بازدید 16967
۲
بالاتر از گریزمان و امباپه دو ستاره فرانسوی و با پایان دادن به سلطه ده ساله رونالدو و مسی؛

فوری/لوکا مودریچ برنده جایزه توپ طلای 2018 شد

تصور می شد، یکی از ستاره های تراز اول خط حمله تیم های بزرگ اروپا مثل نیمار، گرت بیل، گریزمان و شاید امباپه و سوارز در نهایت پایان دهنده سلطنت مسی و رونالدو بر توپ طلا باشند؛ اما امشب بازی ساز 33ساله کروات که با فتح لیگ قهرمانان با رئال و رهبری کرواسی تا صعود به فینال جام جهانی، درخشیده بود؛ توپ طلای فرانس فوتبال را بالاخره از چنگ مهاجمان تمام نشدنی درآورد.
کد خبر: ۸۵۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰ 04 December 2018

لوکا مودریچ ستاره 33ساله کروات به عنوان بهترین بازیکن سال از نگاه فرانس فوتبال انتخاب و برنده‌ توپ طلا شد تا هر دو جایزه برتر جهان فوتبال را تصاحب کند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ هافبک اهل کرواسی و طراح رئال مادرید که در سال جاری با این باشگاه بزرگ موفق به کسب سومین عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا برای نخستین بار در تاریخ شده و با تیم ملی کرواسی هم به فینال جام جهانی هم رسیده بود، به عنوان برنده جایزه توپ طلا برگزیده شد.

فوری/لوکا مودریچ برنده جایزه توپ طلای 2018 شد

مودریچ چگونه از غول های بارسا و رئال گذشت؟

در حالی که تصور می شد یکی از ستاره های تراز اول خط حمله تیم های بزرگ اروپا مثل نیمار، گرت بیل، گریزمان و شاید امباپه و سوارز در نهایت پایان دهنده سلطنت مسی و رونالدو بر توپ طلا باشند؛ اما در کمال تعجب بازی ساز 33ساله کروات که فصلی فوق العاده را چه از منظر باشگاهی با فتح لیگ قهرمانان و چه در عرصه ملی با رهبری کرواسی برای صعود به فینال جام جهانی گذرانده بود، توپ طلای فرانس فوتبال را از آن خود کرد.

هرچند کریستیانو رونالدو فصلی خوب را با رئال مادرید سپری کرد، در جام جهانی از منظر ملی توفیقی نداشت و پرتغال با حذف در همان اولین مرحله حذفی باعث شد، شانس CR7 در سال جاری برای تصاحب رتبه اول کاهش یابد و برخی رسانه ها جایگاه دوم را برای او متصور شدند. لیونل مسی نیز اگرچه با بارسلونا در اسپانیا درخشید، در لیگ قهرمانان و خصوصا جام جهانی عملکرد خوبی نداشت و این ستاره آرژانتینی شاید امسال بدترین جایگاه دوران ورزشی خود در عرصه جوایز فردی را تجربه کرده باشد که رده پنجمی است. رتبه ای که هوادارانش به آن عادت ندارند. او با آرژانتین در جام جهانی روسیه یک کابوس تمام عیار را تجربه کرد و تقریبا برای فتح یک جام بزرگ با آرژانتین ناامید شد، چون سن و سالش احتمالا برای فتح جام جهانی بعدی همکاری نمی کند.

فوری/لوکا مودریچ برنده جایزه توپ طلای 2018 شد

بازیکنانی چون کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان نیز عملکرد فوق العاده ای هم در زمینه باشگاهی و هم در جام جهانی در ترکیب فرانسه داشتند که خیلی ها را مجاب کرده بود، فرانس فوتبال جایزه را به آنها خواهد داد؛ اما لوکا مودریچ در پاریس از شانس بیشتری برای دریافت این جایزه برخوردار بود و بالاخره یک جایزه را از چنگ مهاجمان خودخواه و مغرور درآورد.

فهرست 30 نامزد توپ طلای 2018:

دروازه بان ها: الیسون بکر ( رم/لیورپول – برزیل) ، تیبو کورتوا (چلسی/رئال مادرید – بلژیک)، هوگو لوریس ( تاتنهام – فرانسه)، یان اوبلاک (اتلتیکومادرید – اسلوونی)

مدافعان: دیگو گودین (اتلتیکومادرید – اروگوئه)، مارسلو (رئال مادرید – برزیل)، سرخیو راموس (رئال مادرید – اسپانیا) رافائل واران (رئال مادرید – فرانسه)

هافبک‌ها: لوکا مودریچ (رئال مادرید – کرواسی)، انگولو کانته (چلسی – فرانسه)، کوین دی بروین (منچسترسیتی – بلژیک)، ایسکو (رئال مادرید – اسپانیا)، پل پوگبا (منچستریونایتد – فرانسه)، ایوان راکیتیچ (بارسلونا – کرواسی)

مهاجمان: سرخیو آگوئرو (منچسترسیتی – آرژانتین)، گرت بیل (رئال مادرید – ولز)، کریم بنزما (رئال مادرید – فرانسه)، ادینسون کاوانی (پاری سن ژرمن – اروگوئه)، کریستیانو رونالدو (رئال مادرید/یوونتوس – پرتغال)، روبرتو فیرمینو (لیورپول – برزیل)، آنتوان گریزمان (اتلتیکومادرید – فرانسه)، ادن هازارد ( چلسی – بلژیک)، هری کین (تاتنهام – انگلیس)، ماریو مانژوکیچ ( یوونتوس – کرواسی)، سادیو مانه (لیورپول – سنگال)، کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن- فرانسه)، لیونل مسی (بارسلونا – آرژانتین)، نیمار (پاری سن ژرمن – برزیل)، محمد صلاح (لیورپول – مصر)، لوئیس سوارز (بارسلونا – اروگوئه)

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واقعا مزحک بود این جایزه !!! دقیقا چرا این جایزه رو به بازیکنی دادن که در تیم باشگاهیش شدیدا افت کرده و نگاهکنی فصل قبل بازیکنان بسیار بهتری کنارش بودن کافیه تا بی اعتباری این جایزه به گفته بسیاری از بزرگان فوتبال تایید بشه ! به عملکرد رئال مادرید باشه رونالدو واقعا از این بهتر بود ، به عملکرد باشگاهی باشه مسی بهترین گلزن فصل گذشته در لیگ و جام حذفی بود و آمار وحشتناک خوب پاس گلهاش رو همه میدونن ، به جام جهانی هم بود که امپاپه واقعا از این بهتر بود و قهرمان جام جهانی و لیگ فرانسه شد
خدائیش حقش بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر