همینطور. موسیقی ایرانی ، فرهنگ ایرانی و....و...و همه بافارسی تعریف می شود واین یعنی آغازتجزیه طلبی .
بی عدالتی ریشه نارضایتی و بهانه گیری مردم مرگ وطن پرستی مشه و بس
پاسخ ها
ازرپاد
| Germany |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ما هیچ وقت نژاد پرست نبوده و نیستیم و نخواهیم بود اما اجازه جداشدن حتی ۱وجب از خاک مقدس ایران زمین را به هیچ کس نخواهیم داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
فردوسی بزرگترین نژادپرسته دوست عزیز توهینش به ترکها را ندیدی
صلاحیت این نمایندگان باید دوباره بررسی شود چرا که نقض صریح قانون اساسی کشور است و بعد در یک دادگاه رسیدگی شود چرا که سخنان این چینی به معنی آوردن بحث ملیت ها به عرصه عمومی کشوری است که مفهوم اش بر مبنای سرزمین واحد و اقوام مختلف تعریف شده است. همچنین مراجع امنیتی تایید کننده صلاحیت این نمایندگان انیرانی( غیرایرانی) نیز باید پاسخ گو باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
آقا حسن تو که در آلمان بسر می بری و می بینی که چگونه قوم ها استقلال دارند و تجزیه طلب هم نشده اند و چگونه نمایندگان آزادی سخن دارند واز طرف قوه قضاییه دادگاهی نمی شوند ،جای تعجب است که اینچنین رادیکال بر. خورد میکنید!
موقعی که تایید صلاحیت نمایندگان منحصر به بازیهای جناحی شد و همه رد صلاحیت شدند افرادی تایید میشن که برای مطرح شدن ، خواهان نجس کردن هر دریایی خواهند بود
بر دود اختلاف و مشاجرات سیاسی جناحی ندمید که مشکلات فراوان و اتحاد همدلی چاره ساز است
واقعاً حیف رای که به امثال اینا دادیم برن مجلس
با سلام من به عنوان یک کرد از ایل بزرگ زنگنه که تاریخی بیش از هزار سال داریم می گویم کرد یعنی ایران بزرگ و ایران و کلیه اقوام آن برادران ما و جان دادن در راه این آب و خاک و مردم شریفش افتخاری بزرگ است که نصیب هرکس نمی شود . مرگ بر کسانیکه به نام قومیت ، مذهب و یا هر چیز دیگری بخواهند کشور بزرگ ایران و مردم پاکش را مورد هجمه قراردهند .
وقتى به جاى عقلانيت و ميهن دوستى معيارهاى ديگرى براى تاييد صلاحيت افراد داشته باشيم نتيجه اى جز اين ندارد.
پاسخ ها
فرشاد
| United States of America |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
چقدر خوب گفتی
باور کنیم ریشه خیلی از مشکلات حال حاضر همینه
تا زمانی که حق و حقوق ملل ساکن ایران به صورت عادلانه ادا نشه همین سخنان خواهد بود و در نهایت به تجیزی خواهد انجامید.
پاسخ ها
ازرپاد
| Germany |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
شتر درخواب بیند پنه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
یکی از بهترین راههای حل مشکلات کشور و جلوگیری از اتلاف هزینه و سرمایه ملی و تنش‌های اجتماعی تعطیل کردن مجلس تا اطلاع ثانوی است!
در این روزگار هر فرد بی سوادی جهت مخفی نمودن گذشته خود پشت این مسایل قایم میشود تا بر موج یک بخش از مردم سوار شود اگرچه خود توانایی زیادی در امور محوله نداشته باشد
اقتصادتون نگاه کنید به مردم تهمت مزنید مشکلات خاشقچی داریم
تابناک عزیز چهل سال است تبعیض اقتصادی آشکاری بین استانهای مرکزی و استانهای حاشیه ای ایران برقرار شده است نسل جدید با تلگرام و رسانه های مجازی آگاهی بیشتری از این تبعیضات دارد مطلع می شود و نسل جدید مرکز گریزتر از نسلهای قبلی هستند سخنان این نمایندگان مجلس را باید آلارمهای خطر دانست با خاموش کردن حسگرها خطر واقعی از بین نمی رود.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
احسنت.دقیق فرمودید
نتیجه عملکردهر دو قوم در تاریخ ایران مشخصه بخصوص دوره قاجار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اگر قاجار نبود چیزی به اسم ایران نبود داداش من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
أفرين
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
کمی هم از عملکرد اون یکی قوم هم بفرمایید همه استفاده کنند.
از سیمیتقو هم بگو
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تاریختون تحریفیه برو ببین زمان ساسانیان چه جوری مردم رو چهار طبقه کرده بودن و عموم مردم رو جزو طبقه عوام دسته بندی کرده بودن و هر بلایی می خواستن سرشون می آوردن؟ حتی ناموسشون هم به اسم کفاره گناهاشون به تاریج دو سه طبقه بالاتر می رفت. تاریخ قاجار رو اگر واقعی بنویسن صد مرتبه بهتر از تاریخ هخامنشی و ساسانیه و پهلویه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
در مورد دوره صفویه چی؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اگر قوم مورد نظر شما که کاربلد بود کشور را به قوم بعدی نمی داد. مطمئنا کشور را متلاشی می کرد.
در جای جای متنتان همواره دنبال تحریف واقعیت های وجودی هستید! هیچ جا سخن از ترک بودن مردم آذربایجان نیاورده اید. اصلا ما چیزی به عنوان آذری و امثالهم نداریم. ما دنبال تفرقه نیستیم حداقل ابن واژه ابداعی آذری را کنار بگذارید. زبان ما ترکی است نه آذری.
البته که هر کسی را با یک برچسبی خواهید نواخت
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
شما آذري هستي بعدا ترك شدي. همين و بس.
ازرپاد
| Germany |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
طبق اعلام موسسه ژن شناسی عثمانی در ترکیه فقط ٩درصد از مردم ترکیه ترک واقعی هستند شما چی میگید ما نمیفهمیم دست کم برید گزارش خود ترکیه رو بخونید ما که دروغ میگیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ساکنان ترک زبان آذربایجان ترک نیستند ترک زبان هستند. از دیدگاه مردم شناسی اهالی بندر ترکمن ترک به حساب می آیند.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مطمئنا ایران فارس نیست فارس زبان است چرا که در ایران اقوام مختلفی از قبل آریایی ها بوده اند و به دفعات عوض شده اند
دكتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
تنها تركمنهاى عزيز ايران داراى خصوصيات ژنتيكى همسان و مشابه ساير اقوام ترك نژاد مى باشند
باید قوانینی وضع شود که تجزیه طلبی خیانت به کشور محسوب گشته و مجازات اعدام و تامین اموال برای آن در نظر گرفته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
یعنی میخوای 30 میلیون نفر و اعدام کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
این اعداد واهی رو از کجاتون در میارید.سی یا چهل میلیون ترک!!همین قدر هم کرد یا عرب یابلوچ یا....ایران هشتاد میلیون جمعیت داره نه هشتصد میلیون یه جیز بگید که بگنجد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
البته سخن از اعدام زدن حرف نادرست و گزافه اى است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بهترین مجازات این افراد سلب طابعیت ازتجزیهطلبان وفرستادنشون به همون کشوری که خواهان ان هستند چه یک تن چه سی میلیون فرستادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بهترین مجازات این افراد سلب تابعیت از این افرادوفرستادن انها به کشوری که خواهان ان هستند چه یک تن چه سی میلیون
چرا از کسانی که به طور افراطی زبان و فرهنگ فارس را مطرح میکنند و موجب حساسیت اقوام مختلف میشوند حرف نمی زنید ، علت اصلی و عامل اساسی حساسیت اقوام مختلف ایران زمینکسانی هستند که با بودجه بیت المال تحت عناوین مختلف فقط قوم خاصی را در شیپور میدمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مگر یک کشور چند زبان رسمی میتواند داشته باشد ...مشخصه یک نژاد پرست واقعی چنین نظری را داده است...
آذری
| Japan |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ما در ایران چیزی به نامِ قوم فارس نداریم. همچنین فارسی زبانِ ملی و رسمی ما است و آن مربوط به هیچ قومی نیست. فرهنگ ایران یعنی فرهنگ پارسی.
اینکه این آقایان دانسته یا نداسته اب به آسیاب تجزیه طلب ها می ریزند خدا عالم است.اما واقعیت این است که از قدیم گفتن هرچی بکاری همان را درو میکنی.وقتی در تلویزیون ملی کشور بارها به بهانه لودگی وبه اصطلاح کمیک به آذربایجانی ها توهین میشود .وقتی به هزار یک بهانه بع آذر بایجانی ها وکرد های کشور عزیزمان به عنوان شهر وند درجه دو نگریسته میشود. وقتی فراموش میکنیم که آذربایجان کردستان ایلام وخوزستان وبقولی ترک وکرد ولر عرب که در نوار مرزی ما با ترکیه وعراق قرار دارند چه خون بهایی در جنگ هشت ساله دادن. خواه ناخواه دشمنان را ترغیب میکند تفرقه بیاندازند.قدیمی ترین کشور در منطقه ایران عزیزمان است که در کوران حوادث تاریخی تنها یک چیز باعث پایداری آن شده وخواهد شد به کوری چشم تجزیه طلب ها.وآن ایرانی است ترک .کرد .لر عرب. بلوچ .گیلانی .مازندرانی.واقوام خراسانی.فارس.با هر گویش وفرهنگی که دارند در برابر تجزیه طلبان یک تن واحد هستند.هرچند منابع ملی بدرستی در بین آنها تقسیم نشده و هرچی از مرکز کشور دورتر میرویم تبعیض .فقر مادی بیشتر جلوه میکند.تا روزی که مسئولان در هر منطقه بدرستی وانصاف مشکلات مردم را حل نکنند.بهترین گزک را دست بیگانگان خواهند داد تا از آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند.
اگر این حرکات در نطفه جلوگیری نشه غائله کرستان و آذربایجان دیگه با پشتیبانی امریکا و اسرائیل و انگلستان و پشتیبانی سعودی و امارات در راه است.
به حضرات برادران آذری پیشنهاد می کنم کتاب اقای فیروز منصوری در رابطه با تاریخ ، مذهب و فرهنگ آذربایجان رو که مبتنی بر منابع غربی، عثمانی است بخوانند تا ریشه های استعماری پان ترکیسم ،مقابله با ایران و علل حمابت استعمار از فرقه گرا در دویست سال اخیر رو مشاهده کنند.
اکراد گرامی هم که ریشه تاریخی خودشون خوب می دونن کجاس و با مردم ایران برادرن اگر تقابل قوم ی هم باشه اون بی شک در این سرزمین نمی توان یافت چون اشتراکات این قدر زیاده که جای بحثی باقی نمومونه.
تکلیف خائنین به این آب و خاک که خون صدها هزار نفر پاش رفته هم معلومه. اگر این ها غلطی می تونستن کنن همون اوایل انقلاب در سال 1358 می کردن که با فرمان تاریخی امام در نطفه خفه شد و ره به جایی نبردن. حواس مسئولین جمع باشه چون دشمن نتوان ضعیف و بیچاره شمرد.
پاینده باد ایران
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
برادر چرا رکت بیرون زد معلومه با این حرفها بوی نژاد پرستی می دهی
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
من متوجه منظور خیلی از دوستان در مورد اشتراکات زیاد کردها با فارس ها کع البته به عنوان ایرانی قید می شوند ، نمی شوم. منظورتون از کدوم اشتراکات هست؟ مذهبمون یکیه،؟ لباسمون یکیه؟ موسیقیمون یکیه؟زبانمون ییکیه؟ چه چیزمون مشترکه لطفا بفرمایید.
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
همون که از لفظ برادران آذری استفاده می کنی مشخصه که نژاد پرستی و می ترسی بگی ایرانیان ترک زبان.
آذری ساخته پرداخته ذهن معلول نویسنده خود فروخته کسروی است و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
هم زبان كردى با فارسى هم ريشه اند، هم موسيقى كردى در يك طيفى كه از هند تا شام تغيير مىكند در كنار ساير موسيقى ها قرار دارند. هم لباس كنونى كردها شباهت به لباس قديم و كنونى بسيارى مناطق غير كردنشين ايران دارد، هم از لحاظ نژادى خصوصيات كردها با اقوام همسايه ايرانى شان بسيار شباهت دارد. فرهنگ كردها هم كه بسيار شبيه ساير فرهنگ ساير اقوام ايرانى است، مثلاً در گراميداشت نوروز. شما از نظر فرهنگى به اقوام ى كه در همسايگى شما در طول تاريخ بوده اند شبيه هستيد.
تعدادی توئیت گزینشی انتخاب کرده اید و اسم آن را وانش جدی گذاشته اید :)

واقعیت این است ایران ملتی متحد متشکل از اقوام مختلف است که هر یک شان و مقام خود را دارند. اینکه از نام بردن کرد و ترک و ... هراسان شویم دلیلی ندارد. قرار نیست به بهانه یکپارچکی هیچ حرفی از تاریخ و زبان و قومیت زده نشود.
کشورهای زیادی هستند با زبان های مختلف در یک کشور ولی برخلاف ایران آن راتهدید نمی دانند. ولی ما از ترک خواندن آذربایجانی ها هم واهمه داریم. در حالیکه ترک هم که باشد ایرانی است و خونش را به پای کشورش تقدیم می کند.
شما خودت تو همین متن و توی پاراگراف ششم، اونجایی که از ملت یکپارچه حرف زدی ، همه رو نوشتی ولی اسمی از ترکها نیاوردی !!!!. یه سوزن به خودتون بزنین بعد یه جوالدوز به دیگران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بابا حتماً يادش رفته. شما عزيزيد، برادريد، هموطن ماييد، همخانه ماييد. چرا اين قدر به اين چيزها حساسيد. اهالى آذربايجان كه خدا رو شكر در همه جاى كشور حضور موثر دارند، چرا توهم در حاشيه بودن گرفتيد؟
من یک پزشک اهل استان شهیدد پرور آذربایجان غربی هستم و گفته های این تجزیه طلب را محکوم‌میکنم. درود بر ایران و ایرانی
پاسخ ها
دكتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ياشاسين قارداشيم.
فلات ایران سرزمین وسیعی که اقوام برای زندگی از گذشته دوردر نظر گرفتند پس هرکس دراین فلات زندگی میکند یک ایرانی است خواه کرد فارس ترک آذزی عرب بلوج لر بختیاری قشقایی و... باشد فقط فقط یک ایرانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آفرين
اکثر اینا موقع انتخابات شروع میکنن به اینطور حرف زدن که در نهایت رای جمع کنن
ولی یه اصلی رو باید همه بفهمیم به تنهایی نمیتونیم کار بزرگی انجام بدیم ولی باهم قوی تریم،تفاوت لهجه و زبان داریم ولی فرهنگ و آداب و رسوم و خلقیات حداقل در بین 90درصد قومیت ها یکسان هست
درک کردن همین یه خط باعث میشه خیلی جلو بیوفتیم
نباید نزدیک انتخابات مجلس به یاد مطرح کردن بحث قومیت و رای آوری افتاد.اقوام گوناگون ایرانی، محترم و واقعیتی موجودند.آنها سالها در کنار هم زیسته اند و از ایران هم دفاع کرده و می کنند.
من موندم اینا توی قومیتشون چی دیدن انقدر گیر دادن تا مملکتو به باد فنا ندن ول که نمیکنن چی میخوان ؟؟؟
آقا دنبال رای اوردن برای مجلس بعدی و در نهایت رفتن به خارج از کشور.
شانس اوردیم اینا گزینش شدن وگرنه اعلام خودمختاری میکردن و کتاب مینوشتن در مورد محق بودن خودشان .
به این پاراگراف دقت کنید:

«در حقیقت باید از محمود زاده پرسید که اولا دلیل نام بردن او از یک رهبر جدایی طلب در صحن علنی مجلس کشور یکپارچه ایران ـ که متشکل از کرد، لر، عرب، بلوچ، ترکمن، فارس، مسلمان، مسیحی، کلیمی، زرتشتی و سایر قومیت ها و مذاهب است ـ چیست؟ و در ثانی چرا یک حقیقت تاریخی را انکار کرده و موضوع طرح استعماری برای کردنشینان عثمانی و تقسیم آنان را به کردهای ایران ارتباط داده است؟»

در همین متن نوشته فوق نویسنده نامی از قوم ترک و آذری به زبان نمی آورد و در واقع این قوم را نمی خواهد به رسمیت بشناسد . در حالی که داعیه ملیت ایرانی و باهم بودن را دارد.
آیا این تناقض نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
شما دچار پارانويا شده اى.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
کل مطلب را ول کردی و چسبیدی به اشتباه یه پاراگراف آقا تیزه
قاضی محمد کسی بود که علیه ظلم و ستم شاه ملعون به پا خیزست اون کسانی که چنین توئیت های گذاشتن از طرفداران رژیم پهلوی هستن که هنوز کینه قاضی محمد در دل دارند. شما که از تجزیه ایران ناراحت هستین به دنبال برابری و عدالت بین تمام اقوام باشید.بعد از 40سال هنوز اصل 15قانون اساسی اجرا نشده مثال ازین دست نابرابری ها زیاد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
قاضی محمد ، جمهوری مهاباد را راه انداخت تا دستور ارباب بزرگش استالین را اجرا کند
روسیه و بعدها شوروی با توجه به علاقه شدید برای ایجاد دولتهای کوچک و وابسته ب در جنوب خود وسپس ضمیمه کردن به خاک روسیه برای ایجاد منطقه کردی به ظاهر مستقل تدارک دیدند.
قاضی محمدخسرالدنیا و آخرت شد
نه گندم حکومت را خورد ونه عاقبت به خیری ولی تخمی را کاشت تا حالا هزاران نفر کشته شده و سرنوشت عده ای نامعلوم شد.
ولی نباید به اهمال وغفلت دولت مرکزی نه تنها در حق کردها بلکه در مورد تمام اقوام غیر فارس اشاره نکرد .حقی که در قانون اساسی به آن کامل اشاره شده است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
قاضی محمد زیر دست پیشه وری مرحوم بود اگر قاضی
محمد ادم درستی بود پس پیشه وری باید شاه بشه وقتی پیشه وری خواست ایران فدرالی بشه قاضی محمد پیش دستی کرد و رفت نوکر روس ها شد
بایستی ریشه این نمایندگان را با لیزر سوزانید که اینطور حرفهای تفرقه اندازنه میگوییند. همه جای ایران سرای من است افتخار ایران ستارخان و باقرخان ترک ، افتخار ایران کریم خان زند لر ، افتخار ایران ...
این دونفر که حیف است به آنها نماینده گفت چون قطعا مردم شریف آن دیار این حرف های سبک را نمی پسندند بایستی محاکمه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
شما از کجا فهمیدید که مردم آن دیار نمی پسندند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا تابناک خود شما باعث اختلافات می شوید. ملت آذربایجان ترک هستند و درمنطقه ای به نام آذربایجان زندگی می کنند.چرا از بردن لفظ ترک ابا دارید ؟!! می خواهید حرف شما را قبول کنیم که همگام با کردهای مهاجر می فرمایید آذربایجان غربی با تجاوز مغولها زبانشان تغییر یافته است ؟؟!!! ما هم می گوییم ایران و قسمتهایی که به زبان تاتی ، تاجیکی ، تالشی صحبت مبی کنند با تجاوز افغانها زبانشان از ترکی به تاتی فعلی تغییر یافته است. ملت ایران بیشتر ترک هستند و ایران مال ترکهاست نه مال کردها و نه مال قوم جعلی پ ا رس. ترکهای قشقایی ، ترکهای افشار ، ترکهای خلج ، ترکهای آذری ، ترکهای ترکمن و همه و همه ترک هستند. یه آزمایش DNA انجام بدهید تا بفهمید قومی به نام پ ا رس نداریم. ایرانیها هم تشکیل شده اند از بلوچ ، عرب ، ترک ، گیلک ، تات ، تالش ، تاجیک ، افغانی ، مازنی ، بختیاری ، لر و کردهای مهاجر که از سوریه به ایران و عراق سرازیر شده اند. پ ارس منطقه ای بین استخر کرمان و شیراز می باشد . نه اسم قوم هست ونه اسم زبان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ی بیت شعر برات می‌نویسم که خوانندگان بزارند کنار آخرین جمله ای که نوشتی و گفتی پ ارس نه اسم قوم است نه اسم زبان و فقط اسم منطقه ای بین استخر کرمان و شیرازه ، و با مقایسه کردنش و از بی اساس و بی پایه بودن این حرفت به این نتیجه برسند که بقیه حرفاتم‌درست نیست و در واقع فقط چرت و پرت گفتی
این بیت شعر رو فردوسی گفته که نزدیک هزارسال پیش زندگی می‌کرده
بسی رنج‌بردم‌در این سال سی....عجم‌ زنده کردم بدین پارسی
بنا بر اراجیف شما احتمالا فردوسی در هزارسال پیش ،سی سال رنج کشیده تا منطقه ای بین استخر و کرمان و شیراز رو زنده کنه
تابناکیا چرا حواستون به پولای بن سلمان ،دسیسه های ترامپ ،نقشه های نتانیاهو و وطن فروشای مریم رجوی نیست؟
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
پان آریائی ها و پان فارسها چه خوشتان بیاید چه نیاید که مطمئنا نمی آید حرف ایشان حرف اکثریت ترک زبانهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مهندس اول یه لیوان آب بخور بعد با فراغ بال دوباره چرت وپرت بگو.نکشیمون کارشناس مسائل تاریخی؛آب که سربالا بره قورباغه ابو عطا میخونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
درسته، قوم پارس خالص مثل هزاران سال پيش كه اقوام ماد و پارس و پارت و غيره بودند نداريم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ذهن بیمار یک پان ترک
که با شبکه های تلویزیونی تجزیه طلب تغذیه شده.
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
وقت کردی غیر از کتاب تاریخ ترکان جناب زهتابی و شبکه های تجزیه طلب یه خرده در جهت باسوادتر شدن و روشن شدن و انسان شدن خودت قدم بردار. ایشالا خدا هم کمک میکنه که از این گرفتاری جهالت و تعصب بیرون بیای
مردم هرچه مصبت دیده اند فساد و گرانی و اختلاس و اختلاف و ...از مجلس دیده اند
پس اگر مجلس نباشد مردم راحت ترند
چون فقط و فقط با دولت تبانی کرده و مصبیت بر این کشور وارد نموده اند
سلام.
بنده تفاوتی بین جمهوری پیشه وری، جمهوری قاضی محمد، جمهوری میرزا کوچک خان، شیخ نشین شیخ خزعل نمی بینم.
لطفا یکی بگوید که چرا میرزا کوچک خان قهرمان ملی است و سایرین خائن ، وابسته و تجزیه طلب؟
ممنون می شوم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
میرزا کوچک خان که قهرمان ملی هست توسط همین رضا شاه وطن پرست شما کشته شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
زبان رسمی جمهوری میرزا فارسی بود و در جمهوری که تشکیل داد وزرایش ترک و کرد و فارس و گیلک هم بودند و هدف نهاییش را آزادی تمام ایران از
استعمار انگلیس و روسیه اعلام کرد و همیشه از جنگ با قوای دولت ایران و ایرانی دوری داشت هیچ کسی را به جرم ترک یا فارس یا .. بودن دشمن نمی دانست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
میرزا کوچک از مجاهدین مشروطه بود عنصر قوم گرایی در قیام میرزا نبود دکتر حشمت از طالقان یا حیدر عمواوغلی تبریزی از سران قیام بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مرامنامه میرزا با حکومت بیشه وری متفاوت بود در مرامنامه استقلال و تمامییت ارضی ایران از اهدافش بود
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
سلام.
پیشه‌وری، قاضی محمد و شیخ خزعل در چه زمانی و توسط چه کسی سرکوب و یا کشته شدند؟
ميهندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
همه شون مثل هم بودند.
دوستان فارس زبان توجه کنند که ایران یک اسم قراردادی است که از سال 1313 به این جغرافیا اطلاق شده است و قبلش جغرافیای دیگری بوده که ایران نامیده می شده است. بنابراین اساس وحدت کشور باید بر اساس عدالت و برابری همه باشد اینکه قوم فارس همه امور را در دست داشته باشد زبان و فرهنگشان به زور به بقیه اقوام تحمیل شود تاریخ را به نفع خود جعل کنند و هر روز کوروش کوروش و رضاشاه رضا شاه کنن - که هردو پادشاهانی ظالم و خون ریز و در عین حال عوام فریب و بی عرضه بودن - با این ادبیات وحدت حاصل نمی شود و غافلانی هم که مدام اعدام اعدام می کنند بدانند که تاریخ از این اعدام ها زیاد دیده است مطمئنا قوم پارس از این اعدام ها و حق کشی ها طرفی نخواهد بست پس بیایید به حقوق بقیه احترام بگذارید تا بر اساس حق و عدالت بتوانیم تمامیت کشور خود را حفظ نماییم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
واقعا دست مریزاد
حرف اصلی همین است و وحدت و موجودیت ایران نیز در همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
قرص هایتان را میل بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
یاشا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
تو رو چه به اینکه در مورد کوروش نظر بدی.هر چرت وپرتی که میخواین میگید بعد حرف از وحدت میزنید.تو مطمئنا یه پان ترکی...
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اگه کوروش بی عرضه و خونریز بود دست کم نماد همبستگی و دوستی میان اقوام ایران بود و هست. ولی شک دارم دشمنان کوروش دوستان ایران یکپارچه باشن. دیگه اینکه احتمالا رگ و ریشه ای نداری که بپرسی ایران قبل از 1313 بوده یا نبوده وگرنه این حرفا رو نمیزدی ولی از اونایی که دارن میتونی دست کم بپرسی. شاهنامه هم هستی البته معمولا تجزیه طلبا بهش آلرژی دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
جلیقه تون زرده؟
مثلا اقای نماینده شما میخواهید مستقل شوید و یک کشور مستقل شوید یک ساعت هم مقابل داعش دوام نمی آورید و داعش شما را می بلعد زیر سایه پرچم ایران نعمتی است برای شما و از طرفی پیشقراول استقلاا شما در عراق یعنی بارزانی اگر کمک ایران نبود معلوم نبود الان منطقه خودگرانی بنام کردستان وجود میداشت پس یک کم سنجیده و تاریخی حرف بزن کردها ایرانی اند و ایرانی تبار ولی فکر نمیکنم شما اصلا ایرانی باشید با احترام به همه مردم عزیز و مهربان کرد که مایه افتخار ایرانند تابناک لطفا چاپ کنید
سخنان نماينده مهاباد از سر دلسوزي براي ايران بود.
ملت آذربایجان اشتباه. تورک میلتی صحیح است.
پاسخ ها
دكتر آذرى
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
جناب، 'تورك ميلتى' در قزاقستان و اويغورستان و تركمنستان و قرقيزستان زندگى مى كنند و نه در آذربايجان ايران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
علی11
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دکتر اذری که اسمتو مثلا دکتر گذاشتی چطور میشود لر داریم بلوچ داریم فارس داریم ولی تورک نداریم؟؟؟؟؟؟
دم انتخابات هست و آقایان کارنامه ای ندارند و با این ترفندها در صدد مطرح کردن خودشون هستن! از نزدیک با مسائل هر دو شهر آشنام و میدونم این دو نفر فقط با همین روشهای دور از تفکر و تعقل میتونن رای بیارن...
شماها یا از ظلمی که به کوردها در ایران به خصوص در ارومیه، خوی، سلماس و نقده و ماکو توسط همین ترک زبانان می شود خبر ندارید یا خود را به آن راه می زنید! می شود بگوید سهم ۴۰ ساله کوردها و بلوچ‌ها از ایران چه بوده است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
شما خبر بدین ببینیم چه ظلمی کرده اند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
شما برگردید به کردستان عراق و حقتان را از بارزانی بگیرید واقعا دزد اینقدر پررو و طلبگار نوبر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
کردها واقعا مظلومند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
.
توهم که قرصات و نخوردی
توفقط داروهاتو بخور کار بقیه نداشته باش
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
کوموله، پژاک ، دموکرات
وقتی ایران فقز برای فارس ها باشد فرهنگشون تحمیل قومیت های دیگر کند و در حالی که ق.میت های حق تدریس زبان خود را نداشته باشند چیزی جزاین انتظار نداشته باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اگر واقعا توی دانمارک بودی ، میفهمیدی اونجا هنوز هم به ایرانی میگن پرشین
افرادی که ایشان به عنوان فرزندان دلیر و پرافتخار کرد نام برده از نظر این نماینده کرد و سایر کردها ، نه تنها خائن نیستند بلکه از چشم مردم کرد این افراد وطن پرست و آزادیخواه اما بدنبال خودمختاری و حکومت فدرال برای کردستان و همچنین آذربایجان بودند ولی حکومت شوروی در آن زمان از رواج تفکر خودمختاری در بین مردم کرد و ترک سوءاستفاده کرد و با ارسال کمکهای مالی و نظامی سعی کرد آنها را به سوی خود جلب نماید.در حال حاضر مردمان کرد و ترک زبان مثل همه دورانهای تاریخ خود را ایرانی میدانند ولی از تبعیضها و نابرابریهایی که شامل آنها شده کلایه بحقی دارند. پس بی دلیل نباید آنها را متهم به تجزیه طلبی کرد بلکه حکومت باید با سعه صدر و پرهیز از تبعضهای ناروا با آنان مدارا نماید.
اجازه بدهید هر نماینده مجلسی نظرش را بیان کند،‌مجلس محل نظر اضداد است نه اینکه حرفی زده شود و دیگران گلویش را بفشارند، سعی کنیم تحمل شنیدن نظرات مخالف را داشته باشیم در غیر اینصورت به نتیجه نمی رسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مجلس جاى حرفهاى پوپوليستى و خلاف اتحاد ملى و ضد قانون اساسى نيست.
وقتی مشکلات اقتصادی زیاد بشه
وقتی پول نفت رو بجای هزینه کرد در داخل کشور و آنهم به صورت اصولی هزینه برنامه ریزی های غلط سیاست خارجی می کنیم و خرج جنگ در لبنان، یمن، سوریه و ... می کنیم نتیجه اش محرومیت بیش از پیش استانهای محروم می شود. وقتی فقر، بیکاری ، فحشا و دزدی در جامعه نقش ببندد بحث قومیت مطرح تر می شود و متاسفانه راهبران کشور از بس دغدغه پر کردن جیب خود و ایجاد یک زندگی راحت برای فرزندان و نوادگان خود را دارند به فکر کشور نیستند.
ببینید فرزندان مسئولین ما چه می کنند؟ تا به درستی حرف های من پی ببرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اگه به قول شما این هزینه های برنامه ریزی های غلط سیاست خارجی نبود(که البته این هزینه ها بسیار کمتر از چیزیست که این آقا و همفکرانش ادعا میکنند) الان این دوتا نماینده بجای مطرح کردن این حرفها برای جمع کردن رای در انتخابات آتی ، باید در حال مطرح کردن حرفهایی برای جمع آوری کمک برای جنگزده ها و پیدا کردن جایی برای آواره ها و پناهجویان حوزه های انتخاباتیشون میبودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
گل گفتى
اصلی ترین عامل تجزیه ایران افکار پان فارسیسمی امثال تابناکها و شهر وند درجه دو انگاشتن غیر فارس زبانها و غطر شیعه هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دقیقا
کاملا درست است. تفکر بسته، انحصارگرا، قرن 19 و نژادپرستانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
احسنت. متاسفانه رسانه ها خودشون دارن به قضیه تجزیه دامن می زنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
پان تورکیسم شنیده بودیم ولی این کلمه دیگه جدیده
ظاهرا پان ترک ها به بقیه خطاب می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
درود بر شما
هر کسی که حرف از تجزیه ایران و دفاع از تجزیه کشور بزنه یا خائنه یا بسیار ساده لوح که اولی به مراتب بهتره با هر قومیتی که هستم جانم فدای ایران زمین منم اول ایرانی ام بعد ترک زبان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ياشاسين ايرانيم
با سلام
مطرح نمودن اینگونه سخنان در این بحبوهه اقتصادی اجتماعی و سیاسی محض غلط و آب ریختن به آسیابان دشمن است. جناب نماینده مهاباد باید تاریخ را مرور کند تا بفهمد کردها از کجا آمده اند؟ آیا فراموش کرده اند که اسم اصلی همین مهاباد که ایشان فرموده اند چیست؟ آیا فراموش کرده اند اسم اصلی سنندج چیست؟آیا شما می توانید یه آثار باستانی مربوط به کردها را در همین آذربایجان غربی و کردستان پیدا کنید؟ بلاشک نمی توانید. پس ساکت باش و مثل انسان کامل زندگیتو بکن و آب در آسیاب دشمن نریز وگرنه سخن بسیار است و مجال کم
یا حق
حرف درسرو این دو نماینده زدن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
به درستی عقل تو
یاشاسین
وقتی ملت ایران می گوییم یعنی تمام ایران
وقتی ملت آزربایجان گفته می شود یعنی تورک های ایران
به مزاق شما فرس پرستان خوش نمی اید که نیاید
90 سال است ما تحصیا به زبان خودمان را می خواهیم طبق قانون اساسی
پس چرا اجازه داده نمی شود
با لاخره تا کی می توانید این رویه فارس کردن همه ایران را ادامه دهید
تا دیرورز به صورت خفی بود امروز به مجلس رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مشکل این هست که این دوستان پارسی هنوز پی به عمق فاجعه نبردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ملت آذربايجان!
طبق قانون اساسى تمام اقوام ايرانى حق تحصيل زبان مادرى را دارند، ولى زبان رسمى كشور كه همه بايد به آن تحصيل كنند زبان فارسى است. زبان فارسى هم در طول تاريخ زبان مشترك فرهنگى تمام ايرانيان بوده و خواهد ماند. مغلطه نكنيد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
برگرد ترکیه و تو کشور ما فتنه نکن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
تا زمانی ادامه می‌یابد که امثال تو یا آدم شن یا ره ترکستان رو بگیرند و برگردند به همانجایی که آمدند
اگر نبود رشادت و جانفشانی رزمندگان از جای جای کشور، شاید الان استان های ترک نشین و کرد نشین بخشی از عراق بودن و زیر چکمه نوکرای صدام استخوان هاشون در حال خرد شدن بود و نوامیسشون هم بازیچه عرب های حوزه خلیج فارس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اگر رشادت رزمندگان تورک نبود اگر سپاه 31 عاشورای آذربایجان نبود اگر امثال شهید باکری و شهید کلانتری نبودند .........
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
بد نیست کمی تاریخ بخونی دوست عزیز
تاریخ نشون نداده تورک جماعت به کسی باج داده باشد چه برسه به اینکه به ناموسش بتونند چپ نگاه کنند. خجالت هم خوب چیزی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
فکر نمی کنید شما در اولویت بودید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
شما از قم هستید؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اگر نجف آباد اصفهان بیشترین شهید جنگ را نمیداد
تبریز کمترین شهید را در جنگ نمیداد
ای کاش بیان می کردید که واکنش حضرت پور بر چه اساسی بوده است? ای کاش در مورد نسل کشی که جیلوق هاو ارمنی ها مرتکب آن شدند، می نوشتید و از جنایت پطرس ارمنی و سیمتقو در آذربایجان غربی یاد می کردید؟ ای کاش به صراحت می گفتید که اگر ارتش عثمانی به داد مردم بدبخت ارومیه و خوی و سلماس نمی رسید ارمنستان بزرگ در قلب آذربایجان تشکیل می شد و ای کاش اگر این فاجعه بزرگ را به عنوان نسل کشی می شناختید؟ متاسفانه افکار پان ایرانیسمی و لابی ارمنی اجازه نداده است این واقعه تاریخی به خوبی شناخته شود با وجود اینکه رهبر معظم در سفر خود به استان آذربایجان غربی از این جنایت پرده برداشت ولی مطبوعات داخلی و مورخان درباری این واقعه را کتمان کردند
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
درود بر این فرمایش شما. گل گفتید
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تاريخ رو خيرات نوشتى، يعنى برعكس. ملت ايران هيچگاه از تركهاى عثمانى جز دشمنى نديده اند. تحريف تاريخ تا كجا؟
همه جاى ايران سراى من است
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
در منطقه شمالغرب ايران به سبب سكونت اقوام مختلف ، درگيريهاى متعدد در طول تاريخ روى داده. شما هم يكطرفه به قاضى نرو! به شهادت تاريخ هيچ كس به اندازه عثمانى ها در آذربايجان ايران خون بى گناهان را بر زمين نريخته. عثمانى ها هيچ احساس نزديكى با آذريهاى ايران نداشته اند و اتفاقاً بزرگترين خونريزيها و قتل و غارتها و تجاوزها را هم به شهادت تاريخ در دورانى مرتكب شده اند كه سلسله هاى تركزبان بر ايران حكم مى رانده اند.
ضمناً پان ايرانيست بودن هيچ مشكلى ندارد چون ايران مجموعه اى از همه ى ساكنان گوناگون اين مرزو بوم است. با به كار بردن اين واژه، ميهن دوست بودن را با جدايى طلبى يك مشت كم دانش كه ادعاهايشان ريشه اى در واقعيت ندارد برابر نكنيد. پاسخهاى بسيار محكمى از سوى فرزندان دانشور آذربايجان به ادعاهاى پوچ تفرقه افكنان داده شده كه كفايت مى كند. پاينده و سربلند باد ايران با همه مردمانش.
ضمناً لابى ارمنى را ديگر از كجا در آورديد؟ لابى ارمنى در روسيه كمى موثر است ولى در ايران چنين جيزى وجود ندارد. تعداد آذريهاى موجود در حاكميت كجا و جمعيت كوچك هم ميهنان شريف ارمنى تبارمان كجا!
هدف وسيله را توجيه نمى كند هموطن! كم به يكديگر اتهام بزنيم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ببینید ترکیه چکار کرده با مغز و فکر این بندگان خدا
ارتش عثمانی مردم را نکشه نمی خواهد کمک کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
عثمانی ها دوبار تبریز را قتل و عام کردند یکبار سال 990 هجری قمری که در تواریخی چون عالم آرای عباس و حتی تواریخ ترک عثمانی هم اومده جالبه نویسنده ی یکی از تواریخ عثمانی که مرده شور لشکر بوده از قتل عام با سوز و گداز یاد می کنه. نزدیک به شش هزار نفر کشته شدن و برای اولین بار در نبردها زنان آذری به بردگی رفتن و در بازارهای استانبول و عثمانی خرید و فروش شدن
بار دوم سال 1725 میلادی پس از سقوط سلسله به زعم آقایون ترک صفوی . همین ترک های عثمانی یه بار دیگه خاک تبریز رو به توبره کشیدن و چندین
هزار نفر و کشتن.
عزیزان برید ببینید این همسایگان که شما دم از هم نژادی می زنید چه کشتارهایی از اجدادتون که نکردن بعد من و شما با هم دعوا کنیم تا اون ها به
ریش ما بخندن.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اون منطقه زادگاه ارامنه بوده. قوم آراراتیان (اوراتورها) اونجا بودند. نه آلتای مغولستان
صورت مساله را پاک نکنید، حذف صورت مساله مشکل‌ها را انبار می‌کند، اگر ترک‌ها حق تحصیل به زبان خود داشته باشند هیچ مشکلی‌ با کسی‌ نخواهند داشته، فارس‌ها باید از زیاد خواهی‌ دست بکشند، یکی‌ آن بالا نوشته که اعدام باید شوند، واقعا متاسف هستم برای تو ،،،
پاسخ ها
زبانشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
همه بايد زبان ملى را بدانند. زبان مشترك ايرانيها هم در طول تاريخ هزاران ساله چه بوده؟ تركى بدانيد و بخوانيد مشكلى نيست، ولى زبان تحصيلى و رسمى كشور را نمى توانيد تغيير دهيد چون ارتباط بين اقوام و مناطق مختلف قطع مى شود. و اين خيانت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
من هم براى كسى كه مرگ انسان ديگرى را مى طلبد متاسف و از وجود چنين ديدگاههايى نگرانم. ولى شما هم لطف كنيد و 'حق تحصيل به زبان مادرى' را جايگزين ' حق مسلم 'حق تحصيل و كاربرد زبان مادرى ' نكنيد . زيرا اولى نه ممكن است و نه مطلوب. چيزى هم به عنوان قوم فارس وجود ندارد كه در حال تحميل زبانش به بقيه باشد. از هر استاد دانشمند و خردمند آذرى هم بپرسيد نه به جدايى نژادى اهالى آذربايجان از ساير ايرانيان معتقد است، نه به امكانپذيرى فدراليسم، و نه به مشكلساز بودن وجود زبان مشترك در يك كشور و گاهواره تمدنى آن هم سرزمينى با تكثر به بزرگى ايرانزمين. بسيار تحقيق كرده ام و چنين يافته ام. به صرف ناراضى بودن از وضعيت موجود، نبايد مسحور سخنان بى پايه و اساس ولى خطرساز عده اى بلندگوى جدايى طلب وابسته به بيرون از مرزها شد. ياشاسين ايرانين قارداشيميز
نظر مهين رو جلب مي كنم به مقاومت قاجار در برابر امپراتوري روسيه كه حدود 10سال طول كشيد روسيه اي كه اگر اراده كند يكماهه كل اروپا را تسخير مي كند يا نادر شاه افشار فرزند قوم ترك همسنگ ناپائون است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
علی جان اینها مهم نیس چون اینا پارس گرا نبودن مهم رضاخان پالانی قهرمان است که موقع ورود انگلیسی ها با سرعت جت فرار کرد. ایشان باید روحشان شاد باشه که اگه سرعتش در موقع فرار به محض ورود اولین سرباز انگلیسی به کشور ثبت میشد مدال طلای المپک دو و میدانی را کسب می کرد
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تا حالا ناریخ به یاد نداره تورک به کسی باج داده باشه. اینکه الان ایران را دارید مرهون تورک و عرب و بلوچ و لر است نه فارس زبانان محترم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
همه شاهان و سلسله ها هم خدمت داشته اند و هم خيانت. تاريخ را بايد بى طرفانه ديد. نادرشاه خدمتش بيشتر از خيانتش بود و قجر برعكس!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
منظورت قاجاریان بیمار از سادیسم تا سیفلیسمه که نصف کشور را از بحرین تا افغانستان به باد دادند؟

شاید هم نادرقلی خونخوار رو میگی؟

برای شما افتخارند ولی برای جهان ننگ
پروژه تجزیه ایران کلید خورده است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
در۷۰ سال پیش آره ولی دشمنان ایران چه داخلی و چه خارجی در عمل هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند
ملت‌ها این گونه تباه شدند ؛ نخست حافظه‌یشان را دزدیدند ، سپس کتاب‌هایشان را نابود کردند ، سرانجام با به سخره گرفتن تاریخ ، فرهنگشان آن‌ها را از پای در آوردند .
وقتی سردار نقدی،الله کرم ،صدا و سیما و.....هرروز بر طبل ایرانستیزی و مقابله با نمادهای ملی میکوبند
وقتی جومونگ به جای رستم قهرمان میشه وقتی تاریخ ایران پاک میشه باید هم انتظار قومگرایی و ایرانستیزی داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ترویج تاریخ دوروغ و افسانه های تخیلی و نژادپرستانه ی یک قوم باعث نابودی ملت و کشورهاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
هزار آفرين
متاسفانه کردهای مهاجر در آذربایجان غربی خود صاحب خاک آذربایجان می دانند درحالیکه مهاجر به این سرزمین هستن و اسامی همه شهرهایی که امروزه در جنوب این استان در انها کردها در اکثریت هستن عوض شده در دوره رضاشاه مثل سویوخبولاخ که به مهاباد عوض شد و .... در ثانی آتش بیار معرکه استاندار بیسواد آذربایجان غربی بود که در سخنرانی جدیدش یکی از علل عقب ماندگی آذربایجان غربی را یادآوری قتل و عام مردم آذربایجان در جنگ جهانی اول توسط ارامنه دانستند که دهها هزار مردم آذربایجان در ارومیه سلماس و خوی نسل کشی کردند و کردها هم به رهبری سیمیتقو در این کشتار شراکت کردن چون به کردها هم مثل ارامنه استعمارگران قول کشور کردستان را داده بودند و استاندار گفتن اگه غرب پیشرفت کرده این مسائل را فراموش کرده یعنی عملا حامی نسل کشی مردم مسلمان آذربایجان توسط ارامنه جنایتکار شده است اصل آتش بیاری معرکه از استاندار اصلاح طلب هست ایشان را اول باید محاکمه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اروميه كاملا كرد نشين بوده أما كوچ داده شدن به خراسان شمالي. هرچند همين الان هم اروميه اكثرش كورد هست. بژي ايران بژي ايران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
منهم موافق فراموش کردن دشمنیهای قدیم که واقعا معلوم نیست اجداد من کدام طرف بودند(غالب یا مغلوب)هستم.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
این کردها اصالتا از هندوستان آمدند و باید برگردند همونجا
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
حرف حق جواب نداره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بیسواد عزیز برو تاریخ بخوان اگر به مهاجرت است معلوم است مهاجران آسیاس مرکزی که تنها چند صد سال از مهاجرتشان به ایران میگذرد کیستند اگر به اسامی شهرهاست که همه شهرهای آذربایجان اسامی با ریشه های کردی و فارسی دارد اگر به نسل کشی و قتل عام است که اسلاف و اخلاف قوم مغول در این زمینه دست همه را از پشت بسته است
ایران اتحاد همه ملل ساکن در ایران است اگر قرار باشد قوم فارس فرهنگ و زبانش را به بقیه تحمیل کند کارها پیش نخواهد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
طرف از تو هلند برای ما درس کشورداری می ده :)
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
در هلند هم ایرانی یعنی پرشین نه ملل
تا وقتی که استانهای مرکزی ، ملت و استانهای مرزی ، قومیت و اقلیت خوانده شوند، مردم و نمایندگانشان مجبورند با این ادبیات عدالت خواهی را فریاد بزند.
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دقیقا" فرمایشان صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
با برابرى طلبى شما موافق و همراهم. ولى با به كار بردن ادبياتى كه نتيجه اش رو در رو قرادادن ايرانيان باشد نه. آن هم توسط كسانى كه خود در بوجود آمدن مشكلات امروز كشور و تنگناهاى معيشتى مردم نقش بازى كرده و مى كنند. اين كار ايشان را در بهترين حالت نابخردى و فرافكنى مى بينم. ايران بايد براى همه ايرانيان باشد و قلب هر ايرانى براى هر وجب خاك ايران و جان و عزت هر هم ميهن بتپد.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ملتها به کشورهای خود برگردند تا ناراحت نباشند
تجزیه طلبان خیلی پیشرفت کردند و شما در خوابید.
هرروز ترکیه و آذربایجان ترویج تجزیه طلبی میکنن و شما در خوابید
روزنامه ها ونشریات محلی با بودجه دولت تجزیه طلبی را ترویج میکنند و شما در خوابید
دانشگاه ها و ادارات تجزیه طلبان نفوذ کردن و شما در خوابید
سوالی که برام حل نشدنیه علت مماشات با تجزیه طلبان است؟؟؟؟؟الله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
عجب پس چطور چشمانتون گروه های مسلح تجزیه طلب کرد را نمیبیند؟؟
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دوست عزیز هیچ قومیتی که در ایران زندگی می کنند دیوانه نیستند که ادعای تجزیه طلبی کنند مگر اینکه حاکمان وقت که اقلیت قومی را شاملمی شوند حقشون را نمی دهند این گونه می شود. اصولا" در ایران مرزها قومیت هستد و مرکز نشینان ملت
من به عنوان یک کرد مقیم امریکای شمالی حتی یک بار از یک ایرانی فارس زبان نشیدم که خود را فارس (به عنوان ملت فارس) بخواند. فارس یا پارس در زبان فارسی نام یک منطقه است نه نام یک ملت. فارس خواندن ایرانی هایی که به زبان فارسی سخن میگوید تنها در خدمت تفرقه قومی است که مسلما هیچ قومی در ایران از آن سود نمیبرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
یعنی چی؟ این یعنی ایرانی = فارسی و بقیه کشک؟ پس چرا طبری پارس ها و دیلیمان و اذربایجانیان را هر کدام جداگانه نام می برد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آفرين بر شما ايرانى و برادر كرد جهانديده و خردمند. بسيارى از هياهوهاى جدايى طلبانه ريشه در مشكلات اقتصادى و سياسى جامعه دارد و در هر دوره اى كه مشكلات بيشتر شده اين گونه حركتها هم بيشتر بوده. ولى هيچ ايرانى خردمندى مايل به گسستن پيوندهاى هزاران ساله نيست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آفرین.من فارس زبان تا حالا وقتی خواستم ملیتم را در اسناد وفرم های اداری بنویسن حتی فکر فارس بودن هم به ذهنم نیامده بلکه خود را با افتخار ایرانی معرفی میکنم
در ایران نژاد فارس نداریم مناطقی فارسی زبان داریم.من به عنوان یک کرد ایلامی به زبان فارسی افتخار میکنم چون زبان ملی زبان تاریخی زبان ادبی ماست نه زبان یک قوم خاص که تجزبه طلبان نادان تصور میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
شما برو شونزده جلد تاریخ طبری بعلاوه تاریخ بلعمی و تاریخ یعقوبی رو بخون اگه یک کلمه نام ایران تو این کتابها دیدی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
طبق نتايج تحقيقات دكتر جلايى پور، تجزيه طلبان حدود سه درصد از فعالين فضاى مجازى را تشكيل مى دهند و اثر بسيار كمى دارند. زياد جدى نگيريدشان. استدلالهايشان هم همه بى بنياد است. از نظر علم سياست و فلسفه سياسى توسط استاد يگانه و فيلسوف بزرگ علم سياست دكتر جواد طباطبايى، و از نظر ادعاهاى ژنتيكى توسط پژوهشهاى بسيارى در دانشگاههاى معتبر غرب از جمله توسط دكتر مازيار اشرفيان بناب در دانشگاه پورتسموت بريتانيا، كه از بخت بد تجزيه طلبان هر دو دانشمندان نامبرده آذرى هستند، رسوا شده اند. البته به عنوان يك ايرانى، از برابرى و توزيع عادلانه ى امكانات در سراسر كشور و ميان همه هم ميهنان گرامى ام استقبال مى كنم و آرزوى من ايرانى است كه هم در كنار هم بى تبعيض، سربلند و آزاد باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
تو برو شاهنامه فردوسی بخون که گفته
چو ایران نباشد تن من مباد
اینو هزار سال پیش گفته عززززیزم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
در اوستای چندهزارساله نام ایران را میخوانیم. در شاهنامه هزارساله می‌بینیم در دیوان نظامی می‌بینیم. هنوز دنبال اسم میگردی؟
تا پیش از حملهٔ مغول به ایران، مردم آذربایجان به زبانیتاتی‌تبار که آن را زبان آذری باستان می‌نامید، سخن می‌گفته‌اند. هنوز هم می‌توان باقی‌مانده این زبان را در همه جای آذربایجان ایران و جمهوری آذربایجان یافت. زبان ترکی در سده‌های پس از پاگیری اسلام در ایران، بر اثر مهاجرت تدریجی و متمادی ایل‌های ترک، به‌ویژه در آسیای صغیر جایگزین زبان‌های ایرانی رایج در این منطقه شده‌است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
این اساطیری که جنابعالی بلغور کردی مال کتابهای ابتدایی سفارشی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ببخشین طبری هم بعد مغول اومده که میگه آذربایجان سرزمین تورکهاست؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تا پیش از حمله محمود افغان به ایران در این کشور فارس نداشتیم و امثال شما با تبلیغات احمقانه و باستان گرائی جعلی دست پیش را گرفته اند که پس نیافتند
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دوست عزیز تورکان قبل از ورود آریایی ها به ایران ساکن این منطقه بودند در ثانی قوم مغول چه دخلی به تورکان دارند. تاریخی که خوندی تاریخ من درآوردی پان فارسهاست نه تاریخ واقعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
کسروی مورخ آذری که جد اندر جد اون جا بودن برو کتابش بخون بعد داد سخن بده.
اون نژادی به نام آذری رو با دلابل علمی نفی وریشه زبان آذری رو پس از ورود ترکمن های سلجوقی به آذربایجان به دلیل اختلاط با اهالی ذکر می کند
لطفا بی سوادان عزیز مطالعه کنند و بی خودب بحث قومی گرابی راه نندازن
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
حتی اگر همین صدسال پیش هم آذربایجان ترک شده
.باشد زبان رسمی منطقه باید ترکی باشد
شما اگر خواهان تمامیت ارضی هستید باید فکر اینکه همه ملت باید فارسی بدانند و به اساطیر و شعرای فارسی افتخار کنند از فکرت بیرون کنی. دوستانی که نگران تجزیه هستند بهتر است تا دیر نشده به اقوام غیرفارس احترام بذارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اساطیر اون چرندیاتیه که تو استانبول تو مختون جا دادن
زنده باد ایران
elvin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اولا.زبان مغولی یک زبان مستقلی است و اگر ما تحت تاثیر این زبان قرار می گرفتیم باید مغول میشدیم نه ترک..ثانیا. مغولاها کل ایران و حتی عراق در دست داشتند و تا اکراین پیش رفته بودند چرا ما فقط تر ک شدیم و شما جنابعالی به همراه عرب ها واکراینی سالم ماندید
در زمان سلجوقیان اولین اقوام ترک به صورت عمده وارده آذربایجان شدند.مهاجرت ترکهای اغوز از ترکمنستان تا زمان حکومت مغولان ادامه یافت به‌طوری‌که بسیاری از نیروهای ایلخانان ترک بودند. در زمان صفویان ترکسازی آذربایجان با نفوذ قزلباشها افزایش یافت. واژه آذربایجان از واژه کهن ولایت «آذربادگان» مشتق شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تاریخ طبری بسیار قبل تر از دوران سلجوقیه هست
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
در دوران مجمود افغان اولین دسته های دری زبان وارد اصفهان شدند
راستی این چه جور برابریه که زبان مادری ما در مدارس آموزش دلده نمیشه! کجای دنیا اینجوریه! یک سر به افغانستان بزنید بینید چند تا زبان رسمی داره! شعارهای پوپولیستی دیگه بسته وقت عدالته
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
زبان مادري آذريها همون فارسيه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مگر تو خانه زبان مادری تون را یاد نمی گیرید که مدرسه آموزش بده؟
ما مجلس داریم وکشورهای دیگردنیا هم مجلس دارن نماینده ها ه
بایدمجلس تا اطلاع ثانوی تعطیل شود!
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
خیلی ها بدنبال برداشتن مجلس هستند!
مجلس جای اظهار نظر وتصمیمگیری ملت است و نباید سانسور شود.
قاضی محمد خائن و تجزیه طلب نبوده است او اگر می خواست میتوانست عده ای را در مقابل ارتش علم نماید و حتی به کوه پناه ببرد و به جنگ چریکی دست بزند ولی نکرد و به استقبال ارتش رفت و حاضر شد بمیرد ولی نگذاشت کسی از طرفین کشته شود این یعنی اعتقاد به اتحاد ایران یعنی خود را ایرانی دانستن یعنی رد تجزیه طلبی.او حتی مانند پیشه وری به شوروی پناهنده نشد این یعنی او وابسته به هیچ کشوری نبود .اینها یعنی اینکه او نه وابسته به کشوری خارجی بود نه اینکه اعتقادی به تجزیه طلبی داشت .کرد بدو ایران و ایران بدون کرد معنی ندارد تقریبا همه واژه های زبان کردی عین فارسی است با کمی تفاوت در تلفظ . با محمود زاده موافق نیستم فرزندان ما دارند چوب همین افکار اشتباه را می خورند بس کنید اساس و پایه ایران را اساسا اجداد کردها یعنی مادها بنا نهاده اند و کردها در ایران از خراسان گرفته تا شمال قزوین بلوچستان تهران و سراسر غرب و شمال غرب کشور زندگی می کنند آنقدر در سایر اقوام تنیده شده اند که تجزیه یعنی بیرون کشیدن دوشاب از ماست .بس آقای محمودزاده با آن افکار پوسیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
استعمار از دویست سال پیش این نهال نشود حضرات گذشته ای چون پیشه وری و ... آبباریش کردن و این نماینده ها هم که نون و نمک ملت ایران خوردن و نمکدون شیکستن ادامه دهنده راه وطن فروشانی چون پیشه وری ان.
یاشاسین آذربایجان یاشاسین اورمیه
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ياشاسين ايران ي
ايرانى سربلند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
جناب ناشناس پان ترك! شما را به نتايج تحقيقات علمى درباره ى ريشه ى زنتيكى اقوام ايرانى ، از جمله يك هم ميهن آذرى به نام دكتر مازيار اشرفيان بناب در دانشگاه پورتسموت بريتانيا، توجه مى دهم. شما بيشتر از اين كه با تركهاى آسياى ميانه نقشه ى ژنتيكى مشترك داشته باشى با لرها و بلوچها و كردها همريشه هستى. فارسى را دوست ندارى برو انگليسى ياد بگير تا نتايج پژوهشهاى ژنتيكى دانشكاههاى جهان را در باره ى نقشه ى ژنتيكى اقوام ساكن در ايران كنونى بتوانى بخوانى و بى سبب فكر نكنى با تركهاى ماوراى قفقاز خويشاوندى. ياشاسين آذربايجان ايران
شاعران آذری‌گوی_زبان مردم منطقه قبل از کوچ ترکان
1شیخ صفی‌الدین اردبیلی2محمدشیرین مغربی تبریزی3تاج‌النساء ماماعصمت4مهان کشفی5همام تبریزی6معالی7یعقوب اردبیلی8مغربی تبریزی9بانو باغبان اردبیلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
برو دررباره کتیبه های تورکی رازلیق در سراب هم که مربوط به 4500 سال پیش است و پادشاهشان که اسمش ار کیشی بوده هم تحقیق کن و در ضمن بفرمایید درباره کتاب قارا مجموعه شیخ صفی هم تحقیق کن ببین شیخ صفی زبانش تورکی بوده یا پهلوی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
چیزی که مهم است ما خودمون و ترک میدونیم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
محمود افغان شماها رو آورد وگرنه در ایران فارس نداشتیم که
وحدت در عمل این است که همه اقوام در مدیرت کشور از وزارت گرفته تا پستهای کوچکتر شریک باشند اما خبری نیست همه اقوام به ایرانی بودن خود افتخار می کنند اما چرا همه را برابر نمی دانید همه ایرانی ها با هم برادر وبرابرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تبعيض قومى در ايران بسيار كمتر از ساير انواع تبعيض است.
انکار بیش از حد ملت ایران توسط برخی دست اندرکاران است که چنین جسارت و فرصتی به این افراد می دهد تا برای هر گوشه این ملت بزرگ ملت تراشی کنند.

آقایان توجه کنند و متوجه شوند که تاکید بر ایران مخالفت با اسلام نیست و تجزیه طلبان و استعمارگران جدید و ایادی و عمالشان همواره تلاش کرده اند تا به بهانه اسلام نامی از ایران به میان نیاید که گویی ایران کشوری جدید التاسیس همانند همسایگان تازه به استقلال رسیده است.
مشکل این است مرکز نشینان باید قبول کنند ایران از ملت های مختلفی تشکیل شدە است و همه بە یک اندازه باید از آن بهرە ببرند . هرگاە این تفکر رواج یافت و همه برابر و شهروند درجە یک شدند ، تفکرهای دیگر کنار خواهد رفت
پاسخ ها
اناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
'ملت ' هاى مختلف نه، 'قوميت' هاى مختلف. در به كار بردن واژه ى 'ملت' دقت كنيد هم ميهن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
'ملت'نه برادر! اقوام و طوايف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
راست میگه مثلا من فارس زبان ساکن در اصفهان با وجود صنایع بزرگ بیکارم اما ترک زبان یا عرب زبان و یا...در شهر ما ساکن و مشغول بکار میباشد پس من یا ما یقه ی چه کسی را بگیریم..تهران رو که دیگه نیاز به گفتن نداره؛پس چرا شما تجزیه طلبان دست از سر شهر های فارس ها بر نمیدارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
دوست تجزیه طلب لطفا حرف مفت نزن مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آخه بیسواد شوت کدوم کشور تو دنیا بیشتر از یه ملت داره ؟ چرا چرت میگی؟
با سلام جغرافیای موجود ایران در برابر بیگانگان با چنگ و دندان حفظ شده و نمونه بارز آن همین هشت سال جنگ ایران و عراق بود که همه اقوام دست به دست هم دادند و ایران را حفظ کردند نمایندگان ملت نیز بنا به وظایف قانونی خود میتوانند در چهار چوب قانون از تاریخ و حال و آینده کشور و دغدهای موجود حرف بزنند و نمی ایند نماینده را به خاطر ابراز مسئلهای خدای ناکرده اعدام و یا مجازات کنند مجلس چهارچوبی دارد و میتواند تذکرات لازم را بدهد و یا برخورد کند دیگر اینکه چرا چنین مسائلی مطرح میشود این برمیگردد به عدم عدالت اجتماعی در کشور و توزیع نا عادلانه ثروت کشور و تمرکز آن در نقاط خاص و بدینسان این شبهه در شهروندان به وجود می آید که حقوق آنها نادیده گرفته شده و بدینجهت مسائل این چنینی مطرح میشود بهتر است به جای اتهام همدیگر کاستی های موجود و دغدهای فرهنگی اقوام مختلف و قولهایی که از طرف مسئولان داده میشود عملی گردد زیبایی این کشور در تنوع قومیتی آن است و زیباترین نقشه را در جهان دارد و وقتی زیباتر هم میشود که از دورترین نقطه که مرز آن میباشد تا مرکز و سایر نقاط خوش نشین به یک چشم نگاه شود و شهروند آن فکر نکند که مورد ظلم و ستم واقع شده و حقوق آن نادیده گرفته میشود تا چنین مسائلی در سطوح بالا مطرح و موجب شبهات ناخواسته نگردد وقتی با هم هموطن و برادر هستیم باید حقوقمان هم برابر باشد .......
کلمه ملت ریشه اش عربی و به معنی دین و کیش و شریعت بوده و هست حضرات ناسیونالیست فارس غیرتشان گل نکند و انچه از زمان رضاخان باقی مانده نشن استئت (
nation-state)است و از غرب برای کشور سازی و تجزیه امت اسلامی طراحی شده بود و توانست سرزمین های جهان اسلام را به کشور های مختلف با گرایش های ناسیونالیستی ترکی فارسی عربی یهودی و ارمنی تقسیم کند حالا برادران کورد ما از تقسیم بندی کشوری نصیب شان نشده است و با تبلیغ ناسیونالیسم کرد توسط امریکا و اسذائیل و وهابی ها دارند تحت تاثیر تروریست های قرار می گیرند که خودشان را انترناسیونالیست می نامیدند برادران عزیز خیلی باید مراقب باشیم . تجزیه کشور بدبختی و فلا کت همه ملت های کورد و تورک و عرب و فارس جمهوری اسلامی ما را در پی دارد. علما ما بجای تعریف و تمجید واژه ملت- دولت که ریشه استعماری و نژاد پرستانه پیداکرده و تداعی تک نژاد (آریایی )و تک زبان (فارسی ) و تک مذهب( شیعه ) را دارد واژه عدالت طلبانه امت_دولت ناشی از مفاهیم عالیه اسلام را تعریف و حاکم کنند خیلی از مسایل سیاسی و امنیتی بلند مدت کشور حل خواهد شد چون در اسلام هیچ برتری نژادی و قومی و زبانی ملت ها نسبت بهم وجود ندارد. زیاده جسارت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
پس بفرماييد 'قوميتهاى مختلف ايرانى'
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اول برو یک کتاب درباره جغرافی سیاسی بخون تا معنی ملت رو بفهمی. آریایی نژاد نیست. نام بومیان ایرانه. زبان فارسی زبان رسمی ایران بر اساس اکثریت مطلق ایرانیانه مثل هر کشور دیگه‌ایه و مذهب شیعه مذهب اکثریت مردمه. اسلام رو بهونه افکار پانترکیستی خودت نکن
واکنش‌های جدی به سخنان قومیتی دو نماینده مجلس/ «محمودزاده» و «حضرت‌پور» سخنانشان را اصلاح کنند این حرفها همه برای رای جمع کردن است واین آقایان اصلا کرد نیستند من خودم یک کرد بااصالت هستم واژه کرد دراصل به صورت کورت وبه معنی عشایر کوچ رو بوده است مانند کورت کلهر کورت ملکشاهی کورت جاف کورت بختیاری وکورت زنگنه و.... پس از حمله اعراب به صورت کرد درآمده است واصولا تمام زاگرس نشینان از قوم ماد وایرانیان اصیل میباشند وشرفخان بتلیسی زبان اصلی کردهارا کلهری وکرمانجی میداند این آقایان اصلا کرد محسوب نمیشوند درثانی کردهای اصیل مثل شیرزن کرد فرنگیس حیدرپور تاپای جان ازیکپارچگی ایران دفاع میکنند این حرفهای تجزیه طلبانه حرف مردم کرد نیست وبرای رای جمع کردن وخوشنودی طرفداران انگلیس وآمریکا میباشد بارزانی را شاه درمقابل رژیم بعثی علم کرد واینها جوگیرشدند بجای این حرفهای پوچ بهتراست از امنیت حاکم کمال استفاده را بکنند و برای موکلین خود یک کار با ارزش وماندنی انجام بدهند والا ملکه انگلیس وترامپ هم میدانند هرجا کرد هست همانجا ایرانست وانگلیس وعثمانی کردهای سوریه وعراق وترکیه را ازایران جدا کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اقای محمودزاده نماینده مهاباد کرد هستند و آقای حضرت پور ترک می باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در پهنهٔ جغرافیای فلات قارهٔ ایران اکنون جنگ ،و آشوب است ، و استکبار جهانی برای اینکه مبادا ، ایرانیان فلات قارهٔ ایران پی به گذشته با اقتدار ،و تمدن ساز بشری ببرند ،و متحد شوند ،و همانند دوران هخامنشیان ساتراپهای متحد که همانند ایالات متحده امریکا است را بوجود آورند ، تخم نفاق ،و تفرقهٔ گویشی ،و عقیدتی را برای تضعیف این ملتها پر رنگ نمودند ،و آنها را بر ضد هم بر انگیختند ؟ اکنون هم روباه پیر استثمار و استعمار ، انگلیس ،و روسیه ،و اروپاییان ، همین کار را با رنگ ،و لغابی دیگر دارند به داخل ایران تزریق میکنند ،،،لعنت خدا بر موزیگری آنان ،و مزدوران آنها ،،،،؟،
از قدیم گفتند عشق یکطرفه سامان ندارد. یک جمهوری فدراتیو فراگیر (شبیه آلمان) و برسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت برای ملیتهای کرد، آذری، گیلکی، بلوچ، عرب، ترکمن، و فارس راه حل این معضل است.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دقیقا . ولی ملت آذری نداریم عزیز . ملت تورک آذربایجانی
ايرانى سرافراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نخست اين كه در به كار بردن واژه ى ملت دقت كنيد. ايرانى يك مليت دارد و آن هم 'ايرانى' است. دوم اين كه به دلايل استوار در ايران فدراليسم نه عملى است و نه لازم... شما را به آثار يكى از دانشكندترين ايرانيان معاصر، دكتر جواد طباطبايى كه خود فرزند آذربايجان است ارجاع مى دهم. البته مى دانم كه جدايى طلبان پان تركها ميانه ى خوبى با ايشان ندارند، ولى استدلالهاى ايشان استوار و محكم است و تا به حال رد مناسبى براى نظر ايشان نديده ايم. ضمناً شما اگر فكر مى كنيد از لحاظ ژنتيكى بيشتر به تركهاى قفقاز و ماوراى آن شبيه هستيد تا ساير ايرانيان، شما را به نتايج پژوهشهاى دانشگاههاى غربى، از جمله پژوهش دكتر مازيار اشرفيان بناب كه خود آذرى است جلب مى كنم. ايرانيان سراسر ايران از لحاظ ژنتيكى مشتركات بسيار زيادى با هم دارند. به عنوان نمونه آذريها با كردها و لرها و بلوچها داراى نقشه ژنتيكى شبيه ترى هستند تا با قرقيزها و اويغورها و قزاقها. پيروز باشيد. پاينده باد ايران و و بينا باد ايرانى
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
از قوميتهايی که بعضا 200 هزار نفر نميشن اسم بردين ولی از قوم لر نه؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ملتها به کشورهای خودشون برند و سرنوشت خودشون رو تعیین کنند.
پیشنهاد میکنم ملت تورک به سیبری برگردند ودر پناه کوههای آلتای و رود ینی سئی کیف کنند
کاش در مورد صحبت های ملی گرایانه و خود ایران پنداریهای قوم پارس هم اینقده حساس بودین! کاش در مورد توهین ها و تحقیرهای قوم پارس به دیگران اقوام ایران هم حساس بودین! کاش در باره شعارهای نژادپرستانه قوم پارس هم حساس بودین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ايرانيها همه با هم برادرند. رذايل اخلاقى همچون تعصب، تمسخر، خودبرتربينى و جدايى طلبى و انحصارطلبى همگى آفتهاى زندگى سرافرازانه و نهايتاً سبب ساز بيچارگى كل ايرانيان خواهند بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
پارسی زبانه نه نام یه قوم بیسواد جان
سلام ببخشید ملت کرد یعنی چی. خود تابناک هم باید دقت کنه. ما قوم کرد داریم. قوم ترک داریم. قوم فارس داریم. همه تحت یک پرچم و ملت ایران هستیم. وقتی گفتید ملت کرد باید براش کشور هم پیدا کنید. خواهشا دقت بفرمایید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آقای محمدیان عزیز شماهم اگردقت میکردید بهتربود اقوام ایرانی مادها وپارسهاوپارتها بودند کردها وتمام زاگرس نشینان زیرمجموعه مادها تعریف میشوند وکورت یافعلا کرد به عشایرکوچ رو اطلاق میشد وربطی به زبان ندارد
ایرانزمین همانند پیکر یک انسان است. اگر خدای نکرده یکی از اعضای آن جدا شود نه آن عضو می تواند به تنهایی زنده بماند و نه بقیه پیکره می تواند به زندگی راحت و عادی خود ادامه دهد.
تابی جون مردم چهار استان این کشور یعنی آذربایجان شرقی زنجان اردبیل و آذربایجان غربی که آذربایجان جنوبی هستند باید اجازه داشته باشند به زبان ترکی تحصیل کنند و در مورد خودشان تصمیم بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بیشتر از نصف مردم آذربایجان غربی، کردزبان هستند و ربطی به زبان ترکی ندارند. حتی یک شهر خالص ترک هم در استان آذربایجان غربی وجود ندارد. در حالیکه 5 شهرستان خالص کرد زبان در استان وجود دارد. پس بیخود آذربایجان غربی را قاطی ترکها نکنید. ممنون
زبان فارسی زبان رسمی ماست مثل هر کشور دیگری
چو ایران نباشد تن من مباد من بعنوان یک تبریزی ترک بیشتر از هموطن فارس مرکز نشین به این جمله اعتقاد راسخ دارم و همه جای ایران را سرای خود می دانم ولی این دلیلی نمی شودکه شماها وقتی صحبت از تقسیم امکانات مملکت می شود آن را فقط در مرکز خلاصه می کنید ووقتی ما میخواهیم گلایه ای بکنیم میشیم تجزیه طلب ولی به روز دفاع از ایران عزیزمان میشویم غیورمردان ودلاوران تراخدا خودتان را تافته جدابافته از دیگر مردمان عزیزمیهنمان اعم از ترک ولر و کرد و بلوچ و ترکمن و عرب و .. ندانید . چراباید تو ورزشگاه آزادی صدهزارنفر شعار اشک اشک بدهند و به یه ملت بزرگ همان هموطن ترک توهین بکنند اما هیچ اقدام بازدارنده ای صورت نگیرد؟ این تائید آیا موجب ناراحتی هموطن ترک نمی شود و این آب در آسیاب دشمن ریختن نیست ؟دقیقا چه کسانی این کارهارامی کنند؟درضمن اصل 15 قانون اساسی چراتصویب شده و چرا اجرانمی شود؟ درپایان بازهم میگم حق هر ایرانی رابا عدالت پرداختن به منزله احترام به ایران بزرگ و عزیزمان هست وایران نباید درمرکز خلاصه بشه والسلام زنده باد ایران وایرانی
استدلال نویسنده مقاله در مورد کلمه ملت اصلا صحیح نمی باشد. مثلا اگر نماینده مشهد از لفظ مردم خراسان استفاده نماید به معنی آن است که قصد جداسازی مردم خراسان از مردم ایران را دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
همه سابقه دار ها را میشناسند
قبل از حمله محمود افغان در ایران فارس نداشتیم و این کشور از اول مال ترکها بوده....دست پیش را گرفته اید که پس نیافتید
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
سرزمين تركها قراقروم هست تا ورود تركها توسط عباسيان اصلا تركي در خاورميانه نبوده. هر چند خود كلمه ترك هم يك كلمه جعلي يهودي هست.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
استان فارس هم که حافظ و سعدی بهش نازیدن در اصل ترک بودن فردوسی هم شاهنامه رو به ترکی گفته بوده و ترجمه شده!
خجالت بکشید با این سیرکی که به نام مجلس زدید. خجالت بکشید. تحمل مردم ایران حدی دارد
کاش یاد بگیریم که هیچگاه یک طرفه به قاضی نریم و صحبت های طرف مقابل رو هم بشنویم. وقتی نماینده یک ملتی حرفی رو میزنه اون حرف به نمایندگی از ملتشه نه خودش. در طول تاریخ ظلم های بسیاری به ملل تورک و کورد و ... شده و هرکسی خواسته دهان باز کنه امثال شما ها چکشی باهاش برخورد کردین. کسی موافق تجزیه طلبی نیست به هیچ وجه . همه ایران عزیز رو دوست دارن. ولی ایرانی که برای همه ی ملت ها باشه! بهترین شرایط برای ادامه وضع نظام اصلاح قانون اساسی و به گفته دکتر پزشکیان ایالتی شدن سیستم ایران عزیز هست. یاشاسین آذربایجان . یاشاسین ایران
با خواندن کامنت ها متوجه شدم تجزیه طلبها بیشتر ترکند نه کرد. بیچاره کردها اگر بخاطر محرومیت اعتراضی بکنند بلافاصله برچسب تجزیه طلب می خورند ولی ترکها که امکاناتشان صد برابر کردهاست ظاهرا در تجزیه طلبی بسیار جلو رفته اند و حتی منکر چیزی به نام ایران و فارس و تاریخ این مرز و بومند. کردها حداقل منکر ایران و ایرانی و تاریخ پر افتخار ایران نیستند فوقش از نظر سیاسی و اقتصادی مطالباتی دارند. شنیدم جدیدا در شهرهای آذربایجان رسم شده اگر کسی فارسی حرف بزند کتکش می زنند. خطر ترکها را باید جدی گرفت. تاریخ این قوم پر از زیاده خواهی و تجاوز و تملک ملک دیگران است.
این برادران ترک که دم از مهاجر بودن این و آن می زنند متوجه باشند که زمین و زمان می دانند که حداقل تا قبل از اسلام چیزی به نام ترک در کل منطقه غرب آسیا وجود نداشته و همین ت ر ک ی ه امروزی سرزمین هزاران ساله یونانیان و ارمنیان و کردان آریایی بوده. آریایان حداقل تا بغداد و دمشق در جنوب و تا ارمنستان در شمال می زیسته اند. در هیچ منبع تاریخی اشاره ای به ترک نشده. مهاجرت جنگی ترکان بعد از اسلام و تنها در هزاره اخیر بوده است. کسی که در خانه شیشه ای نشسته به دیگران سنگ نمی زند.
اسلحه اروپائيان پول ناتوى عربى حمايت امريكا درخدمت اجراى نقش هاى اسرائيل درمنطقه است پول عربستان گروهى ازمردم خارج وداخل كشور به خدمت اسرائيل دراوده كه از نقسه اسرائيل بزرگ وكوچك شدن ساير كشورها ازجمله ايران حمايت كنند باتوجه به اتفاقاتى كه دراروپا ومنطقه ما دارد ميفتد اسرائيل احساس خطر ميكند به اين خاطر به برنامه هايش سرعت بخشيده حتى با فدا كردن وسوختن مهره هاى خود كه درمكانهاى حساسى هستند بعد ازاين افراد مهمترى وادار خواهند كرد كه به صحنه بيايند واز تحزيه ايران دفاع كنند پول گرفته اند براى همين روز كه نقاب ازچهره بردارند
مجلس بی خاصیت.یکی میگوید ملت ترک یکی ملت کرد یکی بخاطر اصفهان استعفا می دهد...
تمام کردستان جزء خاک ایران بوده است و کردها ایرانیان اصیل هستند، در جنگ با عثمانی بخشهایی به اشغال آنان در آمد وانگلیس برای ضربه زدن به ایران(پس ازعثمانی ها) آنرا بین عراق، سوریه و ترکیه تقسیم کرد!؟
مرگ برانگلیس
یک مورخ
به نظر بنده نکته بسار مهمی که باید برای همه ملت در بحث های رسانه ای جابیفتد این است که همه به این باور برسند که کشوری به نام ایران با مرزهای مشخص عضو سازمان ملل میباشد واین سر زمین بصورت مشاع متعلق به تمام ملت (یادمان باشد یک دولت ویک ملت که گفته میشود دولت ملت)ایران است وملتی بجز ایران در درون این مرزها وجود ندارد بنا براین هرکس یا گروه یا قومی علاقه وباور به این مرزها ندارد یا ندارند مینوانند به هر جا که دوست دارند تشریف ببرند واز خواب بیدار شوند تجزیه طلبان که قومی چه کرد چه ترک(نه اذری) چه بلوچ چه لر و...... نمیتواند به تنهایی در مقابل بقیه ملت دوام بیاورد وبسرعت سر کوب خواهد شد چه کار خوبی است اگر مجلس قانونی مصوب کند که اطلاق کلمه ملت به اقوام جرم وقابل پیگرد قانونی باشد اینرا میگویند عشق به ملت وتمام اقوام میهن دوست ایرانی ایران پایند باشد
استاد شهریار میگه" گمان کردی که ایران ز تهران تا کرج باشد..."
پس از کودتای انگلیسی و آمدن پهلوی بر سرکار فارس ها پس از هزار سال قدرت را از چنگ ما تورک ها درآوردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
سربداران به هزار سال قبل هجرت کردند
خدمت بی سواد های پان ایرانیست باید عرض شود در علم حقوق دو نوع ملت وجود دارد : ملت فرهنگی و ملت سیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خدمت بیسوادهای پانترکیست. در علم جغرافیای سیاسی، ملت با کشور شناخته میشه. و در عمل هم تجزیه طلبان پانترک هدفی جز این ندارند
سخن از ملیت موقوف! در کانادا، امریکا، اروپا و حتی روسیه و چین همه جور زبان وجود دارد، ولی هیچ کس این حرفهای استعمار ساخته را نمی زند
به نماینده ارومیه باید گفت :نباید استاندار آذربایجان غربی را چون اهل آذربایجان نیست مهمان خود بداند
در اینکه اولین تمدن بشری توسط مادها یا به اصطلاح امروزی کردها شکل گرفته تردیدی نیست.
پاسخ ها
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
خب که چی
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
ماد فقط کرد نیست گلم
شمایی که این مقاله را مینویسید تصور می کنید در حال خدمت به این مملکت هستید
سرانجام رها کردن امور ملک و مملکت توسط حاکمان این کشور و تمرکز بر مواردی در خارج از مرزهایمان که اصلا مشکل ما نیست به همین آخر و عاقبت منتهی می شود که نوای تجزیه طلبی امری عادی شود.
ایران یک کشور کثیروالملله است انکارکنندگان روزی مجبور به اعتراف این موضوع خواهندشد!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
بی سواد هر کشور تو دنیا فقط یه ملت داره
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
روزی در خواب و خیال، سازمان ملل در ایران تشکیل می‌شود. هر شهری یک ملت و یک پرچم و یک ارتش و ...
سلام به نظر بنده کردهای عزیز باید یواش یواش استان آذربایجان غربی رو به مقصد کردستان ترک بفرمایند آنها مدتی مهمان ما آذربایجانیها بوده اند که البته اکثرشون در زمان جنگ ایران و عراق به آذرباجان کوچ داده شده اند و برگشت به سرزمین اصلی شون به نفع هر دو طرفه.
پاسخ ها
کمیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بنده یزدی هستم و اتفاقا من هفته پیش یک باب منزل مسکونی و یک باب مغازه در ارومیه خریدم و تصمیم دارم در این شهر زندگی کنم. کسی که شناسنامه ایرانی دارد همه جای ایران سرای اوست. هر کس هم بگوید مهاجر مشت محکمی نوش جان خواهد کرد.
دليل اين مشكلات شوراي نگهبان هست كه افراد با صلاحيت را رد كرده و افراد بي كفايت و بيسواد را تاييد ميكند.
لعنت خدا بر تمام نفوذی ها و مزدوران اجنبی .
تابناک چرا نظر ما رو انتشار نميدی؟؟؟؟؟
تابناک چرا نظر ما رو انتشار نميدی؟؟؟؟؟
تجزیه طلب خود شمایید که در مقاله فوق اسم ترکها را که 50 درصد کشور هستند نمی آورید."کشور یکپارچه ایران ـ که متشکل از کرد، لر، عرب، بلوچ، ترکمن، فارس، مسلمان، مسیحی، کلیمی، زرتشتی و سایر قومیت ها و مذاهب است"
طبيعي است ديگر ، مهمترين نقشه دشمنان خارجي ، ايجاد اختلاف قومي است . همه ترفندهاي ديگر مانند جنگ اقتصادي و غيره زمينه سازي براي نقشه اصلي و مركزي خارجي ها است . مردم بايد هوشيار باشند .
پان ترکیسم هم به اندازه پانکردیسم برای ایران خطرناکه زیر سایه غفلت مسئولین به جای اینکه مثل تجزیه طلبان کرد اسلحه دست بگیرند زرنگ بازی در اورده و در حال شستشوی مغزی و تغییر فرهنگ مردم منطقه آذربایجان هستند تدریس به زبان مادری یه بهانه است میشه نمونه نفوذ دستگاه های اطلاعاتی ترکیه آذربایجان و آمریکا و صهیونست ها رو در بازی های فوتبال تراکتور سازی مشاهده کرد یا اینکه هر چیزی رو به عنوان توهین برای مردم آذربایجان جا زده و بعد به تشنج دامن می زنند مثلا برنامه فیتیله رو دیدید که چجوری روی یک مسئله ساده زوم کردند و مردم رو تحریک کردند !!! یا اینکه مدام برای همه دیکته می کنند که ما " تورک" هستیم نه آذری !
این حضرات چون در طول دوران نمایندگی خود هیچ کاری برای حوزهء انتخابی خود انجام نداده و وجهه ای در بین مردم ندارن با این جنجال آفرینی ها میخواهند اسمی در کنند و به این صورت روی بی عرضگی خودشون سرپوش بذارن . وگرنه هم مردم مهاباد و هم مردم ارومیه میدونن این دو نماینده در این وزن نیستن . درثانی هم جناب قاضی محمد و هم جناب پیشه وری مزدور شوروی و وطن فروش و خائن بودن و قصدشون از ایجاد جمهوریهای محلی مهاباد و آذربایجان ایجاد تفرقه و فتنه در بین مردم صمیمی کرد و ترک بود که بعد از شکست با رذالت به پاچه خواری دولت مرکزی افتادن .
تجزیه طلب در هر لباسی واز هر قومی که باشد منفور است در زمانه ای که کشورهای با زبان های وفرهنگ های مختلف مانند اتحادیه اروپا بهم پیوسته ومتحد میشوند تا در مقابل بلوک های قدرت مقاوم وتاثیر گذار باشند چطور میشود در کشوری که مردمشان هزاران سال است که با هم زیسته اند دشمنانی میان ان ها رخنه کرده وساز تجزیه طلبی کوک کنند وبرخی مردم کم سواد ونادان ان را باور کنند این ها یاوران دیکتاتور ودیکتاتوری هستند
انا خلقناکم من ذکر واونثی وجعلناکم شعوبا وقبائل لتعارفوا ان اکرمکم عند الله اتقکم.
مرگ بر تروریسم جدایی طلب پ ک ک و پژاک که آذربایجان کلی شهید بابت اینها تو مرزا داده
سلام اکثر کامنت ها از سر دلسوزی است شما مردم ایران هستید نباید اجازه دهید مثل سالهای بی تجربه وایل انقلاب کسانی سر شما با موضوعاتی نظیر تجزیه طلبی کلاه بگذارد.
الان خوزستان روی گنج نفت است با اون بدبختی
اذربایجان با معادن طلا و چشمه های ابگرم و دامداری و کشاورزی اش با اون همه بدبختی و بیکاری مواجهه است
کردستان ب ان همه اب ها ی معدنی و غیر به بدبختی دیگه مبتلا است
چون ما مردم شب انتخاباتب هستیم.
این که تکه کرد نشین بین چهار کشور تقسیم شده درسته ولی باید بدانید که از ایران بزرگ جدا کردند. کمی تاریخ بخوانید لطفاً اگر حال کتاب خواندن ندارید سنگ نوشته ها رو ببینید
به عنوان یک ایرانی آذری درخواست دارم شدیدترین مجازات ممکنه برای افراد پلید تجزیه طلب اعمال شود.
پاینده ایران بزرگ
همه سر خودشون رو درد آوردن، وقتی جمعیتی(ملت بنامی یا قوم یا هرچی) خواستار حاکمیت بر سرزمین خود هستند، چرا عدە ای این حق رو براشون قائل نیستند، چرا شما شدید تصمیم گیر عالم؟ در ضمن برید ببینید چند ساله اسم این جغرافیا ایران شده، بعد خودتون رو غیرتی کنید. همه چیز با یک رفراندوم حل می‌شه، وقتی ملتی نمی‌خواد در این جغرافیا باشه، حق خودش هست. آقایان فارس فکر می‌کنند عقل کل هستند. هیچ کس چیزی نمی‌فهمه، فقط اونا می‌فهمند. بعد قاضی محمد، وابسته به شوروی بود، رضاخان میر پنج وابسته‌ی کجا بود؟ نگو هیچ جا، تاریخ بلد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی