بازدید 14420

«ظلی‌پور»، «فراستی»؛ مشاجره نمایندگان دو نسل پرخاشگر!

فراستی، نماینده نسلی پرخاشگر است که جز خودش هیچ کس را قبول ندارد و خود را محق می داند به همه هر چه می خواهد را بگوید و ظلی پور هم نماینده نسلی است که تقریبا توسط نسل پیش از خودش، نابود شد؛ نسلی که از نسل قبل رانده و از نسل بعدش مانده است! هیچ توجیهی برای عدم رعایت آداب توسط مجری وجود ندارد؛ اما نسل دهه شصت، این روزها بسیار عصبانی است! اگر می گوید «من عصبانی نیستم» سر به سرتان می گذارد!
کد خبر: ۸۵۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 02 December 2018

ساعت‌های زیادی از ماجرای مشاجره مجری و میهمان برنامه «من و شما» می‌گذرد، اما واکنش‌ها به آن همچنان ادامه دارد؛ واکنش‌هایی که بسیاری مان را به صف بازندگان این ماجرا پیوند زده و می‌زند!

ابتدا

به گزارش «تابناک»، همه چیز از یک برنامه تلویزیونی شروع شد که بی شک بسیاری‌مان حتی نامش را پیش از این نشنیده بودیم. برنامه‌ای که اگر بگوییم بسیاری نام شبکه‌ای که از آن پخش می‌شود را هم نشنیده‌اند، سخنی به اغراق نگفته‌ایم.

برنامه‌ای که اگر از میزان بیننده‌های آن صرف نظر کرده و در پی تفسیر این موضوع نباشیم که آیا تهیه کننده و شبکه پخش کننده آن، در نتیجه ماجرای پیش آمده برنده شده‌اند یا بازنده، بی شک جهشی بزرگ را تجربه کرده است، چراکه برای همیشه نامش با مشاجره ظلی‌پور-فراستی یا مجری-میهمان برنامه به اذهان عموم گره خورده است.

مشاجره‌ای که نمونه عینی و آشکار زد و خورد کلامی دو نفر با هم روی آنتن زنده تلویزیون بود؛ نبردی تمام عیار که حتی پایان بندی اش هم از جنس دعوا بود. اینکه یکی از طرفین حرفش را بزند و برود و طرف دیگر متکلم وحده شود و در رثای پیروزی خود در نبرد، داد سخن در دهد.

بعد

البته همه چیز بعد از این اتفاق مهم شد. زمانی که کاربران فضای مجازی به ماجرا واکنش نشان دادند و برش‌هایی از مجادله و مشاجره رخ داده روی آنتن زنده، به صورت مرده، اما داغ در فضای مجازی منتشر و دست به دست شد تا همگان دریابند که همه چیز هم در رسانه ملی روتوش شده نیست.

دیدگاهی که برخی از آن فراتر رفته و به این مهم اشاره کردند که مجری جوان برنامه، به نوعی نماینده بخشی از نسل جوان است که امکانات در اختیار دارد، در رسانه ملی شاغل است و تریبونی که در اختیارش قرار گرفته را به هر شکل دوست دارد مصرف (!) می‌کند و در مقابل، میهمانش نماینده بخشی دیگر از جامعه است که هیچ کس و هیچ چیز جز خودش را باور ندارد و پذیرا نیست، ولو خودش هم تنها دستی از دور بر آتش داشته باشد و نیازموده و بکر مانده باشد.

ماجرایی که خیلی زود در سایه تفسیر‌های بی حد و حصر و تاویل‌های فراوان دنیای مجازی، به ماجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم رسید تا برخی مدعی شوند که الزاما نه جوانگرایی نتیجه خوب را تضمین می‌کند و نه تکیه بر تجربه و افراد سن و سال دار، بلکه همچنان شایسته سالاری شعاری برتر است.

ادامه

رویکرد‌هایی متفاوت به دعوای شکل گرفته در برنامه زنده رسانه ملی (تاکید بر زنده بودن برنامه از این روست که می‌دانیم ممیزی‌های رسانه ملی بسیار است و بر اساس آن، برنامه باید خیلی مطابق میل و منطبق بر اصول باشد که آنتن زنده در اختیارش قرار گیرد) که هسته اصلی آن بسیار قابل اعتنا به نظر می‌رسید: اینکه چگونه رسانه ملی میزبان این دو نماینده از دو نسل مختلف است؟

پرسشی کلیدی که وقتی می‌دانیم بسیاری از تفکر‌های متفاوت که در این دو نسل پایگاه قدرتمندی هم دارند، راهی به رسانه ملی نمی‌یابند، مهم‌تر جلوه می‌کند تا رسانه ملی هم به جمع بازنده‌های این مشاجره افزوده شود؛ بازنده‌ای که به بسیاری از قشرهای جامعه تریبون نمی‌دهد، اما فراستی میهمان چندین ساله اش است و ظلی پور، مجری ثابت برنامه‌ای که پخش زنده می‌شود.

نقطه ضعفی که هر بار آشکار می‌شود، برخی با مرور بعضی حوادث و رویدادها، آن را زیر ذره بین قرار می‌دهند تا نتیجه بگیرند آنچه نبرد فراستی-ظلی‌پور و ظلی‌پورها-فراستی‌ها را رقم می‌زند، نه اختلاف نظر این افراد با هم یا حتی خرده حساب‌های قبلی شان و تلاش برای تسویه آن‌ها روی آنتن زنده، که سیاست‌گذاری غلط رسانه ملی است.

فرجام

اما آیا فقط ظلی‌پور که به میهمانش درشتی می‌کند و فراستی که هم در این برنامه و برنامه‌های قبلی مدرس این شیوه بوده (کاش این برنامه را کامل ببینید تا دریابید که این دو تن چند بار و چقدر تند و تیز حدود بیست دقیقه از خجالت هم درآمدند!) و علاوه بر اینها، رسانه ملی، بازنده‌های ماجرا هستند؟

به نظر که این گونه نیست. کافی است سری به دنیای مجازی بزنیم و اظهارنظر‌های کاربران پرشمار درباره این ماجرا را مرور کنیم تا دریابیم که صف بازنده‌ها بسیار بزرگ‌تر و طویل‌تر است. بازنده‌هایی که چه بسا بسیاری شان این برنامه را جز چند دقیقه پخش شده در فضای مجازی ندیده باشند، اما یا جانب این طرف بحث را گرفته و آن طرف را شسته‌اند و یا برعکس.

بازنده‌هایی که بسیاری مان از جمله آن‌ها هستیم. مایی که ابعاد مختلف برنامه کذایی را نقد می‌کنیم، تندی کردن دو فرد قرار گرفته در قاب رسانه ملی به هم را با تندی تفسیر می‌کنیم، رسانه ملی را به دلیل سپردن آنتن به چنین افرادی نکوهش می‌کنیم، اما خودمان هم در منشور این حوادث می‌گنجیم؛ چه در برخورد تند مشابه مجری برنامه، چه در تفسیر برنامه بی دیدن آن مانند میهمان برنامه و چه در مشابه کردن خودمان با افرادی که می‌گوییم شایسته قرار گرفتن در قاب رسانه ملی نیستند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۹
تعمیم دادن رفتار ناشایست دو فرد را به دو نسل نسبت ندهید !!!
چه بسیارند افرادی از همان دهه ها که "ادب" و رعایت آداب را در هر کاری سرلوحه کار خود قرار داده اند.
پاسخ ها
ابوذر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
یک مجری به هیچ وجه نمی‌تواند به گونه‌ای صحبت کند که مخاطب از آن برداشت بی احترامی با بدتر از آن لمپن بودن داشته باشد و ظلی پور در مجادله کلامی اش با فراستی چیزی که دقیقا رعایت نکرد. همین بود. خودشیفته نامیدن و اشاره به سوابق احیانا ناموفق زندگی مهمان برای منکوب کردن او در بحث حتی اگر در رسانه هم نباشد، از سوی بیشتر مردم توهین قلمداد می‌شود، چه برسد به این که چنین اتفاقی روی آنتن زنده تلویزیون بیفتد. چنین خطایی حتی از یک مجری غیرحرفه‌ای بخشودنی نیست، چه رسد به آرش ظلی پور.
فریدون از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
از شبکه آفتاب تلوزیون اراک ممنونم که بعد از چهل سال به بله قربانگویی و تعریف و تمجیدهای کلیشه ای در تلوزیون پایان داد
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
کاملا شیوه صحبت و برخورد مجری قابل توبیخ هست اما باید توجه کنید که آقای فراستی با جملاتی مثل سر شو برات خوبه و همه حرفات باد هواست این حملات رو شروع کرد.
یه سرچ توی ویدیوهای اینترنتی بکنید تا ببینید این شخصی که انقدر از شوخی های جنسی بدگویی میکنه توی آنتن زنده چه حرفهای زشت و گاها کلمات زشتی رو نگفته!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
والا بلا همش فیلم بود از پیش فیلمنامش نوشته شده بود
از دوشنبه قرار هست که کارت های سهمیه بندی بنزین توزیع شود و پس از آن بنزین دو نرخی و گران شود.
سوال اینست که چرا می خواهند بنزین را گران کنند؟
اولین بهانه گران بودن بنزین در سایر کشور‌ها هست، این در حالی هست که ما کشور صاحب نفت هستیم و برای تولید بنزین نیازی به خرید نفت از دیگران نداریم و تولید بنزین برای ما بسیار ارزان‌تر از هزار تومان تمام می‌شود، پس چرا ما باید به نرخ کشور‌هایی که نفت ندارند بنزین را بخریم؟ در کشور‌های نفت‌خیز منطقه بنزین حتی از کشور ما هم با نرخ کمتری بفروش می رسد.

دومین بهانه اینست که بنزین در کشور ما بوسیله مرزنشینان قاچاق می شود، به فرض هم که این صحیح باشد، مگر میزان آن چقدر هست که قابل توجه باشد و اگر این هموطنان مرزنشین ما از روی بیکاری و ناچاری چند بشکه بنزین قاچاق کردند به کی ضرر می‌خورد؟ بهتر نیست که این سود اندک به جیب آنها برود تا خرج سایر کشور‌ها بشود؟

در شرایطی که کشور‌های دیگر نفت ما را تحریم کرده‌اند و ما مازاد تولید نفت داریم، چرا باید بنزین گران شود و یکبار دیگر گرانی بنزین باعث افزایش قیمت تمام کالاهای دیگر بشود؟

هموطنان عزیز در صورتی که بنزین گران شود فقط این ما هستیم که باید بنزین گران بخریم والا تمام نهادهای دولتی که سهمیه بنزین ارزان می‌گیرند و این ما هستیم که یکبار دیگر پس از گرانی دلار باید یک سونامی دیگر گرانی را تحمل کنیم.
این پول ما هست که دولت بزور می‌خواهد از ما بگیرد تا خرج نهاد‌های بی‌مصرف و سایر کشور‌ها بکند.
مجری برنامه اصلا تربیت نشده بود
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
اتفاقا مجری برنامه کسی بود که همیشه برنامه های فراستیو میدیده و مخاطب پروپا قرصش بوده و به همین دلیل ادبیات و لحنش عین خود فراستی دور از ادب و اخلاق و ... بود
چه خوب میشد که کل اون قسمت رو میدیدیم و بعد قضاوت میکردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
نکته خییییییییلی مهم تابناک رو دقت کنید: فیلم کامل رو ببینید! من فیلم 32 دقیقه ای رو دیدم و قضاوتم تغییر کرد. فقط مجری مقصر نیست، واقعا فراستی بی ادبی و گستاخی از خودش نشون داد. حتما فیلم کامل رو ببینید
علی
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
مگه فراستی ادب داره، تازه اون که بی ادب تره
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
معلومه فراستی را نمی شناسی که منتظر فیلمش ماندی
به اطلاع دوستان برسانم رفتار مجری نا مودب آن برنامه نشاندهنده رفتار شخصی، خانوادگی و درون رسانه ای است . هیچ ارتباطی به خصوصیات رفتاری نسل امروز نداشته و نماینده خودش و رسانه ملی است و نماینده هیچ نسلی نیست.
چرا نسل دهه شصت عصبانی است ؟؟؟!!!
*****نسلی که در یک دوران یکنواخت رشد یافته و عموماً جنگ را به خاطر ندارد یا کمی به خاطر دارد چرا که در سال 67 جنگ به اتمام رسید .
**** آن نسلی که علیرغم کودکی جنگ و انقلاب را لمس کرد ، متولدین سالهای 1345 تا 1355 هستند.
**** رفتار مجری به هیچ عنوان قابل دفاع و لاپوشانی نیست بسیار بی ادب رفتار نموده و نباید در تحلیل موضوع رفتار گذشته فراستی نقد شود ، چرا که صرفاً در این برنامه تلویزنی رفتار مجرررررررری ناپسسسسسند و زششششششت بود !!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
برادر یا خواهر خوبم
سرزنش های اینها رو جدی نگیر
اینا معاون اول رییس جمهور حکومتشون لیاقت ایجاد شرایط زندگی
برای دهه شصتی ها رو نداره
ولی چون ادم های عصبانی و انحصارطلب و قانون گریزی هستن ، فرافکنی میکنن و میگن تقصیر دهه شصتیاس ! اینا همونایی هستن که کوپن میدادن واسه بچه بیشتر
جدی نگیرشون اینا با خودشون معلوم نیست چند چندن
ناشناس
| United States |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
بله به کسی که مودب باهاش مصاحبه میکنی میگه من ندیده فیلمها را نقد میکنم و چه باید گفت؟اتفاقا این مصاحبه عکس العملی به مصاحبه های پیشین ان مرد بود
فراستی فکر کرده هرجایی مثل برنامه هفته که هر نقد بی منطق و آبکی و توهین آمیزی رو بکنه کسی هم چیزی نگه! حقش بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
احتمالا شما هم عصبی ، بی ادب و پرخاشگر هستید مانند ظللی پور
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
فکر کنم حود ظلی پور باشی).به هیچ وجه فتارش درست نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
من هم موافقم. جناب فراستی عادت به سکوت دیگران در مقابل توهین هایی که میکنه دارن و در این برنامه غافل گیر شد که دید ادمای دیگه هم بلدن توهین کنن اگه بخوان!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
طللی پور پرخاشگر ولی در مورد فراستی چی؟
به چند نفر توهین کرد به چند نفر دری وری گفت تو برنامش؟
علی
| Germany |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
احتمالا ناشناس عزیز از آلمان شما مثل فراستی هستی
با قسمت هایی از این نوشته شما موافق نیستم
زبان تیز داشتن در نقد ماحصل فرهنگ تعارفی ایرانی نیست
این یک فرهنگ نقد اروپایی و تلفیقی با نقادی انقلابیان چپی است

ایرادی به گفتار جناب آقای فراستی نمی تونم بگیرم چون متعلق به این طرز تفکر هست و شخصا این سبک رو بیشتر از سبک تعارفی و گاها و متاسفانه چاپلوسانه نسل جدیدتر قبول دارم ( خودم متعلق به نسل جدیدم )

بهرحال مجری اون میزگرد شان و احترام میهمان رو رعایت نکرد و با شخصی سازی و حمله به زندگی شخصی میهمان همه چی رو باخت
رفتارش خیلی ناپسند بود
حق با مجری بود
فراستی سالها لحن کلامش این بوده
و بعد از سالها یکنفر مثل خودش با او برخورد کرد که فراستی هم تاب نیاورد.
پاسخ ها
شفق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
دقیقا ..همیشه شعبون یکبار هم رمضون
علی
| Germany |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
دقیقا، نصفه خودش رو نتونست تحمل کنه
باید به این جوان ادب نشستن و ادب گفتن را آموخت سپس اجازه مجری گری داد.
وقتی در بالاترین سطوح کشور هم نمی توان تحمل مخالف و گفتگو و کار گروهی را شاهد بود .
و وقتی هیچ سعی و تلاش و برنامه ای در ۴۰ سال گذشته بصورت مدون و جدی برای آموزش آن نشده است .
چطور میتوان انتظار داشت که گفتگوی دو نفر از دو نسل در تلویزیون میلی را شاهد باشیم ؟
چی گفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
سلام
حالت خوبه ؟
کسی چیزی نگفته
من دهه شصتی هسنم برخلاف تابناک عصبانی نیستم ولی از سیستم سرخورده هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
و من
دهه شصتی ها همان هایی هستن که سخت کوشی دارن با صمیمیت و البته اکثر مهاجرین دانشجویی و تحصیلی رو شکل میدن و از موفقین در کشور های مقصد هستن
من به عنوان بیننده با همه ی نظرات و نقدای آقای فراستی موافق نیستم ولی،
این مجری به مسائل شخصی فراستی نقد داشت نه سبک کار و نقادی آقای فراستی، در صورتی
که منتقدا از جمله آقای فراستی هیچ وقت به یه کارگردان نمیگن تو خوب نیستی چون رنگ لباست آبیه، ازدواجو و رنگ لباس و ... اصلا ربطی به مجری نداره یه مسئله شخصیه و گفتنش حتی بصورت خصوصی دور از نزاکته ، این مجریو بعضیایی دیگه فقط یه مشکل دارن اونم بی سوادیه.
که اگه سوادشو داشت میتونست به شیوه و نوع نگاه فراستی نقد کنه.
بهرام که گور میگرفتی همه عمر، دیدی که چگونه گور بهرام گرفت!
آقای فراستی تحمل رفتار بی ادبانه مجری را که بازتاب رفتار خود فراستی بود را نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
درستش اینه :
مسعود که گور میگرفتی همه عمر...دیدی که آرش چگونه مسعود گرفت!!
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
ممکنه فراستی نظراتش رو کمی تند بیان کنه ولی من بعنوان یه فیلمساز اکثر نقدهاش رو کاملا قبول دارم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
بابا شاعر!!!!!1
ایا کشور همین یک منتقد رو دارد ؟اقای فراستی بسیار هم بی ادب است واز توبه کنندگان دهه شصت است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
چون قبلا متعلق به جریان فکری حزب توده بوده و بعد توبه کرده الان حق منتقد بودن نداره ؟( با درست و غلط بودن این کار یعنی توابین کاری ندارم که یک نفر رو به سبک قرون وسطا مجبور به توبه کردن کاری ندارم )
با توجه به کلیت مصاحبه به نظر می رسد مجری از کلیشه استاندارد و بی خاصیت رایج مصاحبه فاصله گرفته و سوالات چالشی واقعی که اتفاقا جای خالی آن در رسانه سالهاست پیداست بدون حرفه ای گری لازم اقدام کرده که جای امتنان دارد این نوآفرینی هرجند با اشکال ولی مصاحبه شونده که فردی حرفه ایست به جای هدایت مصاحبه بر اساس تجربه و مهارت فردی(که نشان داد از آن بی بهره است) مصاحبه را به منازعه تقلیل داد و به نظر من اخلاق را از تم برنامه حذف کرد مجری نیاز به نصیحت و آموزش و مصاحبه شونده را به فهم اخلاق و حرفه ای گری نیازمند می دانم
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
مجری در قد و قواره مصاحبه با فراستی نبود
نزارید این جور مجری ها توی تلوزیون دور بردارند ،اینهمه مجری با ادب و درست حسابی
هر کس ادعاش میشه و با غرور حرف میزنم یا بی تربیتی ب یادبی داراره حاش توی تلوزیون نیست این بهشون ثابت کنید با اخراج کردن این افراد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
معلومه هیچی از فراستی ندیدی
خیلی جالبه اقای فراستی یه کمونیست سابق بوده حالا دغدغه دین مردم رو داره
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
چه اشکالی داره اونهایی که هیچوقت تغییری نمیکنن اتفاقا از همه بیشتر به همه لطمه زدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
شما هم چیزی از بی ادبی کمتر از مجری بی ادب برنامه نداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
اتفاقا باید از آدم های که رنگ عوض می کنند ترسید برادر!!!!!!!آرش خان !طرفدار آفتابپرست ها هستی ؟!
مجری برنامه ظاهرا هدفش خرد کردن مهمانش بود از ابتدا مشخص بود
بد نیست صحبتهای فراستی تو برنامه های زنده تلویزیونی رو هم ببینید که چه بی ادابانه و بی پروا به همه حمله میکرد. رفتار مجری دقیقا عین رفتار خود فراستی بود کاملا میشد متوجه شد که مجری عمدا داره اینجوری برخورد میکنه تا فراستی متوجه بسه وقتی خودش در جایگاه توهین قرار میگیره چه حالی داره. انگار خود فراستی هست که داره فراستی رو نقد میکنه. آقای فراستی که یک عمر نسبت به خیلیا اینجوری صحبت کرده خودش تاب این رفتار رو نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
فراستی هیچ وقت نه موضوع خانوادگی را پیش کشیده نه خمیازه کشیده نه لمپنی کرده! مجری آلت دست مشتی در صدا و سیما شد البته فکر میکرد معرف میشود ولی خوب چوب خدا بدجوری فرود آمد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
تفاوت سن و سابقه و رودر روی نقد کردن و البته توهین کردن و به رخ کشیدن موضوعات شخصی روی انتن زنده و از همه مهمتر جایگاه و شان میهمان و میزبان کاملا با نقدها و حتی بی ادبی های فراستی به عنوان یک منتقد قابل قیاس نیست
خدایی فراستی بیشتر از اینا حقش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
دوستانی که از فراستی دفاع میکنن چندتا از برنامه های ایشون که در هفت شرکت میکرد را ببینند بعد بیان دفاع کنن ایشون جای هیچ دفاعی را باقی نزاشته
اصلا درست نیست آقای مجری را نماینده ما دهه شصتی ها جا بزنید!!
ببخشید ها
ما عصبانی نیستیم اگر هستیم هم بی ادب و پررو نیستیم و پررویی را عرضه نمی دانیم.
این بشر سواد کافی نداشت جلو یک پیشکسوت بنشیند.
دهه شصتی ها درسته فله ای کنکور دادند ولی با سوادهایی هم دارند که نسل قبل خود را در عرصه سواد به تنگ آورند اگر میدان را کمی آزاد بگذارند که گل خود ببوید

ما در دانشگاه دلسرد شدیم
ما در نظام اداری دلسرد شدیم
ما در نظام سیاسی دلسرد شدیم
فقط به این دلیل که نسل قبلی تا 70 سالگی می خواهند همچنان مدیر اجرایی بماند و ما را مشاور خود میخواهد بلکه برعکس این پیرمردها هستند که باید مشورت بدهند و حق نسل ما ست که تجربه کند و سوادش را و عرضه اش را به بوته آزمایش بگذارد
ولی حیف
هنوز 90 ساله ها مون بازنشستگی را انکار می کنند.
بابا
بسه
به قول آیت الله بهجت، وقتی میمیرید اول از همه اسم خودتان را از دست می دهید همه می گویند جنازه کو میت را بیار
موتو قبل ان تموتو
بسه دیگه
کمی در فضای آزاد رقابت را به جوانها بدهید اگر عرضه داشتند میدان می گیرند

خلاصه،‌ ما نسل شصتی ها، نمایندگی به نویسنده یا آقای ظلی پور ندادیم از قضا از هیاهو بیزاریم چون حق ما در سواد و توان ما باید باشد نه در پررویی و ژن خوب طلبی و خوشایند رییسان گفتن

یا حق
این فرهنگ فعلی ما است . چرا دنبال دهه شصتی پرخاشجو و دهه قبلی از خود راضی می روید وقتی که همین اظهار نظرهای ماها در ذیل هر خبری و نظری خودش گویا هست ؟!
درود بر فراستی
فراستی به فیلمسازی افراد منتقد بوده و بعنوان منتقد زبان تیز و گزنده ای داره
این مجری سواد مواجهه با فراستی رو نداشت و به مسایل چیپ و پیش پاافتاده با لحن بی ادبانه متوسل شد
ضمنا احترام مهمان یه رکن قدیمی تو فرهنگ ماست که متاسفانه اینجا به خاک مالیده شد
هر از چندگاه شاهد یک جنجال غیرضروری برای هیچ و پوچ هستیم گویی یک نفر این مجادلات را برنامه ریزی کرده که حواس جامعه از بعضی چیزها پرت شود.
بی ادبی هیچ توجیهی نداره. تحت هر شرایطی ما موظف به رعایت ادب هستیم. من هم یک دهه شصتی هستم
اینهاهماهنگ شده بود برای داغ کردن برنامه و جذب مخاطب بیشتر ولی این وسط فراستی به همه رکب زد و دست پیش رو گرفت
با سلام و احترام،
لطفاً متن اینجانب را منعکس فرمائید. برای اولین بار در یک رسانه و برنامه تلویزیونی مشاهده کردم که عوامل حضور در برنامه و آن هم مجری برنامه به طرز بسیار مسخره ای خمیازه می کشد.واقعا باعث تأسف است.آیا این افراد دوره ندیده اند؟از برخورد بسیار زننده و زشت ایشان در اجرای برنامه که بگذریم از به قول معروف کل کل با افراد که عبور کنیم.این چه تصویر زشتی است که مجری در برنامه خمیازه می کشه و حوصله اجرا ندارد؟
مضافاً اینکه این فرد به نظر اینجانب هیچکدام از شرائط حضور بصری در رسانه را ندارد
سپاس
اینکه برای کوبیدن شخصی به زندگی شخصیش اشاره کنیم از روشهای احمدی نژادی و بسیار سخیف هست در هر صورت نقدهای آقای فراستی در مورد سینمای ایران کاملا درسته و آرش ظلی پور و صدا و سیما بازنده واقعی هستن.
مجری بی ادب و بیسواد بود نقطه.
باسلام به هم وطنانم من در این قسم نه کاری به اجرا جناب ظلی پور دارم نه به واکنش های جناب فراستی بدلیل اینکه نه من رواشناسم نه جامعه شناسم نه قاضی نه مسئولیتی در رسانه ملی یا هر رسانه دیگری دارم ولی بعنوان یه ایرانی که بخشی از فرهنگ عامه سرزمینم هستم یچیزی خیلی برام نه الان با پیش آمدن این موضوع بلکه سالهاست از برنامه هفت به بعد سوال شده که جناب فراستی بدنبال چیست در سینما من بدنبال دفاع از صنعت سینما امروز نیستم بله درست از خیلی از فیلم ها قابل دفاع نیستن همانطور که در کل دنیا همینجور است ولی به احترام همه مخاطبان یک فیلم که در بعضی از مواقع میلیونی نیز میباشد به آن اثر میبایست با احترام سخن گفت اگه قرار بر نقدی باشد با سخن فنی بایست سخن گفت نه با بی احترامی نظیر دوربین رودست مبتذل یا فیلنامه یا دیالوگ مستحجن یا خیلی الفاظ دیگر آیا شنیدن این گونه نقدها از جناب فراستی بعنوان یهد انسان فرهنگی درست است حتی در مورد فیلم های جناب فرهادی که یجوارایی نقد فیلم نبوده و فقط یجورایی شاید انتقام گیریهای درون صنعتی باشد من دوست داشتم یه سرمایه داشتم تقدیم جناب فراستی بزرگوار کنم ببینم فیلمی که ایشان میسازد یا بعنوان مشاور در کنار یه فیلمساز مورد اعتماد ایشان چه فیلمی خواهد شد آیا اسکار یا سیمرغ میبرد یا خیر یا حتی ایکاش جناب فراستی با بیان محترمانه نقد بفرمایند منبعد تا کسی جرآت به خودش ندهد که مجاز به بی احترامی به ایشان هست بدلیل بدزبانی های بی شمار ایشان . خدانگهدار
اول خودشون رو ممیزی کنید براشون شرح بدین کارخودش رو خوب انجام بده از نسل خودش تحیق کنه به نسل های رنج دیده متولد انقلابی توهین نکنه که هیچ کاری برا این نسل انجام نشده به خاک سیاه مالیده شدن نسل های ده پنجاه و شست اول مظومترین نسل کشورن اول خودشون رو چک کنید ببنید چه بلایی باسیاستهای غلطشون به سر این نسل اوردن بعد بیایید درست صحبت کنید نسلی که چهل ساله شده نه میتونه ازدواج کنه نه میتونه شکمش رو سیر کنه نه امول و املاک داره تحصیلکرده رنج کشیده بیکار هست خیلی سیاستهای غلط شمارو تحمل کردن بیش از این تحملشون سخت شده چرا وقت گذشته نصف عمرشون سوخته این نسل سوخته بایستی حمایت الویت فراخان اشتغال بودن نشدن هنوز هم بیکارن تمام اموال این اقا بهتره توقیف بگویید مثل نسل دهه پنجاه شست زندگی کن.
کلمات انتقادی فراستی را ببینید فیلم خوب در نیامده . خوب چکش نخورده . ما که میگویم ابتدال این هست . کلیشه تکراری هست . یا اول تو سر فیلم میزند جواب نداد تو سر کارگردان و فیلم نامه نویس ....... اما مجری برنامه خیلی با مهارت پیش خودش فکر کرد چطور من از خودش انتقاد کنم . اگر سوزه تکراری هست چطور هست که مدت چند سال شکل و ساعت و لباس تکراری را خود بیننده ها تحمل میکنند ایکاش منتقد خودش تحمل انتقاد را داشت . چکش کاری به خودش بد نبود . در سیاست هم چنین هست روز و شب از دولت انتقاد میکنند فقط کافی هست روحانی فقط حرفی بزند همه ناراحت . گرفته آقا این حرف چیه میزنی . آقا به بیکاری برس فقر برس آق
وقتی احمدی نژاد در بالاترین جایگاه مملکتی و در مناظرات انتخاباتی از تهدید و افترا استفاده می کرد از یک مجری و یک تحلیلگر آب ، دوغ خیاری چه انتظاری دارید
نسل ۶۰و۵۰همون بچه هایی هستن با امام خمینی بزرگ شدن امام بزرگوراشون و جنگ جبهه های نبرد رو دیده ان پول خودشون جمع کردن باقلک ها به یاری رزمندگان اسلام شتافتن کمک تا در جبهه ها از گرسنه نمانند زمان چه کرده اینها به بهترین نسل های انقلابی توهین مورد تهاجم قرار دهند بیش همه چیز عذاب اور هست.
موی فراستی می ارزد به هزارتا تابناک و خوانندگانش
سلام علیکم

با اینکه آقای فراستی زبان تندی دارد ، ولی مجری خام بی تجربه با حرفهای چرند و آبکی (مثل اشاره به ساعت و لباس و تیپ فراستی )، یا میخواست ساعت و لباس و تیپ خودش رو به بیننده ها یادآوری کنه ، یا دنبال عصبی کردن مهمان و چالشی کردن برنامه به شکلی کاملا" منفی،و انتقام گرفتن از آقای فراستی بابت نقدهای تند (ولی عمدتا" درست و بجا) و بی پروای سال های اخیر و نیز نقد سنگینش در همین برنامه به کمدی های سخیف و بنجل اخیر سینما بود. تو رو خدا صدا و سیما یه پالایش اساسی کنه و صحنه رو از این جوان های تازه به دوران رسیده از خود متشکر که به شدت باعث تنزل سلیقه مخاطب ایرانی میشن ، پس بگیره و بسپره به مجری های کاربلد و فروتن و متین....
یک تعداد هتاک شدن مجری تلوزیون ....
سلام . بنده در برخی اوقات با نظرات آقای فراستی موافق نیستم گو اینکه بهر حال ایشان اهل نظر و فن هستند ولی رفتار مجری بی ادب و بی سواد . قبلا برای خوشایند عده ای به تیم محبوب و پرطرفدار استقلال توهین کرده بود که البته محروم هم شد .مضافااینکه به چند مهمان دیگر هم تاکنون بی ادبی کرده ، برای صدا وسیما متاسفم که از چنین افراد استفاده می کند .ظلی پور حداقل باید 1000 ساعت آموزش از دوره مبتدی تا پیشرفته طی کند
نظر فراستی در مورد فیلم های خارجی رو اصلا قبول ندارم ولی با نظرش در مورد جریان فیلم های بسیار مبتذل که از گشت ۲ شروع شد و با هزارپا به اوج رسید و الان هم آمپول و لس آنجلس تهران در حال اکران هستند و توهین به شعور ۸۰ و خورده ای ایران هست کاملا موافقم.
بخاطر دارم زمانی دو مورچه نر و ماده با هم از در بعضی مکانها مثل صدا و سیما نمی توانستند وارد شن به لحاظ ممیزی. الان بخاطر ناکارآمدی سازمان و بهانه جوانگرایی هر کسی رو وارد سازمان کردید این هم نتیجه اش. من مهمان برنامه رو درست نمی شناسم ولی فیلمهای سینمایی تولیدی این روزها رو میبینم و نقد ایشون کاملا بجا بود.
با سلام و احترام، به نظر من داشتن الگوی مناسب ، چه بسا مشکلات رو به راحتی حل میکنه،، خیلی از نسل جوان و جویای نام فکر نمیکنن که کسی که روی قله رسیده، یک شبه بالا نرفته،، و دنبال شهرت به هر شکلی هستند، فراستی که منتقدیست منفی به دیدگاه من،، ولی همیشه وجود منتقدان بزرگ باعث پیشرفت هست،، ،، جالب سخنی از یک نشریه امریکای بگم که حسین شریعتمداری رو بزرگارین لیدر در زمینه رسانه میدونه، که اگه اون نباشه و اظهار نظرهاش رسانه در ایران کمرنگ و بی محتوا میشه،،، از بحث خارج نشم وجود امثال رشید پور و غیره باعث این گستاخی ها میشه،، وگرنه مردم راحت جم و بی بی سی نگاه میکنن،، رسانه ملی باید احترام داشته باشه و جایکاه و منزلت،، جای قرطی بازی نیست،،،،(کاملا نظرشخصی بود) با احترام
إز اينكه مجري برنامه درشتي كرده و شان ميهمان را نگه نداشته است شكي نيست، ولي اين كاري است كه اين آقاي به اصطلاح منتقد ساليان طولاني است كه انجام مي دهد و تمامي عوامل سينما و غيره را در گوني كرده و انتظار دارد كسي هم نگويد بالاي چشمت ابروست! أصل حرفه اي گري حكم مي كند كه منتقد خود داراي صبر و تحمل بيشتري باشد و به اين زودي از كوره در نرود.
در عين حال مشخص بود كه مجري و عوامل برنامه همگي قصد گرفتن حال ايشان را داشتند و براي اين كار آماده بودند.
این مجری عصبانی نبود بلکه بی ادب بود. ضمنا کار یک نفر را به یک نسل تسری ندهید لطفا
مشاجره دو نسل!!!!
اینا چیه می نویسید
بهتر بود تیتر می زدید توهین یک مجری به مهمون برنامه
من مشاجره ای که ندیدیم
جوان جویای نام
همه چیز نسبی است ولی در کل به نظر من حق با مجری بود تو این برنامه قرار بود فراستی که ادعای روشن فکری و نقد همه رو داره نقد بشه و ولی نتونستم تحمل کنه و از عصبانی شد. هر چه برای خود می‌پسندید برای دیگران هم بپسند. و هر چه برای خود نمی پسندی ....
با احترام
اساسا من نفهمیدم این موضوع چه ربطی به دهه شصتی ها داره ?
دهه شصتی ها چه هیزم تری به شماها فروختن که هر موضوع نامربوطی رو به اونها ربط میدید?
سالها زندگی در خاک و خون و مبارزه و دفاع همراه با نداری ها و کمبودها و تحریم ها ( صدها برابر شدیدتر ازتحریم های فعلی ) چه ربطی به اوضاع فعلی مملکت داره?
ناراحتي مجري بابت اين بود كه فراستي همش يك كت را مي پوشد.خب بنده خدا پول ندارد.
به نظر من خوب از خجالت فراستی درآمد و با فراستی همان کرد که فراستی سالهاست با دیگران می کند
ما و اقای ظلی پور تربیت شده نسلی خشک مغز هستیم که هیچ چیزی نباید بر خلاف گفته های انها بگوییم واین در این شرایط غیر قابل قبول برای نسل ماست. واقع بین باشید و حقیقت را بپذیرید دوران سادگی ما گذشته است
با سلام
من نفهمیدم موضوع چه ربطی به دهه شصتی ها داره
چرا در تیتر به دهه شصتی ها اشاره میکنید اما موذیانه در متن از آن چیزی گفته نشده
اینطور به نظر میاید که طرفداران کنار گذاشتن مدیران باتجربه خیلی هم روی کاراوردن نیروهای جوان و بانشاط نیست .
ما همه می دونیم وقتی از آسمون بارون میاد و چتر و محافظی بالای سر ما نباشد خیس میشیم
تابناک عمداً این تیتر را زده. خواسته مطلب را چالشی کنه و دو نسل را به جون هم بندازه!
سلام من يه دهه شستى هستم بنظرم نماينده نسل من همون فيلم عصبانى نيستم هست لطفا ببينيد
خواهش میکنم گفتگوی آقای فراستی و رائفی پور رو ببینید و بعد قضاوت کنید خیلی عالیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل