بازدید 2687

آمار اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس

کد خبر: ۸۵۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 02 December 2018

نتایج اولیه طرح پایش اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه تربیت مدرس نشان می دهد ۸۶ درصد دانش آموختگان دکتری و ۶۴ درصد دانش آموختگان ارشد دانشگاه پس از اتمام تحصیل مشغول به کار شده اند.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، نتایج طرح پایش اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس که تا کنون ۲۰ درصد جمعیت دانش‌آموختگان سال های ۹۰ تا ۹۵ را مورد بررسی قرار داده، نشان می دهد ۸۶ درصد دانش آموختگان دکتری و ۶۴ درصد دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد موفق به یافتن شغل شده اند.

این آمارها نشان داده که ۸۳ درصد دانش آموختگان دکتری و ۴۲ درصد دانش آموختگان کارشناسی ارشد شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود یافتند.

یافته های این پایش از اشتغال بیش از ۷۵ درصد دانش آموختگان زن مقطع دکتری و بیش از ۴۰ درصد دانش آموختگان زن مقطع کارشناسی ارشد در مشاغل مرتبط و همچنین اشتغال بیش از ۸۰درصد مردان دانش آموخته دکتری و نزدیک به نیمی از دانش آموختگان مرد کارشناسی ارشد در مشاغل مرتبط خبر می دهد.

آمارهای ارائه شده نشان داده است که ۸۰ درصد دانش آموختگان کارشناسی ارشد و ۹۴ درصد دانش آموختگان دکتری نیز اکنون به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند.

گروه هدف این پایش دانش آموختگانی هستند که از سال تحصیلی ۹۱-۹۰ تا سال تحصیلی ۹۵-۹۴ تحصیلات خود را در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری به پایان رسانده اند.

در این دوره پنج ساله جمعا ۸ هزار و ۷۴ نفر دانش آموخته کارشناسی ارشد و ۲ هزار و ۲۹۳ نفر دانش آموخته دکتری در کل ۱۰ هزار و ۳۶۷ نفر از دانشکده های مختلف فارغ‌التحصیل شده اند که تاکنون تعداد ۲ هزار و ۸۰ نفر معادل ۲۰ درصد جامعه هدف به پرسشنامه پاسخ داده اند.

طرح مطالعاتی پایش اشتغال دانشگاه تربیت مدرس از تیرماه سال جاری به ابتکار دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه و مشارکت انجمن دانش آموختگان آغاز شد. هدف از این طرح انجام مطالعات تعیین وضعیت اشتغال رشته های مختلف دانشگاهی است تا بر اساس آن بتوان ظرفیت بهینه پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف را تعیین کرد.

پیش از این وزارت علوم از رتبه اول اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس در مقایسه با سایر دانشگاه های برتر کشور خبر داده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان