بازدید 2006

تخریب مدرسه در حال ساخت در جنوب کرانه باختری توسط صهیونیست‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) یک مدرسه فلسطینی در دست ساخت در جنوب کرانه باختری اشغالی را به بهانه احداث بدون داشتن مجوز تخریب کرد.
کد خبر: ۸۵۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 05 December 2018

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) یک مدرسه فلسطینی در دست ساخت در جنوب کرانه باختری اشغالی را به بهانه احداث بدون داشتن مجوز تخریب کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، راتب الجبور، هماهنگ‌کننده کمیته‌های مقاومت مردمی در جنوب شهر الخلیل اظهار کرد: یگان نظامی ارتش اسرائیل به مجتمع "السیمیا" یورش برده و مدرسه‌ای که وزارت آموزش و پرورش فلسطین قصد افتتاح آن در هفته آتی را داشت، ویران کرد.

الجبور گفت: ارتش اسرائیل این منطقه را بست و به شهروندان و کادر وزارت آموزش و پرورش اجازه ورود به مدرسه را نداد.

این منبع محلی افزود: مسئولان اسرائیلی این بهانه را عنوان کردند که مدرسه یاد شده بدون مجوز در منطقه "ج" احداث شده است.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین در قالب یک طرح در تلاش برای افتتاح چندین مدرسه در مناطق ویران شده استان‌های کرانه باختری و شرق قدس است.

رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها اجازه ساخت‌وساز در منطقه "ج" کرانه باختری را نمی‌دهد.

این منطقه طبق توافق اسلو از نظر اداری و امنیتی در کنترل اسرائیل است.

توافقنامه دوم اسلو در سال ۱۹۹۵ میان دو طرف امضا شد و طبق آن کرانه باختری به سه منطقه "ا"، "ب" و "ج" تقسیم شد و منطقه "ج" ۶۱ درصد مساحت کرانه باختری را شامل می‌شود.

مرکز قدس برای پژوهش‌های امور اسرائیل و فلسطین اعلام کرد، ۲۰۰۰ شهرک‌نشین و سرباز اسرائیلی در ماه نوامبر به مسجد الاقصی یورش بردند.

طبق گزارش این مرکز، از جمله کسانی که در این یورش‌ها مشارکت داشتند، ۱۲۹۴ شهرک‌نشین، ۴۵ نظامی با لباس فرم و ۶۸۱ جوینده هیکل بودند.

مرکز اوقاف اسلامی اعلام کرد، ۱۵۲ شهرک‌نشین به دعوت گروه‌های یهودی افراطی برای افزایش یورش‌ها در طول عید الانوار یهودیان، امروز به مسجد الاقصی یورش بردند.

عماد ابو عواد، مدیرمرکز قدس در بیانیه‌ای با اشاره به افزایش تعداد جویندگان هیکل اظهار کرد: تعداد بالای کسانی که به مسجد یورش می‌برند، سیاست‌های ویرانگرانه و مستمر اشغالگران برای تثبیت اوضاع موجود را نشان می‌دهد.

ابو عواد افزود: اشغالگران از اختلافات داخلی فلسطین و وضعیت آشفته اعراب در منطقه در راستای سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌هایش در قدس استفاده می‌کند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت اوقاف فلسطین، در ماه گذشته میلادی مسجد الاقصی بیش از ۲۳ بار هدف یورش قرار گرفته و ۴۷ بار نیز از پخش اذان در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل ممانعت شده است.

یوسف دعیس، وزیر اوقاف فلسطین، تعداد یورش‌های اشغالگران به اوقاف و مقدسات فلسطین در ماه گذشته میلادی را ۹۸ مورد اعلام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر