بازدید 13879
۲

ارزان‌ترین و به صرفه‌ترین سوخت دنیا اختراع شد

کد خبر: ۸۵۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 04 December 2018

یک شرکت استرالیایی موفق به ابداع سوخت جدیدی از طریق تثبیت گاز هیدروژن در یک مایع قابل بازیافت شده که انتقال آن به موتور به راحتی بنزین و گازوئیل است.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، هزینه مصرف این سوخت بسیار پایین است و با استفاده از آن می توان مسافت هایی بسیار طولانی را بدون نیاز به سوختگیری طی کرد.

به عنوان مثال، در شرایطی که هزینه یک باک سوخت هیدروژنی ۸۰ دلار و هزینه یک باک بنزین بدون سرب ۵۰ دلار است، هزینه استفاده از این سوخت که electriq نام گرفته به تنها ۲۵دلار به ازای هر باک می رسد.

علاوه بر این در شرایطی که با یک باک پر از سوخت های هیدروژنی، بنزین بدون سرب یا حتی با استفاده از خودرو برقی می توان مسافتی در حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی کرد، با استفاده از سوخت مذکور می توان مسافتی هزار کیلومتری را با یک باک پر طی کرد.

امنیت و سرعت سوختگیری بالا یکی دیگر از مزایای سوخت جدید است که در مقایسه با فرایند تزریق سوخت هیدروژنی و شارژ باتری خودروهای برقی یک مزیت مهم محسوب می شود. همچنین باید توجه داشت باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی بسیار سنگین و تا حدی گران قیمت و در برابر گرما آسیب پذیر هستند. ولی سوخت جدید هیچ کدام از این مشکلات را ندارد.

سوخت جدید electriq بر خلاف سوخت هیدروژنی با خطر انفجار و مشکلات مربوط به ذخیره سازی و حمل ونقل هم مواجه نیست و مانند بنزین عادی به خودرو منتقل می شود.

۶۰ درصد مایعی که در این سوخت برای تثبیت و نگهداری هیدروژن به کار گرفته شده همان آب است و البته بقیه ترکیبات آن افشا نشده است. البته برای تجاری سازی این سوخت هنوز باید فعالیت های بیشتری انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
سوخت فقط cng که عامل مهم آلودگی هوا وانفجار خودرو ومرگ تمام سرنشینان میشود سایر سوختها در ایران کاربردی نخواهد داشت
ای کاش چنین سوختی اختراع بشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر