بازدید 2380
رئیس بانک توسعه اسلامی :

بانک توسعه اسلامی روابط محکمی با ترکیه دارد

رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: این گروه روابط بسیار قوی‌ای با ترکیه دارد.
کد خبر: ۸۵۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 02 December 2018

به گزارش فارس به نقل از حریت، بندر هاجر رئیس کل بانک توسعه اسلامی طی مصاحبه‌ای گفت: ما روابط بسیار مستحکمی با ترکیه داریم.

هاجر ادامه داد:‌ترکیه چهارمین کشوری است که از منافع فاینانس بانک توسعه اسلامی بهره می‌برد.

بانک توسعه اسلامی روابط محکمی با ترکیه دارد

به گفته وی تاکنون بانک توسعه اسلامی 11.6 میلیارد دلار در پروژه‌های مختلف در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده است که معادل 45 درصد کل سرمایه‌گذاری‌های این بانک در 5 سال گذشته بوده است.

هاجر ادامه داد: بانک توسعه اسلامی در قالب استراتژی 10 ساله خود از بخش‌های مختلفی در ترکیه شامل سلامت، آموزش، حمل و نقل و انرژی حمایت می‌کند.

رئیس بانک توسعه اسلامی ادامه داد: در حوزه انرژی ما حدود 700 میلیون دلار در صنعت تولید نیرو از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین افزایش بهره‌وری انرژی در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم دولت آنکارا را در نیل به اهداف خود کمک کنیم.

وی گفت: ما همچنین از پروژه‌های مربوط به تولید مجموع 1000 مگاوات از انرژی‌های تجدید پذیر حمایت کرده و به سرمایه‌گذاری 1.4 میلیارد دلاری در پروژه‌های مرتبط نیز کمک کرده‌ایم.

هاجر ادامه داد: با اجرای پروژه‌های افزایش بهره‌وری انرژی در صنعت بانک توسعه اسلامی توانسته است از تولید دو میلیون تن آلاینده دی اکسید کربن جلوگیری کند.

رئیس بانک توسعه اسلامی ادامه داد: این بانک همچنین از پروژه‌های حمل و نقل، خطوط پرسرعت و برقی ریلی و همچنین همکاری با بخش خصوصی در ساخت بیمارستان‌ها و اجرای پروژه‌های علمی حمایت کرده است.

هاجر می‌گوید:‌بانک توسعه اسلامی از صادر کنندگان و واردکنندگان ترک برای رسیدن به بازارهای جدید و بالا بردن تولید خود در کنار افزایش رقابت پذیری در بخش‌هایی نظیر نفت، ذغال‌سنگ، پلاستیک، منسوجات، ماشین‌آلات و کشاورزی حمایت کرده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار