بازدید 12935
۲
در گفت وگو با «تابناک اقتصادی» مطرح شد؛

سکه به کاهش نرخ ارز واکنش نشان داد/ داد و ستد در بازار امروز با احتیاط انجام شد/ سکه امامی در کانال ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت

امروز با توجه به اقدامات جدید بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز، امروز بازهم مجددا قیمت ارز کاهش پیدا کرد. و با توجه به افزایش قیمت جهانی، انتظار می رفت که افزایش قیمت سکه و طلا را شاهد باشیم ولی کاهش قیمت ارز باعث شد که هم سو با افزایش قیمت جهانی طلا ، در بازار داخلی افزایش قیمت نداشته باشیم. و حتی مقداری تعدیل قیمت را داشتیم. 
کد خبر: ۸۵۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ 04 December 2018

سکهبازار سکه و طلا تهران امروز تحت تاثیر کاهش نرخ ارز قرار گرفت و با کاهش قیمت همراه شد. به گونه ای که سکه امامی که در روزهای گذشته به مرز 4 میلیون تومان هم رسیده بود، به کانال 3 میلیون و 700 هزار تومانی عقب گرد داشته است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران معتقد است، با توجه به اقدامات جدید بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز، امروز بازهم مجددا قیمت ارز کاهش پیدا کرد و با توجه به افزایش قیمت جهانی، انتظار می رفت که افزایش قیمت سکه و طلا را شاهد باشیم ولی کاهش قیمت ارز باعث شد که هم سو با افزایش قیمت جهانی طلا، در بازار داخلی افزایش قیمت نداشته باشیم و حتی مقداری تعدیل قیمت را داشتیم. 

محمد کشتی آرای در ادامه گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در خصوص آخرین قیمت‌های طلا و سکه اظهار داشت: امروز قیمت جهانی طلا با افزایش همراه بود. به گونه ای که به طور متوسط حدود 12 دلار برای هر اونس طلا افزایش قیمت داشتیم و در حال حاضر به 1240 دلار بر هر اونس طلا رسیده است. قیمت سکه تمام طرح قدیم 3 میلیون و 550 هزار تومان است. همچنین نرخ سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با کاهش قیمت نسبت به روز قبل، به رقم 3 میلیون و 730 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که بهای این سکه دو روز پیش، به 3 میلیون و 900 هزار تومان رسیده بود. هر نیم سکه بهار آزادی در معاملات امروز به قیمت یک میلیون و 890 هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و 110 هزار تومان می باشد. به گفته وی، هر سکه یک گرمی نیز 650 هزار تومان ارزشگذاری شده است. همچنین قیمت هر مثقال طلا هم که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و 463 هزار تومان قیمت گذاری شده است. این در حالی است که روز گذشته هر مثقال طلا، یک میلیون و 500 هزار تومان بود. همچنین هر گرم طلای 18 عیار در بازار امروز، 337 هزار و 700 تومان بوده است.

رئیس ­­کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص وضعیت کلی بازار اظهار داشت: امروز بازار طلا و سکه نسبت به معاملات با بی تفاوتی همراه بود. معمولا با کاهش های روزانه ای که در بازار مواجه می شویم، یک مقداری معاملات با احتیاط انجام می شود و در نتیجه میل به خرید هم کاهش پیدا می کند. بر عکس مواقعی که بازار با افزایش قیمت همراه است و میل و تب خرید سکه و طلا بالا می رود. ولی فعلا چون روند بازار نزولی بوده، می توان گفت که خریدها و داد و ستدها با احتیاط انجام می شود. 

سکه

به گزارش تابناک اقتصادی، در خصوص وضعیت بازار جهانی فلزات گران بها، وندانا بهارتی، تحلیلگر بازار معتقد است: «پس از نشست جی 20، امنیت سرمایه‌گذاری در دلار کاهش یافت و طلا تقویت شد.»

با کمرنگ شدن تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن که اعتماد سرمایه‌گذاران برای روی آوردن به دارایی‌های پرریسک تر را بالا برد، دلار امروز در برابر ارزهای دیگر در معاملات تضعیف شد.

اکنون تحلیلگران انتظار دارند تا بازار بر حرکت سیاست پولی فدرال رزرو تمرکز کند. بازارها انتظار دارند تا برای چهارمین بار نرخ بهره در نشست 18 و 19 دسامبر افزایش یابد.

طلا از ماه آوریل که بالاترین رقم رسید تاکنون 10 درصد از ارزش خود را از دست داده است. این کاهش ناشی از جنگ تجاری آمریکا و چین و روی آوردن سرمایه‌گذاران به دلار به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری بود. طلا به افزایش نرخ بهره بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بهره است بالا می‌برد. در عین حال، ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز دوشنبه 0.46 درصد کاهش یافت و به 758.21 تن رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چماقو از روش بردارين ببينيد به 10 ميليون تومان هم خواهد رسيد
هیچ جا امکان تعییر قیمت به 4،5 برابر نیست حتی اگر انقلاب هم بشود. ابن افزایش اخیر فقط ی حیله درون دستگاهی بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار