بازدید 40850

تحویل سبد حمایتی دولت درب منزل

کد خبر: ۸۵۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 03 December 2018

در سراسر دنیا دولت ها به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر و نیازمند، بسته های حمایتی شامل مواد غذایی، دارو و تجهیزات درمانی و سایر نیازهای اولیه را توزیع می کنند. در ایران نیز چند سالی است که دولت برای کمک به اقشار اسیب پذیر و برخی گروه های هدف، بسته های غذایی را در قالب کالاهای مشخص شده، از طریق فروشگاه های زنجیره ای به دست این گروه ها می رساند (اینجا). از مهر ماه سال جاری طرح حمایت غذایی خانوار با ارسال نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فروشگاه های زنجیره ای از جمله فروشگاه های افق کوروش رسما عملیاتی شد و کارت‌های یارانه برخی از گروه های درآمدی شارژ شده است. این بسته حمایتی برای برخی گروه ها از جمله مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی بر اساس خانوار و برای افرادی که به صورت موردی از بهزیستی دریافتی دارند شامل افراد دارای پرونده‌های اجتماعی، توانبخشی، ضایعه نخاعی و سایر اقشار در قالب سهمیه های یک نفره تخصیص داده شده است.

 معضلات و راه حل

در سال های اخیر، یکی از مشکلات همیشگی طرح های حمایتی نحوه و مکانیزم توزیع اقلام میان گروه های هدف بوده است به طوری که در موارد زیادی شاهد ایجاد صف های طولانی، ازدحام و ترافیک در محل های توزیع کالاهای اساسی و عدم رضایت شهروندان هستیم. اما این دوره اتفاق جدیدی در توزیع این سبدهای حمایتی افتاده است: سوپرمارکت اینترنتی اکالا (افق کوروش) تصمیم گرفته است که بسته های غذایی خانوار را به راحتی در اختیار گروه های هدف قرار دهد. این به این معنی است که تمامی افرادی که کارت های یارانه ای آن‌ها برای دریافت بسته حمایتی شارژ شده می توانند به جای مراجعه به فروشگاه ها، ایستادن در صف و تحمل ترافیک و  سایر معضلات دیگر، از طریق فروشگاه اینترنتی اُکالا بسته حمایتی مربوط به خانواده خود را تهیه کنند و درب منزل تحویل بگیرند. همچنین علاوه بر آن مشمولین این طرح می توانند از تخفیف ها و جوایز ویژه اُکالا بهره مند شوند.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارزش سبد غذایی دولت برای خانوار تک نفره و غیر مستمربگیران مبلغ چهارصد هزار ریال، خانواده های دو نفره هشتصد هزار ریال، خانواده های سه نفره یک میلیون ریال، خانواده های چهارنفره یک میلیون و صد و پنجاه هزار ریال، خانواده‌های پنج نفره یک میلیون و سیصد هزار ریال، و خانواده های شش نفره و بالاتر یک میلیون و چهارصد و پنجاه ریال است. لازم به ذکر است که مشمولین این طرح در صورتی که در دوره های پیشین از اعتبار در نظر گرفته شده در کارت های یارانه ای استفاده نکرده باشند، می توانند در این دوره از تمامی موجودی کارت خود برای خرید از فروشگاه اُکالا استفاده کنند.

دانلود اپلیکیشن اکالا

سفارش تلفنی: 54595000-021

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار